background img
banner
banner

Στήριξαν το δημόσιο σχολείο σε δύσκολες συγκυρίες, αντιδρούν στο Πολυνομοσχέδιο

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

Την αντίθεσή τους στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που φέρνει αλλαγές στο ήδη εξουθενωμένο δημόσιο σχολείο των περικοπών και των μνημονίων, εκφράζουν δάσκαλοι και νηπιαγωγοί της Αιγιάλειας. Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που έχουν κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες τα τελευταία χρόνια και που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων.

Πρόκειται γι’ αυτούς που στάθηκαν μπροστά από μία κάμερα για να διδάξουν χωρίς την παραμικρή προεργασία, αρνούνται ωστόσο την εγκατάσταση κάμερας μέσα στις διδακτικές αίθουσες, διαδικασία που από μόνη της αντίκειται σε νόμους του κράτους…

Χαρά Μαμωνά: «Αποδείξαμε ότι η δουλειά μας είναι λειτούργημα»

Στο γεγονός ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί της περιοχής στάθηκαν όχι απλά στο ύψος των περιστάσεων αλλά υπερέβαλλαν των δυνάμεών τους με τον ζήλο τους, την αγάπη τους για τα παιδιά και τη δουλειά τους και πως με τις ατελείωτες ώρες τηλε-εργασίας, αυτοεπιμόρφωσης και αλληλοεπιμόρφωσης έδειξαν ότι η δουλειά τους δεν είναι ένα απλό επάγγελμα αλλά ένα λειτούργημα, επισήμανε στo protionline.gr η υπεύθυνη του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας, για την Ανατολική Αιγιάλεια, Χαρά Μαμωνά. ΄΄Όλοι οι συνάδελφοι, στις πρωτόγνωρες καταστάσεις που ζήσαμε και ζούμε, και θέλω να τους ευχαριστήσω γι αυτό εκ μέρους και του Συλλόγου μας, αποδείξαμε ότι με αλληλεγγύη, αλληλοϋποστήριξη, αυτοεπιμόρφωση, αλληλοεπιμόρφωση όχι απλά τα καταφέρνουμε, αλλά στήθηκε ένα Εθνικό Σύστημα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε διάστημα 10 ημερών. Χρόνο ρεκόρ΄΄, σημειώνει, τονίζοντας: ΄΄Ήταν ένα τιτάνιο έργο και συνεχίζεται αλλά θλίβομαι γιατί ακόμα δεν έχει προβληθεί αυτός ο τιτάνιος αγώνας και ακόμα κάποιοι πιστεύουν ότι «οι δάσκαλοι κάθονται». Αντίθετα εργάστηκαν και εργάζονται καθημερινά, πρωί και απόγευμα και βράδυ, Σαββατοκύριακα και αργίες. Κάποιοι σε αντίξοες συνθήκες φόβου για την υγεία τους, όπως των Διευθυντών που πήγαιναν στα σχολεία και εργασιακής ανασφάλειας για ένα μεγάλο κομμάτι αναπληρωτών που βλέπουν τις θέσεις τους να εξαφανίζονται με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στο πολυνομοσχέδιο. Άλλωστε κι οι εκπαιδευτικοί σαν άνθρωποι έχουν σπίτι, οικογένεια και παιδιά που έκαναν κι αυτά τηλεκπαίδευση και όλοι με έναν υπολογιστή΄΄.

Η κ. Μαμωνά εφιστά την προσοχή και στην ανάγκη ουσιαστικής επιμόρφωσης όλων των εκπαιδευτικών, η οποία έχει σταματήσει. ΄΄Η πραγματική μεταρρύθμιση θα ήταν να υποστηρίζονται όλα τα σχολεία με ψυχολόγους και εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής και εκπαιδευτικούς Πληροφορικής που να υποστηρίζουν τα σχολεία στη διαθεματικότητα, με μόνιμους εκπαιδευτικούς οι οποίοι να μην αλλάζουν (μόνιμοι διορισμοί- οργανικές θέσεις ειδικοτήτων), να στελεχώνεται πριν την έναρξη των μαθημάτων όπου χρειάζεται και να μην κατακερματίζεται σε 5 σχολεία.Μεταρρύθμιση δεν σημαίνει να αλλάζουμε τα της Εκπαίδευσης κάθε χρόνο ή όποτε αλλάζει ο Υπουργός ή με οικονομίστικες περικοπές υποβαθμίζοντας την ποιότητα. Χρειάζεται ένα μακρόπνοο σχέδιο με Εθνική και πολιτική συναίνεση κ όχι περικοπές τμημάτων, οι οποίες κατακερμάτισαν το Ολοήμερο και θα κατακερματίσουν τώρα τα σχολεία΄΄, επισημαίνει, καταλήγοντας: ΄΄Ας αναβαθμιστεί επίσης οαπαρχαιωμένος τεχνολ. Εξοπλισμός κι ας φροντιστεί ο εφοδιασμός όλων των σχολικών αιθουσών της χώρας με υπολογιστές, γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο, προβολικά μηχανήματα, διαδραστικούς πίνακες. Έτσι θα κριθεί η πορεία της χώρας μας τα επόμενα χρόνια να ανταπεξέλθει στις επιταγές της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης΄΄.

Ζουμπουλιά Σπυροπούλου: «Οι ανοιχτές κάμερες στις αίθουσες θα αφαιρέσουν το οξυγόνο της παιδαγωγικής ελευθερίας»

Μιλώντας στo protionline.gr για την κρίσιμη αυτή περίοδο και τον ρόλο των εκπαιδευτικών, η γραμματέας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζουμπουλιά Σπυροπούλου, τονίζει: ΄΄Οι εκπαιδευτικοί του Δημόσιου Ελληνικού σχολείου, μέσα σε ένα μήνα μάθαμε και εφαρμόσαμε, όσα ποτέ δεν παρουσιάστηκαν από το υπουργείο ως ανάγκη, την ίδια στιγμή που μας λείπει η διαπροσωπική σχέση με τους μαθητές μας, η αλληλεπίδραση, το χαμόγελό τους και η ανατροφοδότηση της σχέσης μας μαζί τους, δηλαδή η ουσία και το νόημα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Δημιουργήσαμε κοινότητες αλληλοϋποστήριξης, πήραμε πρωτοβουλίες στέλνοντας μαθήματα στα mails των γονέων, ακόμα και φωτοτυπίες σε σπίτια μαθητών που δεν είχαν τη δυνατότητα της τεχνολογίας και εισπράξαμε εύγε και αγάπη από τους μαθητές και τους γονείς, ιδιαιτέρως όταν καταφέραμε να λειτουργήσουμε τη σύγχρονη διδασκαλία και να «τηλεσυναντηθεί» η τάξη. Ναι δεν ήταν όπως στην πραγματική τάξη, αλλά βοήθησε αποτελεσματικά στις κρίσιμες συνθήκες. Όχι για να προχωρήσουν τα μαθήματα, αλλά για να ανοίξει «το παράθυρο της κοινωνικοποίησης» απέναντι στην απομόνωση του κορωνοϊού, η οποία βιώνεται πολύ πιο έντονα από τα παιδιά και τους εφήβους΄΄.

Σημειώνει ακόμη πως είναι ανάγκη να αντιμετωπιστεί η Εκπαίδευση με σοβαρότητα και με σχέδιο και όχι με πρόχειρες εκτιμήσεις και με τρόπο που να διευρύνει τη διαφοροποίηση και να προωθεί την περιθωριοποίηση κάποιων μαθητών. Κρίνει πως η χορήγηση εξοπλισμού για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι επιβεβλημένη για τους μαθητές που δεν έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης όπως τονίζει πως ΄΄αντ’ αυτού η κυβέρνηση ψήφισε να μπουν στις τάξεις κάμερες. Ξεχάστηκαν τώρα τα προσωπικά δεδομένα, δεν χρειάζεται η συγκατάθεση των γονέων, ενώ για μια φωτογραφία στο blog του σχολείου ή σε κάποια τοπική εφημερίδα θέλαμε την υπογραφή τους΄΄.

Σημειώνει ακόμη πως ΄΄οι ανοιχτές κάμερες στις αίθουσες θα αφαιρέσουν το οξυγόνο της παιδαγωγικής ελευθερίας και θα παραμορφώσουν τη διαδικασία της εκπαιδευτικής πραγματικότητας Αυτό που θα φτάνει στο κάθε σπίτι θα είναι ένα δημόσιο θέαμα School Big Brother, το οποίο θα καταδεικνύει το πρωταγωνιστικό ταλέντο της υποκριτικής ικανότητας των εκπαιδευτικών από τη μία και από την άλλη, τις αδυναμίες των μαθητών μας οι οποίοι θα οδηγούνται ως βορά στην περιέργεια τρίτων ματιών με ό,τι αυτό συνεπάγεται΄΄.

Δανειζόμενη τα λόγια ενός γονέα, δίνει τη διάσταση του θέματος: «Δε θέλω!!! Δε θέλω να βιντεοσκοπήσουν το παιδί μου… τη φωνή του… τα ρούχα του… τα παπούτσια του… τα σπυράκια του… τη δυσλεξία του… τα μαλλιά του… τα μάτια του… τη στιγμή που θέλει να πιεί νερό… τη στιγμή που θέλει να πάει στην τουαλέτα… τη στιγμή που δυσκολεύεται να διαβάσει, να σκεφτεί, να λύσει ένα πρόβλημα… Δε θέλω… δε με ρώτησε κανείς!!!»΄΄.

Κώστας Μεσάζος: «Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία. “Κενοτομίες” και άλλες ΄΄καλές΄΄ πρακτικές»

Ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας Κώστας Μεσάζος, μιλώντας για το πολυνομοσχέδιο κάνει λόγο για αποσπασματικές μεταρρυθμίσεις σύμφωνα με τον εκάστοτε υπουργό την τελευταία δεκαετία. Συγκεκριμένα, σημειώνει: ΄΄Η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα από 24 σε 26,ο καθορισμός ελάχιστου αριθμού μαθητών στα τμήματα Δημοτικού και Νηπιαγωγείου δείχνει υποβάθμιση και προσπάθεια διαχείρισης της φτώχειας μας. Σε μια χώρα όπου στις δαπάνες ΑΕΠ για την Παιδεία είμαστε ουραγοί της Ευρώπης, ενώ στα Βαλκάνια προτελευταίοι, πάνω από το Κόσσοβο! Υποστηρικτικοί θεσμοί, η δίχρονη Προσχολική Αγωγή, η επαναφορά υπευθύνου ολοήμερου σχολείου, συγγραφή βιβλίων που πολλά είναι κατώτερα από το πιο φτηνό εξωσχολικό βοήθημα, δεν αναφέρονται. Αντίθετα, με ύποπτες παραγράφους όπως η «Δημιουργία Εργαστηρίων Δεξιοτήτων», ανοίγει διάπλατα το δρόμο σε οποιονδήποτε ιδιώτη ανεξέλεγκτα να δηλώνει ειδικός για να μπει στο δημόσιο σχολείο και να κάνει μια τρίτη ξένη γλώσσα, χορό, μουσική κ.α. Καμία πρόταση της ΔΟΕ και των Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων δεν ενσωματώνεται! Πέραν αυτού η αξιολόγηση θα γίνεται σύμφωνα με τη βούληση του εκάστοτε υπουργού κατά το δοκούν με ποσοτικούς και όχι ποιοτικούς δείκτες. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων πρέπει να ξοδέψουν δεκάδες ώρες για να για να ενισχύσουν το γραφειοκρατικό «χαρτοβασίλειο». Η Πολιτεία απεκδύεται τις διαχρονικές της ευθύνες για την υποβάθμιση του σχολείου, θέλοντας να την μετακυλήσει στους εκπαιδευτικούς. Οι πίνακες των διοριστέων εκπαιδευτικών ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί από το ΑΣΕΠ!΄΄.

Ακόμη, χαρακτηρίζει την υπουργό και ορισμένα στελέχη ως… κακούς αντιγραφείς του αγγλοσαξονικού μοντέλου που διέλυσε τα σχολεία της Κοινοπολιτείας και ήδη πέρασε στην αρνητική κρίση της ιστορίας. ΄΄Η γυμνασιοποίηση του Δημοτικού και η σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου που επιχειρείται, με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στην αποσπασματικότητα, στον κατακερματισμό και στην παροχή εκπαίδευσης και όχι Παιδείας, διδάσκοντας μαθήματα-αντικείμενα και όχι μαθητές ηλικίας 4-12 ετών με ότι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον του τόπου μας. Έτσι εξηγείται και το σβήσε-γράψε ώρες στα προγράμματα. Δε θα πω κάτι για την κ-ε-νοτομία του «εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης». Οι άλλοι συνάδελφοι δεν είναι εμπιστοσύνης;΄΄, αναρωτιέται ο κ. Μεσάζος, καταλήγοντας: ΄΄Αξιότιμη κ. υπουργέ, το μάθημα δεν είναι πρωινή εκπομπή, online τηλεπαιχνίδι ή live ποδοσφαιρικός αγώνας για να μεταδίδεται με κάμερες μέσα από την τάξη όπως περάσατε σε νυχτερινή (ν)τροπολογία. Καλό θα είναι να αντιληφθείτε έγκαιρα το λάθος σας και να την αποσύρετε. Να είστε σίγουρη ότι δε θα περάσει και θα επωμιστείτε το πολιτικό κόστος΄΄.

Αθηνά Σκανδάμη: «Καθυστερημένη η οδηγία για την εξ αποστάσεων εκπαίδευση στα Νηπιαγωγεία»

Από την πλευρά της, η πρόεδρος του Συλλόγου Αθηνά Σκανδάμη, υπογραμμίζει τα εξής: ΄΄Σε αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση, έχοντας στερηθεί το χαμόγελο και τη ζεστή αγκαλιά των μικρών μαθητών μας, θέλω να συγχαρώ τις συνάδελφους νηπιαγωγούς για την προσπάθεια που κάνουν από τον Μάρτιο κιόλας για ασύγχρονη τηλεκπαίδευση με όλα τα μέσα που μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν, με ένα και μόνο στόχο: να υποβοηθήσουν τα παιδιά και να κάνουν το χρόνο τους στο σπίτι όσο γίνεται πιο δημιουργικό. Θεωρώ ατόπημα από τη μεριά του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων την αργοπορημένη οδηγία στις/στους νηπιαγωγούς για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, λες και το Νηπιαγωγείο είναι σε χαμηλότερη θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα. Το Νηπιαγωγείο είναι η βάση του οικοδομήματος της γνώσης και σε καμία περίπτωση η κοινωνικοποίηση των νηπίων/προνηπίων και η σημαντική σχέση με τη/το Νηπιαγωγό του δεν υποκαθίσταται. Ωστόσο όταν ένα μέτρο ισχύει για όλο το εκπαιδευτικό σύστημα δεν καταλαβαίνω γιατί θα, έπρεπε να καθυστερήσει για τα Νηπιαγωγεία. Τρανή απόδειξη ο ζήλος των συναδέλφων Νηπιαγωγών να εγκαταστήσουν την πλατφόρμα της Σύγχρονης Τηλεκπαίδευσης για να έρθουν σε επικοινωνία με τα αγαπημένα τους παιδιά΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr