background img
banner
banner

‘’Οι Αιγιώτισσες στηρίζουν τα τοπικά καταστήματα’’

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑ ΚΟΡΩΝΟΪΟ ΕΠΟΧΗ ΣΤΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΝΔΥΣΗ – ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΑΝΤΖΩΡΟΥ – ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ – ΠΑΝΑΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Η αρχική εικόνα που δείχνουν οι ημέρες λειτουργίας των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο γυναικείο ρούχο μετά τον κορωνοϊό, κρίνονται θετικές στην Αιγιάλεια. Παρόλο που υπάρχει πάντα ο “άτυπος πόλεμος” των on line αγορών (κάτι που ¨έπαιξε¨ πολύ και την περίοδο της καραντίνας) και η απώλεια μερίδας του καταναλωτικού κοινού σε άλλες όμορες αγορές, το εμπόριο στη γυναικεία ένδυση… καλά κρατεί. Αν υπολογίσει κανείς σε αυτά και την κρίση των τελευταίων ετών στο γενικότερο οικονομικό πλαίσιο του μέσου καταναλωτή, τότε κάποιος θα περίμενε πως η κατάσταση θα είναι εντελώς απελπιστική.

Όμως οι επαγγελματίες της Αιγιάλειας που διαθέτουν καταστήματα ρούχων που αφορούν το “ασθενές φύλο” δίνουν το πραγματικό στίγμα και μιλούν για μια κατάσταση δύσκολη μεν, αλλά ελεγχόμενη. Αισιοδοξούν για το αύριο και φροντίζουν οι πελάτες τους να φεύγουν από τα μαγαζιά τους πάντοτε ευχαριστημένοι. To protionline.gr συνάντησε τρεις επιτυχημένους καταστηματάρχες που τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιούνται στον χώρο και συνομίλησε μαζί τους. Οι ερωτήσεις, αφορούσαν τις εντυπώσεις τους από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας τους μετά τον κορωνοϊό, τον «πόλεμο» που υφίστανται μέσω του διαδικτύου, την προσωπική τους εκτίμηση για την αγοραστική εικόνα στο επόμενο διάστημα καθώς και την γνώμη τους για τα προβλήματα που υπάρχουν στον κλάδο. Οι απαντήσεις των επιχειρηματιών παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον και αξίζει τον κόπο να δούμε τι είπαν:

Μαρίνα Μαντζώρου: Αισιοδοξία… κόντρα στα προβλήματα

Η Μαρίνα Μαντζώρου είναι η ιδιοκτήτρια του καταστήματος γυναικείων ρούχων ¨Vergi¨ στο κέντρο του Αιγίου, στην οδό Μητροπόλεως: «Είμαι στον χώρο της ένδυσης πάρα πολλά χρόνια. Αρχικά σαν πωλήτρια σε νεαρότερη ηλικία και πλέον σαν ιδιοκτήτρια τα τελευταία χρόνια. Συγκριτικά με τότε… η αγοραστική ¨δυναμική¨ και ζήτηση στο εμπόριο, έχει πέσει κατακόρυφα. Όμως σαν επαγγελματίας έχω μάθει να επιβιώνω και στα δύσκολα. Το ¨Vergi¨ δουλεύει με σταθερή πελατεία ως επί τω πλείστον, φροντίζοντας να φέρνουμε πάντα καλά ρούχα σε ποιότητα και με την οικονομική ¨δυνατότητα¨ και αντοχή των εποχών που ζούμε για τους αγοραστές».

«Όταν τα καταστήματα άνοιξαν έπειτα από την περιπέτεια του κορωνοϊού, πίστευα πως θα υπάρξει αυξημένη κίνηση από την πρώτη ημέρα. Αυτό τελικά δεν συνέβη γιατί ο κόσμος ήταν ¨παγωμένος¨ έπειτα από τους 2 μήνες της καραντίνας και του εγκλεισμού του στο σπίτι. Η ζήτηση ανέβηκε τμηματικά και αυτό είναι απόλυτα κατανοητό. Εδώ και λίγες ημέρες η δουλειά είναι σε καλά για την εποχή επίπεδα. Είμαι αισιόδοξη πως σιγά – σιγά τα πράγματα θα καλυτερεύουν βδομάδα με την βδομάδα ακόμα περισσότερο».

Ως αποφώνηση, η κ. Μαντζώρου, τονίζει: «Είμαστε 3 άτομα προσωπικό στο κατάστημά μας. Η εξυπηρέτηση του πελάτη και η φιλική διάθεση είναι ο αυτοσκοπός μας και σε αυτό στοχεύουμε με την πάροδο των χρόνων: Ο καταναλωτής να φεύγει ικανοποιημένος από εμάς. Οι αγορές από το ίντερνετ πάντα θα είναι ένα μικρό πρόβλημα μα δεν μας επηρεάζει καίρια, θα έλεγα πως πιο πολύ μας προβληματίζει το γεγονός πως κάποιοι θεωρούν την αγορά γυναικείων ρούχων στο Αίγιο μια ¨μικρή¨ αγορά, με αποτέλεσμα να αναζητούν και να κάνουν τις αγορές τους από άλλα αστικά κέντρα, όπως για παράδειγμα η Πάτρα. Όταν όμως υπάρχει η αμεσότητα, το καλό ρούχο και η λογική του τιμή, ο πελάτης πάντα θα σε προτιμήσει. Αντέχουμε… παλεύουμε και αισιοδοξούμε, κόντρα στις αντίξοες οικονομικά συνθήκες που ζούμε όλοι μας».

Γιώργος Αλεξόπουλος: Στόχος η διεύρυνση της αγοράς

Ο Γιώργος Αλεξόπουλος είναι ο ιδιοκτήτης του καταστήματος ¨Pink Woman¨ που λειτουργεί μέσα στο ¨Hondo’s Center¨ στην οδό Κλεομένους Οικονόμου: «Το 2019 για εμάς έκλεισε πτωτικά. Τον Ιανουάριο και τον Φλεβάρη όμως, φάνηκε πως κάπου υπάρχει… ¨φως στο τούνελ¨ και υπήρξε μια ικανοποιητική αγοραστική σταθερότητα, τότε. Με την αρχή της πανδημίας όμως και με το κλείσιμο των καταστημάτων όλα άλλαξαν και ανατράπηκαν. Κατά την επαναλειτουργία μας, τις πρώτες ημέρες υπήρξε μια έξαρση των καταναλωτών, η οποία φυσικά ήταν λογική και αναμενόμενη. Την τελευταία βδομάδα όμως, έχουμε επανέλθει στα γνώριμα επίπεδα, από πλευράς προσέλευσης και αγορών από τους πελάτες μας».

«Η επιχείρηση μας, δουλεύει με brand name και αυτό όσο να ‘ναι αποτελεί μια κάποια είδους ¨επαγγελματική ομπρέλα¨. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει και πολλά… γιατί οι καιροί είναι δύσκολοι από όλες τις απόψεις. Οι τελευταίες κυβερνητικές ρυθμίσεις δείχνουν μία θετική εικόνα από άποψη της μείωσης των φόρων και της οικονομικής ελάφρυνσης, αλλά περιμένουμε να δούμε τα αποτελέσματα μακροπρόθεσμα και το τι τελικά θα ισχύσει. Αυτό που είναι πιο σημαντικό από όλα και στοχεύω ως επαγγελματίας και προσωπικά, είναι η διεύρυνση της αγοράς».

Κλείνοντας, ο κ. Αλεξόπουλος συμπληρώνει: «Το ¨Pink Woman¨είναι αρκετά οργανωμένο και μπορεί ο Αιγιαλέας καταναλωτής να βρει οποιοδήποτε ρούχο που θα αναζητούσε και στα υπόλοιπα καταστήματα της αλυσίδας σε πανελλαδικό επίπεδο. Η ¨απειλή¨ του φυσικού εμπορίου από το διαδίκτυο είναι ένα θέμα μεν… μα όχι το πρόβλημα. Επειδή είμαι από την φύση μου αισιόδοξος άνθρωπος και αυτό καθρεφτίζεται και στην επαγγελματική μου ταυτότητα, πιστεύω πως έρχονται καλύτερες μέρες και ότι όλα θα πάνε καλύτερα στο εξής. Στηρίζουμε την γυναικεία ένδυση στην περιοχή και εκείνη μας στηρίζει απόλυτα. Αυτό είναι το πιο θετικό από όλα».

Μαρία Παναγακοπούλου: Για εμάς η κάθε μέρα, είναι μια συνεχόμενη επαγγελματική ‘‘πάλη’’

Η Μαρία Παναγακοπούλου είναι η ιδιοκτήτρια του καταστήματος γυναικείας ένδυσης ¨Amaryllis¨ στην οδό Μητροπόλεως: «Την τελευταία βδομάδα προτού το lock down του Μαρτίου, η αγοραστική κίνηση στην Αιγιάλεια υπήρξε φανερά πεσμένη και αυτό ήταν παντού ορατό. Ο κόσμος ήδη τότε ανησυχούσε. Ήταν επιφυλακτικός και για την εξέλιξη του κορωνοϊού μα και από οικονομικής άποψης. Όταν επαναλειτουργήσαμε και τα καταστήματα άνοιξαν, οι πρώτες ενδείξεις ήταν θετικές. Αυτή την στιγμή στο κατάστημά μας υπάρχει συνεχόμενη ροή κόσμου μεν, μα σε λογικά πλαίσια… εκ των πραγμάτων». «Οι πελάτες προτιμούν την αγορά της πόλης σε γενικές γραμμές και στηρίζουν την τοπική αγορά. Όμως δεν μπορώ να πω ότι δεν υπάρχουν και περιπτώσεις – ευτυχώς λίγες – που το αγοραστικό κοινό μετακινείται και σε άλλες πόλεις για τις αγορές του. Αυτό είναι ένα φαινόμενο που συμβαίνει πολλά χρόνια. Έχει συμβεί μάλιστα… να έρχεται κάποιος απλά για να δει ένα προϊόν μας και να το δοκιμάσει, και έπειτα να πηγαίνει σε άλλες πόλεις για να το αναζητήσει, να το δει και να το πάρει».

Η κ. Παναγακοπούλου εν κατακλείδι επισημαίνει: «Θεωρώ πως ναι μεν η αγορά κινείται, μα η κατάσταση είναι σε οριακά ελεγχόμενα επίπεδα, δε. Οι επιχειρήσεις στην γυναικεία ένδυση στην Αιγιάλεια επιβιώνουν δύσκολα και δεν υπάρχουν τα κέρδη κάποιων αλλοτινών εποχών. Για εμάς η κάθε μέρα, είναι μια συνεχόμενη επαγγελματική ¨πάλη¨. Οι αγορές από το διαδίκτυο έχουν κάνει και αυτές την ζημιά τους, όσο να ‘ναι. Φροντίζουμε σαν κατάστημα, οι πελάτες να φεύγουν απόλυτα ευχαριστημένοι και από θέμα ποιότητας των ρούχων μας και φυσικά από οικονομικής άποψης».

Ένα από τα τρανταχτά συμπεράσματα που βγήκαν από την συνομιλία με τους μαγαζότορες των γυναικείων ρούχων είναι πως οι καταναλωτές δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από άλλες αγορές, από γειτονικές πόλεις. Ας μην ξεχνάμε πως, όσο στηρίζεις την τοπική αγορά… αυτή τόσο περισσότερο δυναμώνει.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ · ΠΡΟΣΩΠΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr