background img
banner
banner

Επίσημη λειτουργία και… κοπή κορδέλας από τον υπουργό!

ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΙΑΤΟ – ΑΙΓΙΟ

Τα αυριανά (Τρίτη 14 Ιουλίου) εγκαίνια που θα λάβουν χώρα στον σιδηροδρομικό σταθμό Αιγίου σηματοδοτούν την επίσημη έναρξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου – Αιγίου.

Τοπικοί φορείς ευελπιστούν ότι το κόψιμο της κορδέλας από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή θα… φέρει κι άλλα έργα, που θα αφορούν τη στήριξή της και τη δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων όχι μόνο για τη βιωσιμότητα της γραμμής αλλά και για να αποκτήσει τη δυναμική εκείνη που θα προσδώσει προστιθέμενη αξία στην περιοχή.

Η τελετή στον σιδηροδρομικό σταθμό Αιγίου υπολογίζεται στις 5.30 το απόγευμα. Νωρίτερα, στις 5.00 ο υπουργός αλλά και τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ καθώς και της κατασκευάστριας εταιρείας «MYTILINEOS» κι άλλοι φορείς που θα παραστούν, θα επιβιβαστούν σε συρμό στις 5.00 στον σταθμό Ξυλοκάστρου και θα καταφθάσουν συμβολικά στο Αίγιο λίγη ώρα αργότερα, όπου στον τερματικό σταθμό θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια.

Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα παραδοθεί υπόμνημα για την πρόσβαση

Εκεί θα τους περιμένουν και οι εκπρόσωποι του δήμου Αιγιαλείας που αφενός δηλώνουν ικανοποιημένοι για τη λειτουργία του τρένου μετά από τόσα χρόνια, αφετέρου όμως εκφράζουν τον προβληματισμό τους για την προβληματική λειτουργία του σιδηροδρομικού σταθμού Αιγίου σε ό,τι αφορά την πρόσβαση σε αυτόν, αφού γίνεται είτε από στενό δρόμο με αποτέλεσμα να μην χωράει αυτοκίνητο μεγαλύτερο από Ι.Χ., είτε από χωματόδρομο και μάλιστα χωρίς σήμανση, καταστάσεις… τριτοκοσμικές που υποβαθμίζουν την ίδια τη λειτουργία της γραμμής και δεν θέτουν τις βάσεις για τη βιωσιμότητά της πόσο μάλλον ώστε να μετατραπεί εξαιτίας αυτής, το Αίγιο σε συγκοινωνιακό hub με ταξιδιώτες από όλο τον νομό…

Στον δήμο Αιγιαλείας, κατόπιν απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, προχώρησαν σε σύνταξη υπομνήματος το οποίο θα παραδώσουν αύριο στα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ αλλά και τον υπουργό, ζητώντας την επίσπευση των διαδικασιών ώστε να γίνουν οι ανάλογες παρεμβάσεις για την πρόσβαση στον σταθμό. Ήδη, απαντώντας στον δήμο στις 17 Ιουνίου, η ΕΡΓΟΣΕ έκανε γνωστές τις ενέργειές της για απαλλοτριώσεις, τα έργα και τις συμβάσεις κατασκευής οι οποίες οδήγησαν στην αναβολή υλοποίησης των προβλεπομένων από την αρχική Μ.Π.Ε και συγκοινωνιακή μελέτη οδών για την σύνδεση του σιδηροδρομικού σταθμού με τα τοπικά συγκοινωνιακά δίκτυα. Αυτό που ο δήμος Αιγιαλείας ζητά είναι να επισπευστούν οι διαδικασίες για τη σύνδεση των οδών πρόσβασης, δεδομένου από τις 22 Ιουνίου που το τρένο μπήκε στις ράγες, έχει διαπιστωθεί ιδιαιτέρως περιορισμένη κίνηση και χρήση του τρένου σε αντίθεση με τον στόχο που είναι να γίνει το Αίγιο κέντρο των σιδηροδρομικών μετακινήσεων προς την Αθήνα ή ευρύτερα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας εξυπηρετώντας εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες με τεράστια οφέλη για την εθνική και τοπική οικονομία. Συγκεκριμένα, ζητείται να ολοκληρωθεί άμεσα η κατασκευή της Οδού 1 (πρόσβαση από την Οδό Κορίνθου κοντά στα Δικαστήρια) καθώς και όλων των άλλων προβλεπομένων από την μελέτη όπως οι απαλλοτριώσεις και η κατασκευή των οδών Κ0 2R βόρεια της Α.Δ.9 και ο κόμβος συμβολής με την Ν. Πλαστήρα καθώς και η ΟΔΠ 4 και η συμβολή στη Ν. Πλαστήρα.

Πώς λειτουργεί από τις 22 Ιουνίου

Υπενθυμίζεται ότι τα δρομολόγια ξεκίνησαν στις 22 Ιουνίου «σπάζοντας» την απομόνωση της Αχαΐας από το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Στη νέα διπλή γραμμή μπορούν να αναπτύσσονται ταχύτητες μέχρι και 200χλμ/ώρα κατά τόπους. Προς το παρόν η νέα γραμμή δεν διαθέτει ηλεκτροκίνηση. Η σχετική εργολαβία αναμένεται να υπογραφεί σύντομα και μέχρι το 2022 να έχει ολοκληρωθεί.

Με τις υπάρχουσες συνθήκες, το τρένο ξεκινά από τον Πειραιά με τα ηλεκτροκίνητα Desiro (τα τρένα με την μωβ απόχρωση) και μόλις φτάνει στο Κιάτο περιμένει το ντιζελοκίνητο Rail Bus. Από εκεί γίνεται μετεπιβίβαση και μετά από 5-6 λεπτά ξεκινά προς Αίγιο. Με τον αντίστροφο τρόπο γίνεται το δρομολόγιο από το Αίγιο. Σε τρία δρομολόγια υπάρχει σύνδεση με το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας.

Η Οδύσσεια των έργων και η ευτυχής κατάληξη

Το έργο συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 920 εκατ. ευρώ, αποτέλεσε μια διαχρονική πληγή για την ΕΡΓΟΣΕ καθώς ξεκίνησε το 2006 και έπρεπε να παραδοθεί το προηγούμενο καλοκαίρι. Χρειάστηκαν όμως πλήθος παρατάσεων και εκατοντάδων εκατομμυρίων για να ξαναμπεί στις ράγες με κίνδυνο ακόμη και επιστροφής κονδυλίων στην ΕΕ. Η αρχική εργολαβία είχε ανατεθεί στην Μηχανική όμως στην πορεία η εταιρεία κηρύχθηκε έκπτωτη και προκηρύχθηκε νέος διαγωνισμός που κέρδισε η ΜΕΤΚΑ. Η σχετική σύμβαση υπογράφτηκε το Σεπτέμβριο του 2014.

Το σιδηροδρομικό έργο αποτέλεσε μία από τις μεγάλες δοκιμασίες της νέας διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία στις αρχές του χρόνου χρειάστηκε να διαπραγματευτεί στις Βρυξέλλες ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος της δημοσιονομικής διόρθωσης με την επιστροφή 240 εκ. ευρώ. Στην τεχνική συνάντηση που είχε πραγματοποιηθεί στα μέσα του προηγούμενου Ιανουαρίου στις Βρυξέλλες μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ, του υπουργείου Ανάπτυξης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παρακολούθησης του σιδηροδρομικού έργου, αποφεύχθηκαν τα χειρότερα και ορίστηκε καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου ο περασμένος Απρίλιος.

Ωστόσο το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης φρέναρε την πορεία του σιδηροδρομικού έργου, το οποίο ανέστειλε τους ρυθμούς κατά την διάρκεια της δίμηνης καραντίνας. Οι εργασίες ξεκίνησαν πάλι σε εντατικούς ρυθμούς το τελευταίο δίμηνο, με αποτέλεσμα την ολοκλήρωση όλων των εκκρεμοτήτων και την παράδοση του έργου που θα γίνει αύριο Τρίτη παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close