background img
banner
banner

Θετικοί οι εκπαιδευτικοί στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για την Γ΄ Λυκείου

ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Από τους Νομούς Αχαΐας, Ηλείας και Ζακύνθου που τα σχολεία είχαν αναστείλει πολύ νωρίτερα τη λειτουργία τους από τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες της χώρας ξεκινά κατά προτεραιότητα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Ήδη ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, με έγγραφο προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, έχει κάνει γνωστό ότι η Αχαΐα και η Ηλεία θα είναι οι πρώτες Περιφερειακές Ενότητες που καλούνται να εφαρμόσουν την εξ αποστάσεως διδακτική επικοινωνία με τους μαθητές.

Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Γεώργιος Αφράτης με εγκύκλιο προς τις σχολικές μονάδες έδωσε τις οδηγίες, τόσο προς τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, προκειμένου να ενημερώσουν το my school με τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις και τα κινητά τηλέφωνα των κηδεμόνων των μαθητών, να επικοινωνήσουν με τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου, που διδάσκουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και να τους ενημερώσουν ότι καλούνται να συμμετάσχουν στην συγκεκριμένη διαδικασία.

Η διδακτική επικοινωνία θα πραγματοποιηθεί από τις οικίες του εκπαιδευτικού και των μαθητών, που θα θελήσουν μετά από σχετική ενημέρωση να συμμετάσχουν. Εάν ο/η εκπαιδευτικός δεν διαθέτει τον αναγκαίο εξοπλισμό, θα υποστηριχθεί από τη Διεύθυνση του Σχολείου του.

Ικανοποίηση στις τάξεις της Περιφερειακής Διεύθυνσης

΄΄Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τα πρώτα στοιχεία που έχουμε, για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση μαθητών και μαθητριών της Γ΄ λυκείου των ημερήσιων γενικών λυκείων και ΕΠΑΛ, στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, σε Αχαΐα και Ηλεία΄΄, λέει στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης κ. Γιαννόπουλος , προσθέτοντας ότι «απ΄ όσα γνωρίζουμε, οι εκπαιδευτικοί είναι θετικοί σε αυτό το εγχείρημα».

Μάλιστα, όπως τονίζει, «υπάρχει πολύ μεγάλη ανταπόκριση από την πλευρά των εκπαιδευτικών και μέρα με την ημέρα όλο και περισσότεροι μετέχουν σε αυτήν την προσπάθεια». Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, «μέχρι την περασμένη Κυριακή είχαμε στείλει στο υπουργείο Παιδείας μία λίστα με ένα πολύ μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών από Αχαΐα και Ηλεία, που ξεπερνούσαν τα 500 άτομα».

Οι εκπαιδευτικοί αυτοί, σύμφωνα με τον περιφερειακό διευθυντή, «είναι εκπαιδευτικοί της Γ΄ λυκείου στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και σε όλες τις κατευθύνσεις». Παράλληλα, συνεχίζει, «συγκροτήσαμε τις ομάδες υποστήριξης, οι οποίες μετείχαν την περασμένη Δευτέρα σε τηλεδιάσκεψη με το υπουργείο Παιδείας, αφού τα πρώτα σχολεία που έκλεισαν στις 5 Μαρτίου, λόγω του κορονοϊού, ήταν στους νομούς Αχαΐας και Ηλείας».

Πώς υλοποιείται

Όσον αφορά στο πώς υλοποιείται η εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση, ο κ. Γιαννόπουλος λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «προτεραιότητά είναι η τρίτη λυκείου στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα», τονίζοντας ταυτόχρονα ότι «το εγχείρημα είναι πολύ μεγάλο».

Μιλώντας για την διαδικασία, λέει ότι «κατ’ αρχήν θα χρησιμοποιήσουμε μία πλατφόρμα, την οποία χρησιμοποιούν καθημερινά ένα εκατομμύριο μαθητές στην Ιταλία» και εξηγεί: «Είναι εύκολα προσβάσιμη και διαχειρίσιμη για τους εκπαιδευτικούς και ακόμα πιο εύκολη για τους μαθητές, οι οποίοι δεν χρειάζεται να εγκαταστήσουν πολλά προγράμματα, αφού μπορούν να μπουν στην εικονική τάξη, αποδεχόμενοι μία πρόσκληση μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου».

«Ήδη από χθες έχουν ξεκινήσει οι εκπαιδευτικοί από το σπίτι τους, να προσκαλούν μαθητές να μπαίνουν στην πλατφόρμα, έχουν φτιάξει τις πρώτες εικονικές τάξεις και προχωρούν με τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα», συνεχίζει.

Πάντως, όπως επισημαίνει ο περιφερειακός διευθυντής, «δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ακόμα λεπτομερώς σε ποιο βαθμό αυτό υλοποιείται από όλους τους εκπαιδευτικούς, διότι είναι και θέμα εξοικείωσης με τη πλατφόρμα». «Δηλαδή», τονίζει, «ίσως μερικοί εκπαιδευτικοί να θέλουν να κάνουν πρώτα κάποιες δοκιμές, όπως για παράδειγμα να φτιάξουν στην αρχή μία εικονική τάξη με λίγα άτομα, ώστε να δουν πώς δουλεύει το σύστημα, να εξοικειωθούν με αυτό και στην συνέχεια να προχωρήσουν».

Όμως, «επειδή οι εκπαιδευτικοί δουλεύουν από το σπίτι τους, είναι ακόμα λίγο δύσκολο να δείξει αυτό το δίκτυο το πώς θα λειτουργήσει».

Σχετικά με τις οδηγίες που έχουν οι εκπαιδευτικοί για την εξ΄ αποστάσεως διδασκαλία, ο περιφερειακός διευθυντής λέει: «Ο διευθυντής του σχολείου συντάσσει ωρολόγιο πρόγραμμα, το οποίο γνωστοποιεί, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στους εκπαιδευτικούς και αυτοί με την σειρά τους καλούν σε συγκεκριμένες ώρες τους μαθητές να μπουν στην εικονική τάξη και να αξιοποιήσουν το μάθημά τους, με βάση πάντα το ωρολόγιο πρόγραμμα».

Σε αυτό το σημείο ο Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος εκφράζει την ικανοποίησή του «από τα πρώτα στοιχεία που παίρνουμε, διότι απ΄ όσα γνωρίζουμε, οι εκπαιδευτικοί είναι θετικοί σε αυτό το εγχείρημα». Παράλληλα, όπως τονίζει, «πιστεύω και θέλω να ελπίζω ότι δεν θα τους απογοητεύσει η συνέχεια, γιατί η εξ΄ αποστάσεως διδασκαλία γίνεται μέσω μίας εύκολης πλατφόρμας, δηλαδή είναι τηλεκπαίδευση, που έχει τα κατάλληλα εργαλεία με τα οποία μπορούν να εξοικειωθούν».

Όσον αφορά στους μαθητές, ο περιφερειακός διευθυντής λέει ότι «μπορούν να μπουν στην πλατφόρμα, από το κινητό τους τηλέφωνο, από το φορητό ή το σταθερό ηλεκτρονικό υπολογιστή, δηλαδή από οποιαδήποτε συσκευή, ενώ σε περίπτωση που δεν έχουν μία από τις παραπάνω συσκευές, η πλατφόρμα υποστηρίζει και την τηλεφωνική επικοινωνία».

Ρόλος επαφής με τα παιδιά από άποψη και ψυχολογικής υποστήριξης

Σχετικά με την εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην εικονική τάξη, ο περιφερειακός διευθυντής εξηγεί στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «οι εκπαιδευτικοί δεν προχωρούν την διδακτική ύλη στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ούτε παίρνουν απουσίες από τους μαθητές, αλλά ο ρόλος τους είναι καθαρά ρόλος επαφής με τα παιδιά από άποψη και ψυχολογικής υποστήριξης, ώστε να αισθανθούν ότι δεν είναι εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας».

Επίσης, αναφέρει ότι «οι εκπαιδευτικοί προχωρούν σε συζητήσεις με τους μαθητές, στη λογική της αξιοποίησης των ήδη διδαχθέντων, στην εμβάθυνσή τους, στην λύση αποριών και ως εκ τούτου μπορούν να έχουν μία διαδραστική επικοινωνία μεταξύ τους». Κλείνοντας, ο Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος λέει ότι «τα μηνύματα που παίρνουμε από τη συμμετοχή σε αυτή την προσπάθεια είναι πάρα πολύ θετικά», τονίζοντας παράλληλα, ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν ένα σύνθημα: «Μένουμε σπίτι, αλλά δεν ιδιωτεύουμε».


Διαβάστε περισσότερα:
· · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr