background img
banner
banner

Μάσκες με τοπική σφραγίδα

ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗΣ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ – ΑΚΡΙΒΗ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΕΥΗ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΣΤO PROTIONLINE.GR

Πολλά καταστήματα στην Αιγιάλεια που κάνουν επιδιορθώσεις ή μεταποιήσεις ενδυμάτων, αναφέρουν πως σήμερα, η κατάσταση είναι πιο δύσκολη από ποτέ. Η άλλοτε… βιώσιμη και επικερδής εργασία, έχει μετατραπεί σε ένα μόνιμο και αδιαπέραστο ¨βάσανο¨ καθημερινής επιβίωσης. Τα ελεύθερα επαγγέλματα ¨ζημιώθηκαν¨ ακόμα πιο πολύ, με την εμφάνιση του κορωνοϊού και οι επαγγελματίες του χώρου αναφέρουν πως τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Το χειρότερο όμως, είναι πως δεν βλέπουν ¨φως στο τούνελ¨…

Μοδίστρες και οικονομική κρίση…

Υπάρχουν πολλές μοδίστρες στην περιοχή, που δουλεύουν στο σπίτι τους και εργάζονται από εκεί. Αυτό το διάστημα, φτιάχνουν και μάσκες προστασίας κατά δεκάδες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν την ¨εσωτερική¨ τους πελατεία, πάντοτε με σταθερούς πελάτες που γνωρίζουν προσωπικά.

Τι γίνεται όμως με τους επαγγελματίες που διατηρούν τέτοιου είδους καταστήματα; Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν; Ο κόσμος ζητάει μάσκες; Είναι βιώσιμο αυτό το επάγγελμα ή όχι; Δύο από τις πιο γνωστές μοδίστρες της Αιγιάλειας, μιλούν στo protionline.gr και αναφέρουν την ανησυχία και τα προβλήματα του επαγγέλματος, και δη… με την κατάσταση του κορωνοϊού να ¨αγχώνει¨ ακόμα πιο πολύ τον συγκεκριμένο κλάδο, που δεν έχει κάποια ξεχωριστή στήριξη από την κυβέρνηση.

Σε σχέση με την περσινή χρόνια η κίνηση είναι  μειωμένη κατά 30%

Η Ακριβή Αλεξοπούλου, που διατηρεί κατάστημα μεταποίησης και επιδιόρθωσης ρούχων στην οδό Μητροπόλεως, στο κέντρο της πόλης, αναφέρει στo protionline.gr: «Οι μήνες του lock down ήταν καταστροφικοί για την δουλειά μας. Τα ενδύματα που είχαν φέρει για επιδιόρθωση εκείνη την εποχή οι πελάτες μου… τα έχω ακόμα μέσα, δεν έχουν έρθει καν να τα πάρουν. Αν κάνω μια εκτίμηση κατά πόσο είναι μειωμένη η κίνηση στην δική μου επιχείρηση σε σχέση με πέρυσι, θα έλεγα πως είναι σίγουρα στο 30% κάτω. Τους θερινούς μήνες συνήθως αναλάμβανα γάμους ή πάσης φύσεως καλοκαιρινές εκδηλώσεις που έχουν άμεση σχέση με το αντικείμενο μου. Φέτος δυστυχώς, ακυρώθηκαν όλα».

Αλεξοπούλου:«Ο χειμώνας που φτάνει θα είναι ο πιο δύσκολος των τελευταίων ετών»

Τα μέτρα στήριξης του κράτους για το συγκεκριμένο επάγγελμα, περιορίστηκαν στα προβλεπόμενα που ίσχυσαν για όλους. Η κ. Αλεξοπούλου, κατά κόσμον… ¨Βιβή¨, τονίζει χαρακτηριστικά για το θέμα: «Είχα όπως όλοι, δύο μήνες μείωση στον ΕΦΚΑ και στο ενοίκιο μου και έπειτα πήρα και το βοήθημα των 800ων ευρώ που δόθηκε τότε από την κυβέρνηση. Εσείς πιστεύετε πως αρκούν αυτά για να συντηρηθεί και να επιβιώσει μια επιχείρηση; Τα πράγματα είναι απολύτως δύσκολα, προβλέπω έναν πολύ δύσκολο χειμώνα οικονομικά».

Μάσκες, μόνο κατά παραγγελία και μόνο σε σταθερή πελατεία

Τέλος, ερωτώμενη για το αν οι πελάτες παραγγέλνουν μάσκες, η έμπειρη επαγγελματίας επισημαίνει: «Όσοι πελάτες ζητήσουν κατά παραγγελία να τους ράψω μάσκες, το κάνω. Έχω σταθερή πελατεία και σαφώς και διαπροσωπική σχέση μαζί τους. Όμως δεν μου το ζητούν. Το 90% χρησιμοποιούν τις μάσκες που αρχικά προμηθεύτηκαν ή τις απλές μάσκες που βρίσκουν στα φαρμακεία. Άνοιξα αυτή την επιχείρηση το 2011 και είναι η πρώτη χρονιά που πραγματικά είναι τόσο δύσκολα τα πράγματα και για μένα και για τον κόσμο».

«Ανάλογα… με το πόσο σχολαστικός είναι ο καθένας με την υγεία του»

Η Εύη Καλλιμάνη, είναι ελεύθερη επαγγελματίας εδώ και 40 χρόνια. Το κατάστημά της βρίσκεται επί της οδού Βασ. Κωνσταντίνου και η ίδια, θεωρείται από τις πιο έμπειρες στις επιδιορθώσεις ενδυμάτων και μεταποιήσεων. Ερωτώμενη από τo protionline.gr για το πώς βλέπει την κατάσταση, τονίζει: «Εάν όλος ο κόσμος στην Αιγιάλεια μπει στην διαδικασία να προστατεύεται από το καθετί γύρω του για τον κορωνοϊό, δεν θα πρέπει να κάνει κάτι άλλο όλη την ημέρα! Δεν είναι μόνο η μάσκα. Είναι κυρίως, κατά πόσο είναι ο καθένας μας σχολαστικός με την υγεία και την προστασία του.
Έχω διαπιστώσει και δει, πολλά είδη συμπεριφορών του κόσμου: Από τους πολύ φοβισμένους, ή και… υποχόνδριους με την επιδημία του κορωνοϊού, μέχρι και τους τελείως αδιάφορους ή αυτούς που όλα αυτά τα θεωρούν μια μεγάλη και αδιέξοδη υπερβολή».

200 με 220 μάσκες και μόνο στην σταθερή πελατεία

Η 63χρονη επαγγελματίας, ερωτώμενη από τo protionline.gr για το αν οι πελάτες ζητούν και κάνουν παραγγελία για μάσκες, αναφέρει: «Βεβαίως και φτιάχνω μάσκες, αλλά όχι για χονδρική πώληση. Ο μέσος όρος κάθε μήνα που ράβω τις μάσκες προστασίας είναι 200 με 220 κομμάτια, αναλόγως με τις παραγγελίες. Διοχετεύω μονάχα στην πελατεία μου, και δη… στην σταθερή, που τους γνωρίζω και με γνωρίζουν πολλά χρόνια.

Πολύς κόσμος χρησιμοποιεί τις απλές συμβατικές μάσκες του εμπορίου ή αγοράζουν αυτές τις απλές των φαρμακείων» επισημαίνει η ¨ακούραστη¨ και φιλική επαγγελματίας.

Καλλιμάνη: «Η Ελλάδα κάνει για μένα… εγώ δεν ξέρω αν κάνω για αυτήν»

Καταλήγοντας η κ. Καλλιμάνη, αναφέρει την εκτίμησή της για το πώς είναι η κατάσταση τους τελευταίους μήνες: «Υπάρχουν πολλά έξοδα για να συντηρηθεί μια τέτοια επιχείρηση.
Ο πολύς κόσμος ίσως να μην το γνωρίζει αυτό. Πολλές φορές τα έσοδα, είναι πολύ μικρότερα από τα έξοδα και ο κόσμος είναι πιεσμένος. Ο κορωνοϊός ¨περιπλέκει¨ και δυσκολεύει τα πράγματα ακόμα πιο πολύ.

Έχω δύο παιδιά και ανθρώπους γύρω μου να βοηθήσω όσο μπορώ, μέσα από αυτή την εργασία.

Η Ελλάδα είναι μια πολύ όμορφη χώρα… ναι. Κάνει για μένα. Εγώ δεν είμαι σίγουρη εάν πραγματικά κάνω για εκείνη. Εκτιμώ πως τα ελεύθερα επαγγέλματα έχουν πληγεί περισσότερο από όλα, σε οικονομικό επίπεδο».


Κατηγορίες Άρθρου
ΠΡΟΣΩΠΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr