background img
banner
banner

Σε «καραντίνα» η αγορά αυτοκινήτου στην Αιγιάλεια

ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΥΦΕΣΗ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ – ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΕΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΦΘΗΝΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Ενώ τον Ιούλιο φάνηκε τάση ανάσχεσης της εντυπωσιακής μείωσης ταξινομήσεων, o Αύγουστος έδειξε ότι η αγορά του αυτοκινήτου παραμένει σε «καραντίνα». Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Αιγιάλεια μετριούνται στα… δάκτυλα κι αν κάποιοι πίστεψαν ότι η καλή, τηρουμένων των αναλογιών, χρονιά 2019 θα συνεχιστεί, σίγουρα λογάριασαν χωρίς τον… ξενοδόχο που δεν είναι άλλος από τον κορωνοϊό…

Μετά την εντυπωσιακή ύφεση της αγοράς αυτοκινήτου τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο, που κατέγραψαν μειώσεις 60,7%, 80,2%, 67,5% και 37,2% αντίστοιχα σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019, το -18,8% του Ιουλίου έδωσε μια νότα αισιοδοξίας και ανάκαμψης της αγοράς. Φαίνεται όμως ότι η ύφεση δεν είχε πει την τελευταία της λέξη, και έτσι από τη μείωση του 18,8% τον Ιούλιο ήρθε το 28,6% του Αυγούστου.

Υπενθυμίζεται ότι πριν την πανδημία του κορωνοϊού, οι ταξινομήσεις τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2020 είχαν θετικό πρόσημο, κατά 6,2% και 4,0% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, δίνοντας υποσχέσεις για μια καλή εμπορικά χρονιά. Ωστόσο, πλέον, το οκτάμηνο κλείνει με μια συνολική μείωση ταξινομήσεων που φτάνει το 39,1% σε σχέση με το πρώτο οκτάμηνο του 2019 και φέρνει την ελληνική αγορά αυτοκινήτου πάλι στα «πέτρινα χρόνια», τα οποία είναι πολύ πρόσφατα.

Ένα βήμα εμπρός και δύο πίσω

Στις αρχές της νέας χιλιετίας και έως το 2009 οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στη χώρα μας προσέγγισαν το ιστορικό υψηλό τους, με τον ετήσιο μέσο όρο να ξεπερνά τις 260.000. Από αυτό το νούμερο, η αγορά έφτασε σε τρία μόλις χρόνια, το 2012, στο σύγχρονο ιστορικό χαμηλό των 58.482 ετήσιων ταξινομήσεων, ως απόρροια της οικονομικής κρίσης.
Στη συνέχεια ξεκίνησε μια μικρή αλλά σταθερή ανάκαμψη έως και το 2019, όπου ολόκληρο το έτος πραγματοποιήθηκαν 114.000 περίπου ταξινομήσεις. Με την τάση των αρχών του 2020, αυτό το νούμερο αναμενόταν να φτάσει ή να ξεπεράσει τις 120.000 ταξινομήσεις φέτος. Χωρίς, ωστόσο, να υπολογίζουμε τον απρόβλεπτο και ισοπεδωτικό σε πολλούς τομείς, Covid-19.

Οι πωλήσεις στην Αχαΐα το οκτάμηνο του 2020

Τα μέχρι στιγμής στοιχεία παρουσιάζουν πτωτική τάση στην Αχαΐα που ξεπερνά το «βαρομετρικό χαμηλό» του 2018. Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου 2020 έως την 31η Αυγούστου 2020 πωλήθηκαν στον νομό 560 επιβατικά νέα αυτοκίνητα και 71 εταιρικά, δηλαδή 631 στο σύνολο. Πωλήθηκαν ακόμη και 51 φορτηγά σε όλη την Αχαΐα.

Το 2019 που ήταν ο καλύτερος των τελευταίων χρόνων, πωλήθηκαν για το ίδιο χρονικό διάστημα, 680 επιβατικά αυτοκίνητα, 120 εταιρικά και 72 φορτηγά, ενώ το χαρακτηρισμένο ως «στείρο» 2018 πωλήθηκαν 595 επιβατικά, 72 εταιρικά και 53 φορτηγά, αριθμοί που φανερώνουν πως η φετινή χρονιά θα είναι η χειρότερη όλων…

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι από τα 631 νέα Ι.Χ. του νομού ως τώρα για το 2020, μόνο το 10% υπολογίζεται πως αφορά την Αιγιάλεια, καθώς άνθρωποι του χώρου ξεκαθαρίζουν ότι η αγορά αυτοκινήτου στην περιοχή πνέει τα λοίσθια. Μάλιστα, η Υπηρεσία Συγκοινωνιών Αιγίου παρουσιάζει κάποια σχετική κινητικότητα καθώς εξυπηρετεί και Πατρινούς.

Προτιμούν μεταχειρισμένα από 2.000 έως 4.000 ευρώ

Εκείνο που παρατηρούν άνθρωποι του χώρου είναι ότι τα μόνα αυτοκίνητα που παρουσιάζουν μία σχετική ζήτηση στην Αιγιάλεια είναι τα μεταχειρισμένα και μάλιστα αυτά που πωλούνται από 2.000 έως 4.000 ευρώ καθώς αποτελούν λύσεις ανάγκης.

Αναφορικά με τις επιπτώσεις της υγειονομικής – νέας οικονομικής κρίσης στις επισκευές των αυτοκινήτων, φαίνεται πως είναι ακόμη πιο σοβαρές, δεδομένου ότι έχουν αυξηθεί τα παλιά αυτοκίνητα στους δρόμους, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους. Τα νέα οικονομικά δεδομένα θέτουν το σέρβις σε… δεύτερη μοίρα, ενώ, όπως παρατηρούν άνθρωποι του χώρου, οι περισσότεροι πηγαίνουν στα συνεργεία μόνο όταν το αυτοκίνητο παρουσιάζει σοβαρό πρόβλημα. Στην δε υπόδειξη για φθαρμένα ελαστικά αναφέρουν ότι δεν προτίθενται να επιληφθούν, ελλείψει χρημάτων…
Σε ό,τι αφορά τις εκτιμήσεις πάντως, το 2021 αναμένεται ακόμη πιο δύσκολο δεδομένου ότι το βάρος θα πέσει στα υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά που επιδοτούνται, για όσους βέβαια έχουν τη δυνατότητα να τα αποκτήσουν, θέτοντας στα… αζήτητα τα υπόλοιπα.


Κατηγορίες Άρθρου
AUTO · ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr