background img
banner
banner

Στρέφονται στις πωλήσεις μέσω διαδικτύου καταστήματα της Αιγιάλειας

ΠΑΛΙΟΙ ΚΑΙ ΝΕΟΙ ΠΑΙΚΤΕΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

To παγκόσμιο lockdown, ως αποτέλεσμα του δεύτερου κύματος έξαρσης του Covid-19, έδωσε ένα καθοριστικό «χτύπημα» στις επιχειρήσεις και της περιοχής, κάποιες από τις οποίες αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους ώστε να συνεχίσουν την εμπορική δραστηριότητά τους. Ακόμη κι αν σε αυτή τη δεύτερη καραντίνα έχουν μειωθεί οι πωλήσεις των e-shops, όσοι είχαν προνοήσει είναι μάλλον ωφελημένοι ειδικά στην εποχή των… Black Fridays… Βεβαίως, υπάρχουν κι αυτοί που υιοθέτησαν τη διαδικασία του delivery προϊόντων, με άμεσες παραδώσεις στα σπίτια των πελατών τους. Όπως και να έχει, το εμπόριο εισέρχεται σε μία νέα εποχή και οι έμποροι οφείλουν να είναι εκεί…

Το εμπόριο διανύει την πιο δύσκολη καμπή του κι αυτό εκφράζεται και διαμέσου του Εμπορικού Συλλόγου Αιγιαλείας που με αλλεπάλληλες παρεμβάσεις ζητά το άνοιγμα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που στενάζουν.

Τα μέτρα ελάφρυνσης που ανακοινώθηκαν είναι μεν θετικά, ωστόσο δεν επαρκούν και η υποχρεωτική αναστολή λειτουργίας κρίνεται πως θα οδηγήσει με μαθηματική πλέον ακρίβεια, το λιανεμπόριο σε οριστικό λουκέτο. Ωστόσο, όπως φαίνεται, δεν επηρεάζονται όλες οι επιχειρήσεις στον ίδιο βαθμό. Οι περισσότερο χαμένοι της υπόθεσης, είναι όσοι δίσταζαν στο παρελθόν να προβούν σε αποφασιστικά βήματα προς τη ψηφιοποίηση και να εναρμονιστούν με το ανερχόμενο ηλεκτρονικό εμπόριο. Μπορεί να ήταν ήδη γνωστό ότι θα ερχόταν η μέρα που οι αγορές μέσω διαδικτύου θα αντικαθιστούσαν σε μεγάλο βαθμό τη φυσική επίσκεψη στο κατάστημα, λίγοι όμως είναι αυτοί σε τοπικό επίπεδο που προχώρησαν στην απαραίτητη αναβάθμιση της διαδικτυακής τους παρουσίας.

Λύση στην εποχή του lockdown

Ένας εξ αυτών, ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κωνσταντίνος Κουλούρης, εκτός από το κοσμηματοπωλείο που διαθέτει στην Κλ. Οικονόμου, έχει μπει στον χώρο του internet εδώ και επτά χρόνια. Βλέποντας την ροή των πωλήσεων και την τάση της αγοράς, δημιούργησε το δικό του e-shop διαθέτοντας κοσμήματα και ρολόγια. Ο ίδιος αναφέρει στo protionline.gr για το «δεύτερο» κατάστημά του: ΄΄Μπήκα στον χώρο των ηλεκτρονικών πωλήσεων πριν από επτά χρόνια όταν το διαδίκτυο ήταν ήδη διαδεδομένο. Καλώς ή κακώς τα πράγματα οδηγούνται προς αυτή την κατεύθυνση. Στην εποχή των lockdown είναι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε. Όμως μην φανταστεί κανείς ότι το διαδικτυακό κατάστημα έχει λιγότερα έξοδα. Αυτό είναι λάθος. Π.χ. αν ένα κατάστημα με φυσική παρουσία έχει λειτουργικά έξοδα 800 ευρώ, τότε το e-shop μπορεί να έχει και 5.000 τον μήνα. Σε αυτό τον τομέα ίσως χρειάζεται να προσέχουμε περισσότερο τη «βιτρίνα» μας. Μας βλέπει όλος ο κόσμος με ένα κλικ΄΄.

Ερωτηθείς σχετικά με την ανταπόκριση του κόσμου και τις πωλήσεις μέσω διαδικτύου την περίοδο της καραντίνας, επισημαίνει: ΄΄Μπορώ να πω πως στο πρώτο lockdown οι πωλήσεις πήγαιναν καλύτερα. Σε αυτή τη φάση και το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει υποστεί μέγα πλήγμα. Ο κόσμος νιώθει ανασφαλείς ενώ δεν έχει και χρήματα να ξοδέψει. Από εκεί και πέρα είναι και θέμα ψυχολογίας.

Όμως είναι γεγονός ότι ο καταναλωτής, κυρίως ο νεότερος σε ηλικία και πριν την καραντίνα είχε φτάσει σε ένα επίπεδο να κοιτάζει και στο ίντερνετ πριν ψωνίσει΄΄. Σχετικά με το τι προτιμά ο κόσμος από τα δικά του είδη, αναφέρει πως στρέφεται κυρίως τα ρολόγια. ΄΄Οι Έλληνες είμαστε λίγο του… φαίνεσθε. Άρα εάν είναι να ξοδέψουν θα επιλέξουν κάτι πιο φανταχτερό. Για παράδειγμα, είναι πιο πιθανό να δώσουν χρήματα για ένα νέο ρολόι που φαίνεται, παρά για ένα χρυσό κόσμημα που δεν διακρίνεται τόσο εύκολα. Κατά γενική ομολογία πάντως οι πωλήσεις έχουν μειωθεί αισθητά, ειδικά στο δικό μας αντικείμενο. Παλιότερα υπήρχε «αποθήκη». Όμως πλέον το χρήμα φθίνει΄΄, ανέφερε ο κ. Κουλούρης.

Η Black Friday και οι καταναλωτικές ανασφάλειες

Κατά πόσο όμως ο θεσμός της Black Friday δίνει ώθηση στις πωλήσεις μέσω διαδικτύου; Ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου απαντά: ΄΄Είναι γεγονός ότι πολλοί αναζητούν τις προσφορές. Βεβαίως η Black Friday διαρκεί περίπου 15 ημέρες κι έτσι χάνει την ουσία της. Επίσης, υπάρχει και το κομμάτι αυτών που για ψυχολογικούς λόγους προβαίνουν σε παραγγελίες, ωστόσο όταν έρθει η στιγμή να παραλάβουν το προϊόν, δεν το πράττουν διότι δεν έχουν χρήματα. Δυστυχώς είναι πολλοί αυτοί που λειτουργούν παρορμητικά σε αυτή την περίπτωση, γεγονός που ζημιώνει εμάς διπλά. Και δεν πουλάμε και επιβαρυνόμαστε τα μεταφορικά να πάει και να γυρίσει το κάθε είδος΄΄.

Το delivery στην υπηρεσία της νέας τάξης πραγμάτων

Η είσοδος του λιανεμπορίου στο delivery σε αυτή την καραντίνα κέντρισε το ενδιαφέρον του καταστήματος Hondos Center που στο πρώτο lockdown παρέμεινε ανενεργό. Οι ανάγκες στον τομέα αυτό είναι μεγάλες, κυρίως στην κατηγορία των γυναικών που και ακόμη και σε υποχρεωτικό εγκλεισμό δεν θέλουν να σταματήσουν να περιποιούνται τους εαυτούς τους. Έτσι, εδώ και λίγες ημέρες το κατάστημα έχει ξεκινήσει την εξυπηρέτηση κατόπιν παραγγελίας με διανομή προϊόντων κατ’ οίκον. ΄΄Επειδή ακόμη δεν έχουμε έτοιμο το δικό μας e-shop, και από τη στιγμή που ο νόμος μας έδωσε τη δυνατότητα, προχωρήσαμε σε προσαρμογή της λειτουργίας της επιχείρησής μας σε όσα η καραντίνα επιτρέπει. Η πανδημία ενίσχυσε την ταχύτητα με την οποία η αναπόφευκτη εξέλιξη των διαδικτυακών αγορών θα ερχόταν. Ακολουθούμε τη ροή των πραγμάτων΄΄, επισήμανε στo protionline.gr ο ιδιοκτήτης του καταστήματος και μέλος του Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου Αιγιαλείας Γιώργος Αλεξόπουλος.

Όπως είπε, ΄΄οι παραγγελίες γίνονται διαδικτυακά μέσω viber, μπορούν να μας στείλουν μηνύματα ή και φωτογραφίες των προϊόντων που επιθυμούν και την ίδια ημέρα τα έχουν στα σπίτια τους μέσω της διαδικασίας του delivery. Έχουμε προσλάβει άτομο που φτάνει στα σπίτια απογευματινές λειτουργικές ώρες, συνήθως από τις 5.00 ως τις 7.00, ενώ οι πληρωμές γίνονται και μέσω POS΄΄.

Σχετικά με την ως τώρα ανταπόκριση του κόσμου, σημειώνει: ΄΄Έχουμε ξεκινήσει εδώ και μία εβδομάδα, πουλάμε με τις ίδιες τιμές που ίσχυαν στο κατάστημα, ο πελάτης δεν επιβαρύνεται για τη μεταφορά και μπορώ να πω πως είμαστε ικανοποιημένοι αφού εκτελούμε καθημερινά τουλάχιστον 4-5 παραγγελίες.

Όμως σε καμία περίπτωση δεν υποκαθίσταται η κίνηση σε κανονική λειτουργία της αγοράς. Είναι σαφές ότι είμαστε ζημιωμένοι όλοι. Ναι μεν έχουν δοθεί ελαφρύνσεις για τους επαγγελματίες όμως η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη. Δυστυχώς, σύμφωνα με τις ως τώρα ενδείξεις, τα νέα αυτά δεδομένα ήρθαν για να μείνουν. Και από τη στιγμή που δεν είμαστε σίγουροι για το εάν η αγορά θα ανοίξει την 1η Δεκεμβρίου, έπρεπε να είμαστε έτοιμοι και να βρούμε την εναλλακτική όσο κι αν αυτή δεν είναι το ίδιο. Διότι τίποτα από εδώ και στο εξής δεν θα είναι το ίδιο΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr