background img
banner
banner

Το πρώτο υβριδικό ηλεκτροπροωθούμενο φέρι

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ – ΘΑ ΣΥΝΔΕΕΙ ΤΟ ΑΙΓΙΟ ΜΕ ΤΑ ΤΡΟΙΖΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟ

«Τίποτα δεν είναι πιο δυνατό από μία ιδέα ο καιρός της οποίας έχει ήδη φτάσει». Με αυτό το γνωμικό έκλεισε την παρουσίαση του πρότζεκτ του πρώτου υβριδικού ηλεκτροπροωθούμενου φέρι που θα συνδέει ξανά το Αίγιο με τη Στερεά Ελλάδα, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής Γεώργιος Βόκας, κατά τη διάρκεια της ενημερωτικής εκδήλωσης με θέμα «Οδηγώντας στο… μέλλον- Σύγχρονες και βιώσιμες αστικές μετακινήσεις με ασφάλεια και καινοτομία». Κάπως έτσι δόθηκε μία αισιόδοξη προοπτική ότι το όραμα, η μελέτη, ο σχεδιασμός αλλά και το πρωτοποριακό έργο, έχουν ωριμάσει και μπορούν να υλοποιηθούν δίδοντας τεράστια προοπτική ανάπτυξης στην Αιγιάλεια και την ευρύτερη περιοχή.

Η διαδικτυακή εκδήλωση διοργανώθηκε από την πατρινή εφημερίδα «Γνώμη» με την συμμετοχή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, ενώ συντονιστής ήταν ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Φωκίων Ζαΐμης, εκδηλώνοντας ανοιχτά την πρόθεση της Περιφέρειας για την υλοποίηση του καινοτόμου έργου καθώς επίσης και τη διάθεση συνεργασίας προς αυτή την κατεύθυνση με τον δήμο Αιγιαλείας και κάθε αρμόδια αρχή και φορέα.

Σκοπός της εκδήλωσης στην οποία εισηγητές ήταν ο Υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο Γεν. Γραμματέας Λιμένων Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, ο αντιπεριφερειάρχης Ενέργειας Λάμπρος Δημητρογιάννης, διακεκριμένοι καθηγητές, στελέχη της ΡΑΕ και εταιρειών ήταν να αναδειχτούν τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης σε όλους τους τομείς, όπως επίσης και η διασύνδεσή της με τον σχεδιασμό της βιώσιμης κινητικότητας και των «έξυπνων δικτύων», τα οποία το επόμενο διάστημα θα διαδραματίσουν κυρίαρχο ρόλο.

Ανοίγοντας δρόμους στην τοπική αυτοδιοίκηση

Πλέον έφθασε η ώρα που δίνεται η δυνατότητα και στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης να ενσωματώσουν στην καθημερινότητα των πολιτών στοιχεία των «έξυπνων δικτύων» αξιοποιώντας τα σύγχρονα εργαλεία βιώσιμης κινητικότητας κι αντίστοιχα στους πολίτες να χρησιμοποιήσουν σύγχρονα οχήματα για τις μετακινήσεις τα οποία προσφέρουν ασφάλεια και οικονομία και διασφαλίζουν την προστασία του περιβάλλοντος. Κι αυτό είναι κάτι που γνωρίζουν καλά στον δήμο Αιγιαλείας αφού ήδη κινούνται στην κατεύθυνση της υποβολής αντίστοιχων προτάσεων, όπως ήδη έχει αναφερθεί από το protionline.gr

Το ενδιαφέρον ωστόσο χθες επικεντρώθηκε στην προοπτική δρομολόγησης του υβριδικού φέρι στην γραμμή. Το γεγονός ότι το έργο είναι ταυτόσημο με τη στρατηγική του υπουργείου και έχει συμπεριληφθεί στην Εθνική Στρατηγική για την ενέργεια και το κλίμα δημιουργεί μία κάποια ασφάλεια ότι πρόκειται να χρηματοδοτηθεί και προχωρήσει προσφέροντας ώθηση στον τουρισμό και ανεβάζοντας το… προφίλ της περιοχής

Πώς θα είναι το πρώτο υβριδικό φέρι στην Ν.Α. Ευρώπη

Ο κ. Βόκας παρουσίασε το πρώτο υβριδικό ηλεκτροπροωθούμενο φέρι που θα συνδέει τους πρώτους πράσινους λιμένες Αιγίου και Αγ. Νικολάου Δωρίδος, περιγράφοντας τα βασικά στοιχεία. Όπως είπε, ΄΄το όραμα αυτό ξεκίνησε πριν ένα χρόνο περίπου, είναι υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας, ο γεν. γραμματέας λιμένων κ. Κυριαζόπουλος το στηρίζει, ο οποίος έχει εμπεδώσει τα οφέλη που θα έχει΄΄.

Στη συνέχεια μίλησε για το πρώτο βήμα που είναι η μετατροπή ενός συμβατικού πλοίου ντίζελ σε υβριδικό ηλεκτροπροωθούμενο φέρι δηλαδή να κινείται με ηλεκτρική ενέργεια και να έχει τη δυνατότητα κίνησης και με ντίζελ για να εξασφαλίζεται η ασφάλεια της μετακίνησης. Όπως είπε, ΄΄θα συνδέει τα δύο πρώτα πράσινα λιμάνια στα οποία θα γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις. Είναι το πρώτο έργο στη νοτιοανατολική Ευρώπη στα πρότυπα σκανδιναβικών χωρών. Από το Αίγιο θα ξεκινά η διαδρομή, θα φτάνει στα Τριζόνια καλύπτοντας την άγονη γραμμή, στη συνέχεια θα μεταβαίνει στον Άγ. Νικόλαο και θα επιστρέφει. Πρόκειται για μία διαδρομή περίπου 25χλμ μακρύτερη από το Ρίο – Αντίρριο και έχει τις δικές της προκλήσεις΄΄.

Όπως ανέφερε, ΄΄πριν από ένα έτος οι δήμαρχοι των δύο περιοχών άρχισαν να κάνουν τις διερευνητικές επαφές για να δουν πώς μπορεί να δρομολογηθεί η γραμμή δημιουργώντας όμως κάτι διαφορετικό για την επόμενη μέρα. Το καινοτομικό είναι ότι θα πρέπει να συνδυάσουμε κάποια πράγματα. Πρόκειται για το πρώτο ολοκληρωτικά Black to Green ναυτιλιακό έργο της νότιας Ευρώπης, στα πρότυπα των σκανδιναβικών χωρών που πρωτοπορούν σε αυτό τον τομέα΄΄.

Σημείωσε ακόμη πως η μετατροπή θα γίνει με όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές και πρότυπα και πως έχουν ήδη εγκριθεί κατάλληλες θέσεις υλοποίησης του φωτοβολταϊκού συστήματος (π.χ. στέγη παλαιού εργοστασίου Χαρτοποιίας εντός του λιμένος Αιγίου κ.λπ.). Όπως είπε, ΄΄ο τρόπος χρήσης μεταξύ των πηγών θα ρυθμίζεται από το Έξυπνο Μικροδίκτυο και θα εγκατασταθεί και θα εποπτεύει τις Πηγές, τις Καταναλώσεις και το Ηλεκτρικό Δίκτυο. Η αποθήκευση ενέργειας θα γίνει με προηγμένες τεχνικές και οι μετατροπείς ισχύος θα είναι κατάλληλοι για διάφορες μετατροπές της παραγόμενης από Α.Π.Ε. ηλεκτρικής ενέργειας και κυρίως για την αποδοτική μετάδοση της ενέργειας στο ηλεκτρικό πλοίο με σύγχρονες μεθόδους’’.

Μόνο οφέλη…

Τέλος, σε ό,τι αφορά τα οφέλη, αναφέρθηκε στην επανεκκίνηση της πορθμειακής γραμμής Αιγίου – Αγ. Νικολάου Δωρίδος που είχε σταματήσει λόγω της κρίσης το 2011, μείωση ρύπων από χρήση συμβατικών καυσίμων, άρα καθαρότερες θάλασσες και λιμάνια, μείωση ενεργειακού κόστους κίνησης πλοίων, άρα ανταγωνιστικότερη ακτοπλοΐα, αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας των περιοχών Αιγίου και Δωρίδας (εμπορική, τουριστική κ.λπ.), τρίτο σημείο σύνδεσης Πελοποννήσου – Στερεάς Ελλάδας, δημιουργία Ερευνητικού Κέντρου Αιγιάλειας υπό επιστημονική επίβλεψη με κύριο στόχο τη συνεχή αναβάθμιση των υποδομών, την από κοινού διοργάνωση επιστημονικών ή ερευνητικών δραστηριοτήτων (λ.χ. συνεδρίων, ημερίδων, εκδηλώσεων, κοινών ανακοινώσεων σε Διεθνή και Εθνικά συνέδρια κ.λπ.) και δημιουργία πρότυπου Κέντρου Ελέγχου και Πιστοποίησης Υβριδικών Ηλεκτροπροωθούμενων Πλοίων και μελετών για αντίστοιχα έργα στη ΝΑ Ευρώπη και Μεσόγειο.

Στην ημερίδα χαιρετισμό απηύθυναν ακόμη ο Νεκτάριος Φαρμάκης, Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος, η Ευαγγελία Γκότζου, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Ρύθμισης και Εποπτείας Ενεργειακών Αγορών Λιανικής και Καταναλωτών- Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν όλες οι εισηγήσεις.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr