background img
banner
banner

Οι προτάσεις του Συλλόγου Μηχανικών για την έξοδο από την κρίση

ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΑΝ ΗΔΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΟΠΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΕΚΠΟΝΕΙ

Τις προτάσεις του προς τον δήμο Αιγιαλείας γνωστοποίησε ο Σύλλογος Μηχανικών Αιγιαλείας και Καλαβρύτων, που κατατέθηκαν με αφορμή το κάλεσμα του δημάρχου για τη συγκρότηση του τοπικού σχεδίου εξόδου από την κρίση. Άλλωστε, θέση του Συλλόγου είναι ότι οι επόμενες «μάχες» δεν θα αφορούν τα περιοριστικά μέτρα αλλά αυτά που απαιτούνται για την επούλωση των οικονομικών πληγών που μας αφήνει η πανδημία.

Συγκεκριμένα, ο Σύλλογος Μηχανικών προτείνει τα ακόλουθα: «1) Να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες που απαιτούνται (γεωλογικές μελέτες κ.λπ.) για τον αποχαρακτηρισμό των κατολισθήσιμων οικισμών (όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει σαν Σύλλογος). Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την τόνωση της οικοδομικής δραστηριότητας στην περιοχή αφενός, καθώς επίσης και την αύξηση της εμπορικής αξίας των ακινήτων εντός των αντίστοιχων οικισμών.

2) Άμεση αποπληρωμή των αμοιβών των ιδιωτών μηχανικών οι οποίοι έχουν πραγματοποιήσει εργασίες προς το Δήμο. Όπως γνωρίζετε ο κλάδος των Μηχανικών (ελεύθερων επαγγελματιών) έχει πληγεί ανεπανόρθωτα εδώ και 12 χρόνια από την κρίση και θα πληγεί ακόμα περισσότερο λόγω των σημερινών καταστάσεων. 3) Μείωση των δημοτικών τελών, κατοικιών και καταστημάτων, στα τιμολόγια των ΔΕΗ και ΔΕΥΑ.

Μακροπρόθεσμος σχεδιασμός αναπτυξιακών έργων

4) Θα πρέπει, κατά την άποψή μας, να υπάρχει ένας μακροπρόθεσμος σχεδιασμός έργων που θα είναι μοχλός ανάπτυξης για τον Δήμο Αιγιαλείας. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να δρομολογηθούν οι διαδικασίες ολοκλήρωσης μεγάλων έργων (Μελέτες – Δημοπρατήσεις). Θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε την ολοκλήρωση του σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου της Ολυμπίας Οδού 2 καθώς και την έλευση του προαστιακού σιδηροδρόμου που φέρνει την Αιγιάλεια κοντά στα μεγάλα αστικά κέντρα και στα σημαντικότερα αρχαιολογικά μνημεία της χώρας μας. Η πρόταση του Συλλόγου μας είναι: α) Σύνδεση του κεντρικού συλλεκτήριου αγωγού αποχέτευσης με τις παραλιακές κοινότητες (εσωτερικά δίκτυα). β) Σύνδεση του νέου λιμένος της πόλης με την Ολυμπία οδό και τη νέα σιδηροδρομική γραμμή. γ) Κατασκευή μαρίνας ελλιμενισμού σκαφών. δ) Εκπόνηση μελέτης Τοπικού Χωρικού Σχεδίου (ΤΧΣ) όλης της Αιγιάλειας, στο οποίο θα αποτυπώνεται η υπάρχουσα κατάσταση, καθώς και μελλοντικές χρήσεις γης σε όλο το Δήμο (τουριστικές, οικιστικές, βιομηχανικές περιοχές, μελλοντικές επεκτάσεις κ.ά.). Θα είναι ένας Συνταγματικός χάρτης σύμφωνα με τον οποίο η εκάστοτε Δημοτική αρχή θα μπορεί να τον υλοποιεί τμηματικά, ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες που θα υπάρχουν, μέχρι την ολοκλήρωσή του χωρίς παρεκκλίσεις. ε) Κυκλοφοριακή σύνδεση του νέου σιδηροδρομικού σταθμού του Αιγίου με τους υπάρχοντες οδικούς άξονες. Επίσης, κατασκευή παροχέτευσης ομβρίων υδάτων και αντιπλημμυρικών έργων (όπου απαιτούνται) για την εύρυθμη λειτουργία της νέας σιδηροδρομικής γραμμής. στ) Συγκοινωνιακή μελέτη της πόλης του Αιγίου. (Η πρόταση του Συλλόγου μας ήταν ότι η μελέτη αυτή θα έπρεπε να είχε γίνει παράλληλα με την μελέτη της Ανάπλασης του Ιστορικού κέντρου της πόλης μας).

5) Τέλος σύμφωνα με το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα έργων «Αντώνης Τρίτσης» για την αυτοδιοίκηση ύψους 2,5 δισ. ευρώ από το οποίο στο Δήμο Αιγιαλείας, βάσει πληθυσμιακών κριτηρίων, αντιστοιχεί ποσό 12,5 εκ. ευρώ, προτείνουμε όπως μεριμνήσετε για να κατατεθούν ολοκληρωμένες προτάσεις και εκπονηθούν έγκαιρα μελέτες από τις Υπηρεσίες του Δήμου (Τεχνική υπηρεσία) για την απορρόφηση του παραπάνω ποσού».


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr