background img
banner
banner

Ανεφάρμοστο και συνώνυμο… ενταφιασμού των μικρομεσαίων το click away

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΥΣ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ – ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΑΡΣΗ ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΟΥ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟΥ ΕΝ ΟΨΕΙ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Η αγωνία των μικρομεσαίων επιχειρηματιών της περιοχής για το τι μέλλει γενέσθαι με την πανδημία και τα μέτρα που τη συνοδεύουν, μετατράπηκε σε προβληματισμό και στη συνέχεια σε απογοήτευση. Πλέον όμως το μόνο συναίσθημα που τους διακατέχει είναι ο θυμός, με το «click away» της κυβέρνησης να δυναμιτίζει την ατμόσφαιρα και την τοπική εορταστική αγορά να… τινάσσεται στον αέρα.

Με την εκτίμηση ότι το 10% περίπου της αγοράς του Αιγίου θα καταφέρει να αντεπεξέλθει, οι έμποροι μέσα από κάθε όργανο που τους εκπροσωπεί, απαιτούν άρση του μέτρου και άνοιγμα του λιανεμπορίου εδώ και τώρα!

Από προχθές το απόγευμα παρατηρείται μία κινητικότητα σε καταστήματα του Αιγίου, ωστόσο η συντριπτική πλειοψηφία των καταστηματαρχών βρίσκονται σε απόγνωση εκτιμώντας ότι το μέτρο είναι αδύνατον να εφαρμοστεί στην πράξη. Μιλούν δε για μία επινόηση και καθιέρωση αδοκίμαστων και αμφιλεγόμενων πρακτικών, που πρακτικά ευνοούν μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις και για τη μη εφαρμογή κανόνων ισοτιμίας, ισονομίας και ισοπολιτείας για όλους τους κλάδους του λιανικού εμπορίου. Επιπλέον, θέτουν το ερώτημα τι θα γίνει με αυτούς που τελικά δεν θα καταφέρουν να προσαρμοστούν στις ακαθόριστες ανάγκες του click away…

Οι κανόνες

Τι ακριβώς είναι όμως το νέο σύστημα πωλήσεων και πώς θα λειτουργεί; 1. Ο πελάτης θα κάνει την παραγγελία είτε μέσω του e-shop, μέσω το ηλεκτρονικό κατάστημα μιας επιχείρησης και πληρωμή μέσω ηλεκτρονικού συστήματος πληρωμών είτε μέσω τηλεφωνικής παραγγελίας και πληρωμή, αν δεν υπάρχει e-shop, μέσω του συστήματος POS έξω από το κατάστημα. 2. Για να μετακινηθεί πελάτης θα πρέπει να έχει στην κατοχή του ηλεκτρονική απόδειξη πληρωμής ή αποστολή μηνύματος sms από την επιχείρηση που θα αναφέρει την επωνυμία της επιχείρησης, το ΑΦΜ της, την επωνυμία του πελάτη και την ακριβή ώρα κατά την οποία θα μπορεί ο πελάτης να παραλαμβάνει την παραγγελία του. 3. Θα επιτρέπεται μόνο ένα άτομο να πηγαίνει να παραλαμβάνει την παραγγελία του, και όχι ομάδες προσώπων, ολόκληρες οικογένειες ή παρέες. Η παραγγελία θα παραδίδεται σε ένα και θα παραλαμβάνεται από ένα άτομο.

Μιλούν για τον εξευτελισμό του εμπόρου Παπαδόπουλος – Σπυρόπουλος

Ως μία αθέμιτη πρακτική εις βάρος των μικρομεσαίων που ευνοεί όσους έχουν e-shop και… πολλές θέσεις πάρκινγκ έξω από τα καταστήματα, ανεφάρμοστη όμως στην πράξη για τα υπόλοιπα καταστήματα, χαρακτήρισε τη μέθοδο ο πρόεδρος του Εμπορικού, Εισαγωγικού και Επιχειρηματικού Συλλόγου Αιγιαλείας Λάμπης Παπαδόπουλος. ΄΄Πόσους πελάτες θα πάρουμε κάθε μέρα με sms; Και πώς θα λειτουργήσει στην πράξη; Πόσα καταστήματα μπορούν να διαμορφώσουν ειδικό χώρο και ποιες προϋποθέσεις πρέπει να πληροί; Πώς θα δοκιμάζει ο καταναλωτής τα ρούχα; Σε παραβάν; Μιλάμε αν όχι για προχειρότητες, για κωμικοτραγικές καταστάσεις΄΄, ανέφερε χαρακτηριστικά, εκτιμώντας πως ένα πολύ μικρό ποσοστό των Αιγιαλέων εμπόρων θα προσπαθήσει να το εφαρμόσει μόνο και μόνο για να υπάρχει ένα μικρό έσοδο καθημερινά στο κατάστημα που επ’ ουδενί όμως θα φτάνει για να καλυφθούν οι ανάγκες. ΄΄Το click away θα αποτύχει. Ώσπου να αποδειχθεί αυτό όμως θα μιλάμε για τον εξευτελισμό του μικρομεσαίου εμπόρου που είναι ηλίου φαεινότερον ότι επιθυμούν να αφανίσουν. Μας πατούν την αξιοπρέπεια και μας ευτελίζουν. Εμείς όμως δεν σκοπεύουμε να μείνουμε με σταυρωμένα χέρια σε τέτοιου είδους πρακτικές΄΄, σημείωσε ακόμη ο πρόεδρος των εμπόρων της περιοχής, προσθέτοντας: ΄΄Ζητούμε άρση του μέτρου και άνοιγμα των καταστημάτων μας. Ούτως ή άλλως επιτρέπονται τέσσερα άτομα ανά 100 μέτρα εντός του καταστήματος. Δεδομένων των λίγων τετραγωνικών των καταστημάτων της περιοχής δεν θα υπήρχε συνωστισμός. Γιατί δεν τα ανοίγουν; Γιατί μιλάμε για οργανωμένο σχέδιο εξόντωσης΄΄.

Ας ανοίξουν τα καταστήματα κι ας μπαίνει ένας -ένας

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο οικονομικός επόπτης της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Πελοποννήσου και Νήσων Σπύρος Σπυρόπουλος, γνωστός έμπορος του Αιγίου. Όπως αναφέρει, ΄΄το click away έρχεται να… συμπληρώσει το παζλ σε μία ήδη δραματική κατάσταση, δυσχεραίνοντας ακόμη περισσότερο τη θέση του μικρομεσαίου εμπόρου. Οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις της περιοχής δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα. Πώς θα καταφέρουν λοιπόν να ισοφαρίσουν τις τεράστιες ζημιές από τη μη λειτουργία τους κατά τη διάρκεια των εορτών; Η συγκεκριμένη μέθοδος επί της ουσίας απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο ποσοστό καταναλωτών που ήδη χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για ψώνια κυρίως σε μεγάλα αστικά κέντρα και δεν εξυπηρετεί καθόλου την τοπική αγορά. Μιλάμε για τον ενταφιασμό του μικρού και μέσου καταστηματάρχη εμπόρου΄΄.

Παράλληλα, ο κ. Σπυρόπουλος κατέθεσε και μία συγκεκριμένη πρόταση, επισημαίνοντας: ΄΄Θα μπορούσαν να λάβουν υπόψη τους τοπικιστικά κριτήρια για τη λήψη μέτρων, σε συνάρτηση με την έξαρση του ιού. Για παράδειγμα, η Αχαΐα είναι στο «κίτρινο» με λιγοστά κρούσματα καθημερινά. Άρα θα μπορούσαν να ανοίξουν το λιανεμπόριο στην περιοχή πάντα βέβαια λειτουργώντας με περιοριστικά μέτρα και με την αυστηρή τήρηση των πρωτοκόλλων. Για παράδειγμα, θα μπορούσαν να επιτρέπουν την είσοδο σε ένα άτομο ανά κατάστημα. Αυτό θα ήταν πολύ καλύτερο από αυτό που ισχύει σήμερα, που αφήνουν τους καταναλωτές στο πεζοδρόμιο΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr