background img
banner
banner

Εγκαίνια στο τρένο που συνδέει την Αιγιάλεια με το μέλλον! | ΦΩΤΟ

ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΟΤΙ ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΤΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΑΙΓΙΟΥ

Με κάθε επισημότητα τελέσθηκαν το απόγευμα της Τρίτης 14/7 τα εγκαίνια του μεγάλου αναπτυξιακού έργου, της λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Αιγίου – Κιάτου, από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, σηματοδοτώντας την επίσημη έλευση του τρένου στην περιοχή μετά από 14 χρόνια. Ταυτόχρονα όμως ο υπουργός ήταν και κομιστής καλών ειδήσεων, δεσμευόμενος ότι τις επόμενες ημέρες «βάζει μπρος» τα έργα που παραμένουν σε εκκρεμότητα και αφορούν την πρόσβαση στον σιδηροδρομικό σταθμό Αιγίου!

Ο υπουργός, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Γιάννη Κεφαλογιάννη, στελέχη του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ και συνεργάτες του κατέφθασε στον σταθμό του Αιγίου στις 5.50μ.μ. αφού προηγουμένως είχε επιβιβαστεί σε συρμό στο Ξυλόκαστρο. Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο υποδοχής, το «παρών» έδωσαν ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος, στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας «MYTILINEOS» μεταξύ των οποίων και ο διευθύνων σύμβουλος Ευάγγελος Μυτηλιναίος, οι βουλευτές Αχαΐας Ιάσονας Φωτήλας και Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος Νεκτάριος Φαρμάκης, οι αντιπεριφερειάρχες Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος και Χαράλαμπος Μπονάνος, ο δήμαρχος Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιαλείας Γιώργος Ντίνος, οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων Χρήστος Γούτος, Βάσω Ψυχράμη και Γρηγόρης Τριανταφυλλόπουλος, ο αντιδήμαρχος Βασίλης Χριστόπουλος, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Πλάτωνας Μαρλαφέκας, τοπικοί φορείς και πρόεδροι συλλόγων αλλά και ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Αιγίου Σωτήρης Σπηλιωτόπουλος, παραδίδοντας υπόμνημα στον υπουργό σχετικά με το αίτημα πρόσβασης των λεωφορείων στον σταθμό.

Καλωσόρισμα από την εταιρεία «MYTILINEOS»

Η εκπρόσωπος της εταιρείας «MYTILINEOS» καλωσόρισε τον κόσμο στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο υποδοχής τονίζοντας πως είναι τιμή για την εταιρεία να παραδίδει αυτό το έργο στους πολίτες, ένα έργο όχι απλώς χρηστικό αλλά καινοτόμο, τεχνολογικά άρτιο με προσανατολισμό στο μέλλον, με τη σφραγίδα ποιότητας της εταιρείας «MYTILINEOS». Όπως είπε μεταξύ άλλων, ΄΄το έργο παραδίδεται έγκαιρα εντός χρονοδιαγράμματος, είναι μία συμβολή στην ενεργειακή αυτονομία και ασφάλεια της χώρας. Το 2020 είναι μία κρίσιμη χρονιά, αλλά οι ελληνικές επιχειρήσεις επέδειξαν υπευθυνότητα και αλληλεγγύη΄΄. Στη συνέχεια, προβλήθηκε εντυπωσιακό βίντεο σχετικού με την ολοκλήρωση και λειτουργία της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Αίγιο.

Την αναγκαιότητα εκτέλεσης έργων για τις υποδομές του σιδηροδρομικού σταθμού εξέφρασε ο δήμαρχος

Ο δήμαρχος Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος μετέφερε την ικανοποίησή του που αντιπροσώπευσε την πόλη σε μία τόσο σημαντική στιγμή που παραδίδεται σε όλους τους πολίτες ένα έργο όραμα που έχει τερματικό σταθμό το Αίγιο, όπως είπε. ΄΄Παραδίδεται και επίσημα η νέα σιδηροδρομική γραμμή μετατρέποντας την περιοχή σε πύλη εισόδου και εξόδου για πολύ μεγάλο αριθμό επιβατών. Από εκεί και πέρα εξαρτάται αν αυτό το σπουδαίο έργο θα συνεχίσει να λειτουργεί και αποτελεσματικά, εάν θα είναι χρηστικό, εάν οι υποδομές οι οποίες πρέπει να συμπληρωθούν θα το κάνουν πιο ελκυστικό και πιο ευέλικτο για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού΄΄, σημείωσε ο δήμαρχος, προσθέτοντας: ΄΄Το έργο παραδίδεται σε άρτια κατάσταση όμως λείπουν οι υποδομές που εξυπηρετούν την άφιξη και την αναχώρηση των επιβατών στον σιδηροδρομικό σταθμό΄΄.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο υπόμνημα που παρέδωσε στον υπουργό (το οποίο ομόφωνα ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο) με αίτημα την διάνοιξη ή αποκατάσταση δρόμων πρόσβασης στον σταθμό, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι θα υπάρξει άμεση ανταπόκριση.

Η εκτέλεση και συμβολή του έργου στην εθνική οικονομία

Ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας «MYTILINEOS» Παναγιώτης Γαρδελίνος, εκ μέρους του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου, Ευάγγελου Μυτηλιναίου καλωσόρισε τους παριστάμενους στα εγκαίνια του νέου τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής που όπως είπε, ενώνει την Αθήνα με την Πάτρα και από εκεί με όλη τη Δυτική Ελλάδα, εξασφαλίζοντας τη σιδηροδρομική σύνδεση με το ευρωπαϊκό δίκτυο. Όπως τόνισε, ΄΄είναι ένα έργο πνοής που ξεπέρασε τις δυσκολίες που σήμερα παραδίδεται στους πολίτες΄΄, απευθύνοντας τα εύσημα στους συναδέλφους του που έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό. Μίλησε για συγκέντρωση στον στόχο και αποτελεσματικότητα, χαρακτήρισε το έργο ως έργο ανάπτυξης με το… βλέμμα στο μέλλον που αποσκοπεί στη βελτίωση των μεταφορών, την υποβοήθηση της τεχνολογικής ανάπτυξης αλλά και της εθνικής οικονομίας. Εξήγησε πώς η εταιρεία παρέλαβε το έργο το 2014 εν μέσω βαθιάς κρίσης και εθνικής εσωστρέφειας και πώς το παρέδωσε εν μέσω μιας άλλης κρίσης, αυτής του κορωνοϊού, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη συμβολή των συνεργαζόμενων εταιρειών.

΄΄Είμαι βέβαιος ότι με την αποφασιστικότητα που επιδεικνύετε κύριε υπουργέ τα δημόσια έργα θα περάσουν σε μία νέα περίοδο. Με την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που δρομολογείται θα αντιμετωπιστούν χρόνιες στρεβλώσεις και παθογένειες. Η ανάταση της εθνικής μας οικονομίας κρύβει μέσα της τη λειτουργία των μεγάλων έργων. Τα σύγχρονα έργα είναι φιλόδοξα και στηρίζονται στις αρχές τις βιώσιμης ανάπτυξης΄΄, τόνισε. Όπως είπε, ΄΄σήμερα είμαστε διπλά υπερήφανοι που παραδίδουμε ένα έργο βιώσιμο με θετικό πρόσημο για όλους. Ένα μέσο σύγχρονο που στοχεύει στη βελτίωση των συνθηκών με ταυτόχρονη αύξηση της μεταφορικής ικανότητας και της αξιοπιστίας και της ασφάλειας τόσο αυτών που μετακινούνται με τους συρμούς όσο και των υπολοίπων οχημάτων και των πεζών. Ένα μέσο φιλικό προς το περιβάλλον που φιλοδοξεί να συμβάλει στη μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων, να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας και τις εκπομπές ρύπων΄΄. Ευχήθηκε τέλος καλές διαδρομές και σύντομα ηλεκτροκίνητη λειτουργία.

Με εντατική δουλειά του υπουργείου δεν επεστράφησαν τα 240 εκατ ευρώ…

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης τόνισε πως η λειτουργία του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το Αίγιο, αποτελεί ένα μεγάλο βήμα της συνολικής αναβάθμισης του συγκοινωνιακού δικτύου της χώρας. Απέδωσε την καθυστέρηση στην κρίση αλλά και σε λανθασμένες επιλογές του παρελθόντος. Χρειάζονται, όπως είπε, μόλις δύο ώρες και είκοσι λεπτά για να φτάσει κανείς από το Αίγιο στην Αθήνα το λιμάνι του Πειραιά και το αεροδρόμιο, άρα δεν συνδέεται μόνο η Αχαΐα με την Αθήνα αλλά συνδέεται η Αχαΐα με όλη τη χώρα και το εξωτερικό. Και μάλιστα αυτό το ταξίδι γίνεται με τρόπο σύγχρονο, άνετο, οικονομικό και ασφαλή. Με έξι ζεύγη δρομολογίων καθημερινά και με εισιτήριο που κοστίζει λιγότερο από 20 ευρώ, μπορεί να φτάσει κανείς σε σημείο άμεσης πρόσβασης με τα υπόλοιπα μέσα συγκοινωνίας. Ο υφυπουργός ανέφερε ακόμη πως ΄΄με την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή, η ταχύτητα αυξάνεται κατακόρυφα, η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί κατά πολύ και η Αθήνα έρχεται πιο κοντά με την Πάτρα. Περνάμε σε μία νέα σιδηροδρομική εποχή μέσω της υλοποίησης της νέας γραμμής. Πρέπει να γνωρίζει ο Έλληνας φορολογούμενος ότι με την προσπάθεια που κατέβαλε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τον τελευταίο χρόνο, η πατρίδα μας απέφυγε τον κίνδυνο να επιστρέψει στην Ε.Ε. 240 εκατ. ευρώ λόγω της καθυστέρησης των έργων. Ο καθένας μας μπορεί να αντιληφθεί τι αξία έχει αυτό για την εθνική μας οικονομία’’.

Κώστας Καραμανλής: «Τις επόμενες μέρες βάζουμε… μπρος να γίνουν και τα έργα που απομένουν»

Τέλος ο υπουργός Κώστας Καραμανλής, μιλώντας για το έργο, επισήμανε πως ΄΄είναι ένα έργο που θα συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, θα βελτιώνει την καθημερινότητα των πολιτών, θα μειώνει αποστάσεις και θα φέρνει πιο κοντά περιοχές, που θα κάνει πιο σύντομες και πιο φιλικές τις διαδρομές για τις μετακινήσεις. Μιλάμε για μια σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας, συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων. Το έργο εξυπηρετεί τρεις νέους σιδηροδρομικούς σταθμούς, Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Αίγιο, με 6 στάσεις. Έχει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων, καθώς και 8 εξόδου διαφυγής, συνολικού μήκους άνω των 2 χιλιομέτρων. Διαθέτει 13 cut and cover και 13 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις. Διαθέτει σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων, εξασφαλίζουν την λειτουργία της γραμμής με απολυτή ασφάλεια΄΄.

Για το θέμα της πρόσβασης που αφορά το Αίγιο, ο υπουργός είπε: ΄΄Επειδή νομίζω ως οι νέοι πολιτικοί πρέπει να είμαστε πρωτίστως ειλικρινείς, θέλω να πω ότι το έργο μπορεί να είναι ολοκληρωμένο σε υψηλό επίπεδο, όμως όπως είπε και ο δήμαρχος, εξακολουθούμε να έχουμε αρκετά προβλήματα στην πρόσβαση του σταθμού του Αιγίου. Παρόλο που τα έργα των οδικών συνδέσεων είχαν προβλεφθεί στις μελέτες του 2009, μέχρι τώρα δεν κατόρθωσε η ελληνική πολιτεία να τις υλοποιήσει. Από αυτό το βήμα θέλω να σας πω κατηγορηματικά, πως στις επόμενες μέρες βάζουμε… μπρος να γίνουν και αυτά τα έργα που απομένουν. Είναι κάτι που το χρωστάμε στην τοπική κοινωνία, είναι κάτι που δεσμευόμαστε σήμερα εδώ, πως θα δοθούν λύσεις΄΄.

Αναφερόμενος στην κατασκευάστρια εταιρεία, τόνισε: ΄΄Στον κατασκευαστικό κλάδο υπάρχουν κυρίως δύο είδη εταιριών: Αυτών που καθυστερούν τα έργα, που καθυστερούν τις πληρωμές και δίνουν παράλογες εκπτώσεις. Αυτό, είναι η κλασική περίπτωση που μέχρι το 2014 είχαν πάει όλα στραβά. Υπάρχουν όμως και άλλες εταιρείες, μικρές ή μεγάλες, οι οποίες όμως έχουν συνέπεια, που είναι υγιείς και παραδίδουν τα έργα. Οφείλω λοιπόν να το πω αυτό, πως η εταιρεία που τελικά ανέλαβε την διεκπεραίωση αυτού του μεγάλου έργου, το έργο που εγκαινιάστηκε σήμερα, η εταιρεία «Μυτιληναίος» έκανε μια σοβαρή δουλειά και έδειξε πως έχει να προσφέρει πολλά  στον τομέα των κατασκευών. Σήμερα είναι εδώ και ο διευθύνων σύμβουλος της κ. Μυτιληναίος και τον ευχαριστώ για αυτό. Πάνω από όλα ένα μεγάλο ευχαριστώ στους ανθρώπους της ΕΡΓΟΣΕ, στον πρόεδρο κ. Ακριτίδη, στον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Βίνη, οι οποίοι εργάστηκαν και αυτοί με μεθοδικότητα για να βρισκόμαστε εδώ σήμερα΄΄.

Ο υπουργός μίλησε και για την σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με τον σιδηρόδρομος λέγοντας πως είναι μια λύση που απαντά στις σύγχρονες ανάγκες της περιοχής. ΄΄Σήμερα εδώ, έπειτα από συστηματική εργασία και με χαμηλούς τόνους, δίνουμε στην κυκλοφορία ένα έργο που έχει επίσης ανάγκη η ευρύτερη περιοχή. Τα δύο αυτά έργα είναι αλληλένδετα. Και η στάση μας, στο καθένα από αυτά επιβεβαιώνει και τις προτεραιότητες που έχει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Επιβεβαιώνει και αποδεικνύει πως η Πελοπόννησος είναι στο επίκεντρο της πολιτικής μας. Επιβεβαιώνει ως η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου, αποτελεί κεντρικό στόχο και είμαστε αποφασισμένοι να πετύχουμε αυτόν τον στόχο δίχως προκαταλήψεις, χωρίς ιδεοληψίες ή δευτέρες σκέψεις. Είμαστε έτοιμοι να αξιοποιήσουμε κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο που μας δίνει η Ε.Ε και που μπορεί να έχουμε στην διάθεσή μας. Με σχέδιο και μεθοδική δουλειά, αφήνοντας το χθες πίσω μας, είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να δουλεύουμε με τον τρόπο που σας έχουμε δείξει. Με λίγα λόγια και σκληρή προσπάθεια΄΄, κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Επίσκεψη του υπουργού στο Επισκοπείο και συνάντηση με τον Μητροπολίτη

Ακολούθως, ο υπουργός μετέβη στην Επισκοπή, εκεί όπου είχε συζήτηση με τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμο ο οποίος του προσέφερε ως δώρο την Εικόνα της Παναγίας Τρυπητής, βιβλία και αναμνηστικά της περιοχής. Το αντικείμενο συζήτησής τους, σύμφωνα με πληροφορίες, αφορούσε την πρόσβαση σε μονές της Ιεράς Μητροπόλεως όπως είναι η Ιερά Μονή Παμμεγίστων Ταξιαρχών Αιγίου.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr