background img
banner
banner

Κατατίθεται η μελέτη για την ανάπλαση της Μητροπόλεως

«ΠΡΟΒΑ ΤΖΕΝΕΡΑΛΕ» ΟΙ ΠΡΟΣΚΑΙΡΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΜΕ ΤΑ ΚΟΛΟΝΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΟΥΜΕΝΗ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ ΛΟΓΩ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ

Σαφής και ορατή είναι η πρόθεση της δημοτικής αρχής να αλλάξει άρδην την χρηστικότητα των κεντρικών οδών του Αιγίου, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην εξυπηρέτηση των πεζών και δημιουργώντας ένα εμπορικό κέντρο ανθρώπινο και λειτουργικό. Προς αυτή την κατεύθυνση κι ενώ ήδη το έργο της ανάπλασης των κεντρικών πλατειών και των δρόμων πέριξ αυτών είναι σε εξέλιξη, εντός της εβδομάδας κατατίθεται για χρηματοδότηση η μελέτη που είχε εκπονηθεί το 2017 και αφορά τη συνέχιση της ανάπλασης της οδού Μητροπόλεως, από το ύψος του αρχοντικού Παναγιωτόπουλου ως τα φανάρια της Σολωμού.

Υπενθυμίζεται ότι η αρχική πρόταση που είχε κατατεθεί προς χρηματοδότηση ήταν ενιαία, ωστόσο από πλευράς Περιφέρειας ήταν αδύνατον να εξασφαλιστεί ένα τόσο μεγάλο ποσό γι’ αυτό και το έργο «σπάστηκε» σε δύο κομμάτια. Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε και ο δήμος αναζητά το κονδύλι ύψους 2.185.000 ευρώ για να μπορέσει να υλοποιήσει το μεγαλόπνοο σχέδιο που αποτελεί συνέχιση της υφιστάμενης κατασκευής στο ίδιο ύφος και την αντίστοιχη αισθητική από το ύψος της οδού Παναγιωτοπούλων ως τη Σολωμού, συνολικού μήκξους 445 μέτρων και συνολικής επιφάνειας 6.520τ.μ.

Ο στόχος δεν είναι άλλος από την ανάδειξη της πόλης μέσα από μία ολοκληρωμένη αναμόρφωση και αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου, με απομάκρυνση των αυτοκινήτων και δημιουργία δικτύου πεζοδρόμων.

Συνέχιση της αισθητικής και λειτουργικής βελτίωσης του κεντρικού πυρήνα της πόλης

Οι βασικές κατευθύνσεις της μελέτης είναι η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση της περιοχής παρέμβασης. Εν προκειμένω σε ό,τι αφορά την Μητροπόλεως, προβλέπει διαμορφώσεις και επιστρώσεις πεζοδρόμων σε συνέχιση του τμήματος, φύτευση δεντροστοιχιών, επέκταση – συμπλήρωση του δικτύου, ανακατασκευή φρεατίων, άρδευση των δέντρων, ηλεκτροφωτισμό, αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης και βέβαια υπογειοποίηση του δικτύου της ΔΕΗ.

Να σημειωθεί ότι σε εκκρεμότητα παραμένει η εκπόνηση μελέτης για την ενότητα που περιλαμβάνει την ανάπλαση στην οδό Κλ. Οικονόμου στο τμήμα από την Β. Κωνσταντίνου έως τη Ρήγα Φεραίου.

Διευκρινίζεται πάντως πως η εν λόγω μελέτη δεν προβλέπει πεζοδρόμηση της οδού Μητροπόλεως αλλά εξέταση αυτής εν αντιθέσει με το ρυθμιστικό σχέδιο που είχε ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγιαλείας που προέβλεπε πεζοδρομήσεις στις δύο κεντρικές αρτηρίες Κλεομένους Οικονόμου και Μητροπόλεως.

Ήδη πάντως, και τα μέτρα που έχουν ληφθεί κάνοντας χρήση τα περιθώρια που δίνει ο νόμος στο πλαίσιο της λήψης μέτρων για την αντιμετώπιση της κρίσης που προκάλεσε η πανδημία, έχουν συναντήσει αντιδράσεις, τόσο από μέρους της αντιπολίτευσης του Δημοτικού Συμβουλίου όσο και από φορείς και συλλόγους.

 

Άλλο η πρόσκαιρη πεζοδρόμηση λόγω πανδημίας κι άλλη η μόνιμη…

Από πλευράς δημοτικής αρχής, μετά την τοποθέτηση κολονακίων στην Μητροπόλεως, δεν εγκαταλείπεται η πρόθεση για πεζοδρόμηση, ενώ ξεκαθαρίζεται πως είναι άλλο η προσωρινή πεζοδρόμηση στο πλαίσιο των μέτρων στήριξης των πληγέντων επαγγελματιών κι άλλο μία ενδεχόμενη μόνιμη πεζοδρόμηση.

Μάλιστα, διά στόματος εκπροσώπων της δημοτικής αρχής, τονίζουν στo protionline.gr ότι ΄΄πολλές φορές γίνεται σύγχυση στο τι αντιλαμβάνεται ο κόσμος, μεταξύ της επέκτασης των πεζοδρομίων, της πεζοδρόμησης, αλλά και της οριστικής λύσης ή της πρόσκαιρης λύσης της, για ορισμένο χρονικό διάστημα ή για ώρες λειτουργίας. Για αποφυγή μελλοντικών παρεξηγήσεων διευκρινίζονται λοιπόν, τα εξής: Οι επεκτάσεις των πεζοδρομίων έγιναν σύμφωνα με τον νόμο προκειμένου να επιτευχθεί μια καλύτερη ποιότητα ζωής των κατοίκων αλλά και να παρέχουμε τη δυνατότητα διευκόλυνσης για τους επαγγελματίες οι οποίοι το τελευταίο διάστημα υπέφεραν λόγω της έλλειψης της δράσης τους. Οποιαδήποτε δυνατότητα χρονοκαθυστέρησης γι’ αυτούς και την ποιότητα ζωής των κατοίκων, αλλά και ως προς την αύξηση των επισκεπτών, ήταν πολύ σημαντική. Ο δήμος σωστά έπραξε και λειτούργησε συντονισμένα με το πλαίσιο εθνικού σχεδιασμού για την επέκταση πεζοδρόμησης για την κατάληψη μέρους του οδοστρώματος΄΄.

Αναφορικά με τις αντιδράσεις για την τοποθέτηση κολονακίων κατά μήκος του δρόμου και στα σημεία που δεν υπάρχουν καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, από τον δήμο τονίζουν ότι ΄΄σύμφωνα με τον νόμο, για την ασφάλεια της κυκλοφοριακής ρύθμισης και την ασφάλεια όλων, επιβάλλεται η διαπλάτυνση του δρόμου σε όλο του το μήκος. Και γι’ αυτό το ζήτημα, έχουν γίνει τα πάντα εγκαίρως΄΄.

Σε ό,τι αφορά τις πεζοδρομήσεις που προανήγγειλε ο δήμαρχος τονίζεται πως χρειάζεται τεχνική συγκοινωνιακή μελέτη βάσει νόμου για οριστικές πεζοδρομήσεις όπου αυτό επιβάλλεται, η οποία όμως στο Αίγιο, δεν υπάρχει.

Ξεκαθαρίζουν ακόμη πως σε ό,τι αφορά την πρόσκαιρη πεζοδρόμηση, όσα έχουν συμβεί είναι σύμφωνα με τον νόμο και λόγω κορωνοϊού για όσο διάστημα χρειαστεί, που συγκεκριμένα είναι έως τις 30/11/20, σύμφωνα με την τελευταία τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου.

Η δημοτική αρχή, όπως έχει εξαγγελθεί επί συνόλου πάντως, έχει ταχθεί υπέρ των πεζοδρομήσεων γιατί θεωρεί ότι ο άνθρωπος έχει τον πρώτο λόγο και όχι το αυτοκίνητο. ΄΄Αυτή είναι και η κεντρική μας φιλοσοφία. Βέβαια, υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι στάθμευαν χαρακτηριστικά στην Μητροπόλεως, στην οποία επιτρεπόταν η στάθμευση μόνο για 30’, έκαναν κατάχρηση του μέτρου καταλαμβάνοντας το οδόστρωμα για πολλή περισσότερη ώρα ή μονίμως. Κάποιοι μόνιμοι κάτοικοι είχαν συνηθίσει να θεωρούν τον δρόμο επέκταση της αυλής ή του σπιτιού τους ως ιδιωτικό πάρκινγκ. Αυτό, η δημοτική αρχή δεν θα το δεχτεί ως φιλοσοφία. Ιδιαίτερα δε, όταν αυτό εμποδίζει την ομαλή κοινωνική λειτουργία του τόπου΄΄, προσθέτουν.

Τέλος αναφορικά με την εξαγγελία του δημάρχου για πεζοδρομήσεις τονίζουν: ΄΄Είμαστε σε διαρκή επικοινωνία και διαβούλευση, προκειμένου να δούμε αν και ποια είναι τα μέτρα που μπορούμε να πάρουμε ως οριστική λύση. Για την πρόσκαιρη λύση, θα εφαρμοστούν όσα λέει ο νόμος΄΄.

Από την πλευρά της η επικεφαλής της «Ποιοτικής Αιγιάλειας», αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Βάσω Ψυχράμη, ερωτηθείσα σχετικά από τo protionline.gr, είπε πως ΄΄προς το παρόν ελήφθησαν κάποια προσωρινά μέτρα τα οποία έγιναν βάσει νόμου και είχαν σκοπό να στηρίξουν τις επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος, ενώ αποσυμφόρησαν την οδό και αντιμετωπίστηκε το διπλοπαρκάρισμα΄΄. Από εκεί και πέρα για το ενδεχόμενο πεζοδρομήσεων, η κ. Ψυχράμη είπε πως στην περίπτωση που ο προσανατολισμός είναι να έχουν μόνιμο χαρακτήρα, μία τέτοια βαθιά τομή χρειάζεται μελέτες ειδικών. ΄΄Όλες οι σύγχρονες πόλεις θα πρέπει να έχουν περιβαλλοντικό αποτύπωμα και να δίδουν προτεραιότητα στον πεζό, πλην όμως πρέπει να εξετάζονται όλες οι ιδιαιτερότητες δεδομένου ότι το Αίγιο έχει ένα δύσκολο ρυμοτομικό σχέδιο και μόνο οι ειδικοί είναι αυτοί που μπορούν να δώσουν λύσεις΄΄, τόνισε η αντιδήμαρχος.

Δεν έχουν κοπάσει οι αντιδράσεις

Οι αντιδράσεις πάντως από πλευράς αντιπολίτευσης δεν λένε να κοπάσουν, με τον επικεφαλής της παράταξης «Αιγιάλεια Αύριο» Χρήστο Γούτο να κατηγορεί τον δήμαρχο ότι χωρίς διάλογο και χωρίς την παραμικρή συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, αποφάσισε μαζί με τους συνδιοικούντες του δήμου κ. Ψυχράμη και Τριανταφυλλόπουλο, με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς εμπεριστατωμένες μελέτες να προβούν σε μεγάλες αλλαγές στο κέντρο του Αιγίου. Μάλιστα, έχει καλέσει τη δημοτική αρχή να πάρει πίσω τα μέτρα κυκλοφορίας και να καλέσει όλους τους θεσμικούς, ειδικούς και σχετικούς φορείς σε έναν ευρύ διάλογο.

O Σύλλογος Μηχανικών Αιγιάλειας εξέδωσε ανακοίνωση, εκφράζοντας έκπληξη για την εξαγγελία του δημάρχου να μετατρέψει σε πεζόδρομους τους δύο κεντρικούς οδικούς άξονες του Αιγίου (Κλ. Οικονόμου και Μητροπόλεως), όπως και το ότι ξαφνικά βιδώθηκαν στο οδόστρωμα σταθερά κολoνάκια για να μην μπορεί να γίνει στάση – στάθμευση οχημάτων. Για το εγχείρημα των δύο πεζοδρομήσεων οι Μηχανικοί υποστηρίζουν ότι στο Αίγιο, με μόνο δύο κεντρικούς δρόμους, δεν μπορεί να γίνει ό,τι σε άλλες πόλεις και οποιαδήποτε αλλαγή απαιτεί μελέτη από συγκοινωνιολόγους, αφού η πλήρης απαγόρευση στάσης – στάθμευσης μοιραία θα δημιουργήσει μποτιλιαρίσματα.

Ωστόσο υπάρχον και πολίτες που μαζεύουν υπογραφές για να εναντιωθούν στα σχέδια της δημοτικής αρχής που θίγουν τα συμφέροντά τους.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ · ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr