background img
banner
banner

Μετ’ εμποδίων η ‘‘κατ’ οίκον’’εκπαίδευση

ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

Όταν η υπουργός Νίκη Κεραμέως… έλεγε πως υπάρχει η σωστή υποδομή σε όλη την Ελλάδα, για να ξεκινήσουν οι μαθητές διαδικτυακά τα μαθήματά τους από το σπίτι (εν όψει lock down) προφανώς είχε υπ’ όψιν της… μόνο την Αττική!

Στην Αιγιάλεια και δη, στα πιο ορεινά της σημεία, τα προβλήματα δείχνουν μερικές φορές αξεπέραστα. Πολλοί γονείς αναγκάστηκαν ήδη να υπερβούν τον οικογενειακό προϋπολογισμό ή την οικονομική τους δυνατότητα, για να προμηθευτούν νέες οπτικές ίνες για πιο ισχυρό σήμα, ή λάπτοπ και τάμπλετ και ένα… σωρό άλλα περιφερειακά και ¨χρηστικά¨ συστήματα, προκειμένου να πετύχουν μια καλή σύνδεση, απλά για να γίνει… ό,τι άκοπα γίνεται στα σχολεία δια βίου: Μάθημα!

«Άγνωστες συνθήκες» για πολλούς, η σύνδεση στην πλατφόρμα

Τα προβλήματα ποικίλουν: Υπερφόρτωση δικτύου, αργή σύνδεση, διακομιστές που “κρασάρουν” και αντιγραφή – επικόλληση συνδέσμων, ενάντια σε μαθητές με λίγη υπομονή, περιορισμό χρόνου από γονείς και μια ανασφάλεια άνευ προηγουμένου. Υπάρχουν παιδάκια που μέχρι και σήμερα, δεν έχουν καταφέρει ακόμα να συνδεθούν στην σχολική πλατφόρμα, λόγω των τεράστιων προβλημάτων που προκύπτουν από δεκάδες λόγους. Είναι μια διαδικασία που κανένας δεν ήξερε πώς ακριβώς θα λειτουργήσει. Οι ταχύτητες του σήματος ίντερνετ, παίζουν μεγάλο ρόλο και διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή. Επίσης, οι οπτικές ίνες και σταθερότητα των δεδομένων, αλλάζουν από εταιρεία σε εταιρεία και από σημείο σε σημείο. Και εν μέσω όλων αυτών… οι μικροί μαθητές, να καλούνται να ανταποκριθούν στις πιο “άγνωστες” συνθήκες που αντιμετώπισαν ως τώρα, απλά για να διδαχθούν.

‘‘Σε πολλές περιοχές η ταχύτητα του internet είναι αργή και άκρως προβληματική’’

Ο Αργύρης Νικολόπουλος, επί σειρά ετών έμπειρος και “αεικίνητος” εκπαιδευτικός , ο οποίος είναι διευθυντής στο Δημοτικό Σχολείο Αιγείρας, επισημαίνει στo protionline.gr για το θέμα: «Είναι γεγονός ότι τα προβλήματα είναι πολλά. Γίνεται μεγάλη προσπάθεια και από γονείς και από εκπαιδευτικούς και από τα ίδια τα παιδιά, έτσι ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε σε αυτήν την πρόκληση. Η προηγούμενη διαδικτυακή εμπειρία του… Μαρτίου, ήταν κυρίως η ασύγχρονη εκπαίδευση. Τώρα, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Όταν το δίκτυο έχει υπερφόρτωση ή δεν ανταποκρίνεται, δημιουργείται και σύγχυση και απογοήτευση από γονείς και παιδιά. Οι εκπαιδευτικοί κάνουν μια γιγαντιαία προσπάθεια, ώστε να κατευθύνουν σωστά στα πρακτικά προβλήματα των συνδέσεων και την πραγματοποίηση των μαθημάτων. Στο δικό μας σχολείο, επί συνόλου 100 παιδιών, τα 94 από αυτά έχουν κωδικούς για σύνδεση στην πλατφόρμα. Υπάρχουν όμως αρκετά προβλήματα σύνδεσης σε χωριά, όπως στο Χρυσάνθιο, στους Αμπελόκηπους ή τα Μάρμαρα και στις Αιγές. Η ταχύτητα του ίντερνετ σε πολλά σημεία είναι απελπιστικά αργή και προβληματική» λέει ο εκπαιδευτικός.

«Γίνεται προσπάθεια ώστε τα παιδιά να μην χάνουν τα μαθήματα»

Ο Γιώργος Μπαβιόλης, πρόεδρος της κοινότητας Σαλμενίκου, ερωτώμενος για το ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι μαθητές της περιοχής με τα διαδικτυακά μαθήματα, αναφέρει: «Είναι γεγονός ότι υπάρχει πρόβλημα με το ίντερνετ και… θα συνεχίσει να υπάρχει μέχρι να αλλάξουν οι οπτικές ίνες. Φροντίζουμε να αντικαθιστούμε τα παλιά καλώδια σύνδεσης με τα router, ώστε να επιτυγχάνουμε το μέγιστο καλό αποτέλεσμα. Ξέρουμε ότι οι ταχύτητες ίντερνετ πηγαίνουν… αργά. Χρειάζεται μια γερή αναβάθμιση για να μπορούν τα παιδιά να συμμετέχουν σωστά στην διαδικτυακή εκπαίδευση, αλλά και γενικότερα για όσους απασχολούνται στο σπίτι με τηλεργασία. Όσοι έχουν αναβαθμίσει τις υποδομές, εξυπηρετούνται». «Κάνουμε έναν τεράστιο αγώνα, ώστε τα παιδιά μας να μην χάνουν τα μαθήματά τους. Υπό κανονικές συνθήκες στο χωριό λειτουργεί διθέσιο Δημοτικό Σχολείο. Τα παιδάκια του Νηπιαγωγείου μεταβαίνουν στην Ζήρια. Τα μεγαλύτερα παιδιά, αυτά του Γυμνασίου και Λυκείου, πηγαίνουν στις Καμάρες. Έχουμε περίπου 45 παιδιά» καταλήγει ο κ. Μπαβιόλης.

‘‘Με δανεικά laptop και κινητά τηλέφωνα για ορισμένα παιδιά, η τηλεκπαίδευση’’

Η Αναστασία Ευσταθίου, διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ακράτας, αναφέρει στo protionline.gr για το πρόβλημα στις συνδέσεις ίντερνετ που αντιμετωπίζουν οι γονείς και τα παιδιά: «Είναι σημαντικό να μην ξεχνάμε την οικονομική κατάσταση κάθε οικογένειας και το κατά πόσο μπορεί ο καθένας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις. Πολλοί γονείς έχουν ¨επιστρατεύσει¨… δανεικά λάπτοπ ή κάνουν την σύνδεση για το μάθημα από τα κινητά τους τηλέφωνα.

Το σύστημα είχε ¨κρασάρει¨ πολλές φορές ως τώρα, ειδικά τις πρώτες ημέρες.

Τα πράγματα είναι καλύτερα μέρα με την μέρα. Υπάρχουν σημεία σε όλη την περιοχή που το σήμα δεν φτάνει… ή όταν φτάνει, γίνεται με τεράστιες διακοπές και παύσεις, λόγω των ήδη υπαρχόντων, μη αρκούντων οπτικών ινών. Οι γονείς, έχουν μπροστά τους έναν καθημερινό ¨Γολγοθά¨ να αντιμετωπίσουν προκειμένου… να γίνει το αυτονόητο: Να συνεχίζει η εκπαίδευση των παιδιών!».

Είναι επιτακτική η ανάγκη, το κράτος να βοηθήσει οικονομικά και πρακτικά γονείς και μαθητές. Τους ανθρώπους στην εκπαίδευση που μοχθούν καθημερινά, να διεκπεραιώσουν αυτό το “κοινωνικό στοίχημα” της δικτυακής μόρφωσης. Ορισμένες φορές δεν αρκεί… η υπομονή ή η καλή διάθεση και αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Είναι ευχής έργο να ομαλοποιηθούν τα πράγματα όσο γίνεται και εν τέλει να μπορέσει να “τρέξει” σωστά η όλη επιχείρηση – φιλοδοξία του υπουργείου, για την εκμάθηση των ημερών που διανύουμε. Αρκεί να μην την… πληρώνουν μικρά παιδιά που “έτυχε” να γεννηθούν σε κάποιο απομακρυσμένο χωριό, με όσα συνεπάγεται χρηστικά αυτό.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr