background img
banner
banner

Η ευκαιρία για υποδομές yachting στην Αιγιάλεια είναι εδώ…

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΜΕ ΑΞΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ… ΤΡΕΙΣ ΜΑΡΙΝΕΣ ΣΤΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΟΥ ΑΙΓΙΟΥ

Διαθέτοντας δεκάδες χιλιόμετρα ανεκμετάλλευτου παραλιακού μετώπου, η Αιγιάλεια θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως… θείο δώρο για το yachting. Στον δήμο που το νέο λιμάνι εκατομμυρίων ευρώ παραδόθηκε αλλά δεν λειτούργησε ποτέ, δεν έλειψαν ούτε τα σχέδια για τη δημιουργία μαρίνας σε διάφορα σημεία, πλην όμως κανένα ως τώρα δεν έγινε πραγματικότητα. Παράλληλα με τις κατά καιρούς προτάσεις ιδιωτών, στο… τραπέζι εξακολουθεί να υπάρχει η πρόταση αλλαγής χρήσης του λιμανιού προς αυτή την κατεύθυνση και όπως φαίνεται, το θέμα θα απασχολήσει πολύ δήμο και τοπικούς φορείς τους επόμενους μήνες.

Ερώτημα σχετικά με την πορεία των συζητήσεων με τον Όμιλο Κυριακούλη για την κατασκευή μαρίνας σε εγκαταστάσεις που έχουν παραχωρηθεί στον Ιστιοπλοϊκό Ναυτικό Όμιλο Αιγίου, κατατέθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιαλείας, με τον δήμαρχο Δημήτρη Καλογερόπουλο να αρκείται στην εξής τοποθέτηση: ΄΄Όσον αφορά τη μαρίνα και τέτοιου είδους συναντήσεις, πολλές φορές έρχονται άνθρωποι στο δημαρχείο και μας προτείνουν πράγματα. Τα περισσότερα από αυτά δεν έχουν κάποια πρόοδο. Εμείς έχουμε υποχρέωση να εξετάζουμε όλες τις προτάσεις. Σε αυτό το πλαίσιο έχουν έρθει και προτάσεις για μαρίνα. Όμως εν προκειμένω είμαστε σε πρωτόλεια βάση. Δεν είναι κάτι χειροπιαστό. Όταν θα υπάρξει, θα το δούμε. Εάν υπάρχει κάποιος δημοτικός σύμβουλος που έχει κάποια ιδέα ή τη διάθεση να συνεισφέρει δεν έχουμε αντίρρηση΄΄.

Το ενδιαφέρον του Ομίλου Κυριακούλη για τη μαρίνα του ΙΝΟΑ

Υπενθυμίζεται ότι πριν από περίπου ένα μήνα, εκπρόσωποι του Ομίλου είχαν πραγματοποιήσει αυτοψία και είχαν συζητήσει με τον δήμο το ενδεχόμενο δημιουργίας μαρίνας με δυνατότητα ελλιμενισμού 180-200 σκαφών.  Μάλιστα, συνεκτιμήθηκε και η υπάρχουσα μελέτη που έχει εκπονηθεί προ δεκαετίας και η τροποποίησή της ανάλογα με τις σύγχρονες ανάγκες. Η απόκτηση πολλών νέων σκαφών στις θάλασσες της χώρας, λόγω και των κινήτρων που δόθηκαν μέσω ΕΣΠΑ, δημιουργεί προοπτικές δημιουργίας μαρίνας σε διάφορα μέρη λόγω έλλειψης θέσεων ελλιμενισμού και αυτό είναι που έδωσε κίνητρο στον Όμιλο για επενδύσεις τέτοιου είδους σε διάφορες επαρχιακές πόλεις.

Στο υπουργείο για αδειοδότηση ο φάκελος της μαρίνας του ΝΟΑ

Στην περίπτωση ωστόσο που προχωρήσει η δρομολόγηση βραχίονα για τον ελλιμενισμό σκαφών στο νέο λιμάνι, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι μπορεί να «σκοντάψει» στη δημιουργία μαρίνας ιδιωτικού ενδιαφέροντος στο καρνάγιο πριν τον Ναυταθλητικό Όμιλο, τα συμφέροντα της οποίας προωθεί ο πρώην δημοτικός παράγοντας Μανώλης Καραΐσκος λειτουργώντας σε συνεργασία με ιδιωτική εταιρεία. Μάλιστα, στην επένδυση αυτή αναμένεται εξέλιξη το αμέσως επόμενο διάστημα, δεδομένου ότι έχει ήδη λάβει την παραχώρηση του χώρου από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο για τουλάχιστον τριάντα χρόνια.

Υπενθυμίζεται ότι η επένδυση είναι ύψους 20 εκατ. ευρώ και αφορά τη δημιουργία μαρίνας με δυνατότητα φιλοξενίας 240 σκαφών 25 μέτρων. Επίσης, περιλαμβάνει και αξιοποίηση 1.000τ.μ. για την πώληση ειδών τουρισμού.

Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, οι επενδυτές έχουν προωθήσει τον φάκελο για έγκριση στο αρμόδιο υπουργείο και εκτιμούν ότι καλώς εχόντων των πραγμάτων, σε τρεις μήνες από σήμερα θα είναι σε θέση να ξεκινήσουν τις εργασίες!

Το ερώτημα που τίθεται βέβαια είναι πόσες μαρίνες… μπορεί να χωρέσει η λιμενική ζώνη του Αιγίου και κατά πόσο εάν είναι περισσότερες από μία θα είναι βιώσιμες… Σύμφωνα με τους ανθρώπους του κλάδου πάντως, η περιοχή θα μπορούσε να γίνει το κέντρο του yachting και να μετατραπεί σε “χρυσωρυχείο”, δημιουργώντας δεκάδες θέσεις εργασίας και ενδυναμώνοντας την τοπική οικονομία με το τουριστικό συνάλλαγμα. Ίδωμεν!

Υπέρ της αλλαγής χρήσης του λιμανιού η Περιφέρεια – «Ανοιχτός» ο δήμος

Από εκεί και πέρα, ισχύει η πρόταση για την αλλαγή χρήσης του νέου λιμανιού Αιγίου το οποίο παραμένει αναξιοποίητο. Μάλιστα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, η επικεφαλής της παράταξης «Ποιοτική Αιγιάλεια» Βάσω Ψυχράμη τόνισε πως έχει συζητήσει το θέμα με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος Νεκτάριο Φαρμάκη και πως τάσσεται υπέρ της αλλαγής χρήσης του λιμανιού με τη δημιουργία ενός βραχίονα που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες τουριστικών σκαφών. Ο κ. Καλογερόπουλος μάλιστα εμφανίστηκε ανοιχτός σε κάθε πρόταση λέγοντας: ΄΄Δείτε το εάν μπορεί να γίνει. Δεν έχω αντίρρηση, ίσα – ίσα θέλω να υπάρχουν συνεργάτες μου που θα βοηθήσουν και εφόσον επιτευχθεί θα αναγνωρίσω τη συμβολή τους΄΄. Τέτοια πρόταση για δημιουργία βραχίονα ανάμεσα στο παλιό και το νέο λιμάνι, για τη δημιουργία μαρίνας, έχει πέσει πολλές φορές στο τραπέζι, αλλά καμία δημοτική αρχή παρά το χαμηλότερο κόστος δεν προχώρησε.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close