background img
banner
banner

‘‘Έχουμε και την μικρή περσινή εμπειρία αλλά και αρκετές γνώσεις για να ανταπεξέλθουμε’’

ΓΙΑ ΤΗΝ ONLINE ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

-Της ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΚΑΡΕΛΗ, Εκπαιδευτικού-

Μπροστά σε ένα ενδεχόμενο απαγόρευσης λειτουργίας των σχολείων, λόγω της πανδημίας του COVID-19, οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται έτοιμοι να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στο λειτούργημά τους.

Η προσωπική προετοιμασία του καθενός εκπαιδευτικού, ταυτόχρονα με την υλικοτεχνική υποστήριξη του Ελληνικού κράτους θα συμβάλουν στην συνέχιση του σχολείου, έστω εξ αποστάσεως. Το αρχικό ζητούμενο, η καθημερινή επαφή του δασκάλου με τον μαθητή δεν θα χαθεί. Η υποχρέωσή μας για την μόρφωση των μαθητών μας θα συνεχιστεί με οποιοδήποτε προσωπικό κόστος και θα υπερβεί οποιοδήποτε εμπόδιο.

Γνωρίζω από δική μου εμπειρία, αλλά και από συζητήσεις με συναδέλφους μου, ότι ο καθένας από εμάς έχει προμηθευτεί με δικές του δαπάνες τα απαραίτητα υλικά για μια ενδεχόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το υπουργείο, μας παρέχει τις ψηφιακές πλατφόρμες διδασκαλίας και την εκπαίδευσή μας, επάνω στην εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσα από την ψηφιακή τάξη. Τα σεμινάρια και οι επιμορφώσεις που παρακολουθήσαμε, μας καθιστούν ικανούς να προσφέρουμε ένα ικανοποιητικό επίπεδο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η θέλησή μας και η αποφασιστικότητα μας είναι αναμφισβήτητες.

Η αλληλεγγύη μεταξύ μας σε αυτό τον τομέα, η εθελοντική βοήθεια από συναδέλφους που έχουν περισσότερη γνώση και εμπειρία στην ψηφιακή εκπαίδευση και η επαγγελματική ευσυνειδησία, είναι ένα ακόμα όπλο μας.

Δίπλα μας και οι οικογένειες των μαθητών μας. Έζησα πέρσι τις προσπάθειες των οικογενειών των μαθητών μου και τους θαύμασα που στην περσινή σχολική χρονιά έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για να ανταπεξέλθουν στις πρωτόγνωρες συνθήκες διδασκαλίας.

Ξοδεύτηκαν σε δύσκολες οικονομικά εποχές για να αγοράσουν υπολογιστή, εκτυπωτή και να κάνουν σύνδεση στο διαδίκτυο. Να ρωτούν στεναχωρημένοι και με απόγνωση, τι άλλο να κάνουν για να έχουν καλύτερη επικοινωνία τα παιδιά τους με την ψηφιακή μας τάξη.

Γονείς που δεν γνώριζαν από υπολογιστές, γιατί δεν τους ήταν χρήσιμος μέχρι τότε, ρώτησαν, έμαθαν και βοήθησαν αποτελεσματικά τα παιδιά τους. Και εδώ η αλληλεγγύη σε όλο το μεγαλείο της. Μαθητές να φιλοξενούνται τις ώρες διδασκαλίας σε σπίτια συμμαθητών τους, οι γονείς να αλληλοβοηθιούνται, ώστε την ώρα της διδασκαλίας να είναι όλα τέλεια και οι μαθητές να περιμένουν μπροστά στην κάμερα, την καλημέρα μου για να αρχίσουμε το μάθημα.

Πώς μπορώ εγώ λοιπόν να μην είμαι έτοιμη και να προδώσω όλες αυτές τις προσπάθειες και όλους τους ανθρώπους;

Φυσικά και θα υπάρξουν πολλά προβλήματα σε μία ενδεχόμενη απαγόρευση λειτουργίας των σχολείων. Αλλά θα τα καταφέρουμε. Έχουμε και την μικρή περσινή εμπειρία αλλά και αρκετές γνώσεις για να ανταπεξέλθουμε.

Τέλος, θέλω να τονίσω για να μην παρεξηγηθώ, ότι το μάθημα στην τάξη και η δια ζώσης επικοινωνία και διδασκαλία δεν αντικαθίστανται.

Σε καμία περίπτωση δεν βάζω καν σε σύγκριση την ψηφιακή και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την ζωντανή αλληλεπίδραση του δασκάλου με τον μαθητή μέσα στην τάξη.
Τα παιδιά θέλουν τον δάσκαλο μαζί τους, ζωντανό, να τον αγγίζουν, να μυρίζουν το «άρωμά» του, να καταλαβαίνει τα προβλήματά τους και να τα «καλοπιάνει».

Ελπίζω φέτος να μην αναγκαστούμε να κλείσουμε τα σχολεία μας, να μην βρεθούμε σε αυτή την λυπηρή, οπισθοδρομική και απολίτιστη κατάσταση. Θέλω να πιστεύω ότι τα μέτρα για την εξάπλωση του COVID-19 και η ιατρική προσπάθεια θα έχουν θετικά αποτελέσματα.


Κατηγορίες Άρθρου
ΑΠΟΨΗ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr