background img
banner
banner

Με μέτρα προστασίας και αυξημένη κίνηση

ΟΙ ΔΥΟ ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ

Ευχάριστα εξέπληξαν η συμπεριφορά και η υπευθυνότητα των καταναλωτών, τις δύο πρώτες ημέρες λειτουργίας των καταστημάτων στην ¨μετά την καραντίνα¨ εποχή. Οι Αιγιαλείς, πλήρως προσαρμοσμένοι και προσεκτικοί στις νέες ειδικές συνθήκες που ζούμε, ξεχύθηκαν μεν στην αγορά… αλλά πολύ συνειδητοποιημένοι. Ο κόσμος, στην πλειοψηφία του, τήρησε στο έπακρο τις υγειονομικές συμβουλές των ειδικών και είτε σε ανοιχτούς είτε σε κλειστούς χώρους καταστημάτων, έδειξε πειθαρχία και σύνεση.

Για πρώτη φορά συναντούσε κανείς στους δρόμους ανθρώπους που η συντριπτική πλειοψηφία τους φορούσε μάσκες, κάποιοι και γάντια, ενώ σχεδόν όλοι είχαν μαζί τους αντισηπτικά, δείχνοντας πως μπορούν να είναι υπεύθυνοι απέναντι στον εαυτό τους και προς τους άλλους. Με αυτόν τον τρόπο οι Αιγιαλείς δείχνουν ξεκάθαρα ότι η προτεραιότητα τους σε θέματα υγείας, είναι μονόδρομος. Οι δε αποστάσεις που κρατούσαν μεταξύ τους ήταν τέτοιες που προδίδουν πως οι οδηγίες των ειδικών… πιάνουν τόπο.

Όλα ομαλά σε κομμωτήρια και βιβλιοπωλεία

To protionline.gr συνομίλησε με δύο επαγγελματίες της περιοχής του Αιγίου, τον Γιάννη Φωτογιαννόπουλο ιδιοκτήτη του βιβλιοπωλείου ¨Σύγχρονη σκέψη¨ που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης και την Κική Τζίκα ιδιοκτήτρια του κομμωτηρίου ¨Cinderella¨ που στεγάζεται στην οδό Κανελλοπούλου.

Τα εύλογα ερωτήματα, ήταν πώς κρίνουν ως επαγγελματίες τις πρώτες ημέρες της επαναλειτουργίας τους, το πώς συμπεριφέρθηκε ο κόσμος στις νέες ειδικές συνθήκες και τι περιμένουν και βλέπουν από εδώ και στο εξής.

Φωτογιαννόπουλος: Προσεκτικοί και συνετοί σχεδόν όλοι οι πελάτες

Ο κ. Φωτογιαννόπουλος ερωτώμενος πως κρίνει την κίνηση της αγοράς σε πρώτη φάση, απαντάει: «Η επάνοδος μετά τον επιβλητικό ¨εγκλεισμό¨ του κόσμου κύλησε ομαλά. Είχε αρκετή δουλειά και θεωρώ πως η αγορά κινήθηκε σε πολύ καλά επίπεδα. Αυτό που μας έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση και διαπιστώθηκε, ήταν πως οι πελάτες στο κατάστημά μας ήρθαν ¨προετοιμασμένοι¨ για την όλη διαδικασία: Ρωτούσαν οι ίδιοι από την πόρτα «…μπορώ να μπω;» προτού καν να τους καθοδηγήσουν οι υπάλληλοί μας. Το μεγαλύτερο ποσοστό του αγοραστικού κοινού που εισήλθε, φορούσε μάσκα. Γάντια όχι και τόσο πολύ. Αυτό σημαίνει πως οι άνθρωποι έχουν ¨εκπαιδευτεί¨ να ζουν στην καθημερινότητά τους με τον κορωνοϊό και έχουν προσαρμοστεί πλήρως στα νέα υγειονομικά δεδομένα».

Η χρονιά φέτος, κατά πως φαίνεται, έχει χαθεί…

Αναφορικά με το τι βλέπει για το επόμενο διάστημα, σημείωσε τα εξής: «Θεωρώ πως η χρονιά συνολικά θα είναι πολύ πιο κάτω από πέρυσι σε ευρύτερο οικονομικό πλαίσιο στην Αιγιάλεια. Και αυτό είναι απολύτως λογικό. Είναι σχεδόν βέβαιο νομίζω για όλους εμάς τους επαγγελματίες ότι η χρονιά φέτος χάθηκε. Υπήρχε ήδη η κρίση… ήρθε και η πανδημία και οι συνέπειές της και ως εκ τούτου ο κόσμος είναι πολύ πιεσμένος οικονομικά. Υπάρχει τρομερή ανεργία. Πάρα πολλοί Αιγιαλείς δουλεύουν ως εποχικοί σε νησιά κάθε καλοκαίρι, γνωρίζω πάρα πολλούς τέτοιους ανθρώπους. Φέτος το καλοκαίρι όλοι αυτοί «έχασαν» την σεζόν. Τα πράγματα είναι δύσκολα».

Αντισηπτικά και συχνός καθαρισμός

Ερωτώμενος ο ιδιοκτήτης της «Σύγχρονης σκέψης» αν τηρούνται όλα τα μέτρα καθαριότητας στην επιχείρησή του, δηλώνει χαρακτηριστικά: «Στο κατάστημα μας τηρούνται όλα τα απαραίτητα μέτρα υγειονομικής ασφάλειας. Όλοι οι εργαζόμενοι δουλεύουν με γάντια και μάσκες, τηρούν τις απαραίτητες αποστάσεις. Η απολύμανση των χώρων γίνεται συνεχώς και σχολαστικά. Αυτό είναι το κύριο μέλημα μας. Ο κόσμος έχει μάθει να ζει με τα νέα δεδομένα, είναι από μόνος του προσεκτικός. Εμείς ως επαγγελματίες, κάνουμε όλα όσα πρέπει. Ευελπιστώ σε μια σταδιακή οικονομικά άνοδο της αγοράς. Αναμένουμε…» πρόσθεσε ακόμη ο κ. Φωτογιαννόπουλος.

Τζίκα: Όλα καλά σε κάθε επίπεδο οι πρώτες ημέρες λειτουργίας

Πώς ήταν όμως η επάνοδος στα κομμωτήρια; Ερωτηθείσα από το protionline.gr, η κ. Τζίκα, ιδιοκτήτρια του ¨Cinderella¨, δήλωσε: «Οι δύο πρώτες μέρες για εμάς, ήταν αρκετά κουραστικές. Το μαγαζί άνοιξε στις 7 το πρωί και έκλεισε στις 10 το βράδυ. Προβλέπω πως η κίνηση θα είναι ιδιαιτέρως αυξημένη για τις επόμενες βδομάδες και το θεωρώ απολύτως λογικό… αν αναλογιστεί κανείς πως η αγορά «πάγωσε» εντελώς για σχεδόν 2 μήνες λόγω της ασιατικής πανδημίας. Η πελατεία ακολουθούσε σωστά τους κανόνες της υγιεινής και μας έκανε τρομερή εντύπωση αυτό: Τηρούσαν από μόνοι τους τις αποστάσεις ο ένας από τον άλλον. Συχνά χρησιμοποιούσαν αντισηπτικό, κάποιοι φορούσαν γάντια. Διατηρούσαν την σειρά τους με την κάρτα εισόδου και η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών είχε μάσκα».

Σχολαστικός καθαρισμός και απολύμανση

Πολύ βασική ειδικά για τα κομμωτήρια, είναι οι τήρηση των κανόνων υγιεινής. Στην ερώτηση αν λαμβάνονται όλα τα μέτρα υγιεινής, επισημαίνει: «Διαπιστώνω ότι ο κόσμος έχει συνειδητοποιήσει πώς πρέπει να φέρεται και να ενεργεί για την προστασία του και για την ασφάλεια όλων. Και εγώ προσωπικά μα και όλοι οι υπάλληλοι στο κατάστημά μας, τηρούμε όλους τους κανόνες υγιεινής με πολύ προσεκτικό τρόπο. Όλα τα αντικείμενα αποστειρώνονται πολλές φορές κατά την διάρκεια της μέρας, οι χτένες που διαθέτουμε είναι παραπάνω από ό,τι η συνολική μας πελατεία, οι βούρτσες και όλα τα εργαλεία της δουλειάς αποστειρώνονται μετά από κάθε ατομική χρήση στον πελάτη. Οι μπέρτες είναι μιας χρήσης και ύστερα από κάθε χρήση τους πετιούνται. Όλα αποστειρώνονται όπως πάντα το κάναμε σε κλίβανο».

Το ¨μένουμε σπίτι¨ αποδέχτηκε τελικά δύσκολο για κάποιους…

Πώς όμως βίωσε τον εγκλεισμό μία επαγγελματίας που είχε συνηθίσει καθημερινή επαφή με κόσμο; Η Κική Τζίκα σημειώνει: «Η περίοδος της καραντίνας για μένα ήταν αρκετά δύσκολη. Είχε δύο όψεις αυτή η δυσκολία: από την μία η οικονομική πίεση που ένιωσα ενώ τα έξοδα ¨έτρεχαν¨ δίχως να υπάρχουν έσοδα και από την άλλη η ψυχολογική πίεση του εγκλεισμού που με ακινητοποίησε τελείως υποχρεωτικά. Μου έλειψε η καθημερινή επικοινωνία με τον κόσμο και η δημιουργία την εποχή της καραντίνας. Στην αρχή ήταν καλά και το βίωνα σαν μια ευκαιρία για ξεκούραση μα όσο περνούσαν οι ημέρες δυσκόλευαν τα πράγματα. Τώρα που μπήκα πάλι στους καθημερινούς μου ρυθμούς είναι όλα καλύτερα, έστω κι αν οι συνθήκες στην καθημερινότητα, καλούν να είμαστε παντού σχολαστικοί».

Ο κόσμος πρέπει να προτιμά τα κομμωτήρια

Παράλληλα, πρόσθεσε τα εξής: «Πρέπει να εστιάσουμε πιο πολύ από κάθε άλλη φορά στους ανθρώπους που εξασκούν το επάγγελμα που κάνω, οι οποίοι όμως πηγαίνουν και επισκέπτονται σε σπίτια. Η πολιτεία οφείλει να θεωρεί «υγειονομικές βόμβες» τους ανθρώπους που δουλεύουν σε σπίτια, ειδικά αυτήν την περίοδο με την κατάσταση του κορωνοϊού που μαίνεται. Αυτό πιστεύω πως πρέπει να το τονίσουμε πάρα πολύ και ο δήμος και οι υπεύθυνοι να το προσέξουν. Όλοι εμείς οι επαγγελματίες κομμωτές που διαθέτουμε κάποιο μαγαζί ελεγχόμαστε σχεδόν καθημερινά και διαθέτουμε κάθε απαραίτητο μέσο στην υγειονομική μας κάλυψη στους πελάτες μας σε καθετί που χρησιμοποιούμε. Γίνεται όμως το ίδιο με τους κομμωτές και το γνωστό ¨βαλιτσάκι¨ που περιφέρεται; Νομίζω πως εκεί πρέπει να εστιάσουμε όλοι και κυρίως η πολιτεία και ο δήμος, οι υπεύθυνοι φορείς και οι αρμόδιοι».


Κατηγορίες Άρθρου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ · ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr