background img
banner
banner

Τηλεκπαίδευση σε… παγωμένη οθόνη

ΕΚΝΕΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ – ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΨΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ

Την ένδειξη «connecting» αντίκριζαν για αρκετές ώρες στις οθόνες τους χθες το μεσημέρι μαθητές Νηπιαγωγείων και Δημοτικών και στην Αιγιάλεια, περιμένοντας να συνδεθούν με την ψηφιακή τάξη.

Η πρώτη μέρα της διαδικασίας της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση απέτυχε παταγωδώς, με τις έντονες και δικαιολογημένες αντιδράσεις των γονέων.
Συγκεκριμένα, προβλήματα εντοπίστηκαν πρώτη μέρα εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης στα Δημοτικά Σχολεία και τα Νηπιαγωγεία της Αιγιάλειας, καθώς όπως αποδείχτηκε, σε σχολεία της περιοχής το σύστημα «κατέρρευσε», με τους μαθητές να περιμένουν εναγωνίως την αποκατάστασή του. Το σύστημα webex, με το οποίο συνδέονται μαθητές και δάσκαλοι φαίνεται πως δεν «άντεξε» και κράσαρε με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η διαδικτυακή επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών. Βέβαια υπήρξαν και περιπτώσεις που το μάθημα έγινε κανονικά την πρώτη ώρα και οι δυσκολίες άρχισαν να παρουσιάζονται με την έναρξη της δεύτερης διδακτικής ώρας.

Το πρόβλημα εντείνεται ακόμα περισσότερο με το δεδομένο ότι η πλειοψηφία των γονέων που τα παιδιά τους φοιτούν στο Δημοτικό, εργάζονται από το σπίτι με αποτέλεσμα να υπερφορτώνεται το δίκτυο. Επίσης, πολλά παιδιά της Δευτεροβάθμιας που συμμετείχαν στην τηλεκπαίδευση το πρωί, το μεσημέρι είχαν μέσω τηλεκπαίδευσης μαθήματα φροντιστηρίων, με αποτέλεσμα το διαδίκτυο να μην μπορεί να «σηκώσει» τόσες συνδέσεις.

Παρά τις διαμαρτυρίες πάντως, το υπουργείο Παιδείας, έκανε λόγο για «μεμονωμένες περιπτώσεις» και επισήμανε ότι δεν υπήρξε κάποιο πρόβλημα κεντρικά, ούτε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, ούτε στην πλατφόρμα webex.

Οι γονείς ελπίζουν γρήγορα σε ομαλοποίηση της κατάστασης

Ένας γονέας ανέφερε συνοψίζοντας τη γενική εικόνα: «Μία πλατφόρμα που διαρκώς κολλούσε, παιδάκια που νύσταζαν καθώς στις 2.00 το μεσημέρι έχουν μάθει να χαλαρώνουν από το σχολείο έχοντας μόλις γευματίσει και όχι να αρχίζουν μάθημα, διαρκές χάος από φωνές που η μία έπεφτε πάνω στην άλλη, με τα εξάχρονα να θέλουν να μιλήσουν στους φίλους τους και δάσκαλοι εγκλωβισμένοι με διακεκομμένες φωνές, να προσπαθούν για το καλύτερο σε ένα μοτίβο άβολο και παντελώς αντιεκπαιδευτικό». Η περίπτωση του γονέα αυτού φαίνεται πως είχε μία επαφή με την ψηφιακή τάξη. Διότι υπήρξαν πολλές περιπτώσεις παιδιών που δεν κατάφεραν καν να ακούσουν τον… ήχο της φωνής της δασκάλας τους. Σε πολλές περιπτώσεις δεν υπήρχε ήχος, σε άλλες δεν ήταν επιτυχής η σύνδεση, ή μετά από λίγο το σύστημα “πετούσε” όσους κατάφεραν να συνδεθούν.

΄΄Όπως την πρώτη μέρα της τηλεκπαίδευσης στην Δευτεροβάθμια έτσι και χθες στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία, παρουσιάστηκαν σοβαρά προβλήματα και δεν έγινε μάθημα. Η διαδικασία ήταν κουραστική για όλους κυρίως γιατί δεν απέδωσε. Όμως ας αναλογιστούμε και το ότι με την έξαρση που έχει η πανδημία, δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς. Δεν πρέπει να χάνονται μαθήματα όμως προέχει η υγεία των παιδιών μας και των δασκάλων τους΄΄, ανέφερε στo protionline.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Αιγιάλειας Μένιος Κουτρόπουλος.

Παράλληλα, τόνισε: ΄΄Κάθε μέρα παρουσιάζονται νέα δεδομένα. Αυτή η κατάσταση είναι πρωτόγνωρη για όλους. Ας κάνουμε λίγη υπομονή. Το θετικό ήταν ότι γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικοί ήταν όλοι στις θέσεις τους. Ελπίζουμε να είναι και τις επόμενες ημέρες και να ομαλοποιηθεί η κατάσταση. Σίγουρα δεν είναι αυτό το σχολείο που ξέραμε και η εκπαίδευση που θέλουμε για τα παιδιά μας, όμως στην παρούσα φάση, δεν έχουμε άλλη επιλογή΄΄.

Τα προβλήματα έπρεπε να είχαν προβλεφθεί και αντιμετωπιστεί αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί

Από την πλευρά της η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιάλειας Αθηνά Σκανδάμη, ανέφερε στo protionline.gr: ΄΄Χθες βιώσαμε μία απαράδεκτη κατάσταση. Αυτό που συνέβη ήταν αδιανόητο. Γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί, στημένοι απέναντι σε μία οθόνη να περιμένουμε… Και ήταν μία κατάσταση που φοβόμασταν. Διότι πώς να αντέξει το σύστημα όταν μπήκαν μαζί Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, την ώρα που το ίντερνετ χρησιμοποιούσαν και μαθητές της Δευτεροβάθμιας για τα φροντιστήρια και τις δραστηριότητές τους αλλά και πολλοί εργαζόμενοι που δουλεύουν μέσω τηλεργασίας; Αυτό έπρεπε να έχει προβλεφθεί.

Επίσης, όταν έλαβαν την απόφαση για τηλεκπαίδευση ακόμη και για περιοχές που δεν παρουσίασαν ούτε ένα κρούσμα, θα έπρεπε να το γνωρίζουν. Το σχολείο είναι ο πιο προστατευμένος χώρος ειδικά στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά. Χαλάστηκαν τεράστιες ποσότητες αντισηπτικών και οι μάσκες δεν βγήκαν ποτέ. Τα παιδιά πήγαιναν από το σχολείο κατευθείαν στο ασφαλές περιβάλλον τους σπιτιού τους. Πολύ δύσκολα θα υπήρχε διασπορά. Επέλεξαν όμως την τηλεκπαίδευση για όλους, ενώ παράλληλα δεν μας άφησαν την εναλλακτική να χρησιμοποιήσουμε την ασύγχρονη διδασκαλία΄΄. Και πρόσθεσε: ΄΄Πού πάει η δική μας ανατροφοδότηση; Η διδασκαλία δεν μπορεί να χωρέσει σε μία οθόνη τάμπλετ. Για πόση ώρα οι γονείς να αφήνουν τις δουλειές τους και τα παιδάκια να κοιτάζουν μία «παγωμένη» οθόνη;΄΄.

Ελλείψεις μέσων σε οικογένειες της Αιγιάλειας

Τέλος, αναφέρθηκε στο γεγονός ότι υπάρχουν πολλές ελλείψεις τεχνικών μέσων σε παιδιά της Αιγιάλειας. ΄΄Πώς να φτάσουν να καλύψουν τις ανάγκες τα τάμπλετ του δήμου; Το υπουργείο έπρεπε να μεριμνήσει. Υπάρχουν πολυμελείς οικογένειες που δεν έχουν τη δυνατότητα να συνδεθούν όλα τα παιδιά τους. Αυτά είναι καταδικασμένα;΄΄, σημείωσε, καταλήγοντας: ΄΄Αξίζει ειδική μνεία στην υπομονή και επιμονή τόσο από την πλευρά των συναδέλφων όσο και από τους γονείς αλλά και τα παιδιά. Ελπίζουμε ότι σταδιακά από σήμερα θα επιλυθούν τα τεχνικά προβλήματα και θα υπάρξει μία ομαλότητα΄΄.

Ούτε ένα από τα 90.000 τάμπλετ του υπουργείου…

Ανάλογη είναι και η άποψη του διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Ελίκης, προέδρου της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ. Αιγιαλείας Δημήτρη Ελευθεριώτη. ΄΄Η πρώτη μέρα ήταν μία αποτυχία, δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι μας. Σε πανελλήνιο επίπεδο υπήρξε τρομερό πρόβλημα που συνοδεύτηκε από δικαιολογημένο εκνευρισμό, τη στενοχώρια αλλά και την απογοήτευση των παιδιών. Δυστυχώς, έτσι όπως εξελίσσεται η κατάσταση, το σύστημα δεν βοηθά να φανεί το έργο των εκπαιδευτικών (είχαν δουλέψει πολύ για τη διαδικασία) ούτε να μάθουν οι μαθητές. Απαξιώθηκε η δουλειά τόσων ωρών. Ας οπλιστούμε όλοι με υπομονή και επιμονή κι ας ελπίσουμε ότι θα βελτιωθεί η κατάσταση΄΄, τόνισε, για να συμπληρώσει: ΄΄Προσωπικά, είχα ταχθεί ενάντια στα οριζόντια μέτρα κι αυτό μετέφερα και σε παράγοντες του υπουργείου. Ότι στις περιοχές που δεν υπήρχαν επιβεβαιωμένα κρούσματα δεν έπρεπε να σταματήσει η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.

Τουλάχιστον όχι στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά. Θα μπορούσε να γίνει π.χ. μόνο στη Βόρεια Ελλάδα και την Αττική. Έτσι και το σύστημα θα είχε αντοχές για τους μαθητές αυτούς και στις δικές μας περιοχές θα γινόταν το μάθημα κανονικά΄΄.

Ερωτηθείς για το εάν υπάρχει η δυνατότητα εξασφάλισης μεγαλύτερου αριθμού τάμπλετ από αυτά που διανεμήθηκαν με δαπάνη της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ. Αιγιαλείας, ο κ. Ελευθεριώτης είπε πως το υπουργείο για επικοινωνιακούς λόγους είχε ανακοινώσει ότι θα δώσει 90.000 τάμπλετ ωστόσο δεν έχει καταφθάσει ούτε ένα. ΄΄Σαν Επιτροπή θα δούμε εάν εκ των ενόντων θα καταφέρουμε να προμηθευτούμε κι άλλα, παρότι γι’ αυτό θα έπρεπε να έχει προνοήσει το υπουργείο΄΄, τόνισε.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr