background img
banner
banner

Έγκριση χρηματοδότησης για τα έργα πρόσβασης στον νέο σιδηροδρομικό σταθμό

ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΟΣΕ ΟΤΙ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ

Νέα διαβεβαίωση, αυτή τη φορά από την διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, είχε πριν λίγες μέρες ο δήμαρχος Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος, σε ό,τι αφορά την εκτέλεση των απαιτούμενων εργασιών ώστε να καταστεί προσβάσιμος ο σιδηροδρομικός σταθμός Αιγίου, εξυπηρετώντας ντόπιους κι επισκέπτες. Αυτή τη φορά χρησιμοποιήθηκε ο όρος «fast track», πράγμα που σημαίνει πως οι αρμόδιοι της εταιρείας έχουν λάβει τη σχετική απόφαση, με δεδομένη και τη βούληση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή που εκφράστηκε ανοιχτά κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Αίγιο. Η δέσμευση των διοικούντων της ΕΡΓΟΣΕ είχε να κάνει με την εξασφάλιση χρηματοδότησης για τα συμπληρωματικά έργα που απαιτούνται και τα οποία επικεντρώνονται στην οδική σύνδεση του Σταθμού με την οδό Κορίνθου στη θέση «Κιντώνη» και τη Νικ. Πλαστήρα. Μάλιστα, έκαναν γνωστό πως οι μελέτες προχωρούν ενώ προσδιόρισαν την έναρξη των εργασιών στις αρχές του έτους. Βάσει των μελετών, τα έργα θα περιλαμβάνουν πλήρη και ασφαλή πρόσβαση και όχι μόνο διάνοιξης του δρόμου. Δηλαδή θα κατασκευαστούν τα απαιτούμενα στηθαία ασφαλείας, θα δημιουργηθούν απορροές ομβρίων υδάτων ενώ θα εγκατασταθεί και νέος φωτισμός.

Η εξέλιξη ικανοποιεί βαθύτατα τη δημοτική αρχή, αφού, ως γνωστόν, πριν καν την έναρξη λειτουργίας του νέου τμήματος του σιδηροδρόμου που αφορά την περιοχή, από πλευράς δήμου είχε σταλεί σχετικό αίτημα σε υπουργό και ΕΡΓΟΣΕ. Άλλωστε, το γεγονός ότι ο υπερσύγχρονος σταθμός υστερεί από άποψη προσβασιμότητας ήταν κάτι που προφανώς διαπίστωσε και ο ίδιος ο υπουργός και οι διοικούντες της ΕΡΓΟΣΕ στην επίσκεψή τους την ημέρα των εγκαινίων.

Τρένο και στην υπόλοιπη Αιγιάλεια

Εν τω μεταξύ, βήμα-βήμα προχωρά το πλάνο για την περαιτέρω επέκταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το Αίγιο μέχρι την Πάτρα. Μετά την καλοκαιρινή παράδοση σε λειτουργία του νέου τμήματος από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο, ο προγραμματισμός της ΕΡΓΟΣΕ είναι η σύνδεση της τρίτης μεγαλύτερης πόλης της χώρας και πάλι με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Για να γίνει αυτό εφικτό θα χρειαστεί να ολοκληρωθούν έργα που τρέχουν εδώ και αρκετά χρόνια και να ξεκινήσει η υλοποίηση σε δύο ακόμα τα οποία θα οριστικοποιήσουν την επαναφορά του υπεραστικού τρένου στην Πάτρα.

Σε εξέλιξη το τμήμα Αίγιο – Ψαθόπυργος από άποψη υποδομών

Αυτή την εποχή, είναι σε εξέλιξη δύο εργολαβίες από την περιοχή του Αιγίου (Ροδοδάφνη) μέχρι το Ρίο. Τα δύο αυτά έργα αφορούν την κατασκευή της υποδομής της νέας διπλής γραμμής. Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο έργο εξελίσσεται στο υποτμήμα Αίγιο-Ψαθόπυργος και περιλαμβάνει και τη μεγάλη σιδηροδρομική σήραγγα της Παναγοπούλας μήκους 4,5χλμ.
Την εργολαβία αυτή έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ και σύμφωνα με το τελευταίο επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα η ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται για τις 20 Μαΐου 2021.

Το δεύτερο έργο αφορά στο υποτμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο και προετοιμάζει τη γραμμή μέχρι την είσοδο σχεδόν της πόλης της Πάτρας. Στα έργα περιλαμβάνονται σημαντικά τεχνικά όπως cut&cover αλλά και γέφυρες. Την εργολαβία έχει αναλάβει η GD Infrastrutture και η επικαιροποιημένη ολοκλήρωση του έργου είναι για τις 4 Φεβρουαρίου 2022.

Η εργολαβία -σκούπα

Σημειώνεται ότι τα δύο αυτά έργα δεν παραδίδουν κάποια γραμμή σε λειτουργία γιατί αφορούν μόνο την υποδομή, δηλαδή τα απαραίτητα μεγάλα τεχνικά, όπως σήραγγες, γέφυρες κλπ και αφήνουν το έδαφος έτοιμο για την επόμενη -και τελική- εργολαβία-σκούπα που θα φέρει το τρένο λίγο έξω από την Πάτρα.

Το έργο αυτό θα ξεκινά από το Αίγιο και θα τερματίζει στο Ρίο και θα περιλαμβάνει την επιδομή, την ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση και την κατασκευή των νέων σταθμών και στάσεων. Πιο αναλυτικά προβλέπεται η κατασκευή 8 σιδηροδρομικών στάσεων: Ροδοδάφνης, Σελιανίτικων, Καμαρών, Ψαθόπυργου, Αραχωβίτικων, Αγ. Βασιλείου, Ρίου και Μποζαϊτικων.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η δημοπράτηση θα πραγματοποιηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021, με στόχο η σύμβαση να υπογραφεί μέχρι τα τέλη του ίδιου έτους.
Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 36 μήνες. Το κόστος της εργολαβίας είναι υπολογισμένο σε 91 εκατ. ευρώ. Το νωρίτερο που θα περιμένουμε να δούμε το τρένο να σφυρίζει σε αυτό το τμήμα είναι το 2025.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr