background img
banner
banner

Διάκριση για Ειδικό Νηπιαγωγείο και Τμήμα Ένταξης 4ου Νηπιαγωγείου Αιγίου

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΧΘΕΣ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

«Πέταξέ μου τη μπάλα, μπορεί να την πιάσω. Παίξε μαζί μου, μπορεί να μάθω. Μη θυμώνεις που δεν ξέρω τους κανονισμούς, χαμογέλασέ μου θα νιώσω τη χαρά του παιχνιδιού. Μπορώ κι εγώ να συμμετέχω μαζί σου. Ελπίζοντας να με αποδεχθείτε».

Το παραπάνω ποίημα των μαθητών του ΕΕΕΕΚ Κορδελιού αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο τη χαρά των παιδιών με αναπηρία όταν μαζί με άλλα παιδιά γίνονται μία ευχάριστη παρέα και ενώνουν τις φωνές τους σε ένα δημιουργικό σήμερα, βάζοντας τις βάσεις για ένα καλύτερο αύριο.

Με πολύ συγκίνηση αλλά και ικανοποίηση για τις δεξιότητες των νηπίων με αναπηρίες στην Αιγιάλεια καθώς επίσης και για την τεράστια ικανότητα και συμβολή των εκπαιδευτικών τους στην εκπαίδευση και κοινωνικοποίησή τους, το protionline.gr παρακολούθησε τη διαδικτυακή ημερίδα που διεξήχθη την Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα ατόμων με αναπηρία, από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε συνεργασία με τις Περιφερειακές Διευθύνσεις της χώρας, με τίτλο «Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι», εκεί όπου τα σχολεία μίλησαν με τον δικό τους τρόπο για την αναπηρία. Και πώς να μην νιώθει υπερήφανος κανείς ότι ανάμεσα στα 13 ειδικά σχολεία της χώρας, συμπεριλαμβανόταν και το μικρό «θαύμα» της Εκπαίδευσης στην Αιγιάλεια, το Ειδικό Νηπιαγωγείο Αιγίου αλλά το Τμήμα Ένταξης του 4ου Νηπιαγωγείου Αιγίου.

Δύο σχολεία από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

Μάλιστα, από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, δύο ήταν τα σχολεία που διακρίθηκαν και παρουσίασαν τις εργασίες τους, με τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Κωνσταντίνο Γιαννόπουλο να τα παρουσιάζει. Πρόκειται για το Ειδικό Νηπιαγωγείο- Τμήμα Ένταξης του 4ου Νηπιαγωγείου Αιγίου και το ΕΕΕΕΚ Αχαΐας σε συνεργασία με το Γυμνάσιο Ρίου. Το σχολείο του Αιγίου παρουσίασε την εργασία «Όλοι μαζί στο… πλοίο της φιλίας» και το σχολείο της Πάτρας την εργασία «Τέχνη, γέφυρα συνεκπαίδευσης μαθητών με και χωρίς ειδικές ανάγκες».
Συμπέρασμα; Ότι με θετική βούληση, ανοιχτό πνεύμα και διάθεση συνεργασίας, οι ιδιαιτερότητες εύκολα γίνονται δεξιότητες. Άλλωστε, η διαφορετικότητα είναι όμορφη αλλά και χρήσιμη!

15 νήπια με ειδικές δεξιότητες!

Ως μία ευκαιρία να μπορέσει να επικοινωνήσει ο κόσμος που ασχολείται με την Ειδική Αγωγή, χαρακτήρισε την ημερίδα, κατά τη διάρκειά της, η διευθύντρια του 4ου Νηπιαγωγείου Αιγίου Αθηνά Σκανδάμη, εκφράζοντας θερμές ευχαριστίες. Όπως είπε, ΄΄όλοι θέλουμε το καλό των παιδιών. Στόχος, είναι η ένταξή τους και η ενσωμάτωσή τους στην κοινωνία. Από το 2007 έως το 2016 τα παιδιά συμμετείχαν στα Τμήματα Ένταξης. Μέσα από όλο αυτό… «ξεπήδησε» το Ειδικό Νηπιαγωγείο μας το 2016. Με αφορμή αυτό το υπέροχο βιβλίο, «Το δέντρο που έδινε», αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια δράση με ζωγραφιές των παιδιών του Τμήματος Ένταξης, με απώτερο σκοπό, να τις προσφέρουμε στα παιδιά του Ειδικού Σχολείου. Πλέον, έχουμε υιοθετήσει τέτοιες ανάλογες δράσεις, που στόχο έχουν να παρουσιάζουν μια διαφορετική φιλοσοφία. Κάθε Τετάρτη, το Τμήμα Ένταξης φιλοξενείται στο Ειδικό Νηπιαγωγείο, όπου εκεί, όλα μαζί τα παιδάκια κάνουν θαυμαστές και πολύ δημιουργικές συνολικές δράσεις. Κάθε Παρασκευή δε, το Ειδικό Νηπιαγωγείο, παρακολουθεί το πρόγραμμα του πρωινού Ειδικού Σχολείου. Όλα μαζί τα παιδάκια είναι περίπου 15 αυτήν την στιγμή΄΄.

Όπως εξήγησε, ΄΄οι δράσεις αφορούν κυρίως ψυχοσωματικές ασκήσεις, εικαστικά, ομαδικές δραστηριότητες, μουσική και πολλά άλλα. Όλοι οι συνάδελφοι των υπολοίπων πρωινών τμημάτων, άνοιξαν με πολύ χαρά την «πόρτα» τους και μας αγκάλιασαν. Έτσι, όλο το σχολείο γίνεται μια συντροφιά. Μια όμορφη και τεράστια παρέα! Οι γονείς, όταν βλέπουν ότι το σχολείο αποδέχεται και ενσωματώνει το διαφορετικό, το αγκαλιάζουν και εκείνοι μαζί μας. Υπάρχει πολύ πείσμα και όρεξη για αυτήν την προσπάθεια από όλους ανεξαιρέτως και αυτό είναι το πιο ευχάριστο από όλα. Αν υπάρχει οργάνωση και στόχευση, όλα μετά γίνονται εύκολα, γιατί ξεχειλίσει από αγάπη΄΄.

Μία ενδιαφέρουσα πρόταση…

Τέλος, υπέβαλλε μία ενδιαφέρουσα πρόταση, με αφορμή τη διαδικτυακή εκδήλωση. Πρότεινε να υπάρχουν δύο εκπαιδευτικοί σε κάθε τάξη, ένας εκπαιδευτικός Γενικής Αγωγής και άλλος ένας ακόμα, της Ειδικής Εκπαίδευσης. ΄΄Με αυτόν τον τρόπο είμαι πεπεισμένη πως η εξατομίκευση και η συνεργασία θα αποδώσει τα μέγιστα, σε κάθε παιδί με δυσκολίες. Ένα πρόγραμμα που θα δημιουργείται και θα ολοκληρώνεται από δύο συναδέλφους ταυτόχρονα, αν μη τι άλλο θα είναι πιο ολοκληρωμένο και διευρύνει τους ορίζοντες, μέσα από την συνεργασία΄΄, σημείωσε η κ. Σκανδάμη, προσθέτοντας: ΄΄Αξίζει το βέλτιστο στα παιδιά μας και αυτό οραματίζομαι, προσπαθούμε και θέλουμε να πετύχουμε. Γιατί τα παιδιά μας… το αξίζουν΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr