background img
banner
banner

Εκπτώσεις εν μέσω αρνητικών συγκυριών

50% ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ ΕΠΟΧΗ… – ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Με… ανάμεικτα συναισθήματα ξεκινούν την προσεχή Δευτέρα 13 Ιουλίου οι θερινές εκπτώσεις στα καταστήματα του Αιγίου, οι οποίες θα διαρκέσουν ως τις 31 Αυγούστου. Η αρχή κάθε εκπτωτικής περιόδου δημιουργεί προσδοκίες ότι θα ανακάμψει η κίνηση ωστόσο στην παρούσα φάση, τα προβλήματα εμπόρων και καταστηματαρχών της περιοχής δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια αισιοδοξίας. Η κακή ψυχολογία του κορωνοϊού, σε συνδυασμό με τις αλλαγές του κέντρου δημιουργούν έντονο προβληματισμό, δεδομένου ότι όλο το διάστημα που προηγήθηκε, από τη στιγμή που έγινε η επανεκκίνηση της αγοράς μετά την καραντίνα, η κίνηση μόνο ως αρνητική θα μπορούσε να εκληφθεί.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού, Εισαγωγικού και Επιχειρηματικού Συλλόγου Αιγιαλείας Λάμπης Παπαδόπουλος, μιλώντας στo protionline.gr μεταφέρει την απογοήτευση των συναδέλφων του για την υφιστάμενη κατάσταση, ευελπιστώντας πως οι εκπτώσεις ίσως αποτελέσουν κίνητρο για τον κόσμο να βγει να ψωνίσει.

«Αφιλόξενο το κέντρο», λέει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου

‘‘Δυστυχώς, η αγορά παραμένει μουδιασμένη όπως ήταν και την πρώτη εβδομάδα επανέναρξης της λειτουργίας των καταστημάτων. Η κυκλοφορία στο κέντρο του Αιγίου και η συμπεριφορά των καταναλωτών δεν θυμίζει σε τίποτα έναν καλοκαιρινό μήνα, καθώς οι συνθήκες επ’ ουδενί ωφελούν τα καταστήματα΄΄, σημειώνει ο κ. Παπαδόπουλος, προσθέτοντας: ΄΄Από τη μία η κακή ψυχολογική κατάσταση και η ανασφάλεια εξαιτίας του κορωνοϊού, από την άλλη τα οικονομικά προβλήματα που σχετίζονται με την λήψη μέτρων ενάντια στην πανδημία το προηγούμενο διάστημα, έχουν δημιουργήσει αρνητικές επιπτώσεις κι αυτό φαίνεται έντονα στους τζίρους των καταστημάτων. Σε αυτά τα δύο έρχεται να προστεθεί και το γεγονός ότι το κέντρο του Αιγίου όχι μόνο δεν είναι ελκυστικό, αλλά δείχνει ιδιαίτερα αφιλόξενο. Σε κάποια δε σημεία είναι εντελώς απροσπέλαστο. Τη χθεσινή μέρα (Πέμπτη) ήταν κλειστή και η οδός Γερμανού στην πλατεία και η Εισοδίων, με αποτέλεσμα να μην μπορεί κανείς να κινηθεί. Πώς να κυκλοφορήσει κάποιος στην πλατεία, το κέντρο της πόλης, όταν είναι γεμάτη σκόνη εξαιτίας των έργων; Έπειτα υπάρχει και το «αγκάθι» της Μητροπόλεως. Τα κολονάκια προκάλεσαν καθίζηση της κίνησης, σε ποσοστό τουλάχιστον 50% στα καταστήματα της οδού. Οι άνθρωποι αυτοί δούλευαν με στάση και στάθμευση. Σταμάτησαν αυτά, σταμάτησε και η κίνησή τους΄΄.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, όλα αυτά συνθέτουν ένα αρνητικό μείγμα το οποίο, εάν καταφέρουν οι εκπτώσεις να «σπάσουν» θα είναι ιδιαίτερα θετικό. ΄΄Τα καταστήματά μας είναι στην πόλη, οι εκπτώσεις θα είναι όχι απλά καλές, αλλά ευκαιρία για αγορές και οφείλουμε όλοι να κάνουμε τις αγορές μας από την πόλη, όχι μόνο για να στηρίξουμε την τοπική οικονομία αλλά και προς δικό μας όφελος, εφόσον στοχεύουμε σε ποιοτικά είδη΄΄, πρόσθεσε ακόμη ο πρόεδρος των εμπόρων.

Τι πρέπει να προσέχουν καταστηματάρχες και καταναλωτές

Φέτος πάντως, οι τακτικές θερινές εκπτώσεις θα έχουν και κάποιες ιδιαιτερότητες. Ο Εμπορικός Σύλλογος έδωσε προ ημερών στη δημοσιότητα όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζουν καταστηματάρχες και καταναλωτές. Υπενθυμίζεται ότι, κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό. Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να είναι ακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Κατά την διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο της παρ. 1 άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης 56885/10-11-2014 «κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης». Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι η αναγραφή παλιάς και νέας τιμής είναι επιβεβλημένες, ενώ συμπληρωματικά δίνεται η δυνατότητα αναγραφής ποσοστού έκπτωσης. Έχει παρατηρηθεί ότι υπάρχουν μέλη μας, που καλοπροαίρετα και στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τον σχετικό φόρτο εργασίας, δεν αναγράφουν στα υπό έκπτωση προϊόντα διπλές τιμές αλλά καταφεύγουν στην χρήση γενικευμένου ποσοστού μείωσης. Χρειάζεται να τονίσουμε ότι, η συγκεκριμένη πρακτική είναι παράνομη και επισύρει αυστηρές κυρώσεις. Επιβάλλεται λοιπόν προσοχή από τους καταστηματάρχες, ώστε να αναγράφουν πρώτα απ’ όλα την παλιά και νέα τιμή των προϊόντων και κατόπιν γενικευμένο ποσοστό έκπτωσης.

Σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την παρ. 1 άρθρου 16 ν. 4177/2013, τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την πρώτη Κυριακή κατά την έναρξη της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων, ήτοι την Κυριακή, 19 Ιουλίου 2020. Υπενθυμίζεται ότι το πλαίσιο ωραρίου για την ανωτέρω Κυριακή καθορίζεται από ώρα 11:00 έως ώρα 20:00.

Οι συνθήκες λειτουργίας

Σε ότι αφορά τις συνθήκες λειτουργίας των καταστημάτων, αυτές ορίζονται συνεχώς με Υπουργικές Αποφάσεις (τελευταία Απόφαση η Δ1α/ΓΠ.οικ. 40381/27-6-2020 – ΦΕΚ 2601Β΄), που καθορίζουν ρητά τους περιορισμούς και τους κανόνες τήρησης των αποστάσεων. Ειδικά σε ό,τι αφορά τις υποχρεώσεις των εμπορικών επιχειρήσεων, αυτές δεν αλλάζουν μεν, τις υπενθυμίζουμε όμως για την αποφυγή λαθών, που μπορεί να οδηγήσουν σε μεγάλα και αδικαιολόγητα πρόστιμα, τα οποία καμία επιχείρηση δεν χρειάζεται αυτήν την εποχή.

1 Στις ιδιωτικές επιχειρήσεις πρέπει να διασφαλίζονται, κατά την προσέλευση των καταναλωτών, οι ακόλουθες αποστάσεις: Έως 20 τμ. – 4 άτομα. Από 20 τμ. έως 100 τμ. – 4 άτομα + ένα άτομο ανά 10 τμ. για την επιφάνεια άνω των 20 τμ. και έως τα 100 τμ. Άνω των 100 τμ. – 12 άτομα + ένα άτομο ανά 15 τμ. για την επιφάνεια άνω των 100 τμ. Άνω των 300 τμ. – 1 άτομο ανά 10 τμ. ανά όροφο. Εντός όλων των καταστημάτων τηρείται ο κανόνας της απόστασης τουλάχιστον 1,5 μέτρου του ενός ατόμου από το άλλο.

2 Για τα σούπερ μάρκετ και καταστήματα τροφίμων γενικά, παραμένει ο περιορισμός του 1 ατόμου ανά 15 τμ., της ελάχιστης απόστασης 1,5 μέτρου μεταξύ των ατόμων και η διασφάλιση του μη σχηματισμού ουράς άνω των 5 επισκεπτών. Είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας για το προσωπικό που διαχειρίζεται μη τυποποιημένα τρόφιμα.

3 Η χρήση μάσκας στα μικρά καταστήματα παραμένει προαιρετική, αλλά συνιστάται στους καταστηματάρχες να προτρέπουν τους πελάτες τους και τους εργαζόμενούς τους, ώστε να φορούν μάσκες και να απολυμαίνουν τακτικά τα χέρια τους.

4 Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική μόνο για το προσωπικό των καταστημάτων που βρίσκονται εντός εμπορικών κέντρων, εκπτωτικών χωριών και εκπτωτικών καταστημάτων.

5 Στους ανελκυστήρες, η πληρότητα δεν πρέπει να υπερβαίνει το 40%.

6 Όπου υπάρχουν κυλιόμενες σκάλες, τους ανελκυστήρες χρησιμοποιούν μόνο τα άτομα με αναπηρία, οι ηλικιωμένοι και το προσωπικό για σκοπούς τροφοδοσίας.

7 Στα κομμωτήρια και στα κέντρα αισθητικής, πρέπει: Να υπάρχει απόσταση 2 μέτρων ανάμεσα στις θέσεις εργασίας. Να προσέρχονται οι πελάτες μόνο με ραντεβού. Να τηρείται κατάλογος των ραντεβού, άμεσα διαθέσιμος στον έλεγχο. Να φοράει όλο το προσωπικό υποχρεωτικά μάσκα. Τα κομμωτήρια λειτουργούν από τις 7π.μ. έως τις 10μ.μ. τις καθημερινές και τις 9μ.μ. το Σάββατο.

8 Σε όλους τους χώρους γραφείων πάσης φύσεως τηρείται ελάχιστη απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ των εργαζομένων.

9 Στα επιβατικά και οχηματαγωγά πλοία, πρέπει να διασφαλίζεται η παρουσία επιβατών στο 60% της δυναμικότητας του πλοίου κατ’ ανώτατο όριο (ή του 65% εφόσον το πλοίο διαθέτει καμπίνες). Η ελάχιστη απόσταση μεταξύ των επιβατών παραμένει στο 1,5 μέτρο.

10 Οι δημόσιες υπηρεσίες τελούν σε πλήρη λειτουργία. Η εξυπηρέτηση του κοινού γίνεται κατά προτίμηση –αλλά όχι αποκλειστικά- με ραντεβού. Η ελάχιστη απόσταση μεταξύ των υπαλλήλων ή/και πολιτών είναι το 1,5 μέτρο.

Τέλος, εν είδει γενικού κανόνα (περιλαμβάνεται στο άρθρο 20 της τελευταίας και ισχύουσας ως άνω ΚΥΑ), για κάθε είδους εκδηλώσεις και σε όλους τους χώρους συνάθροισης κοινού, ανοικτούς και κλειστούς τηρείται ελάχιστη απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ των ατόμων.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr