background img
banner
banner

Οι μεγάλες προσδοκίες της Αιγιάλειας από την έλευση του τρένου

ΤΟΠΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΟΦΕΛΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΩΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ

Η πολυαναμενόμενη λειτουργία του σιδηροδρόμου στο Αίγιο είναι γεγονός και παρά τις αρχικές δυσκολίες, η περιοχή έχει πολλά να περιμένει από το «γρήγορο» τρένο. Με δεδομένο ότι οι σιδηροδρομικές μεταφορές αποτελούν έναν πολύ σημαντικό παράγοντα κοινωνικής ευημερίας, οργάνωσης των μεταφορών και προώθησης της οικονομικής ανάπτυξης, με σωστή διαχείριση και εφόσον κάνει άμεσα την εμφάνισή του το ηλεκτροκίνητο τρένο, εκτιμάται πως η περιοχή θα είναι από τις πλέον ωφελημένες της χώρας.

Τοπικοί παράγοντες εκτιμούν πως η Αιγιάλεια μόνο ωφελημένη μπορεί να βγει από τη λειτουργία του σιδηροδρόμου και μάλιστα σε πολλούς τομείς. Σε επίπεδο εξυπηρέτησης των μεταφορών με ασφάλεια και ταχύτητα, σε επίπεδο αύξησης των επισκεπτών της περιοχής, είτε παραθεριστών είτε τουριστών, αλλά και στον τομέα των επενδύσεων.

Βεβαίως, δεν θα πρέπει να παραβλέπουμε τα οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη. Η ανάπτυξη και η επέκταση στους σιδηροδρόμους της ηλεκτροκίνησης έχει ως αποτέλεσμα τόσο τη μεγάλη μείωση του κόστους στη χρήση της ενέργειας, συγκριτικά με το ντίζελ, όσο και τη σχεδόν μηδενική συμμετοχή στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Στο κοινωνικοοικονομικό κόστος, επίσης, πρέπει να συνυπολογισθούν τα τροχαία οδικά ατυχήματα που είναι σαφώς λιγότερα στα μέρη που χρησιμοποιείται ο σιδηρόδρομος έναντι του αυτοκινητόδρομου.

Η περιοχή παίρνει υπεραξία

Στην παρούσα χρονική στιγμή, ο μόνος λόγος για να επενδύσει κανείς ή να προχωρήσει σε αγορά γης στην Αιγιάλεια, είναι η λειτουργία του σιδηροδρόμου. Μιλώντας στο protionline.gr  ο Πολιτικός Μηχανικός και Κτηματομεσίτης Δημήτρης Δρούκας επισημαίνει: ΄΄Είναι σαφές ότι η περιοχή παίρνει υπεραξία με την έλευση του τρένου. Εφόσον λειτουργήσει η ηλεκτροκίνητη γραμμή και στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο που στην παρούσα φάση είναι ντιζελοκίνητη, τότε μπορούμε να πούμε πως το Αίγιο γίνεται προάστιο της Αττικής καθώς εκμηδενίζεται η απόσταση. Επομένως, είναι σαφές ότι η Αιγιάλεια αποκτά πλεονεκτήματα΄΄. Ο κ. Δρούκας βλέπει οφέλη και ως προς την επισκεψιμότητα και οικονομική ώθηση. Σε ό,τι αφορά το ως τώρα ενδιαφέρον που καταγράφεται για επενδύσεις εξαιτίας του σιδηροδρόμου, σημειώνει: ΄΄Για επενδύσεις και αγοραπωλησίες που σχετίζονται αποκλειστικά με τη λειτουργία του τρένου, είναι νωρίς για εκτιμήσεις ωστόσο όλο αυτό το διάστημα που αναμενόταν έχει λειτουργήσει θετικά΄΄. Και προσθέτει: ΄΄Όπως και να έχει η λειτουργία του σιδηροδρόμου αποτελεί διαφήμιση για την περιοχή ενώ και τουριστικά θα υπάρξει μεγάλο όφελος, από τη στιγμή που και λόγω του κορωνοϊού, πολλοί είναι αυτοί που δεν θα επιλέξουν φέτος τα νησιά για τις διακοπές τους, αλλά θα χρησιμοποιήσουν το τρένο για να επισκεφθούν τα μέρη μας΄΄.

Επιπλέον, το οικονομικό όφελος της περιοχής έχει να κάνει με την μετατροπή του Αιγίου σε συγκοινωνιακό hub αφού αποτελεί τερματικό σταθμό και πολλοί θα είναι οι κάτοικοι από άλλες περιοχές του νομού που θα έρχονται στο Αίγιο να επιβιβαστούν στο τρένο για να μεταβούν στην Αθήνα.

Ανάπτυξη των κατά τόπους περιοχών

Επίσης, η έλευση του τρένου μπορεί να συντελέσει στην ανάπτυξη των κατά τόπους περιοχών δίνοντας προστιθέμενη αξία στις κατά τόπους περιοχές που αποτελούν μεγάλη «στάση». Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Διακοπτό, μία περιοχή που έχει ταυτίσει το όνομά της με τον σιδηρόδρομο που προσδοκά τόσα από το τρένο σε συνδυασμό με τη λειτουργία του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου. ΄΄Η περιοχή του Διακοπτού είναι ευεργετημένη αφού αποτελεί έναν κόμβο που ενώνει μοναδικά το βουνό με τη θάλασσα. Το πλεονέκτημα αυτό δεν το έχουμε εκμεταλλευτεί επαρκώς ως τώρα και ίσως η λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής αποτελεί μία καλή ευκαιρία. Προσωπικά εκτιμώ ότι τα οφέλη μπορεί να είναι πολλαπλά΄΄, τονίζει στo protionline.gr ο πολιτικός μηχανικός Γιώργος Σπανός ο οποίος δραστηριοποιείται στην περιοχή του Διακοπτού.

Παράλληλα, προσθέτει: ΄΄Το πόσο άρρηκτα είναι συνδεδεμένο το τρένο με το Διακοπτό, ήταν εμφανές και από την ώθηση που δόθηκε από την επαναλειτουργία του Οδοντωτού. Σε συνδυασμό με το τρένο, εκτιμώ πως φέρνει την Αθήνα πιο κοντά, θα αυξήσει την επισκεψιμότητα και θα δώσει τη δυνατότητα και για τη δημιουργία νέων σπιτιών αλλά και για πιο συχνή μεταφορά για διαμονή όσων ήδη διαθέτουν σπίτια, τα οποία αυτή την εποχή είναι κλειστά, εν αντιθέσει με άλλες αντίστοιχες περιόδους του παρελθόντος΄΄.

Χρονική διεύρυνση της επισκεψιμότητας

Για την αναμενόμενη οικονομική ανασυγκρότηση και ανάπτυξη της περιοχής της Ανατολικής Αιγιάλειας λόγω του τρένου, μίλησε στο protionline.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Εμπορικής και Τουριστικής Ανάπτυξης Ανατολικής Αιγιάλειας Γιώργος Σακελλαρόπουλος.

Όπως είπε, ΄΄το τρένο ήταν κάτι που περιμέναμε για πολλά χρόνια και έγινε πραγματικότητα. Από εκεί και πέρα είναι πολύ νωρίς για να εξάγουμε συμπεράσματα από την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας που ήταν και με προβλήματα λόγω του ατυχήματος που συνέβη στην Κορινθία. Αναμένουμε ωστόσο αύξηση της τουριστικής κίνησης το καλοκαίρι και οι προσδοκίες μας σχετίζονται και με το τρένο το οποίο επιτρέπει στους Αθηναίους που έχουν σπίτια στην περιοχή μας να έρχονται πιο συχνά και γενικότερα πιστεύουμε ότι θα αυξήσει την κίνηση.

Επίσης, προσδοκούμε τη χρονική διεύρυνση της επισκεψιμότητας, δηλαδή να έχει κόσμο η περιοχή μας όλο το χρόνο και όχι μόνο το καλοκαίρι και τις γιορτές. Βέβαια, κρίνουμε πως πρέπει άμεσα να προχωρήσει η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή διότι τότε είναι που θα εκμηδενιστούν οι αποστάσεις και ενδεχομένως κάποιοι προτιμήσουν να διαμένουν μόνιμα στην περιοχή και να μεταφέρονται καθημερινά με το τρένο στις δουλειές τους΄΄.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr