background img
banner
banner

Πάει για εγκαίνια στις 19 Ιουνίου!

ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΟΤΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΚΙΑΤΟ – ΑΙΓΙΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

Μία «ανάσα» πριν τις ράγες βρίσκεται το τρένο που αναμένεται να ξανασφυρίξει στην περιοχή μετά από μία δεκαετία. Το χθεσινό τελευταίο «τεστ» κρίθηκε θετικό και εκτός απροόπτου, το τμήμα Κιάτο – Αίγιο της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, θα εγκαινιαστεί την Παρασκευή 19 Ιουνίου, όταν και θα εκτελεστεί το πρώτο ιστορικό δρομολόγιο που θα συνδέει το Αίγιο με την Αθήνα και αντίστροφα, οδηγώντας την Αιγιάλεια στη νέα εποχή!

Χθες πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Πυροσβεστική και η τελευταία άσκηση που εκκρεμούσε και είχε καθυστερήσει λόγω των μέτρων του κορωνοϊού. Αφορούσε τη σήραγγα Μελισσίων Κορινθίας και το αποτέλεσμα ήταν θετικό γεγονός που φέρνει μία ακόμη πιστοποίηση για τη γραμμή.

Στη συνέχεια, η ΕΡΓΟΣΕ θα παραδώσει το έργο στον ΟΣΕ, που θα πρέπει να εκπαιδεύσει τους μηχανοδηγούς σε σύντομο χρονικό διάστημα, με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να είναι έτοιμη να δρομολογήσει τα τρένα, τα οποία θα είναι με πετρελαιοκίνητη μηχανή, που τίθεται επικεφαλής του τρένου στο Κιάτο, καθώς μέχρι εκεί φθάνει η ηλεκτροκίνητη γραμμή.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το πρώτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 19 Ιουνίου. Θα ξεκινήσει στις 5.15 από την Αθήνα ενώ αναμένεται στο Αίγιο περίπου δύο ώρες μετά. Ακολούθως, θα αναχωρήσει από το Αίγιο στις 8.00. Το πιθανότερο σενάριο είναι την κορδέλα των εγκαινίων να κόψει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Για την ιστορία, θα είναι και το πρώτο έργο που θα εγκαινιάσει στην μέχρι σήμερα παρουσία του στον υπουργικό θώκο.

Πώς θα γίνονται τα δρομολόγια

Θα εκτελούνται έξι δρομολόγια την ημέρα από και προς το Αίγιο με ανταπόκριση στο Κιάτο. Μάλιστα, τα τρία από τα έξι δρομολόγια θα έχουν ως τελικό προορισμό το αεροδρόμιο και τα υπόλοιπα τρία θα έχουν τερματικός σταθμό στην Αθήνα. Στην πρώτη περίπτωση οι επιβάτες δεν θα αποβιβάζονται αφού θα προστίθεται επιπλέον βαγόνι στο Κιάτο.

Υπενθυμίζεται ότι από την Αθήνα θα ξεκινά ηλεκτροκίνητο τρένο που θα φτάνει στην σταθμό του Κιάτου. Στο Κιάτο το τρένο θα σταματά και θα αλλάζει μηχανή από ηλεκτροκίνητη σε ντιζελοκίνητη. Η καθυστέρηση υπολογίζεται σε περίπου 5-6 λεπτά. Στη συνέχεια το ντιζελοκίνητο πλέον τρένο θα ξεκινά από το Κιάτο και θα τερματίζει στο Αίγιο.

Με τον αντίστροφο τρόπο θα γίνεται το δρομολόγιο από το Αίγιο μέχρι την Αθήνα. Ντιζελοκίνητο τρένο μέχρι το Κιάτο και από εκεί ηλεκτροκίνητο μέχρι την Αθήνα. Ο χρόνος δρομολογίου υπολογίζεται σε κάτω από δύο ώρες.

Ένα από τα σημαντικά νέα για τους επιβάτες του δρομολογίου αυτού είναι πως με μία μετεπιβίβαση στο σταθμό των Άνω Λιοσίων θα μπορούν να φτάσουν εύκολα στο αεροδρόμιο της Αθήνας και από το σταθμό της Αθήνας, στο λιμάνι του Πειραιά.

Τα τρένα που θα δρομολογηθούν θα είναι τα ίδια με αυτά που σήμερα διεξάγουν δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Άλλωστε εδώ και αρκετά χρόνια, μέχρι που τελικά λειτούργησε η ηλεκτροκίνηση, η αλλαγή μηχανής γινόταν καθημερινά σε όλα τα δρομολόγια.

Όσο για το κόστος από και προς το Αίγιο, σύμφωνα με πληροφορίες θα κυμαίνεται στα 16 ευρώ.

Διπλό όφελος για το Αίγιο

Ίσως το πιο ουσιώδες για την περιοχή είναι πως ο νέος τερματικός σταθμός της γραμμής, το Αίγιο, θα μεταβληθεί σε ένα μεγάλο συγκοινωνιακό hub για την Αχαΐα. Ο σταθμός βρίσκεται 35χλμ από την πόλη της Πάτρας και μιας και όλα συνηγορούν στο γεγονός πως υπεραστικό τρένο θα κάνει αρκετά χρόνια ακόμα η πόλη να δει, το Αίγιο θα αναβαθμιστεί και θα γίνει το κέντρο των σιδηροδρομικών μετακινήσεων προς την Αθήνα ή ευρύτερα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Ο επιβάτης που ξεκινά από Πάτρα θα μπορεί με τα λεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να φτάνει στο Αίγιο και από εκεί να συνεχίσει το ταξίδι του μέχρι την Αθήνα ή το Αεροδρόμιο ή το λιμάνι του Πειραιά. Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε αν θα υπάρξει ευρύτερος σχεδιασμός, ούτως ώστε και τα ΚΤΕΛ της Αχαΐας ή της Ηλείας να συνδέονται πλέον με τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Αίγιο.

Οι σταθμοί

Να σημειώσουμε πως η νέα γραμμή έχει μήκος 71χλμ επανέρχεται στην κυκλοφορία μετά από 10 χρόνια και περιλαμβάνει τρεις Σιδηροδρομικούς Σταθμούς Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου και τις έξι Στάσεις Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης. Το τρένο θα συνδέεται με τον Οδοντωτό στο σταθμό του Διακοπτού και έτσι θα αποκατασταθεί και πάλι η σύνδεση της γραφικής διαδρομής με το εθνικό δίκτυο.

Η γραμμή Κιάτο-Αίγιο είναι τμήμα της ευρύτερης γραμμής Αθήνα-Πάτρα. Τα πρώτα έργα ξεκίνησαν το 2007 και χρειάστηκαν αρκετές εργολαβίες για να ολοκληρωθεί. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν πως οι διαδικασίες στην μετά την πανδημία εποχή, επισπεύστηκαν διότι υπήρξε τελεσίγραφο από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέχρι τις 20 Ιουνίου να τεθεί το τρένο σε λειτουργία, διότι σε διαφορετική περίπτωση υπήρχε ο κίνδυνος επιβολής προστίμου…


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr