background img
banner
banner

Ανέτοιμη και απροετοίμαστη η Αιγιάλεια

«ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΣ» ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ Η ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ONLINE ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΓΕΝΙΚΕΥΜΕΝΟΥ LOCK DOWN ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΚΜΑΘΗΣΗ

‘‘Προβληματισμό’’ συνεχίζει να προκαλεί το ζήτημα της ενδεχόμενης τηλεκπαίδευσης, τόσο στους μαθητές των σχολείων όσο και στους εκπαιδευτικούς. Οι περισσότεροι Αιγιαλείς δάσκαλοι είναι αντίθετοι στην επί τούτω, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ειδικά των δημοτικών και Γυμνασίων της περιοχής, ενώ τα παιδιά της Τριτοβάθμιας ¨φαίνεται¨ πως μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν σε τέτοιες συνθήκες. Και όλα αυτά, την ώρα που ναι μεν η ¨γραμμή¨ του υπουργείου δείχνει σαφή μελλοντική ¨προτίμηση¨ στην ασύγχρονη ή μη εκπαίδευση μέσω του ίντερνετ, ενώ οι δάσκαλοι από την άλλη δεν την προτιμούν, αφού η αποκλειστικά δια ζώσης εκπαίδευση ήταν πάντοτε ο ¨θεμέλιος λίθος¨ της κοινωνίας.

Online διδασκαλία ¨προετοιμάζει¨ και προτιμά το υπουργείο

Η περίπτωση της διδασκαλίας με ασύγχρονη διαδικτυακή μορφή, υπάρχει πολλά χρόνια τώρα και ακολουθείται με επιτυχία σε γενικές γραμμές, καθώς στις ειδικές πλατφόρμες γίνονται αρκετές ερωτοαπαντήσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα, από μαθητές και δασκάλους. Είναι ένα πλαίσιο που ναι μεν, δεν λύνει στο πρόβλημα της εκπαίδευσης αλλά από την μικρή μερίδα που ακολουθείται αφήνει αποτέλεσμα.

Το μεγάλο ζήτημα εστιάζεται στην αποκλειστικά online διδασκαλία, που ¨προετοιμάζει¨ συνεχώς και δείχνει να προτιμά το Υπουργείο Παιδείας.

Η στάση της κυβέρνησης, είναι η ¨εμμονή¨ στην online αναμετάδοση των μαθημάτων σε γενικότερο πλαίσιο.

Ειδικά στις περιπτώσεις των σχολείων που έχασαν αρκετές διδακτικές ώρες λόγω των πρόσφατων καταλήψεων, ενώ η πρακτική αυτή έχει καταδικαστεί από την συντριπτική πλειοψηφία των γονιών και των εκπαιδευτικών.

Πόσο προετοιμασμένοι είναι οι εκπαιδευτικοί στην Αιγιάλεια για κάτι τέτοιο; Πόσοι μαθητές Δημοτικών ή Γυμνασίων μπορούν να ακολουθούν μια τέτοια διαδικασία, την στιγμή μάλιστα που ενδέχεται ένα νέο τοπικό lock down, με τα προβλήματα που φέρνει κάτι τέτοιο στις διδακτικές ώρες;

Χαριτωνίδης: «Η διαδικτυακή πλατφόρμα της διδασκαλίας υφίσταται»

To protionline.gr συνομίλησε για το θέμα, με τον Στράτο Χαριτωνίδη, διευθυντή του Λυκείου Διακοπτού, ο οποίος αναφέρει: «Η ασύγχρονη εκπαίδευση λειτουργεί σε όλη την Αιγιάλεια και συνεχίζεται κανονικά. Είναι τακτικές οι εμφανίσεις σε αυτό το πλαίσιο και των δασκάλων και των μαθητών, αρκεί να έχουν αυτήν την πρόσβαση.

Η διαδικτυακή πλατφόρμα της συγχρονισμένης διδασκαλίας είναι χρηστική και συνεχίζει να υφίσταται σύμφωνα με τους κανόνες και τις διατάξεις που έχουν δοθεί από την υπουργό».

Στην ερώτηση του protionline.gr στο κατά πόσο είναι έτοιμος ο εκπαιδευτικός μηχανισμός για τέτοιες διδασκαλίες, τονίζει: «Η γενιά αυτή των παιδιών, είναι ούτως ή άλλως η γενιά της πληροφορικής και του διαδικτύου, ειδικά τα παιδιά των Γυμνασίων ή των Λυκείων μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα. Βεβαίως και δεν μπορεί να συγκριθεί με την δια ζώσης εκπαίδευση».

Ελευθεριώτης: «Το σύνολο των εκπαιδευτικών είναι αντίθετο σε τέτοια φαινόμενα»

Ο διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Ελίκης και πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του δήμου Αιγιάλειας Δημήτρης Ελευθεριώτης , τονίζει για το θέμα: «Η προετοιμασία στην Αιγιάλεια είναι αίολη. Δεν υπάρχει κάποια σοβαρή προετοιμασία από τους εκπαιδευτικούς της περιοχής και σαφώς ούτε η πλήρης κατάρτιση δασκάλων και μαθητών σε τεχνολογικά μέσα. Οι δύο πλατφόρμες που υπάρχουν για αυτόν τον λόγο, υφίστανται και λειτουργούν. Αν χρειαστεί, σε νέο ενδεχόμενο γενικευμένου lock down λόγω της επιδημίας του κορωνοϊού, αυτές θα χρησιμοποιηθούν και πάλι, όπως τον Μάρτιο επί καραντίνας». Τέλος, επισημαίνει πως «πολλοί καθηγητές και δάσκαλοι είμαστε ¨απέναντι¨ στην εκπαίδευση μέσω διαδικτύου με αποκλειστικό τρόπο. Εξάλλου, για να υπάρξει μια τέτοια περίπτωση, πρέπει πρωτίστως να υπάρχει η υποδομή. Αρκετός κόσμος είναι αντίθετος σε τέτοια φαινόμενα γιατί δεν προασπίζονται τα προσωπικά δεδομένα κανενός. Η ζωντανή αναμετάδοση μαθημάτων, ιδεολογικά, πρέπει να είναι η έσχατη λύση».

Μαστραπά: «Με την τηλεκπαίδευση ως πάγιο μέτρο θα υπάρξουν κοινωνικοί αποκλεισμοί μαθητών»

Η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β’ Αχαΐας, Θεοδώρα Μαστραπά, σε ερώτηση του protionline.gr για το συγκεκριμένο θέμα, αναφέρει: «Αυτού του είδους η εκπαίδευση έχει έναν ορίζοντα συγκεκριμένο. Το ζητούμενο είναι τι θα γίνει σε περίπτωση γενικευμένου lock down.

Η εμπειρία, σε τέτοιου είδους εκπαίδευση είναι πολύ μικρή. Πέρυσι κληθήκαμε να αποφασίσουμε αν και ποιος θα συμμετάσχει μέσα σε ένα απόγευμα. Όμως μπαίνουν δύο άξονες: Από την μία, υπάρχει εξοπλισμός και ξέρουμε τι κάνουμε; Είμαστε έτοιμοι μαθητές και εκπαιδευτικοί για κάτι τέτοιο;

Από την άλλη, τι ακριβώς σημαίνει εκπαίδευση; Το σχολείο είναι απλά… η ύλη των μαθημάτων;

Οι κυβερνήσεις αλλάζουν. Υπάρχει κόσμος που θεωρεί πως αν διδαχτεί η ύλη με οποιονδήποτε τρόπο, αυτό αρκεί για την εκμάθηση σε όλα τα επίπεδα μαθητών. Δεν είναι έτσι όμως. Η εκπαίδευση και ο τρόπος της διαμορφώνεται σε βάθος χρόνου και κυρίως, με την διαπροσωπική σχέση δάσκαλου – μαθητή» επισημαίνει η κ. Μαστραπά και συνεχίζει λέγοντας: «Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών σε κάθε βαθμίδα, πιστεύει πως η διδασκαλία έχει μεγάλο εύρος και δεν μπορεί να εξαντλείται στην ύλη.

Η εμπειρία των Αιγιαλέων εκπαιδευτικών στην τηλεκπαίδευση είναι περιορισμένη. Και των μαθητών ακόμα περισσότερο. Κάθε παιδί έχει διαφορετικό κοινωνικό περιβάλλον και άλλο πολιτισμικό φορτίο. Με την τηλεκπαίδευση ως πάγιο μέτρο θα υπάρξουν κοινωνικοί αποκλεισμοί μαθητών.

Δεν έχουν όλες οι οικογένειες τον οικονομικό τρόπο να ακολουθούν τα κόστη μιας τέτοιας προοπτικής».


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr