Απαράδεκτη και αντιδημοκρατική θεωρεί η Ομοσπονδία Γονέων & Κηδεμόνων Περιφέρειας Δυτ. Ελλάδος την κατάθεση του νομοσχεδίου που αφορά τα ζητήματα της εκπαίδευσης εν μέσω πανδημίας με κλειστά σχολεία, με καθεστώς μερικής ελευθερίας και χωρίς διάλογο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.
Μάλιστα, εκφράζει την άποψη ότι το νομοσχέδιο δεν αντιμετωπίζει κανένα από τα μεγάλα και επείγοντα προβλήματα της εκπαίδευσης, αντίθετα ορθώνει νέα εμπόδια στην προσπάθεια των παιδιών να μορφωθούν, χειροτερεύει τους όρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ανοίγει το δρόμο για την απαξίωση του Δημόσιου σχολείου.
Σημειώνει επίσης πως επαναφέρει την Τράπεζα Θεμάτων σε όλες τις τάξεις στα Γενικά Λύκεια και στα ΕΠΑΛ, δημιουργώντας έναν εξεταστικό μαραθώνιο, έτσι ώστε οι μαθητές και οι οικογένειές τους που δεν έχουν το επαρκές οικονομικό υπόβαθρο, να ωθούνται στην μορφωτική και κοινωνική απόρριψη. Αυξάνει τα εξεταζόμενα μαθήματα σε όλες τις τάξεις των Γυμνασίων από 4 σε 7, επιβαρύνοντας περισσότερο τους μαθητές και χωρίς καμία ουσιαστική ενίσχυση του περιεχομένου της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Συμπληρώνει την επίθεση στους μαθητές, με την αύξηση του μέσου όρου προαγωγής σε 10 ανά μάθημα, για Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια.
«Το κράτος επιχειρεί να κλείσει περαιτέρω τη στρόφιγγα εισαγωγής»
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία, ΄΄αντί το κράτος να στηρίξει τους μαθητές, που λόγω της πανδημίας βιώνουν συνθήκες εγκλεισμού και μαθησιακών ανισοτήτων αυξάνοντας τους εισακτέους στα ΑΕΙ από την φετινή χρονιά, στοχεύει με την Τράπεζα Θεμάτων αλλά και το «Εθνικό Απολυτήριο» με βαθμούς που μετρούν από την Α΄ Λυκείου, να κλείσει περαιτέρω τη στρόφιγγα εισαγωγής. Προωθείται η ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών τμημάτων με δίδακτρα που είναι προπομπός της πλήρους ιδιωτικοποίησης των ΑΕΙ και σε περιορισμό των μετεγγραφών, αντί για την αύξηση των μετεγγραφών με κοινωνικά κριτήρια. Αντί να μειώσει τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα σε όλα τα σχολεία σύμφωνα με τις πραγματικές μαθησιακές ανάγκες και τις συνθήκες υγιεινής, αυξάνει τον αριθμό αυτό στα Δημοτικά (26), αλλά και στα Νηπιαγωγεία, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της διδασκαλίας και την υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών. Θέτει όριο εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ τα 17 έτη με το απαράδεκτο επιχείρημα της παραβατικής συμπεριφοράς! Το μέτρο αυτό καταργεί το δικαίωμα χιλιάδων μαθητών να συνεχίσουν τις σπουδές τους επιλέγοντας τομέα ή ειδικότητα στα ΕΠΑΛ, σπρώχνοντας τους στην αγκαλιά των ΙΕΚ. Εισάγει νέες θεματικές και «εργαστήρια δεξιοτήτων» από το νηπιαγωγείο, αλλοιώνοντας ακόμα περισσότερο την μορφή της γνώσης, μετατρέποντάς την σε πληροφορία, εθελοντισμό, δεξιότητα΄΄.
Ζητεί την απόσυρσή του
Ακόμη, το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας επισημαίνει ότι το νομοσχέδιο ΄΄εισάγει τον θεσμό του «εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης», εξαφανίζοντας τη σοβαρότατη ανάγκη της κοινωνικής, παιδαγωγικής, ψυχολογικής στήριξης των μαθητών. Αυξάνει τον αριθμό των προτύπων σχολείων σε βάρος των πειραματικών, ενώ ενισχύει και διευρύνει το ρόλο τους και σύμφωνα με την ιδεοληψία περί «αρίστων», οδηγούμαστε στην διαφοροποίηση και την ταξική κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών. Επαναφέρει της αναγραφή διαγωγής, που στιγματίζει τους μαθητές και αυξάνει τις ποινές με αποβολές μέχρι πέντε μέρες, σε ένα σχολείο που όλα δείχνουν ότι πρέπει να χρησιμοποιεί την τιμωρία για να επιβάλλει την «ομαλότητα», αγνοώντας τον παιδαγωγικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Προωθείται «εσωτερικός κανονισμός» και «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών μονάδων, με συνέπεια την κατηγοριοποίηση των σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς και την μείωση της κρατικής δαπάνης για την Παιδεία, με τις Περιφέρειες, τους Δήμους και χορηγούς, να παρεμβαίνουν στο περιεχόμενο των σπουδών και γενικότερα στη δομή του σχολείου΄΄.
Καταλήγοντας, η Ομοσπονδία Γονέων & Κηδεμόνων Περιφέρειας Δυτ. Ελλάδος, ξεκαθαρίζει πως είναι αδιαπραγμάτευτα αντίθετη σε αυτό το Νομοσχέδιο και απαιτεί την άμεση απόσυρσή του, αφού οι μαθητές και οι οικογένειές τους είναι οι πρώτοι που πλήττονται με την αύξηση του ανταγωνισμού και την αύξηση της παραπαιδείας, στρεφόμενοι σε μια εκπαίδευση δεξιοτήτων και όχι μόρφωσης, με ακόμα μεγαλύτερη ψυχολογική και οικονομική επιβάρυνση, όπως τονίζει.