background img
banner
banner

Αγώνας δρόμου σε δύσκολες συνθήκες

ΚΑΘΟΛΙΚΗ Η ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ 1ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ

Μπορεί το σύστημα της εκπαίδευσης να διανύει την τέταρτη βδομάδα διαδικτυακών μαθημάτων, όμως σε κάποιες άλλες περιπτώσεις, όπως είναι το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο στο Αίγιο, η καθημερινότητα των παιδιών δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα.

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές και οι γονείς είχαν ενημερωθεί πλήρως για όλες τις συνθήκες και τα υποχρεωτικά ¨νέα δεδομένα¨ της εποχής, λόγω της έξαρσης του ιού. Και αυτά, προσαρμόστηκαν όχι μόνο… επαρκώς στις συνθήκες λειτουργίας, αλλά και με φυσικό τρόπο. Τα μαθήματα συνεχίζονται κανονικά και τα μικρά παιδιά δείχνουν μεγάλη συνέπεια και προσαρμογή. Και το πιο ουσιαστικό… δεν στερούνται τους φίλους συμμαθητές τους!

Καμία αλλαγή στους μαθητές όσον αφορά την σχολική τους συμπεριφορά

Τα ειδικά σχολεία για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, δεν είναι μόνο μια απλή διαδικασία εκμάθησης. Δεν είναι ένα κοινό και τυπικό σχολείο. Είναι ουσιαστικά η κοινωνικοποίησή τους στο σύνολο. Είναι ένας καθημερινός και ακούραστος αγώνας ανθρώπων, που πολλές φορές ξεπερνάει το τυπικό ωράριο εργασίας ή το νορμάλ στυλ εκμάθησης. Μέσα από τις καθημερινές δραστηριότητες και διδασκαλίες, οι μικροί μαθητές αναπτύσσουν αισθήματα που πολλαπλασιάζονται και κάνουν φιλίες, έρχονται σε επαφή με τα υπόλοιπα παιδιά και ωριμάζουν. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στο μοναδικό ειδικό σχολείο που λειτουργεί στην Αιγιάλεια από τον Σεπτέμβριο, που ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά. Κατά την επιβολή του πρόσφατου δεύτερου lock down, δεν έχουν επέλθει αλλαγές στους μαθητές όσον αφορά τη σχολική τους ζωή και συμπεριφορά ή την εκμάθησή τους.

Ποια είναι η διαδικασία εγγραφής σε Ειδικό Σχολείο

Για να εγγραφεί ένα παιδί με τέτοιες ¨ανάγκες¨ σε κάποιο τέτοιου τύπου σχολείο, πρέπει να μπει στην διαδικασία να εξετασθεί πρωτίστως με προφορική και έπειτα με γραπτή ειδική εξέταση, όπως επίσης θα πρέπει να παρθεί σχετική έκθεση από αναγνωρισμένη ιατροπαιδαγωγική υπηρεσία. Μπορεί οποιοσδήποτε να απευθυνθεί στα Κέντρα Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών που λειτουργούν, για να πληροφορηθεί για το τι πρέπει να γίνει σε μια τέτοια περίπτωση. Η ομάδα που θα εξετάσει το εκάστοτε παιδί, αποτελείται συνήθως από έναν παιδοψυχίατρο, έναν ψυχολόγο, έναν έμπειρο κοινωνικό λειτουργό και τέλος έναν ειδικό παιδαγωγό κινησιολογίας. Εκτός από την διάγνωση, η ομάδα θα υποδείξει και σε ποιο στάδιο ένταξης μπορεί να εγγραφτεί το παιδί.

Η συμπεριφορά των παιδιών στο σχολείο και οι συνθήκες εργασίας

Η φυσική κίνηση των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, διαφοροποιείται κατά περίπτωση και με βάση τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Δεν έχει διαπιστωθεί ποτέ, πως οι συμπεριφορές τους κατά τα διαλείμματα, με παιγνίδια στο προαύλιο, αυθόρμητους εναγκαλισμούς ή πηγαίες συμπεριφορές, φέρνει… κίνδυνο ή φόβο πάσης φύσεως με χαρακτήρα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Και δεν θα διαπιστωθεί κάτι τέτοιο. Τα παιδιά έχουν τρομερή προσαρμοστικότητα και οι εκπαιδευτικοί απίστευτη συνέπεια. Και είναι μάταιο κάποιος περαστικός που θα κοιτάξει μέσα στο προαύλιο, να σκεφτεί ¨εδώ… υπάρχει κορωνοϊός και αυτά είναι μπουλούκι¨, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει, ούτε έχει σημειωθεί περιστατικό μετάδοσης ή διασποράς. H διευθύντρια του σχολείου Καλλιόπη Σωτηροπούλου, τονίζει: «Οι συνθήκες εργασίας για τους εκπαιδευτικούς της Σχολικής Μονάδας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, είναι εξαιρετικά δύσκολες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, εξαιτίας της επιδημίας του covid-19 και των υποχρεωτικών μέτρων. Οι εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών σε συνδυασμό με την εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας προϋποθέτουν ούτως ή άλλως την φυσική επαφή. Συνεπώς, υπάρχει μεν κάποιος βαθμός επικινδυνότητας θεωρητικά για εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, αλλά πρακτικά δεν έχει διαπιστωθεί».

«Υπάρχει έλλειψη υλικοτεχνικών υποδομών»

Το protionline.gr ρωτώντας την διευθύντρια του σχολείου Καλλιόπη Σωτηροπούλου, για τις συνθήκες που επικρατούν και το πώς ακριβώς λειτουργεί το σχολείο εν μέσω lock down, αναφέρει: «Με την έναρξη του σχολικού έτους οι γονείς ενημερώθηκαν για τις νέες συνθήκες λειτουργίας του σχολείου μας. Μοιραζόμαστε τις ίδιες ανησυχίες με τους γονείς σχετικά με την υγεία και την προστασία των μαθητών σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, γεγονός που αποδεικνύεται και από την καθημερινή προσέλευση όλων των μαθητών στο σχολείο. Οι οδηγίες που δίνονται από το Υπουργείο Παιδείας δεν ανταποκρίνονται πάντα στις πραγματικές συνθήκες. Η έλλειψη υλικοτεχνικών υποδομών, δεν τις καθιστά πάντα και υλοποιήσιμες. Με αφορμή την Ημέρα Ατόμων με αναπηρία, σήμερα 3 Δεκεμβρίου, θα θέλαμε και ζητάμε την ευαισθητοποίηση τόσο των θεσμικών φορέων όσο και της ευρύτερης κοινότητας» καταλήγει η κ. Σωτηροπούλου.

Να επισημανθεί τέλος, ότι και το προσωπικό του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αιγίου αλλά και άπαντες οι εκπαιδευτικοί, κάνουν μεγάλο αγώνα διεκπεραίωσης των μαθημάτων, καθημερινά. Όμως έχουν την κατανόηση των γονέων, για αυτόν τον ¨αγώνα δρόμου¨ κατά του covid-19. Και αυτή η ¨ομάδα¨ είναι γεννημένη… μόνο για να κερδίζει.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr