background img
banner
banner

Περιμένουν «ανάσα» στις γιορτές

ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΑ ΚΑΙ ΚΡΕΟΠΩΛΕΙΑ ΣΤΗ «ΔΙΝΗ» ΤΟΥ LOCK DOWN

Νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά ξεκίνησε φέτος η παρασκευή των παραδοσιακών χριστουγεννιάτικων γλυκισμάτων στα αρτοποιεία, με τους καταναλωτές ωστόσο να παραμένουν ¨μουδιασμένοι¨ και με ιδιαίτερη φειδώ ως προς τις αγορές. Από την άλλη, η κίνηση στα κρεοπωλεία της Αιγιάλειας, ενώ δείχνει μια σταθερά καλή εικόνα… οι πελάτες έχουν μειώσει χαρακτηριστικά τις ποσότητες που αγόραζαν σε αλλοτινές εποχές, με την διάθεση να ψωνίσουν μεν… αλλά τα απολύτως απαραίτητα. Η πρόθεση του κόσμου αλλάζει, επικυρώνοντας έτσι την ¨διαφορετικότητα¨ της φετινής εορταστικής περιόδου. Τα εποχικά είδη κατανάλωσης αποτελούν αντιπροσωπευτικά δείγματα…

Οικονομικό πλήγμα βιώνουν τα αρτοποιία της περιοχής

Ορατή πτώση του τζίρου καταγράφεται στα αρτοποιεία λόγω του τρέχοντος lock down. Αλλά και επί της καραντίνας του Μαρτίου, η αγορά είχε την ίδια σχεδόν εικόνα. Ο κλάδος της αρτοποιίας έχει πληγεί σημαντικά, αφού η πτώση του τζίρου και της επισκεψιμότητας αυτές τις ημέρες εκτιμάται στο 40% περίπου. Η μόνη διαφορά σε σχέση με τον περασμένο Μάρτιο, είναι ότι δεν έχουν μειωθεί πολύ οι πωλήσεις του ψωμιού, αφού την περασμένη άνοιξη αρκετοί Αιγιαλείς ζύμωσαν… ψωμί στο σπίτι. Χαρακτηριστικό είναι ότι εκείνη την περίοδο η κατανάλωση της μαγιάς είχε αυξηθεί κατά 200% και στο 50% η κατανάλωση του αλευριού οικιακής χρήσης. Σε μια συνολική σύγκριση του 2019 με φέτος, κατ’ εκτίμηση, οι πτωτικές διαφορές είναι της τάξεως του 20% στον τζίρο των καταστημάτων στην περιοχή.

Τηλιγάδης:«Σε σχέση με την πρώτη καραντίνα είμαστε χαμηλότερα, στο 40%»

Ο ¨αιώνιος¨ πρόεδρος των αρτοποιών της Αιγιάλειας Αρίστος Τηλιγάδης, εξηγεί στo protionline.gr τι βλέπει μέχρι στιγμής και πώς βαίνουν τα πράγματα στον κλάδο: «Οι τζίροι είναι χαμηλοί. Ο κόσμος είναι αρκετά επηρεασμένος από την εξέλιξη της επιδημίας και φοβάται. Σταθερά, μόνο το ψωμί ¨φεύγει¨. Πολύς κόσμος που ψώνιζε και άλλα είδη μαζί με το ψωμί του, τώρα πια έχει σταματήσει να το κάνει. Σε σχέση με την πρώτη καραντίνα, είμαστε χαμηλότερα περίπου 40% δυστυχώς. Τα σούπερ μάρκετ έχουν κάνει και αυτά την… ζημιά τους, αφού πολλοί επιλέγουν να αγοράσουν το ψωμί, μαζί με τα υπόλοιπα αγαθά τους, από εκεί. Η δυναμική του δικού μας κλάδου έχει πληγεί όχι μόνο από το lock down αλλά κυρίως από τον φόβο των Αιγιαλέων και τον ¨οικονομικό πόλεμο¨ που έφερε ο κορωνοϊός».

Ζημιά για τα κρεοπωλεία η ¨κλειστή¨ εστίαση και οι ολιγομελείς συναντήσεις στα σπίτια

Ο Covid-19 και τα… δεινά παρακλάδια του, δεν άφησαν ούτε τον κλάδο των κρεοπωλών ανέπαφο. Οι προβλέψεις για πτωτική τάση και τον μέσο καταναλωτή ¨σφιγμένο¨ και διστακτικό, έχουν γίνει πια πράξεις, στην καθημερινότητά τους. Η τρομερή ¨ζημιά¨ των κλειστών καταστημάτων και εστιατορίων της περιοχής λόγω του lock down, έχει επίπτωση και στην κίνηση και στο ¨τζιράρισμα¨ στο γιορτινό κρέας. Οι επιχειρηματίες τελικά, ¨πέτυχαν¨ καλές τιμές στα αγαθά τους και ο κόσμος βλέπει προσιτές τιμές στις βιτρίνες στα κρέατα μεν, αλλά ο αναπόφευκτα ¨χαμηλός¨ τζίρος έχει να κάνει περισσότερο με τις επιβεβλημένα ¨λουκεταρισμένες¨ ταβέρνες λόγω του ιού, καθώς και με το ότι οι άνθρωποι στα σπίτια, προτίθενται να μειώσουν στο ελάχιστο την συμμετοχή (λιγότεροι συγγενείς και φίλοι…) άρα αυτομάτως… λιγότερες ποσότητες στο κρέας στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι.

Βούλγαρης: «Ο μέσος καταναλωτής έχει μειώσει πολύ τις ποσότητες  κρέατος που αγόραζε»

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος των Συλλόγου Κρεοπωλών Αιγιαλείας Παναγιώτης Βούλγαρης, αναφέρει στo protionline.gr για το τι ¨δείχνει¨ ως τώρα η αγορά και το πως κρίνεται η κίνηση και οι προτιμήσεις των καταναλωτών: «Η αλήθεια είναι πως ο κόσμος δεν ψωνίζει… γενναία. Έχει μειώσει πολύ τις ποσότητες που αγοράζει και είναι πολύ ¨συνετός¨ με το πορτοφόλι του. Το μεγάλο ¨αγκάθι¨ στον κλάδο μας, είναι ότι η εστίαση παραμένει κλειστή και αυτό είναι καταστροφικό για τους τζίρους των καταστημάτων σε όλη την Αιγιάλεια. Αυτό, έχει κάνει τρομερή ζημιά στα μαγαζιά μας. Υπάρχει έλλειψη χρημάτων και ανασφάλεια και ο μέσος καταναλωτής… το επιβεβαιώνει μέρα με την μέρα. Ο κόσμος έχει αλλάξει ¨αγοραστική¨ νοοτροπία και οι δεινές οικονομικές καταστάσεις που επικρατούν, έχουν επιπτώσεις σε κάθε τομέα».

Πού κυμαίνονται φέτος οι τιμές

Ο μέσος όρος των τιμών σε μελομακάρονα, δίπλες και κουραμπιέδες, παραμένει στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Οι καταναλωτές θα βρουν τα μελομακάρονα από 9 έως 11,5 ευρώ, ενώ τους κουραμπιέδες από 9 έως 12,5 ευρώ το κιλό, καθώς η τιμή αυξάνεται εάν τα γλυκίσματα επικαλύπτονται με σοκολάτα ή άλλα υλικά τα οποία παράγονται σε μικρότερες ποσότητες. Όσο για το ποιο είδος ¨κερδίζει¨ περισσότερο τους ουρανίσκους των καταναλωτών… τα μελομακάρονα φαίνεται να έχουν την μεγαλύτερη ζήτηση, με τους κουραμπιέδες και τις δίπλες να ακολουθούν.

Οι δε τιμές στα κρεοπωλεία της περιοχής, θα κυμαίνονται από 7,5 έως 9 ευρώ το κιλό η εορταστική γαλοπούλα που θα ¨στολίσει¨ το γιορτινό τραπέζι, ενώ στα ίδια επίπεδα τιμών θα κινηθούν το χοιρινό κρέας και το αρνί. Οι τιμές δε στα κοτόπουλα, θα κυμανθούν από 4,80 έως 6 ευρώ το κιλό, δηλαδή δίχως μεταβολές. Να σημειωθεί ότι στις περιπτώσεις τις γαλοπούλας επειδή πρόκειται για εποχιακό είδος, οι τιμές ίσως αυξηθούν και ¨κάψουν¨… όσους επιλέξουν τις αγορές τους την τελευταία στιγμή.

Τέλος, να επισημανθεί ότι τα ενεργά αρτοποιεία στην ευρύτερη περιοχή, απαριθμούνται στα 48 συνολικά, εκ των οποίων τα 23 είναι εντός του Αιγίου. Τα δε κρεοπωλεία, ¨μοιράζονται σε 28 καταστήματα κοντά στο πυρήνα της πόλης και άλλα περίπου 30 σε όμορες περιοχές.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr