background img
banner
banner

Τα… πάνω κάτω στην αγορά λόγω κορωνοϊού

ΤΟ ΠΙΟ… ΠΑΓΩΜΕΝΟ ΠΑΣΧΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΕΦΥΓΕ ΚΑΙ ΑΦΗΣΕ ΠΙΣΩ ΤΟΥ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ

Ανατρεπτικά και απογοητευτικά λειτούργησε ο κορωνοϊός στην τοπική αγορά κατά τη διάρκεια των ημερών του Πάσχα. Τα καταστήματα με είδη τροφίμων που παρέμειναν ανοιχτά, βίωσαν μία πρωτόγνωρη περιορισμένη – για τα δεδομένα των ημερών – ζήτηση, γεγονός που δημιουργεί νέα δεδομένα και κυρίως ανησυχία για το αύριο…

Κι αν θα έλεγε κανείς ότι το «πάγωμα» των εμπορικών θα έστρεφε τους καταναλωτές σε αγορές στα τρόφιμα, μάλλον πέφτει έξω, διότι η πτώση άγγιξε το 40% σε σχέση με πέρυσι…

Μικρότερη ήταν η ζήτηση φέτος στις αγορές της ελληνικής περιφέρειας, καθώς τα μέτρα τα οποία έλαβε η κυβέρνηση κατά τη διάρκεια των εορταστικών ημερών για τον περιορισμό του ιού, δεν επέτρεψαν του κατοίκους των αστικών κέντρων να μετακινηθούν. Οι επισκέπτες της Αιγιάλειας κάθε Πάσχα υπολογίζονταν σε μερικές εκατοντάδες, που ενίσχυαν σε μεγάλο βαθμό την τοπική οικονομία, χρήματα που φέτος έχασε η περιοχή. Κι αν τα σούπερ μάρκετ καθ’ όλη τη διάρκεια των εορτών, ήταν γεμάτα από κόσμο, με ουρές να σχηματίζονται και έξω από αυτά, τα μικρότερα ή συνοικιακά καταστήματα απώλεσαν σημαντικό κομμάτι του τζίρου τους σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, γεγονός που καθιστά εξαιρετικά δύσκολη τη λειτουργία τους από εδώ και στο εξής.

Πλήγμα η έλλειψη επισκεπτών

Το πιο… παγωμένο Πάσχα όλων των χρόνων έφυγε και άφησε πίσω του απώλειες και ανασφάλεια στους επαγγελματίες που ζουν πρωτόγνωρες καταστάσεις. Τα αρτοποιεία της περιοχής κάθε Πάσχα κατακλύζονταν από πελάτες, ενώ πωλούνταν μεγάλες ποσότητες αρτοσκευασμάτων και κυρίως σε κουλούρια και τσουρέκια που τιμώνται αυτή την περίοδο. Πλην όμως φέτος τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά. ΄΄Τα προηγούμενα χρόνια, την περίοδο πριν το Πάσχα είχαμε τις νοικοκυρές στα αρτοποιεία να φτιάχνουν κουλούρια. Φέτος, φοβούμενες τον ιό προτίμησαν να μείνουν στα σπίτια τους. Επίσης πωλήθηκαν πολύ λιγότερες ποσότητες εποχικών ειδών καθώς «χάσαμε» τους επισκέπτες. Για παράδειγμα, υπήρχαν οικογένειες παραθεριστών που κάθε χρόνο αγόραζαν από 15 κιλά κουλούρια και ήταν μόνιμοι πελάτες…΄΄, ανέφερε στo protionline.gr ο πρόεδρος της Συντεχνίας Αρτοποιών Αιγιαλείας Αρίστος Τηλιγάδης. Επισήμανε ακόμη πως η ζήτηση στα αρτοποιεία θύμισε γιορτές μόνο το Μεγάλο Σάββατο ενώ τις υπόλοιπες ημέρες η κίνηση ήταν όπως την περίοδο πριν το Πάσχα. Μάλιστα, ο πρόεδρος των αρτοποιών και αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας, υπολογίζει τη μείωση των πωλήσεων των αρτοποιείων σε 40% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο…

Ο κορωνοϊός γενικότερα έχει πλήξει τον κλάδο των αρτοποιών, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Τηλιγάδη, καθώς έχουν μειωθεί οι πωλήσεις άρτου γενικότερα από τα αρτοποιεία, γεγονός που αποδίδεται ή στην παρασκευή του από το σπίτι, ή στην προμήθεια ψωμιού χαμηλότερης ποιότητας από το σούπερ μάρκετ.

Η απαγόρευση συναθροίσεων «στέρησε» τον οβελία

Αισθητή ήταν η διαφορά φέτος και στα κρεοπωλεία της περιοχής. Ιδιαίτερα χαμηλές ήταν οι τιμές διάθεσης των αμνοεριφίων προς τους προμηθευτές, οι οποίοι αφού είδαν τις εξαγωγές να παίρνουν την «κάτω βόλτα» φοβήθηκαν μήπως τελικώς τους μείνουν όλα τα σφάγια αδιάθετα. Έτσι και η τιμή πώλησης προς τον καταναλωτή ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα από τα προηγούμενα χρόνια, πλην όμως η ζήτηση δεν ήταν η προσδοκώμενη.

Όπως ανέφερε στo protionline.gr ο ιδιοκτήτης κρεοπωλείου Γιώργος Λινάρδος, ΄΄καταγράψαμε την χαμηλότερη ζήτηση από κάθε άλλη πασχαλινή περίοδο κι αυτό οφείλεται κυρίως σε δύο στοιχεία. Στο γεγονός ότι φέτος δεν είχαμε επισκέπτες, άρα οι καταναλωτές μειώθηκαν σε μεγάλο βαθμό, αλλά και στο ότι απαγορεύτηκαν οι συναθροίσεις, άρα το ψήσιμο του παραδοσιακού οβελία δεν έγινε κι έτσι εκεί που οι πελάτες μας αγόραζαν ένα ολόκληρο αρνί, φέτος πήραν λιγότερο για να το μαγειρέψουν ή να το φτιάξουν στον φούρνο΄΄. Η κατάσταση αυτή είχε ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον κ. Λινάρδο, να σημειωθεί μία μείωση των πωλήσεων που κυμάνθηκε μετά 30% και 40%. Επιπλέον, ο ίδιος επαγγελματίας εστίασε και στο γεγονός ότι εκ των πραγμάτων οι παραγγελίες ήταν λιγότερες σε κρέατα και γενικότερα στα είδη που καταναλώνονται αυτή την περίοδο, δεδομένου ότι έχουν μειωθεί και τα εισοδήματα, αφού ξαφνικά κόσμος έμεινε εκτός εργασίας. ΄΄Είναι μία δύσκολη κατάσταση που ελπίζουμε να ξεπεραστεί με τις όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες΄΄, σημείωσε.

Ικανοποιητικά παρά την πτώση η λαϊκή στο Αίγιο σε σύγκριση με άλλες περιοχές

Αντιπροσωπευτική της κίνησης του κόσμου στην πασχαλινή αγορά εν μέσω πανδημίας, ήταν η κίνηση στη λαϊκή αγορά του Αιγίου που λειτούργησε και τα τρία εορταστικά Σάββατα αλλά με εφαρμογή της νομοθετικής ρύθμισης του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, δηλαδή, με την συμμετοχή του 50% ανά κατηγορία πωλητών και με είδη της διατροφικής αλυσίδας και όχι βιομηχανικά προϊόντα. Επίσης, τον χώρο επισκέφθηκε και προχθές Σάββατο, τόσο ο δήμαρχος Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος και όσο και κλιμάκιο ελέγχου με επικεφαλής τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Στράτο Βαρδάκη.

΄΄Λάβαμε όλα τα μέτρα ατομικής προστασίας (αντισηπτικά, γάντια, μάσκες και απόσταση από τους καταναλωτές δύο μέτρα), ενώ τηρήσαμε και την απόσταση μεταξύ των πάγκων των πωλητών ορίζεται σε πέντε μέτρα με τον ενδιάμεσο χώρο κενό-ελεύθερο από αντικείμενα. Η λαϊκή λειτούργησε με ικανοποιητική για τα δεδομένα της εποχής, προσέλευση κόσμου, πλην όμως σε καμία περίπτωση δεν θύμισε εορταστική περίοδο. Υπολογίζουμε τη μείωση των τζίρων σε ποσοστό περίπου 20% με 30%΄΄, ανέφερε στo protionline.gr ο πρόεδρος των παραγωγών λαϊκής αγοράς Θεόδωρος Μαντζουράνης.

Στις αιτίες που συνέβη αυτό, κατέγραψε την μη ύπαρξη επισκεπτών, την ανησυχία του κόσμου αλλά κυρίως στο γεγονός ότι υπάρχει οικονομική ανασφάλεια καθώς και αδυναμία για πολλούς να προμηθευτούν και τα απαραίτητα ακόμη… ΄΄Σκεφτείτε ότι υπάρχουν άνθρωποι που έχουν δύο μήνες να εργαστούν και να πληρωθούν και δεν έχουν λάβει καν το βοήθημα. Παρόλα αυτά θα μπορούσαμε να πούμε ότι στο Αίγιο η λαϊκή, αναλογικά είχε περισσότερο κόσμο από άλλες περιοχές. Για παράδειγμα, γνωρίζουμε συναδέλφους που πήγαιναν σε λαϊκές π.χ. στον νομό Ηλείας για 20 και 30 ευρώ. Όπως και να έχει, η κατάσταση είναι δύσκολη και δεν ξέρουμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον΄΄, σημείωσε ακόμη. Η πασχαλινή περίοδος τελείωσε και πέρασε στην… ιστορία ως η χειρότερη από κάθε άλλη χρονιά για τα καταστήματα και την τοπική οικονομία. Ιδιαίτερα δύσκολη είναι η χρονική περίοδος για τις επιχειρήσεις με βιομηχανικά είδη και η ανησυχία είναι έκδηλη για το εάν θα καταφέρουν να ξανατεθούν σε λειτουργία… Τα πάντα δείχνουν ρευστά και το μόνο βέβαιο είναι πως στο εξής τίποτα δεν θα είναι το ίδιο…


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr