background img
banner
banner

Εξ αποστάσεως διδασκαλία και μέσω των σχολείων της Αιγιάλειας

‘‘ΔΕΝ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ’’, ΞΕΚΑΘΑΡΙΖΕΙ Η ΑΘ. ΣΚΑΝΔΑΜΗ

Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανταποκρινόμενο άμεσα στις εξελίξεις, ενεργοποιεί ψηφιακά εργαλεία που θα επιτρέψουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Η διαδικασία συνιστά το πλέον πρόσφορο εργαλείο για να διατηρήσουν οι μαθητές, οι σπουδαστές και οι φοιτητές την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία στις παρούσες, έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα, χωρίς να αποσκοπεί στο να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση ούτε να καλύψει τη διδακτέα ύλη. Σε τοπικό επίπεδο, οι διευθυντές των σχολείων ήδη έχουν ζητήσει τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των γονέων ενώ στα blog τους τα σχολεία έχουν αναρτήσει φύλλα εργασίας.

Όπως αναφέρει στο protionline.gr η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας Αθηνά Σκανδάμη, ΄΄είναι σίγουρα πρωτόγνωρες για όλους μας οι καταστάσεις που ζούμε. Τα σχολεία είναι κλειστά πάνω από μία βδομάδα, ενώ η επαναλειτουργία τους δεν είναι βέβαιο ότι θα γίνει στις 26 Μαρτίου. Με αυτά τα δεδομένα, σκεφτήκαμε να αναλάβουμε μια πρωτοβουλία στο πλαίσιο των γνώσεων και των δυνατοτήτων μας. Συγκεκριμένα, αποφασίσαμε να ανεβάζουμε στο blog του σχολείου μας ασκήσεις και εργασίες, για κάθε τμήμα ή τάξη. Στόχος είναι να κρατήσουμε μια ελάχιστη επαφή με τους μαθητές μας και να δώσουμε την ευκαιρία στα παιδιά, πέρα από το παιχνίδι, να ασχολούνται, έστω και για λίγο, με τα μαθήματά τους΄΄.
Διευκρινίζει δε τα εξής: ΄΄Η προσπάθεια αυτή δεν είναι εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ούτε άλλη μορφή εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι απλά μια δημιουργική απασχόληση. Είναι η δήλωση όλων μας, πως αν και το σχολείο είναι κλειστό, δεν είμαστε σε διακοπές ούτε σε διαδικασία και λογική διακοπών. Η πρωτοβουλία αυτή είναι προαιρετική και καθαρά ενδοσχολική, δεν αποτελεί υπαλληλική υποχρέωση, οπότε υπάρχει περίπτωση σε κάποια τμήματα να μην υπάρξουν σχετικές ασκήσεις΄΄.

Σημειώνεται ότι μετά τους γονείς, οι διευθυντές των σχολείων κρίνεται αναγκαίο να ενημερώσουν το myschool με τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις (email) και τα κινητά τηλέφωνα των κηδεμόνων που μέχρι σήμερα δεν έχουν καταχωριστεί στο σύστημα. Με τον τρόπο αυτό θα γίνεται και η εξακρίβωση πως στην τηλεκπαίδευση δεν υπάρχει λάθος στην καταχώριση στοιχείων.

Οδηγίες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

H διαδικασία θα υλοποιηθεί από κάθε εκπαιδευτικό είτε με σύγχρονες, είτε με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, είτε συνδυαστικά: Σύγχρονη (τηλεκπαίδευση) είναι η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Στην πλατφόρμα μπορεί κανείς να συνδεθεί και διαδικτυακά και τηλεφωνικά.

Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο/η μαθητής/τρια συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω διαδικτύου (σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή πλατφόρμες που παρέχει το Υπουργείο).

Το Υπουργείο θα συνεχίσει να διερευνά και άλλες μεθόδους και εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τη βέλτιστη παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας στους μαθητές.
Η επιλογή των εκάστοτε μεθόδων και εργαλείων γίνεται με γνώμονα ιδίως τις ποιοτικές και τεχνικές προδιαγραφές τους, και ειδικότερα την ασφάλεια, την τεχνική δυνατότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης του μέγιστου αριθμού χρηστών και το φιλικό περιβάλλον εγκατάστασης και χρήσης, καθώς και την εμπειρία από την επιτυχή εφαρμογή τους – για ανάλογο σκοπό και σε αντίστοιχη κλίμακα – σε άλλες χώρες.

Αναφορικά με την ασύγχρονη εκπαίδευση, οι υφιστάμενες ψηφιακές δομές του Υπουργείου, όπως τα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία (Ε-Books), το Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό (Φωτόδεντρο) και τα Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια (Πλατφόρμα «Αίσωπος») είναι ήδη οργανωμένες ανά βαθμίδα (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ), μάθημα και ενότητες και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν επίσης να δημιουργήσουν ψηφιακές τάξεις (π.χ. e-class ή e-me) για την ασύγχρονη ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού, ασκήσεων και οδηγιών προγράμματος διδασκαλίας. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχουν όλοι οι μαθητές και εκπαιδευτικοί κωδικούς Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr