background img
banner
banner

Δεν… ‘‘περπατάει’’ στην Αιγιάλεια η αγορά προϊόντων μέσω της διαδικασίας

ΤΟ ¨CLICK AWAY¨ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΕ… ¨LOOK AWAY¨ Η΄ ¨RUN AWAY¨

Η μέθοδος ¨παράδοση εκτός¨ των προϊόντων που επιτράπηκε εδώ και μερικές μέρες από την κυβέρνηση λόγω των μέτρων covid, δεν φαίνεται τελικά να αποδίδει. Ελάχιστοι είναι οι καταναλωτές στην Αιγιάλεια, οι οποίοι έχουν επιλέξει αυτόν τον τρόπο για τις εορταστικές αγορές αγαθών και σε πολλές περιπτώσεις… δεν εφαρμόζεται καν, ουσιαστικά ή πρακτικά.

Η έρευνα αγοράς του protionline.gr φανερώνει πως προφανώς… ή οι καταναλωτές δεν έχουν κατανοήσει ακριβώς την ¨Click Away¨ διαδικασία ή απλά την αγνοούν γιατί δεν τους είναι χρηστική. Στον επιχειρηματικό κόσμο δε, κυριαρχεί το άγχος και όλοι προσπαθούν να ισορροπούν μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας…

Τι ακριβώς είναι η ¨Παράδοση Εκτός¨ διαδικασία (¨Click Away¨)

Η ¨φιλόδοξη¨ αυτή πραγματοποίηση αγορών, επιτρέπει την εξ αποστάσεως προαγορά προϊόντων μέσω ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής παραγγελίας και κράτησης. Η παραλαβή δε, γίνεται από τον εξωτερικό χώρο του καταστήματος ή κάπου κοντά στην είσοδό του. Η σχετική απόφαση του υπουργείου, πάρθηκε σύμφωνα με τα νέα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας, από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του ιού. Επιλέχθηκε κυρίως, για να κρατηθεί ¨ζωντανή¨ η σχέση μεταξύ καταναλωτών και εμπορίου, προκειμένου να μην παραμείνουν εντελώς κλειστές οι επιχειρήσεις κατά τις ημέρες των εορτών. Το ¨Click Away¨ αφορά τις επιχειρήσεις που είναι κλειστού τύπου, τα μικρά καταστήματα ενδυμάτων πάσης φύσεως, τα εμπορικά κέντρα και το εμπόριο του τύπου ¨κατάστημα μέσα στο κατάστημα¨.

Το 70% των καταναλωτών δεν πραγματοποιεί αγορές μέσω κράτησης

Τα περισσότερα μαγαζιά λιανικής πώλησης στο κέντρο της πόλης, δεν διαθέτουν e-shop υπηρεσίες. Αλλά και όσα από αυτά έχουν, δεν δουλεύουν ιδιαίτερα με αυτόν τον τρόπο, κυρίως γιατί δεν το επιλέγουν οι πελάτες ως ενδεδειγμένη και χρηστική λύση. Με μια εκτεταμένη βόλτα στην κεντρική αγορά… το protionline.gr κατέγραψε ότι μόνο το 30% των αγοραστών περίπου βρίσκεται όντως στην είσοδο των καταστημάτων για να παραλάβει κάποιο προϊόν το οποίο έχει επιλέξει και προαγοράσει με την διαδικασία ¨Παράδοση Εκτός¨. Το υπόλοιπο ποσοστό καταναλωτών… ή απλά κοιτάζει προϊόντα στις βιτρίνες και ρωτάει τιμές και μεγέθη ή απλά… κάνει ¨look away therapy¨. Το όλο εγχείρημα του υπουργείου φαίνεται ξεκάθαρα ότι… δεν θα αποδώσει κατά την περίοδο των εορτών, με τον κίνδυνο επιπλέον να είναι ορατός, για ¨υποχρεωτικές παρανομίες¨ από μαγαζάτορες προκειμένου να εξυπηρετήσουν τον πελάτη τους και από τους καταναλωτές που θέλουν απλά να εξυπηρετηθούν και να ψωνίσουν.

Θανασούλια: «Το ρούχο είναι πολύ δύσκολο να “δουλέψει” με το ¨Click Away¨»

Ερωτώμενη η Ευανθία Θανασούλια, ιδιοκτήτρια του καταστήματος γυναικείων και παιδικών ρούχων ¨Perlita¨, αναφέρει για τις αγορές προϊόντων των καταναλωτών, αυτές τις μέρες: «Η επικοινωνία με τους πελάτες γίνεται κυρίως μέσω του Facebook. Την διαδικασία του τηλεφωνήματος δεν την προτιμούν οι αγοραστές. Όπως και κάθε άλλο κατάστημα της Αιγιάλειας που είναι σχετικά μικρό, δουλεύω με σταθερή πελατεία, με ανθρώπους που τους γνωρίζω και με γνωρίζουν χρόνια. Υπάρχει δηλαδή η άμεση και διαπροσωπική σχέση. Το γυναικείο ένδυμα είναι υπερβολικά δύσκολο να “δουλέψει” με το ¨Click Away¨. Οι πελάτισσες θέλουν να δοκιμάσουν το κάθε ρούχο… να το προβάρουν. Το παιδικό ένδυμα είναι μια άλλη κατηγορία, “δούλεψε” κάπως. Ο τρόπος της επικοινωνίας με το Facebook έχει το πλεονέκτημα της “φωτογραφίας”. Μπορώ να στείλω τα κομμάτια που ενδιαφέρεται ο κάθε πελάτης, να τα δει και να τα εκτιμήσει. Εάν καταλήξουμε στην αγοραπωλησία, ορίζεται συγκεκριμένο ραντεβού, όπου θα παραλάβουν το προϊόν από το μαγαζί» τονίζει.

«Η κατάσταση είναι απελπιστικά δύσκολη  για τις επιχειρήσεις»

Η έντονη ανησυχία της κ. Θανασούλια αποτυπώνεται στα λόγια της, για το πώς βλέπει το ¨αύριο¨ στον επιχειρηματικό κόσμο: «Δυστυχώς δεν υπάρχει δουλειά. Είναι λυπηρό αυτό που συμβαίνει. Άλλες χρονιές, αυτή ήταν η καλύτερη περίοδος για να ψωνίσει ο κόσμος. Φέτος τα πράγματα είναι απελπιστικά δύσκολα. Με ανησυχεί πολύ το “αύριο” των επιχειρήσεων. Με ανησυχεί πολύ το πώς θα μπορούν οι επιχειρήσεις να κρατηθούν και να μην κλείσουν, έπειτα από μια συνεχόμενη οικονομική “πίεση” που υφίστανται και ο κλάδος μας, αλλά και ο καταναλωτής. Σε τρεις περίπου μήνες θα έρθει η άνοιξη. Πώς θα “ρίξω” χρήματα για τις νέες παραλαβές; Ο κορωνοϊός ήταν και είναι μεγάλο “αγκάθι” για όλον κόσμο. Πιστεύω ότι η κατάσταση θα γίνεται όλο και πιο δύσκολη, μέρα με την μέρα» καταλήγει η καταστηματάρχης ενδυμάτων, στην οδό Παναγιωτοπούλων.

Φιλιππόπουλος: «Η ¨Παράδοση Εκτός¨ είναι… ¨κάτι¨ από το να ήμασταν  εντελώς κλειστοί»

Ο ιδιοκτήτης του καταστήματος παιχνιδιών στο Αίγιο Κωνσταντίνος Φιλιππόπουλος, από την πλευρά του επισημαίνει στο protionline.gr για το θέμα: «Θα χαρακτήριζα το εγχείρημα ως μια μικρή οικονομική ¨ανάσα¨. Μπροστά στο… απόλυτο μηδέν των κλειστών επιχειρήσεων, αυτός ο τρόπος είναι ¨κάτι¨. Δυσχεραίνει όμως πάρα πολύ, τις συνθήκες εργασίας σε πρακτικό και σε θεωρητικό επίπεδο. Είναι μεγάλη η ταλαιπωρία του κόσμου και ταυτόχρονα και για εμάς, αυτός ο τρόπος εξυπηρέτησης. Ο κόσμος είναι ¨συγχυσμένος¨ για το πώς ακριβώς λειτουργεί αυτό το μέτρο στην πλήρη του μορφή. Δημιούργησα μια ιστοσελίδα σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, έτσι ώστε να προωθώ τα προϊόντα μου πιο εύκολα και ο καταναλωτής, να έχει την δυνατότητα αυτή. Ο πελάτης μπαίνει, βλέπει στον ιστότοπο και συνομιλεί για το κάθε προϊόν που ενδιαφέρεται. Έπειτα καθορίζεται συγκεκριμένο ραντεβού παραλαβής από το κατάστημα», τονίζει ο νεαρός επιχειρηματίας.

«Καλύτερα θα ήταν ανοιχτά εντελώς τα μαγαζιά και ένας – ένας μέσα»

«Θα προτιμούσα να είναι ανοιχτά εντελώς τα μαγαζιά, έστω και αν η εξυπηρέτηση των πελατών θα ήταν ένας – ένας στην προσέλευσή τους, ακόμα και αν υπήρχε συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο για την παραμονή τους. Θα λειτουργούσε καλύτερα έτσι, πιστεύω η αγορά. Θα ήταν και πολύ πιο λειτουργικός ο τρόπος αυτός και ίσως και… θα ενέπνεε και περισσότερη ασφάλεια από υγειονομικής άποψης. Ο κόσμος δεν κρατάει τις απαιτούμενες αποστάσεις που πρέπει όταν συνωστίζεται έξω από τα μαγαζιά, είτε για να παραλάβει κάτι, είτε για να ρωτήσει οτιδήποτε» επισημαίνει ο κ. Φιλιππόπουλος, ο οποίος καταλήγει λέγοντας: «Η υπηρεσία ¨Click Away¨ θα ακολουθηθεί μέχρι τις 7 Ιανουαρίου από όλα τα καταστήματα και έπειτα θα περιμένουμε τις νέες κυβερνητικές ανακοινώσεις. Ο κόσμος είναι πιεσμένος και προβληματισμένος. Η κατάσταση είναι δύσκολη, αλλά εμείς σαν επιχείρηση κάνουμε και θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό».

Κουλούρης: «Δεν μπορεί να έχει αποτελέσματα, δεν θα αποδώσει το ¨Click Away¨ στην Αιγιάλεια»

Ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Αιγιάλειας και ιδιοκτήτης κοσμηματοπωλείου Κωνσταντίνος Κουλούρης, ερωτώμενος για το θέμα της διαδικασίας ¨παράδοση εκτός¨ και αν αυτό τελικά αποδίδει… λέει χαρακτηριστικά: «Όχι. Ρητά και κατηγορηματικά, όχι. Σαφώς και δεν αποδίδει. Ο Εμπορικός Σύλλογος έχει τοποθετηθεί για το θέμα και επίσημα. Αυτός ο τρόπος αγοραπωλησίας εδώ στην επαρχία, δεν μπορεί να έχει αποτελέσματα και να αποδώσει σε καμία περίπτωση». Σε άλλη ερώτηση για το εάν θα πραγματοποιούσε ο ίδιος κάποια αγορά με αυτόν τον τρόπο, απαντά: «Όχι, δεν επιλέγω τέτοια λύση. Ο επιχειρηματικός κόσμος ζει μια πρωτοφανή κατάσταση και το μόνο που εύχομαι, είναι υπομονή. Γιατί όντως θα χρειαστεί. Βρισκόμαστε σε έναν αδιάκοπο, αόρατο πόλεμο».


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr