background img
banner
banner

«Παγωμένες» οι συγκοινωνίες

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΔΕΜΑΤΑ ΠΑΡΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ… ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΑΧΑΪΑΣ

Ανεπανόρθωτο πλήγμα έχουν επιφέρει σε αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες τα μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας αλλά και ο φόβος μετάδοσης του covid-19. Το Αίγιο μοιάζει αποκομμένο από τα μεγάλα αστικά κέντρα αφού συνδέεται με λιγοστά δρομολόγια καθημερινά μέσω του ΚΤΕΛ, ο σιδηρόδρομος «πάγωσε», τα λεωφορεία του ΟΣΕ δεν περνούν καν από την πόλη και η περιοχή αυτές τις γιορτές θα μείνει χωρίς επισκέπτες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τοπική οικονομία.

Το δεύτερο lockdown, όπως ήταν αναμενόμενο, έφερε μειώσεις των δρομολογίων στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Αχαΐας που πλέον τείνει να… αλλάξει τους σκοπούς λειτουργίας του, δεδομένου ότι η μεταφορά των επιβατών την οποία επί σειρά δεκαετιών υπηρετεί, «αντικαταστάθηκε» από τη μεταφορά δεμάτων και πακέτων εξυπηρετώντας τους κατοίκους που βρίσκονται μακριά από τους δικούς τους, δεδομένης και της επιβάρυνσης των κατ’ εξοχήν μεταφορικών και ταχυδρομικών υπηρεσιών.

Πλέον από τον Νοέμβριο που ισχύει η απαγόρευση κυκλοφορίας, εκτελούνται καθημερινά έξι με επτά δρομολόγια Αθήνα – Αίγιο – Πάτρα και αντίστροφα, ενώ είναι σαφές ότι υπάρχει ο περιορισμός μεταφοράς του 65% του συνόλου της επιβατικής δυναμικής του κάθε λεωφορείου, όπως προβλέπεται από το σχετικό πρωτόκολλο.

Έχει απομείνει ένα 10% της επιβατικής κίνησης

Ο υπεύθυνος των πρακτορείων του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αιγίου και Ακράτας Άγγελος Ματθαίος, δίνει τα πράγματα στην πραγματική τους διάσταση, μιλώντας στo protionline.gr. Όπως αναφέρει, ΄΄έχουμε φτάσει να αλλάξουμε αντικείμενο και τείνουμε να… μετατραπούμε σε μεταφορική εταιρεία. Από την επιβατική κίνηση θα μπορούσαμε να πούμε πως μας έχει μείνει ένα 10% κι αν. Τα αυτοκίνητα πηγαινοέρχονται γεμάτα πακέτα και δέματα. Κυρίως έχουν να κάνουν με προϊόντα της περιοχής που αποστέλλονται σε συγγενείς και φίλους στην Αθήνα. Δηλαδή μεταφέρουμε λεμόνια, πορτοκάλια, λάδι αλλά και γλυκά των γιορτών… Η κατάσταση είναι δραματική΄΄.

Τα πακέτα δεν καλύπτουν ούτε το 30% των εισπράξεων

Ερωτηθείς για το εάν οι μεταφορές εμπορευμάτων και προϊόντων μέσω του Υπεραστικού ΚΤΕΛ βοηθούν στο να καλυφθεί ο χαμένος τζίρος της μεταφοράς επιβατών, ο κ. Ματθαίος ανέφερε πως αυτό δεν μπορεί να γίνει, δεδομένου ότι με αυτό τον τρόπο δεν καλύπτεται ούτε το 30% από τις εισπράξεις. ΄΄Πόσα χρήματα να εξοικονομήσει το Υπεραστικό ΚΤΕΛ από ένα πακέτο της τάξεως των 5 ευρώ, τη στιγμή που τα λειτουργικά έξοδα είναι τόσο υψηλά; Για να μεταβεί ένα λεωφορείο στην Αθήνα και να επιστρέψει χρειάζονται 350 ευρώ. Δεν μπορούν να βγουν από τα δέματα αυτά τα χρήματα. Για την ώρα επιτελούμε… κοινωνικό έργο, καθώς η κυβέρνηση δεν μας… βλέπει΄΄, σημείωσε, εμφανώς ανήσυχος για την εξέλιξη της κατάστασης.

Σχετικά τέλος με το εάν πρόκειται να υπάρξουν επιπλέον δρομολόγια σε περίπτωση αυξημένης ζήτησης τις ημέρες των εορτών, είπε: ΄΄Εμείς κόσμο θέλουμε. Σκεφτείτε ότι από τα 148 λεωφορεία κινούνται μόνο τα 23- 24. Εάν φανεί ότι υπάρχει κάποια κινητικότητα, σαφώς θα αυξήσουμε τα δρομολόγια. Όχι όμως να πηγαινοέρχονται άδεια΄΄.

Καλύτερα από το πρώτο lockdown το Αστικό ΚΤΕΛ Αιγίου

Αλλαγές έχουν γίνει και στα δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ Αιγίου λόγω του lockdown, στο πλαίσιο των μέτρων που έχουν ληφθεί για τον κορωνοϊό. Όπως είναι φυσικό, η απαγόρευση των μετακινήσεων μείωσε αρκετά την επιβατική κίνηση με αποτέλεσμα να μειωθούν δρομολόγια σε όλες τις γραμμές. Συγκεκριμένα, τα δρομολόγια είναι τέσσερα που εξυπηρετούν τη γραμμή Αίγιο – Καμάρες και τρία τη γραμμή Αίγιο – Ελαιώνας και αντίστροφα.

Όπως ανέφερε στo protionline.gr ερωτηθείς σχετικά, ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Αιγίου Χρήστος Κοσσαράς, ΄΄είναι σαφές ότι η επιβατική κίνηση είναι μειωμένη. Είμαστε υπό σκέψη εάν θα αυξήσουμε τα δρομολόγια μέσα στις γιορτές. Τα σχολικά δρομολόγια τα οποία δίνουν ώθηση στη δουλειά μας δεν εκτελούνται, το πανεπιστημιακό τμήμα στο Αίγιο είναι κλειστό και γενικά υπάρχει αισθητή πτώση στις μετακινήσεις. Ωστόσο, θα πρέπει να πω πως είμαστε καλύτερα σε σχέση με το πρώτο lockdown. Μοιάζει σαν οι πολίτες να έχουν συνηθίσει κάπως την κατάσταση. Επίσης, αυτό που εισπράττουμε είναι ότι μας εμπιστεύονται, γνωρίζουν ότι τηρούμε όλα τα μέτρα προστασίας και δεν φοβούνται ότι κινδυνεύουν χρησιμοποιώντας το αστικό λεωφορείο΄΄. Αναφορικά με το πώς θα καλυφθούν οι χαμένοι τζίροι, ο πρόεδρος του Αστικού τόνισε: ΄΄Έχουμε ζητήσει και μέσω της Ομοσπονδίας επιδότηση από το κράτος διότι και μας υποχρεώνει να μετακινούνται το 65% της δυνατότητας των αυτοκινήτων μας αλλά και αντιμετωπίζουμε μειωμένη κίνηση λόγω των μέτρων. Βρισκόμαστε σε αναμονή των αποφάσεων για τον κλάδο μας΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr