background img
banner
banner

«Ζούγκλα» κατά μήκος της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής

«ΚΑΜΠΑΝΑΚΙ» ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ – ΧΟΡΤΑ – ΒΑΤΑ ΚΑΙ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΥΝΘΕΤΟΥΝ ΕΝΑ ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΕΝΤΟΣ ΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ

Τον… κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει κατά μήκος της η παλαιά σιδηροδρομική γραμμή στα διοικητικά όρια του δήμου Αιγιαλείας, κρούουν δήμος και αντιδημαρχία Καθαριότητας. Η εγκαταλελειμμένη γραμμή έχει μετατραπεί σε «ζούγκλα» και ο κίνδυνος πρόκλησης πυρκαγιάς πλάι σε κατοικημένες περιοχές, είναι περισσότερο ορατός από ποτέ… Εδώ και μία δεκαετία που η γραμμή τέθηκε εκτός λειτουργίας λόγω της παύσης των δρομολογίων του ΟΣΕ και της παράλληλης κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, δεν έχει υπάρξει η παραμικρή μέριμνα για τα δεκάδες χιλιόμετρα σιδηρόδρομου στην Αιγιάλεια. Τα χόρτα όλο και μεγάλωναν με αποτέλεσμα σήμερα να έχουν φτάσει σε πολλά σημεία τα δυόμιση μέτρα! Ανάμεσά τους και πολλά απορρίμματα, κυρίως κατάλοιπα του περσινού καλοκαιριού, που… κρύβονται επιμελώς μέσα στον λόγγο που έχει δημιουργηθεί, ενώ λόγω της κατάστασης, τα συνεργεία Καθαριότητας του δήμου αδυνατούν να παρέμβουν.

Σε αυτή τη «ζούγκλα» είναι βέβαιο ότι βρίσκουν καταφύγιο φίδια και τρωκτικά, ενώ μία ενδεχόμενη φωτιά σε συνδυασμό με δυνατό άνεμο, θα ήταν αρκετή να φέρει την καταστροφή, απειλώντας σπίτια και καλλιεργήσιμες εκτάσεις που βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής.

Έγγραφα του δήμου προς τον Ο.Σ.Ε.

Παρά τις συνεχείς οχλήσεις της δημοτικής αρχής προς τον Ο.Σ.Ε. δεν έχει υπάρξει η παραμικρή ανταπόκριση πλην μίας εντολής που δόθηκε προσφάτως από την ΕΡΓΑ ΟΣΕ προς την εταιρεία ΜΕΤΚΑ του Ομίλου «Μυτιληναίος Α.Ε.» κατασκευάστριας της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, ζητώντας τον καθαρισμό βλάστησης, ξερών χόρτων και λοιπόν εύφλεκτων υλικών της παλιάς γραμμής.

Είχε προηγηθεί έγγραφο του Αυτοτελούς Τμήματος Περιβάλλοντος, Πρασίνου και Πολιτικής Προστασίας του δήμου Αιγιαλείας προς τον ΟΣΕ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και την ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε., ζητώντας επιτακτικά τον καθαρισμό της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής εκατέρωθεν του άξονα σιδηροτροχιών, στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσεων για την αντιμετώπιση κινδύνων λόγω δασικών πυρκαγιών και του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών με βάση εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Παράλληλα, ζητούσε ανάλογες παρεμβάσεις και στον χώρο των σταθμών, αμαξοστασίων και των εργοταξικών χώρων της γραμμής Αθήνα – Πάτρα, εντός των διοικητικών ορίων του δήμου Αιγιαλείας.

Επιβολή κυρώσεων

Μιλώντας στο protionline.gr για το πολύ σοβαρό αυτό θέμα, ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Νίκος Καραΐσκος εμφανίστηκε πολύ ανήσυχος, τονίζοντας πως το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο ιδίως μέχρι τον Ελαιώνα που δεν έχει ξηλωθεί η γραμμή. Παράλληλα, σημείωσε πως όπως όλοι οι ιδιοκτήτες είναι υποχρεωμένοι να καθαρίζουν τους χώρους τους έτσι και ο ΟΣΕ οφείλει να μεριμνήσει διότι η παλαιά γραμμή βρίσκεται μέσα στον αστικό ιστό και βάσει νόμου, εάν δεν προβεί σε αυτή την υποχρέωση ο δήμος θα αναγκαστεί να του βεβαιώσει το σχετικό πρόστιμο που προβλέπει η νομοθεσία!

΄΄Ο ΟΣΕ οφείλει να καθαρίζει κατ’ επανάληψη τη γραμμή, τον χώρο δεξιά και αριστερά αυτής ενώ είναι υποχρεωμένος να μεριμνά ακόμη και για τον δρόμο που είναι παράλληλος αυτής. Μέχρι στιγμής, οι μόνες παρεμβάσεις που γίνονται και στα σημεία που δεν φαίνεται αυτή η έντονη βλάστηση, έχουν φροντίσει ιδιώτες για το κόψιμο των χόρτων και τον καθαρισμό των σημείων. Δεν μπορεί όμως να περιμένουμε την ιδιωτική πρωτοβουλία και να αφήνουμε αυτή τη βραδυφλεγή βόμβα δίπλα στα σπίτια μας΄΄, τόνισε ο αντιδήμαρχος, προσθέτοντας πως έτσι όπως είναι η κατάσταση πρόκειται για μία εστία μόλυνσης και ρύπανσης του περιβάλλοντος και πως από τη στιγμή που αποτελεί ευθύνη του ΟΣΕ, πρέπει να επιμεληθεί άμεσα.

Η αξιοποίηση της γραμμής

Υπενθυμίζεται ότι για τη γραμμή έχουν υπάρξει διάφορες σκέψεις κατά καιρούς αλλά και επενδυτικά σχέδια που δεν προχώρησαν τα οποία αφορούσαν ακόμη και τη δημιουργία ποδηλατόδρομου. Για τον αντιδήμαρχο αλλά και για άλλους, η ιδανική λύση εκτός από τον ποδηλατόδρομο ίσως ήταν και η κατασκευή ενός περιφερειακού δρόμου που θα εξυπηρετούσε την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων και νταλικών ώστε να μην περνούν μέσα από την πόλη…


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close