background img
banner
banner

Το τρένο… σφύριξε στην Αιγιάλεια της νέας εποχής!

ΜΕ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΑΙΓΙΟΥ

Μία νέα εποχή ανέτειλε τη Δευτέρα 22 Ιουνίου για την Αιγιάλεια με την έναρξη των δρομολογίων της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής που φέρνει το Αίγιο πολύ κοντά στην πρωτεύουσα, το μεγαλύτερο λιμάνι και το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Το ενδιαφέρον την πρώτη ημέρα λειτουργίας του τρένου μετά από εννέα χρόνια στην περιοχή, ήταν έκδηλο. Μελανό σημείο η προβληματική πρόσβαση στον σταθμό του Αιγίου, θέμα που πρέπει να διευθετηθεί άμεσα δεδομένου ότι πρόκειται για αφετηρία και τερματικό σταθμό που θα εξυπηρετήσει όλη την Αχαΐα.

Στις 6:55 το πρωί, το πράσινο Rail Bus που είχε ξεκινήσει από τον Πειραιά στις 4:38 έφτασε στον νέο τερματικό σταθμό της γραμμής, το Αίγιο, εγκαινιάζοντας τη νέα εποχή για τον σιδηρόδρομο. Λίγο αργότερα, στις 7:38 ξεκίνησε αντίστοιχα το πρώτο ιστορικό δρομολόγιο από το Αίγιο με τελικό προορισμό τον Πειραιά.

Εκεί βρέθηκε ο παραιτηθείς αντιδήμαρχος Τουρισμού και Ποιότητας Ζωής δήμου Αιγιαλείας Στράτος Βαρδάκης, ο οποίος μάλιστα έβγαλε το πρώτο εισιτήριο, σε μία συμβολική κίνηση που φανερώνει πως η Αιγιάλεια, οι κάτοικοι, οι επαγγελματίες, έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους στη νέα σιδηροδρομική γραμμή, προσδοκώντας τουριστική ανάπτυξη. Ο ίδιος δήλωσε περιχαρής και ταξίδεψε μέχρι το Διακοπτό όπου τον περίμενε η επικεφαλής της «Ποιοτικής Αιγιάλειας» Βάσω Ψυχράμη, η οποία μάλιστα προτίμησε να πάρει το τρένο που… κατέφθασε στο Αίγιο σε μία επίσης συμβολική κίνηση, προάγγελο ίσως του τι θα ακολουθούσε.

Δύσκολη πρόσβαση μέσω των τριών δρόμων…

Μάλιστα, η κ. Ψυχράμη, με την ιδιότητα της αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων, θέση που υπηρετούσε μέχρι να υποβάλει την παραίτησή της, πραγματοποίησε αυτοψία στις οδούς πρόσβασης στον σταθμό, εκφράζοντας στο protionline.gr τον έντονο προβληματισμό της, δεδομένου ότι η ίδια είχε θέσει το θέμα της πρόσβασης πολλάκις στον προϊστάμενο έργων της ΕΡΓΟΣΕ Απόστολο Τσακίρη καθώς και σε κάθε υπεύθυνο, πλην όμως δεν υπήρξε σχετική μέριμνα.

Έτσι κι ενώ η λειτουργία του τρένου ξεκίνησε εσπευσμένα λόγω και του τελεσίγραφου της Ε.Ε. η πρόσβαση παραμένει σε εκκρεμότητα και είναι αποτρεπτική για την εξυπηρέτηση λεωφορείων. Στον σταθμό του Αιγίου μπορεί να φτάσει κανείς από τρεις δρόμους διαμέσου της οδού Κορίνθου, στον κόμβο που βρίσκεται η επιχείρηση «Μουντζουρούλια» και από τον δρόμο που ξεκινά από την επιχείρηση «Κιντώνη». Ο ένας χωματόδρομος και ο άλλος ιδιαίτερα στενός… Επίσης, από την οδό Νικ. Πλαστήρα μέσω του δρόμου απέναντι από την Ε3 ο οποίος είναι επίσης πολύ στενός καθώς εκκρεμούν απαλλοτριώσεις για τη διάνοιξή του. Θα πρέπει να σημειωθεί ακόμη ότι σε καμία από τις δύο κεντρικές αρτηρίες από τις οποίες ξεκινούν δρόμοι προς τον σταθμό δεν υπάρχει η απαιτούμενη σήμανση…

Γιορτή υποδοχής στο Διακοπτό

Στον σιδηροδρομικό σταθμό Διακοπτού, «παρών» ήταν ο Σύλλογος Φίλων Οδοντωτού Σιδηροδρόμου, με έμπρακτο ενδιαφέρον όλα τα χρόνια για την πορεία εξέλιξης των εργασιών της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, προσφέροντας κεράσματα για τα… καλορίζικα του τρένου. Μάλιστα, ο πρόεδρος του Συλλόγου Γιάννης Καραπαναγιώτης, στάθηκε στην ανάγκη διαμόρφωσης των δρομολογίων του Οδοντωτού ανάλογα με τις ώρες άφιξης του τρένου από και προς την Αθήνα, ώστε να υπάρχει ανταπόκριση που θα βοηθήσει την κίνηση του Οδοντωτού, η οποία παρουσιάζει πτώση το τελευταίο διάστημα μετά την πανδημία. Είναι χαρακτηριστικό ότι καθημερινά εκτελούνται τρία δρομολόγια ενώ από το προσεχές Σαββατοκύριακο περικόπτονται τα έξτρα δρομολόγια λόγω περιορισμένης κίνησης.

Μέγα ζητούμενο βεβαίως παραμένει η ηλεκτροκίνηση να έρθει και στο τμήμα Αίγιο – Κιάτο που γίνεται με ντιζελοκίνητα τρένα, γεγονός που θα μικρύνει την απόσταση σε δύο ώρες. Σε ό,τι αφορά την αλλαγή τρένων στο Κιάτο, δεν έδειξε να δημιουργεί ιδιαίτερα προβλήματα, πέρα από μία μη υπολογισμένη καθυστέρηση από κάποιους επιβάτες, η οποία ίσως έχει να κάνει με την πρώτη μέρα. Μάλιστα, εκτιμάται ότι η νέα εκκίνηση από το Κιάτο θα γίνεται πέντε λεπτά μετά την άφιξη του τρένου από το Αίγιο.

Όσο για το τμήμα Αίγιο – Κιάτο, όσοι έκαναν τη διαδρομή μίλησαν για ξεχωριστή εμπειρία αφού διασχίζει τις πιο όμορφες περιοχές και η απόσταση των 70 χιλιομέτρων καλύπτεται μόλις σε 45 λεπτά.

Χιλιομετρική η χρέωση των εισιτηρίων

Η ζήτηση πάντως ήταν αυξημένη ενώ πολλοί ήταν αυτοί που ήθελαν να ενημερωθούν για τις τιμές των εισιτηρίων. Σημειώνεται ότι το κόστος του εισιτηρίου από το Αίγιο αλλά και από το Διακοπτό ως την Αθήνα (σταθμό Λαρίσης) είναι 16 ευρώ, ενώ από το Αίγιο και το Διακοπτό ως το αεροδρόμιο ανέρχεται σε 19 ευρώ, με τις χρεώσεις να είναι χιλιομετρικές. Εκείνο ωστόσο που θεωρήθηκε υψηλό είναι το αντίτιμο από το Αίγιο ως το Διακοπτό καθώς με το τρένο κοστίζει 3,40 ευρώ ενώ με το λεωφορείο του ΚΤΕΛ 1,80.

Η γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Κιάτο-Αίγιο γενικότερα, αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για τις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές της χωράς και διεκδικεί και πάλι μερίδιο αγοράς. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η κίνηση αναμένεται να αυξηθεί προοδευτικά μέχρι να εξοικειωθούν  οι επιβάτες και πάλι με το μέσο. Ως μεγάλο πλεονέκτημα του ο σιδηρόδρομος έχει την άμεση σύνδεση του δρομολογίου με τις κυριότερες συγκοινωνιακές πύλες της πρωτεύουσας, δηλαδή τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό, το Μετρό, το Λιμάνι του Πειραιά αλλά και το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.

Πώς διεξάγονται τα δρομολόγια

Στα συνολικά 71χλμ 3 Σταθμοί (Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου) και 6 Στάσεις (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης), ενώ συνδέεται με τον Οδοντωτό Διακοπτού – Καλαβρύτων στο Διακοπτό. Το τρένο ξεκινά από τον Πειραιά με τα ηλεκτροκίνητα Desiro (τα τρένα με την μωβ απόχρωση) και μόλις φτάσει στο Κιάτο περιμένει το ντιζελοκίνητο Rail Bus. Γίνεται μετεπιβίβαση και μετά από 5-6 λεπτά ξεκινά προς Αίγιο. Με τον αντίστροφο τρόπο γίνεται το δρομολόγιο από το Αίγιο. Σε τρία δρομολόγια θα υπάρχει σύνδεση με το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας. Συνολικά πραγματοποιούνται έξι ζεύγη δρομολογίων για το νέο δρομολόγιο.

Οι κρατήσεις μπορούν να γίνουν εύκολα και διαδικτυακά (στην εποχή του κορωνοϊού) στην ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (trainose.gr) είτε από τα εκδοτήρια των σταθμών. Να θυμίσουμε πως σε όλα τα σιδηροδρομικά δρομολόγια είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας, όπως συμβαίνει σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Τα επίσημα εγκαίνια της νέας γραμμής Πειραιάς-Αθήνα-Αίγιο θα γίνουν προς τα τέλη του μήνα από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Θα είναι και η πρώτη του “κορδέλα” στην εδώ και ένα έτος περίπου θητεία του στο συγκεκριμένο υπουργείο. Τα έργα που ολοκλήρωσαν τη γραμμή ανέλαβε η εταιρεία ΜΕΤΚΑ, του ομίλου ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. H ίδια εταιρεία -όπως όλα δείχνουν- θα αναλάβει και τα έργα για την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Κιάτο-Αίγιο με στόχο να ολοκληρωθούν το 2023.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr