background img
banner
banner

«Γέφυρα» με το Υποδομών για τα αντιπλημμυρικά

ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΓΙΑ ΕΡΓΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

Στα αντιπλημμυρικά έργα που εκτελεί η ΕΡΓΟΣΕ στην παραλία της Άκολης βρέθηκε το πρωί της Κυριακής ο δήμαρχος Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο του Εκπολιτιστικού Συλλόγου Γιάννη Τηνιακό.

Η αυτοψία του δημάρχου και του προέδρου στο αυλάκι όμβριων υδάτων που ήταν εγκαταλελειμμένο για χρόνια και τώρα πλέον αποκτά σημασία για την ασφαλή απορροή των υδάτων της Ολυμπίας Οδού, έρχεται μετά την επίσκεψη του κ. Καλογερόπουλου την περασμένη Παρασκευή στο υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να προωθήσει το πακέτο των αντιπλημμυρικών σε όλο το μήκος του δήμου Αιγιαλείας.

Θυμίζουμε ότι οι εργολαβίες που εκτελούνται τώρα από την ΕΡΓΟΣΕ, αφορούν παλιές αναθέσεις, αλλά η δημοτική αρχή πιέζει το υπουργείο, σχετικά με τα 84 εκ. ευρώ που πήρε η «Ολυμπία Οδός» προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες αντιπλημμυρικών που δεν είχαν επαρκή χρηματοδότηση κατά την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου.

Πρώτα οι γέφυρες

Σύμφωνα λοιπόν με τις διαβεβαιώσεις που πήρε ο δήμαρχος από τον αρμόδιο διευθυντή του υπουργείου, θα ξεκινήσουν άμεσα να ανακατασκευάζονται οι δύο γέφυρες στον Σελινούντα και στην Ροδιά, όπως και η διευθέτηση του ρέματος στην Μπούφου Λαγκάδα, ενώ όλα τα αιτήματα του δήμου που έχουν μελέτη περιλαμβάνονται στα αντιπλημμυρικά έργα που θα εκτελεστούν.
Σε κάθε περίπτωση κατά προτεραιότητα και εντός διµήνου από την ανάθεση των Συµπληρωµατικών Εργασιών θα πρέπει, µε µέριµνα και δαπάνες του Παραχωρησιούχου, να εκπονηθούν αδαπάνως οι οριστικές µελέτες για τα Έργα που η περιβαλλοντική τους αδειοδότηση δεν προϋποθέτει δηµόσια διαβούλευση. Το χρονοδιάγραµµα εκτέλεσης των έργων θα κυµαίνεται από 12 έως 18 µήνες από της εγκρίσεως των ΑΕΠΟ και της συντέλεσης των απαλλοτριώσεων.

Η περιβαλλοντική αδειοδότηση των προς κατασκευή έργων θα πρέπει να διενεργηθεί κατά προτεραιότητα µε τροποποίηση της Απόφασης Έγκρισης των Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) του αυτοκινητόδροµου Κόρινθος – Πάτρα, ανεξαρτήτως της απόστασης του αδειοδοτηµένου έργου του αυτοκινητοδρόµου από τα εκάστοτε υδραυλικά έργα, εφόσον τα τελευταία εντάσσονται λειτουργικά από αντιπληµµυρικής άποψης στον αυτοκινητόδροµο (επηρεάζουν ή επηρεάζονται από τον υφιστάµενο αυτοκινητόδροµο).
Η συντήρηση των αντιπλημμυρικών έργων που θα υλοποιηθούν μέσω της Σύμβασης Παραχώρησης μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής και την παραλαβή τους, θα αναληφθεί από τους φορείς που είναι κατά το νόμο υπεύθυνοι για τη συντήρησή τους.

Η λίστα με τα έργα που προχωρούν και αυτά που αναμένονται

Με βάση τον κατάλογο των ελαχίστων απαιτούμενων υδραυλικών έργων για την απορροή των ομβρίων, αυτές έχουν ως εξής:
1.Έχει προχωρήσει η διευθέτηση του ρέματος Αμφιτρίτης στην Άκολη, ΤΕΧΝΙΚΟ Κ310 92+00.
2. Υλοποιείται η διευθέτηση ρέματος παιδικής χαράς Άκολης τεχνικό L 572 92+600.
3. Προχώρησε η κατασκευή σωληνωτού οχετού στην περιοχή των Καμαρών τεχνικό Κ323 98+300 και διακλάδωση για παραλαβή όμβριων νέας σιδηροδρομικής γραμμής.
4. Κατασκευάζεται ο σωληνωτός οχετός στην περιοχή της Ζήριας τεχνικό Κ 325 Διέλευση και παροχέτευση ομβρίων Ν.Σ.Γ. από τεχνικό της κατάντη της οδού.

Εκκρεμούν ακόμη τα εξής έργα:

1) Κατασκευή οχετού στην περιοχή Ελαιώνα – Ζαχλωριτίκων (Μετόχι). Παροχέτευση όμβριων περιοχής κατάντη της οδού με δυο κλάδους. όδευση στην οδό έμπροσθεν ξενοδοχείου «Μετόχι» και απόληξη στον κατασκευαζόμενο πλακοσκεπή οχετό στον Ελαιώνα επί της παλαιάς γραμμής. χ.θ. 77+500.
2) Κατασκευή οχετού στην περιοχή Ριζομύλου τεχνικό Κ281 81+800, 3) Κατασκευή οχετού στην περιοχή Νικολεΐκων. Παροχέτευση ομβρίων υδάτων του σταθμού Ελίκης διά της παρακείμενης οδού.
3) Κατασκευή οχετού για την παροχέτευση περιοχής Μπούφου Λαγκάδα. Σοβαρό τεχνικό έργο για την προστασία της περιοχής και του 2ου Λυκείου.
4) Κατασκευή γεφυρών στον Κερυνίτη και τον Σελινούντα ποταμό.
Α. Πρόσβαση προς Ροδιά με την κατασκευή γέφυρας. Η υπάρχουσα κατάσταση είναι επικίνδυνη και εμποδίζει τη ροή το ποταμού.
Β. Παλαιά γέφυρα στον Σελινούντα προς Κρόκοβα και Φτέρη Καλάβρυτα. Η υπάρχουσα γέφυρα είναι χαμηλή με ασταθή θεμελίωση και θα καταστραφεί σε ενδεχόμενη πλημμύρα.
Οι δύο γέφυρες προβλέπονταν στην αρχική μελέτη προκειμένου να βελτιωθεί η λειτουργία των ποταμών.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr