background img
banner
banner

Εκπαιδευτικοί και γονείς μαζί ενάντια στο πολυνομοσχέδιο

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓ. ΛΑΥΡΑΣ

Στους… δρόμους βγήκαν σήμερα οι εκπαιδευτικοί της Αιγιάλειας που αντιδρούν στο νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας το οποίο τέθηκε προς συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής και την Τετάρτη πρόκειται να ψηφιστεί. Εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων πραγματοποίησαν 24ωρη απεργία, ενώ στη συγκέντρωση που πραγματοποίησαν στην πλατεία Αγ. Λαύρας το πρωί, ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας και Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας, συμμετείχε και η Ένωση Συλλόγων Γονέων Δ. Αιγιαλείας, δηλώνοντας τη συμπαράστασή τους.

Εκ μέρους των γονέων και κηδεμόνων της περιοχής μίλησε ο πρόεδρος της Ένωσης Μένιος Κουτρόπουλος τονίζοντας πως οι γονείς οφείλουν να είναι υπερασπιστές των ίσων ευκαιριών στη μόρφωση για όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως! Όπως είπε μεταξύ άλλων, ΄΄η απαράδεκτη επαναφορά παλαιότερης πρότασης που πρεσβεύει το αντιπαιδαγωγικό και αντιεκπαιδευτικό στοίβαγμα μέχρι και 26 ‐ 27 μαθητών σε αίθουσες κλουβιά και σε κοντέινερ τη στιγμή μάλιστα που η ζωή η ίδια σήμερα με κυνικό τρόπο, βάζει θέμα υγιεινών σχολικών τάξεων, θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών. Κατά συνέπεια υποβαθμίζεται η ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Απέναντι στο αντιεπαιδευτικό νομοσχέδιο που συρρικνώνει το Δημόσιο Σχολείο έχουμε χρέος να αντιδράσουμε και να παλέψουμε΄΄.

Θυσία στον… βωμό του κόστους βλέπουν οι καθηγητές

Η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας Δώρα Μαστραπά περιγράφοντας την κατάσταση είπε πως ο εκπαιδευτικός κόσμος από το  Μάρτη και μετά έχει βρεθεί αντιμέτωπος με ένα πρωτόγνωρο σκηνικό, μιλώντας για δύο γραμμές πλεύσης στην Εκπαίδευση από τότε που ξέσπασε η πανδημία. Όπως είπε, ΄΄από τη μία οι εκπαιδευτικοί -στη συντριπτική τους πλειοψηφία- έταξαν εαυτόν στον στόχο να μη χάσουν οι μαθητές την επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία. Έπρεπε να αντιμετωπίσουν την έλλειψη εξοπλισμού – κάποιοι χρεώθηκαν- την ανυπαρξία ανάλογης επιμόρφωσης, την έλλειψη προστασίας αφού κανένα νομικό πλαίσιο δεν υπήρχε για την προστασία τη δική τους και των μαθητών τους (προστασία για την οποία και σήμερα που η υπόθεση της διαρροής των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών είναι στον αέρα το υπουργείο σφυρίζει αδιάφορα). Επίσης έπρεπε να εφεύρουν πατέντες για να εντάξουν στην εκπαιδευτική διαδικασία το σύνολο των μαθητών (έλλειψη εξοπλισμού, σύνδεσης, κτλ) ζήτημα για το οποίο επίσης το Υπουργείο ποιούσε την νήσσαν και το συγκάλυψε με την περίφημη «προαιρετικότητα» του εγχειρήματος. Από την άλλη το Υπουργείο αποδύθηκε σε έναν μαραθώνιο αυτοδιαφήμισης για τα έργα και τις ημέρες τους. Το υπουργείο δια της πολιτικής του ηγεσίας έπεισε την ελληνική κοινωνία σε ένα αποκορύφωμα υποσχεσιολογίας ότι οι ανισότητες θα θεραπευτούν με την παροχή τάμπλετ στους κοινωνικά μη ευνοημένους μαθητές. Το αποτέλεσμα ήταν η ελεημοσύνη του ένα τάμπλετ ανά 45 μαθητές, αποτέλεσμα των υψηλών διασυνδέσεων του Υπουργείου με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών΄΄.

Κατηγόρησε ακόμη για διγλωσσία το υπουργείο όταν ΄΄με το άνοιγμα των σχολείων η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, ζητάει από τους εκπαιδευτικούς ιατρικά πορίσματα και τεκμήρια προκειμένου να πάρουν ειδική άδεια απουσίας, για το μαθητικό πληθυσμό αρκούσε μια απλή υπεύθυνη δήλωση με υπογραφή γονέα, για να μην προσμετρηθούν οι απουσίες Με μια απλή κίνηση το Υπουργείο απαξίωσε τους εκπαιδευτικούς που πριν χειροκροτούσε (και γιατί όχι άλλωστε, ανέξοδο ήταν), υπονόμευσε άρδην την εκπαιδευτική διαδικασία, αδιαφόρησε παντελώς για το παραγόμενο μαθησιακό αποτέλεσμα. Αίρουν ύπουλα την υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης και επιχειρούν να μας εκβιάσουν ηθικά για την επιβολή της ζωντανής μετάδοσης του μαθήματος΄΄.

Καθηγητές της περιοχής, δεσμεύθηκαν ότι θα παραμείνουν στις επάλξεις υπερασπίζοντας το δημόσιο σχολείο σε πείσμα των αντιλαϊκών πολιτικών.

Ανησυχία στους εκπαιδευτικούς Κοινωνικών Επιστημών

Εκ μέρους του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών Γενικής Εκπαίδευσης, η εκπαιδευτικός Ουρανία Τσουκαλά ξεκαθάρισε πως ΄΄η εξόντωση των κοινωνικών επιστημών και των κοινωνικών επιστημόνων δεν θα περάσει΄΄. Επισήμανε ακόμη πως ΄΄η κατάργηση της Κοινωνιολογίας στην Γ΄ Λυκείου και η αντικατάστασή της από τα Λατινικά είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου΄΄ και ότι ΄΄σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις έχει αποφασιστεί από το Υπουργείο Παιδείας η κατάργηση μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών από τη μέση εκπαίδευση, με εξαίρεση την «Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή» της Γ΄ Γυμνάσιου και την «Πολιτική Παιδεία» της Α΄ Λυκείου΄΄. Έτσι αυτό σημαίνει ότι ατά το σχολικό έτος 2019-20 διδάσκονταν συνολικά 16 ώρες εβδομαδιαία, μετά την κατάργηση της «Κοινωνιολογίας» οι ώρες μειώνονται σε 9 και αν επαληθευτούν οι ενδείξεις για την κατάργηση και των μαθημάτων της Β΄ Λυκείου, τότε απομένουν μόνο 5 ώρες, καλώντας τους βουλευτές να καταψηφίσουν το νομοσχέδιο.

 

Μίλησε ακόμη ο αντιπρόεδρος της Β΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας Νεκτάριος Καζάνης. Χαιρετισμό απηύθυνε επίσης, εκ μέρους της Ομάδας Γυναικών Αιγίου η Κόνι Ηλιακοπούλου. Να σημειωθεί ότι στη συγκέντρωση παρέστη η επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Αιγιάλειας Αγγελική Κουρή. Παρών ήταν ακόμη και ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Αιγίου Παναγιώτης Γεωργόπουλος.

 

Κεντρικός ομιλητής εκ μέρους του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας ήταν ο αντιπρόεδρος Κώστας Μεσάζος ενώ χαιρετισμό απηύθυνε και η πρόεδρος Αθηνά Σκανδάμη.

 

Επίσκεψη στα βουλευτικά γραφεία και επίδοση ψηφίσματος από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Επίσης, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εξέδωσε ψήφισμα, με τα μέλη του Δ.Σ., αμέσως μετά τη συγκέντρωση να επισκέπτονται τα πολιτικά γραφεία των βουλευτών Αχαΐας της Ν.Δ. και να τα επιδίδουν.

Στο ψήφισμα αναφέρονται τα εξής: «Η κ. Υπουργός, εν καιρώ πανδημίας και με αυστηρές οδηγίες από τον ΕΟΔΥ για αποστάσεις, ανεβάζει τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη σε 25, δημιουργώντας τάξεις υπερπληθείς. Οι εκπαιδευτικοί   μέσα από το λειτούργημά τους θα παλέψουν να διδάξουν, να συμβουλεύσουν, να παρηγορήσουν, να ενθαρρύνουν, να διαφοροποιήσουν  τη διδασκαλία τους και να ενισχύσουν τη μάθηση σε παιδιά με προβλήματα όρασης, μαθησιακές ιδιαιτερότητες, δυσλεξία, αυτισμό, ψυχοκοινωνικά προβλήματα σε τέτοιες πολυπληθείς τάξεις. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά επινοήθηκε η βιντεοσκόπηση, για ν’ αλλοτριώσει την ιερότητα και την ιδιωτικότητα της κάθε τάξης, να εκθέσει τους μαθητές και να προσθέσει μία ακόμη δυσκολία στη δύσκολη καθημερινότητα του δασκάλου, με τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των παιδιών.

Κυρία Υπουργέ σε εμάς βασίζεται το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, δεν χρειάζεται ευφυολογήματα και ανατροπές που υποβαθμίζουν το υφιστάμενο δημόσιο σχολείο. Αντίθετα χρειάζεται διάλογος και να ληφθούν υπόψη οι γνώμες των ειδικών επιστημόνων της εκπαίδευσης και αυτοί είναι οι Πανεπιστημιακοί Δάσκαλοι και καθηγητές, οι οποίοι είμαστε καθημερινά δίνουμε την ψυχή μας  στο δημόσιο σχολείο για να έχουν πρόσβαση όλοι. Ένας άλλος νεωτερισμός που σχεδιάζει το Υπουργείο είναι η αλλοίωση του παιδαγωγικού χαρακτήρα του Νηπιαγωγείου με την εισαγωγή διδακτικών αντικειμένων, χωρίς να προηγηθεί συζήτηση με τους ειδικούς της Εκπαίδευσης,τους καθηγητές των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων της χώρας μας.

Αγωνιζόμαστε και ζητούμε: Να δοθούν κονδύλια για τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και όχι για liveshowonline. Να ενισχυθεί η Ειδική Αγωγή και να καλυφθούν οι πάγιες ανάγκες των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με το διορισμό συναδέλφων όλων των ειδικοτήτων. Να πραγματοποιηθούν προσλήψεις Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία για ν’αντιμετωπιστούν τα ολοένα και αυξανόμενα προβλήματα των μαθητών μας. Να αποσυρθεί το αντι -εκπαιδευτικό νομοσχέδιο  που για πρώτη φορά στην ιστορία της μεταπολίτευσης αυξάνει τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη με προφανείς στόχους την εκτόξευση των ανισοτήτων και τον περιορισμό προσλήψεων στα σχολεία.

Καλούμε: το σύνολο του πολιτικού κόσμου να ξεκινήσει επιτέλους βήματα συνεννόησης για τη χάραξη μιας μακροπρόθεσμης, εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής χωρίς ιδεοληψίες, αγκυλώσεις, υπεκφυγές και ατέρμονους διαλόγους, προσφέροντας ειλικρινή υπηρεσία τις επόμενες γενιές».


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr