background img
banner
banner

Στροφή σε τοπικά προϊόντα και δημιουργική θερινή διάθεση

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΕΡΓΟ ΕΝ ΜΕΣΩ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΛΟΓΩ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Τα καταστήματα αναψυχής και εστίασης επέστρεψαν και βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία. Ο κλάδος, που χτυπήθηκε ίσως περισσότερο από όλους τους υπόλοιπους τους τελευταίους μήνες λόγω των υποχρεωτικών “λουκέτων” του κορωνοϊού, ζει μια έντονη καθημερινή αγωνία για επιβίωση.

Αντίδοτο στη δύσκολη πραγματικότητα, η προσωπική ενασχόληση των ιδιοκτητών και των οικογενειών τους και η διάθεση για ποιοτική δημιουργία, που είναι βέβαιο ότι θα κάνει τη διαφορά. Τα προβλήματα όμως είναι μεγάλα και πολλά:

Ο κόσμος στην Αιγιάλεια είναι ακόμα ¨παγωμένος¨ ενώ τα έξοδα των επιχειρήσεων “τρέχουν”, η ανασφάλεια για το αύριο καθρεφτίζεται στο σήμερα, με λιγότερα τραπεζοκαθίσματα λόγω συνθηκών, οι έλεγχοι του υπουργείου πιο εντατικοί από ποτέ και οι απαιτήσεις υγιεινής και ασφάλειας των πελατών από την κυβέρνηση επιβλητικά αγχωτικοί, δημιουργώντας ένα κράμα επαγγελματικής ανησυχίας.

Γαστρονομική κουλτούρα και αβεβαιότητα, χέρι – χέρι

Πώς να κρατηθεί σε υψηλά επίπεδα ο διατροφικός πολιτισμός της περιοχής, με τα δεκάδες ¨αγκάθια¨ που βιώνουν κάθε μέρα οι επιχειρήσεις; Πώς να συνυπάρξουν μαζί ανάπτυξη και ¨στόχος¨ των ιδιοκτητών εν μέσω της συνεχούς κρίσης σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο; Η κυβέρνηση στηρίζει με κάποιους τρόπους τις επιχειρήσεις μεν, αλλά αρκεί αυτό για να τα βγάλουν πέρα και να επιβιώνουν με τον καιρό, μέρα με την μέρα; Το μόνο σίγουρο είναι πως η πρόθεση και το πλάνο των καταστηματαρχών της εστίασης στην περιοχή, που είναι ο απώτερος στόχος, κινείται σύμφωνα με δύο μέτρα και δύο σταθμά: Την αβεβαιότητα για το τι ξημερώνει και την διάθεση για επαγγελματική δημιουργία και συνέπεια.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της περιοχής στον χώρο της εστίασης ως ¨οικογενειακή επιχείρηση¨ είναι η ταβέρνα ¨Η Ροδοδάφνη¨. Το μαγαζί, που μετράει ήδη 30 χρόνια λειτουργίας και συνέπειας, έχει πια ανοίξει τις πόρτες του και στην μετά τον κορωνοϊό εποχή με δυναμική διάθεση προσφοράς και δημιουργίας και με την υπηρεσία take away ως επιπλέον παροχή για την απόλυτη διευκόλυνση των πελατών του. Ο ιδιοκτήτης του, Στέλιος Πανανουδάκης, τονίζει στo protionline.gr: «Ο κόσμος είναι ακόμα παγωμένος με το θέμα του κορωνοϊού. Ο φόβος υπάρχει και αυτό το εισπράττουμε καθημερινά, κυρίως από τις μεγαλύτερες ηλικίες των πελατών μας. Παρόλο που βάσει της νομοθεσίας που ισχύει τα τραπεζοκαθίσματα πρέπει να βρίσκονται σε τουλάχιστον 1,70 μέτρα απόσταση, στο δικό μου μαγαζί οι αποστάσεις τους είναι περίπου στα 3 μέτρα. Αυτό, δίνει μεγαλύτερη ¨σιγουριά¨ στους πελάτες και είναι πιο ήσυχοι έτσι. Πολλοί επιλέγουν γωνιακά τραπέζια ή τα πιο απομακρυσμένα για να καθίσουν αναζητώντας την απομόνωση, λόγω του φόβου για την πανδημία. Αυτό έχει παρατηρηθεί».

Το συγκεκριμένο κατάστημα, το οποίο φημίζεται για το καλό και εγγυημένο του φαγητό, λειτουργεί κυρίως με ψητά και μαγειρευτά. Έχει μια πλούσια γκάμα ορεκτικών και όλα τα φαγητά του είναι προσεγμένα και με πολλή αγάπη φτιαγμένα.

Επίσης μπορεί πλέον κάποιος να βρει και εξωτερικό χώρο, καθώς από φέτος λειτουργεί και η αυλή του με τραπέζια έξω για όλη την θερινή περίοδο. Το πιο σημαντικό όμως, είναι πως είναι μια οικονομική λύση εξόδου, καθώς με 13 έως 15 ευρώ μπορεί να φάει κάποιος ένα πλήρες γεύμα. Όπως χαρακτηριστικά λέει ο κ. Πανανουδάκης «προσέχω πάρα πολύ τις τιμές μου, δεν έχω αλλάξει τις τιμές στα πιάτα μου από το 2009. Ο στόχος μου είναι να ψωνίζω καλή πρώτη ύλη με μετρητά από τους προμηθευτές και να είμαι συνεπής απέναντι στον πελάτη μου και γαστρονομικά μα και για την αντοχή της τσέπης του».

Εμπιστοσύνη σε τοπικούς παραγωγούς και πρώτες ύλες

Σε ερώτηση του protionline.gr για το αν επιλέγει ο ίδιος ως εστιάτορας, τους τοπικούς παραγωγούς για τις πρώτες ύλες, λέει: «Δεν έχω αφήσει ποτέ έστω και ένα ευρώ πέρα από την αγορά της Αιγιάλειας.  Τα προϊόντα μου σε όλη την γκάμα ανεξαιρέτως είναι αγορασμένα από ντόπιους παραγωγούς στο 100%.
Είναι μια επιλογή μου, που είμαι υπερήφανος για αυτή. Στηρίζω την τοπική αγορά από την πρώτη ημέρα λειτουργίας μου και σκοπεύω να συνεχίσω να το κάνω».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο σεφ Γιώργος Φωτεινόπουλος, σε ανάλογη ερώτηση του protionline.gr για το αν είναι επιλογή του τα τοπικά προϊόντα για την αγορά των πρώτων υλών στο κατάστημά του, στο ¨Lemon tree¨ στην παραλία του Αιγίου: «Η κουζίνα μου εξακολουθεί να έχει επιλογές για όλους όπως είχε και από τότε που ανοίξαμε. Χρησιμοποιώντας απλά υλικά και τεχνικές, δεν χάνουμε την δημιουργικότητά μας.

Πάντα στην προτίμησή μου υπάρχουν τα τοπικά προϊόντα και προσπαθώ να αναδείξω τις γεύσεις του τόπου μας. Ωστόσο λόγω παλιότερης δουλειάς μου στο εξωτερικό, υπάρχουν και πιάτα που έχουν ως βάση μια άλλη κουζίνα και πρώτες ύλες που αγαπώ να μαγειρεύω, όπως τα φρέσκα ζυμαρικά που φτιάχνω στο εστιατόριό μου. Όμως προτιμώ τους ντόπιους παραγωγούς κατά κόρον και από αυτούς προμηθεύομαι κυρίως. Σε όλα τα φαγητά και πιάτα που φτιάχνω και έχουν βάση την μεσογειακή κουζίνα, προτιμώ τα τοπικά προϊόντα από Αιγιώτες προμηθευτές».

Όπως και να έχει, οι ιδιοκτήτες καταστημάτων εστίασης της περιοχής έχουν «βάλει τα δυνατά τους», εργαζόμενοι νύχτα και μέρα σε φουλ πρόγραμμα έτσι ώστε να κάνουν τη διαφορά και να δώσουν ώθηση στις επιχειρήσεις τους. Μέγα ζητούμενο, ο κόσμος να βρει τα χρήματα αλλά και τη διάθεση να ανταποκριθεί…


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ · ΠΡΟΣΩΠΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr