background img
banner
banner

Ο φόβος… ακινητοποίησε τα μέσα μαζικής μεταφοράς

Με τα πλέον μελανά χρώματα περιγράφεται η κατάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς της περιοχής. Η επιβατική κίνηση βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα, ταξί μένουν με τις ώρες στις πιάτσες και λεωφορεία πηγαινοέρχονται άδεια. Ο φόβος μετάδοσης του κορωνοϊού έχει κυριεύσει τους Αιγιαλείς και οι οικονομικές συνέπειες της υγειονομικής κρίσης αρχίζουν να γίνονται απειλητικές…

Δεν φτάνει η αναδουλειά που συνεχίζεται για τους οδηγούς ταξί, με τον ένα μετά τον άλλον να σκέφτονται σοβαρά να βρουν τρόπο για να φύγουν από το επάγγελμα, ισχύουν και τα περιοριστικά μέτρα για την Αχαΐα, βάσει των οποίων ο μέγιστος αριθμός ατόμων που μπορούν να μεταφέρουν είναι δύο άτομα, εκτός κι αν προέρχονται από την ίδια οικογένεια. ΄΄Τριάντα χρόνια στο επάγγελμα, δεν θυμήθηκα ποτέ τόσο μεγάλη ακινησία. Ο Οκτώβριος ήταν πάντα υποτονικός μήνας καθώς είναι στο ενδιάμεσο του καλοκαιριού. Όμως ο φετινός Οκτώβριος είναι στην κυριολεξία, νεκρός και αυτή η κατάσταση δεν έχει προηγούμενο. Ο φόβος του κορωνοϊού έχει καταλύσει τα πάντα. Η αγορά του Αιγίου «κλείνει» στις 12.00 το μεσημέρι και στη 1.00 ερημώνει. Τη νύχτα υπάρχει ενεργό μόνο ένα ταξί για τις έκτακτες μετακινήσεις. Πραγματικά, δεν κυκλοφορεί… ψυχή΄΄, επισημαίνει στο protionline.gr, εμφανώς προβληματισμένος, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ταξί Αιγίου και Περιχώρων Παναγιώτης Αγγελόπουλος.

Τραγικό το καλοκαίρι για τα ταξί

Αναφορικά με το πώς κύλησε το καλοκαίρι για τον κλάδο, σημειώνει: ΄΄Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος ήταν τραγικοί μήνες, αφού μετρήσαμε πτώση 50% σε σχέση με τους αντίστοιχους περσινούς μήνες. Ο Αύγουστος κυμάνθηκε 30% από τον Αύγουστο του 2019 ωστόσο και πέρυσι ήταν ένας από τους χειρότερους Αύγουστους. Η κατάσταση είναι απελπιστική΄΄.

Στο ερώτημα πώς ανταποκρίνονται οι επαγγελματίες ταξί στις υποχρεώσεις τους, ο κ. Αγγελόπουλος αναφέρει πως οι περισσότεροι έχουν στραφεί αλλού για εισοδήματα, όπως σε οικοδομή και αγροτικές εργασίες. ΄΄Χρωστάμε ΟΑΕΕ, ΤΣΑ, Εφορία καθώς είναι αδύνατον να αντεπεξέλθουμε. Μην ξεχνάτε ότι είμαστε ο μόνος κλάδος που έλαβε τα 800 ευρώ στην αρχή της πανδημίας, όμως δεν προβλέφθηκε για μας τίποτα στη συνέχεια, ούτε τα 533 ευρώ τον Μάιο ούτε κάποιο άλλο επίδομα. Εμείς οφείλουμε να είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις μας χωρίς όμως έσοδα΄΄, πρόσθεσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ταξί, τονίζοντας πως πλέον έχουμε φτάσει στο σημείο κάποιοι να θεωρούν το ταξί σαν είδος πολυτελείας παρά το γεγονός ότι μετά τη μείωση του ΦΠΑ από 24% στο 13% έχει επέλθει μείωση του κόστους των μετακινήσεων στην χιλιομετρική επιβάρυνση.

Σημειώνεται ότι στην Αιγιάλεια δραστηριοποιούνται 130 ταξί εκ των οποίων τα 100 στο Αίγιο, ενώ τα 90 ανήκουν στο Ραδιοταξί.

Ζητείται επιχορήγηση για την υποχρεωτική αντικατάσταση

΄΄Σε συνεργασία με την Ομοσπονδία μας και από τη στιγμή που λόγω κορωνοϊού δεν έχουμε βοηθηθεί παρόλο που έχουμε πληγεί ανεπανόρθωτα, ζητάμε τουλάχιστον να χρηματοδοτηθούμε για την αντικατάσταση των ηλικιακά γερασμένων αυτοκινήτων καθώς εκ του νόμου είναι υποχρεωτική η απόσυρση στην εικοσαετία.

Να δοθούν δηλαδή χρήματα μέσω ΕΣΠΑ στους επαγγελματίες να αλλάξουν αυτοκίνητα τα οποία πλησιάζουν τα είκοσι χρόνια ζωής. Στην περιοχή είναι περίπου 15 αυτοκίνητα που κοντεύουν να φτάσουν στο όριο΄΄, πρόσθεσε ο κ. Αγγελόπουλος.

Την ίδια στιγμή, τόσο στα Αστικά όσο και στα Υπεραστικά ΚΤΕΛ, οι διοικήσεις έχουν προχωρήσει σε μείωση των δρομολογίων που απορρέει από τη μείωση της επιβατικής κίνησης.

Μείωσαν τα δρομολόγια για να μην πηγαινοέρχονται τα λεωφορεία χωρίς κόσμο

΄΄Με την είσοδο του Σεπτεμβρίου και το δεύτερο κύμα κορωνοϊού, ο κόσμος άρχισε να φοβάται πολύ κι αυτό είχε αντίκτυπο στις μετακινήσεις.
Παρά το γεγονός ότι η Αιγιάλεια δεν έχει πολλά κρούσματα κι ενώ τα σχολικά δρομολόγια εκτελούνται κανονικά και η ζωή συνεχίζεται, οι μετακινήσεις έχουν «παγώσει»΄΄, τόνισε ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Αιγίου Σωτήρης Σπηλιωτόπουλος, προσθέτοντας πως τα δρομολόγια έχουν μειωθεί κατά 30% περίπου. ΄΄Έχουμε δρομολογήσει επιπλέον λεωφορεία τα πρωινά για να εξυπηρετούμε τους μαθητές, πέρα από τα κατ’ εξοχήν σχολικά δρομολόγια που είναι τα μισθωμένα, ωστόσο υπάρχει πρόβλημα. Ακόμη μεγαλύτερο είναι όμως το πρόβλημα τις απογευματινές ώρες. Αυτό που φοβόμαστε είναι μήπως γίνουμε… Κοζάνη και υπάρξουν ακόμη μεγαλύτεροι περιορισμοί΄΄, ανέφερε ακόμη ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ.

Ερωτηθείς αναφορικά με το πού κυμαίνεται η πτώση είπε πως η επιβατική κίνηση είναι κάτω από το 50%. Υπενθυμίζεται ότι και στα αστικά λεωφορεία ισχύουν περιορισμοί καθώς υπάρχει δικαίωμα μετακίνησης του 65% της χωρητικότητας του κάθε λεωφορείου.

΄΄Κάνουμε υπομονή και περιμένουμε να τελειώσει το συντομότερο όλο αυτό΄΄, κατέληξε ο κ. Σπηλιωτόπουλος.

Σε τραγική κατάσταση οι υπεραστικές  μετακινήσεις

Αναλόγως κινείται η κατάσταση και στις υπεραστικές μετακινήσεις με τους ανθρώπους του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αιγίου να μιλούν για πρωτόγνωρες καταστάσεις. ΄΄Βιώνουμε ένα δράμα. Εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης και των επακόλουθων αυτής, η Αιγιάλεια γίνεται πάρα πολύ φτωχή, η ανεργία τεράστια και ο φόβος πλήττει κάθε δραστηριότητα. Αυτοί που δεν έχουν εκ των πραγμάτων δεν μετακινούνται και δεν ξοδεύουν κι αυτοί που έχουν φοβούνται να το κάνουν. Άρα επικρατεί μία στασιμότητα σε όλους τους τομείς που δημιουργεί εφιαλτικό σκηνικό για τη συνέχεια΄΄, υπογραμμίζει στo protionline.gr ο υπεύθυνος Πρακτορείων Αιγίου και Ακράτας του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας Άγγελος Ματθαίος.

Ως παράδειγμα αναφέρει το γεγονός ότι Αθηναίοι που διατηρούν παραθεριστικά στην περιοχή, δεν έχουν επιστρέψει καν στην πρωτεύουσα γιατί φοβούνται. ΄΄Ο κλάδος μας πλήττεται βαθύτατα από την πρώτη στιγμή και η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Εντούτοις, και παρά το γεγονός ότι αρχικά δουλεύαμε με τους μισούς επιβάτες και τώρα με το 65%, δεν έχει υπάρξει η παραμικρή κρατική μέριμνα για εμάς. Από τη μία δηλαδή μας υποχρεώνουν να δουλεύουμε με λιγότερους επιβάτες και από την άλλη δεν μας στηρίζουν. Είμαστε μόνοι μας σε αυτή τη «μάχη»΄΄, προσθέτει ακόμη ο κ. Ματθαίος τονίζοντας πως ΄΄το ερώτημα σε αυτή την φθίνουσα κατάσταση, είναι ποιοι θα αντέξουν και πόσο΄΄…

Όσο για την κίνηση κυμαίνεται σε ποσοστό κάτω από 50% ενώ υπάρχουν συγκεκριμένες ημέρες της εβδομάδας (π.χ. Δευτέρες, Τρίτες και Τετάρτες) που αυτοκίνητα πηγαινόερχονται πολύ συχνά με έναν και δύο επιβάτες…


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close