background img
banner
banner

Άφησαν με πλημμελή ή χωρίς κάλυψη Τμήματα Ένταξης…

ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ

Χωρίς την απαιτούμενη μέριμνα άφησε το υπουργείο Παιδείας την Ειδική Αγωγή στην Αιγιάλεια. Διότι, μπορεί να κάλυψε επαρκώς τα Ειδικά Σχολεία (1ο Νηπιαγωγείο, 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, ΕΕΕΕΚ) αλλά και τα Τμήματα Ένταξης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, δεν συμβαίνει το ίδιο και στην Δευτεροβάθμια με αποτέλεσμα σε κάποια να υπάρχει πλημμελής και σε άλλα… ανύπαρκτη κάλυψη.

Ειδικότερα, όπως καταγγέλλεται από την Β΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας, υπάρχουν ελλείμματα εκπαιδευτικών στο 4ο Γυμνάσιο Αιγίου και των Καλαβρύτων ενώ στο Γυμνάσιο Καμαρών δεν έχουν έρθει καθόλου εκπαιδευτικοί για τον τομέα αυτό. Το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο καθώς δεν μπορούν να στελεχωθούν τα τμήματα, αφήνοντας μετέωρους τους μαθητές που τα έχουν ανάγκη.

Τι είναι το τμήμα ένταξης

Για όσους δεν γνωρίζουν, στο τμήμα ένταξης φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ορισμένες μόνο ώρες την εβδομάδα και εντός του σχολικού πλαισίου. Στην πλειοψηφία τους φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς και χαμηλή σχολική επίδοση. Η ένταξη στα τμήματα γίνεται ανάλογα με την σοβαρότητα των ε.ε.α , την επιτακτικότητα της ανάγκης για εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, την ηλικία και την τάξη.

Η διδασκαλία στο τμήμα ένταξης μπορεί να γίνεται ένας προς έναν μεταξύ εκπαιδευτικού και παιδιού ή να σχηματίζονται ολιγομελείς ομάδες μαθητών. Η εκπαίδευση στο τμήμα ένταξης διαφοροποιείται ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Βασίζεται στην άτυπη αξιολόγηση και την κατάρτιση του εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής , λαμβάνοντας υπ’ όψιν την γνώμη, παρατήρηση των καθηγητών της τάξης καθώς και στην διάγνωση που προέρχεται από το ΚΕΔΔΥ. (Από την σχολική χρονιά 2014-2015 η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ είναι απαραίτητη για την φοίτηση του μαθητή στα τμήματα ένταξης, στην οποία μάλιστα θα πρέπει να αναγράφεται ρητά η πρόταση για φοίτηση σε αυτά.)

Με βάση την αξιολόγηση και την εισήγηση του ΚΕΔΔΥ καταρτίζεται εξειδικευμένο πρόγραμμα ως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο υλοποίησής του και καθορίζονται οι στόχοι του προγράμματος. Βέβαια, αυτό προϋποθέτει και περιλαμβάνει την συνεργασία του εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής με τους εκπαιδευτικούς της γενικής τάξης, σε επίπεδο υλικού, στόχων, κατανόησης και αλληλοτροφοδότησης. Αρκεί να υπάρχει αυτός ο εκπαιδευτικός…


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr