background img
banner
banner

Φθηνότερο αλλά με… λιγότερους φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι

ΔΕΝ ΗΡΘΑΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ – ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ ΘΑ ΓΙΟΡΤΑΣΟΥΝ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ

Ένα εντελώς διαφορετικό πρόσωπο παρουσιάζει η αγορά αγαθών αυτά τα Χριστούγεννα στην Αιγιάλεια. Από τη μία τα περιοριστικά μέτρα του κορωνοϊού και η μειωμένη αγορά εμπορικών ειδών αυξάνουν τις αγορές τροφίμων, από την άλλη ανέχεια και ανασφάλεια επιτάσσουν μικρότερες ποσότητες και φειδωλές προμήθειες. Κυρίως όμως, τα καταστήματα τροφίμων της περιοχής παρουσιάζουν μειωμένη κίνηση σε σχέση με πέρυσι λόγω της μη άφιξης επισκεπτών φέτος αλλά και εξαιτίας της ώθησης του καταναλωτή προς τα σούπερ μάρκετ από τα ίδια τα μέτρα ενάντια στον covid. Ένα μεγάλο μέρος του οικογενειακού προϋπολογισμού ανέκαθεν αυτές τις μέρες, είχε να κάνει με την προμήθεια κρεάτων τα οποία αποτελούν το κυρίαρχο αγαθό στο γιορτινό τραπέζι. Ήδη τα κρεοπωλεία της περιοχής έχουν κάνει τις προμήθειές τους στα είδη που προτιμούνται περισσότερο αυτή την περίοδο, όπως είναι για παράδειγμα η παραδοσιακή γαλοπούλα που έχει κάνει την εμφάνισή της, κυρίως από χθες, στα κρεοπωλεία της περιοχής.

Αύξηση κίνησης στα κρεοπωλεία αλλά όχι όπως πέρυσι

Όπως ανέφερε στο protionline.gr ερωτηθείς σχετικά, ο ιδιοκτήτης του κρεοπωλείου «Φτέρη» Γιώργος Λινάρδος, ΄΄μέχρι στιγμής η ζήτηση είναι χαμηλότερη από πέρυσι τέτοια εποχή. Ο covid και τα μέτρα που ισχύουν δεν επιτρέπουν συναθροίσεις. Το οικογενειακό τραπέζι φέτος θα έχει λιγότερους. Στην περιοχή μας έχει να κάνει και το γεγονός ότι δεν επιτρέπεται να έρθουν επισκέπτες από Αθήνα και άλλες περιοχές. Άρα γνωρίζουμε λίγο πολύ ότι δεν θα είναι η καλύτερη χρονιά μας από πωλήσεις. Το ενδιαφέρον ωστόσο υπάρχει από τους πελάτες μας οι οποίοι ρωτούν για τις τιμές και τις αγορές τους΄΄. Σχετικά με την ώθηση που παρατηρείται προς τα σούπερ μάρκετ λόγω των μέτρων και τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει αυτό στο κρεοπωλείο της γειτονιάς, ο κ. Λινάρδος ανέφερε: ΄΄Είναι σαφές ότι δεν μπορούμε εμείς να κατευθύνουμε τον καταναλωτή. Μόνος του κρίνει και αποφασίζει. Δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε το σούπερ μάρκετ ότι δεν έχει καλά κρέατα. Αυτό θα το κρίνει ο καταναλωτής. Όμως μπορούμε να του εγγυηθούμε ότι ο παραδοσιακός κρεοπώλης θα τον προσέξει, θα τον περιποιηθεί και θα του δώσει το καλύτερο. Είναι θέμα εμπιστοσύνης στον άνθρωπο από τον οποίο ψωνίζουμε ξανά και ξανά. Στον επαγγελματία που μπορούμε να παραγγείλουμε το κρέας να το έχει έτοιμο και να ξέρουμε πως εγγυημένα είναι το καλύτερο για μας και τα παιδιά μας΄΄. Αναφορικά με τις τιμές των κρεάτων, παρατηρεί κανείς στα κρεοπωλεία της περιοχής ότι κυμαίνονται στα περσινά επίπεδα. Για παράδειγμα, η εγχώρια γαλοπούλα πωλείται προς 8,50 ευρώ το κιλό, ενώ πιο χαμηλές είναι οι τιμές των εισαγόμενων. Πωλούνται ακόμη κότες και κοκόρια ντόπια από 6,50 έως 7,00 ευρώ το κιλό. Το χοιρινό χωρίς κόκαλο διατίθεται από 6,00 έως 7,00 ευρώ το κιλό, με κόκαλο από 5,00 έως 6,00 ευρώ. Αρκετοί είναι αυτοί που προτιμούν το αρνάκι για το τραπέζι τους το οποίο πωλείται προς 10,00 ευρώ το κιλό ενώ το κατσίκι κοστίζει 11,00 ευρώ το κιλό.

«Στροφή» προς τα γλυκίσματα

Την ίδια στιγμή, «στροφή» προς τα γλυκίσματα φαίνεται πως πραγματοποιεί ο κόσμος, καθώς, ξέχωρα από το ότι επιθυμεί να είναι τα σπίτια γεμάτα αυτές τις μέρες, τα αξιοποιεί για να τα προσφέρει ως δώρα, λόγω της αδυναμίας αγοράς άλλων ειδών εξαιτίας της μη λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων. Μία αισιόδοξη προοπτική δίνει μιλώντας στo protionline.gr, η υπεύθυνη αρτοποιείων, μέλος του Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου Αιγιαλείας Ελισάβετ Μπομποτσιάρη, τονίζοντας πως μέσα σε αυτή την υγειονομική κρίση, έχει παρατηρήσει ότι ο Αιγιώτης καταναλωτής έχει αρχίσει να εμπιστεύεται, να αγαπάει την τοπική αγορά, αναγνωρίζοντας το γεγονός ότι για παράδειγμα τα συσκευασμένα γλυκίσματα και τα αρτοποιήματα του σούμερ μάρκετ δεν είναι το ίδιο με του αρτοποιείου. ΄΄Αν θα μπορούσαμε να βρούμε κάτι θετικό σε όλη αυτή τη φάση που περνά η αγορά, είναι ότι ο καταναλωτής έχει γίνει πιο εκλεκτικός και επιλέγει να διαθέσει τα χρήματά του ψωνίζοντας το καλό. Αυτό ευνοεί τους επαγγελματίες που χρησιμοποιούν ποιοτικά υλικά και πρώτες ύλες και πρέπει να πούμε πως όλα τα αρτοποιεία της περιοχής επιλέγουν τα καλύτερα στα είδη μας, π.χ. σε αλεύρια και βούτυρα κι αυτό είναι κάτι που το γνωρίζουμε από τους προμηθευτές. Άρα ο κόσμος μπορεί να ψωνίσει άφοβα από τα αρτοποιεία της περιοχής και να γνωρίζει πως παίρνει τα καλύτερα΄΄, επισημαίνει η κ. Μπομποτσιάρη, προσθέτοντας: ΄΄Είναι αλήθεια πως ο κλάδος επωφελείται από το γεγονός ότι ο κόσμος δεν έχει κάτι άλλο να ψωνίσει και στρέφεται στα είδη μας. Ευελπιστούμε όμως να ομαλοποιηθεί πολύ σύντομα η αγορά εξαιτίας της κατάστασης. Εκτιμώ ότι από σήμερα Δευτέρα θα υπάρξει ακόμη περισσότερη κίνηση στα καταστήματα τροφίμων΄΄.

Να σημειωθεί πως οι τιμές των γλυκισμάτων των αρτοποιείων παραμένουν τα τελευταία χρόνια στα ίδια επίπεδα. Για παράδειγμα, βρίσκει κανείς στα αρτοποιεία της περιοχής μελομακάρονα και κουραμπιέδες από 8,00 έως 10,00 ευρώ το κιλό, σοκολατένια μελομακάρονα 10,00 ευρώ το κιλό, τσουρέκια από 5 ευρώ και δίπλες 12 ευρώ το κιλό.

Λαϊκή την Πέμπτη – Με χαμηλότερες τιμές αρκετά οπωροκηπευτικά

Τέλος, πτώση παρατηρείται στις τιμές αρκετών ειδών μαναβικής, κάτι που παρατηρήθηκε και στην λαϊκή αγορά που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο. Τα μαρούλια κοστίζουν από 0,50 ευρώ, τα λάχανα από 0,50 έως 0,60 ευρώ το κιλό, οι ντομάτες 1,00 ή και 1,20 ευρώ, οι πατάτες από 0,50 ευρώ το κιλό, τα μπρόκολα 1,50 ευρώ και τα κουνουπίδια 1,20 ευρώ το κιλό. Πέρυσι για παράδειγμα πέρυσι οι πατάτες είχαν 0,70 ευρώ το κιλό ενώ φέτος παρατηρείται πτώση όπως και στα σπανάκια που είχαν 2,00 ευρώ το κιλό και φέτος 1,50 αλλά και σε άλλα είδη.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της λαϊκής αγοράς Αιγίου Θεόδωρο Μαντζουράνη, ΄΄οι τιμές είναι προσιτές και σε αρκετά είδη υπάρχουν μειώσεις. Αυτό οφείλεται και στη μειωμένη κατανάλωση αλλά και στην επάρκεια αγαθών δεδομένου ότι ευνόησαν οι καιρικές συνθήκες. Αυτό που μας ανησυχεί είναι ότι υπό άλλες συνθήκες, στην προ covid εποχή, πριν τα Χριστούγεννα η λαϊκή αγορά θα ήταν γεμάτη από κόσμο κάτι που δεν είδαμε το Σάββατο. Είναι εμφανές πως ο κόσμος φοβάται και αυτό έχει επιπτώσεις στις πωλήσεις. Από μέρους μας τηρούνται όλα τα μέτρα ασφαλείας και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διατηρήσουμε τη λαϊκή ασφαλή και προσιτή στους καταναλωτές, διαθέτοντας ταυτόχρονα υψηλής ποιότητας προϊόντα΄΄. Βεβαίως, σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου, το περασμένο Σάββατο η κίνηση στη λαϊκή ήταν αυξημένη σε σχέση με τα προηγούμενα κι αυτό, όπως είπε, δείχνει πως ο κόσμος εμπιστεύεται τη λαϊκή του Αιγίου και τα προϊόντα της.

*Να σημειωθεί ότι αυτή την εβδομάδα, η λαϊκή αγορά του Αιγίου θα διεξαχθεί την Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου και όχι το Σάββατο δεύτερη μέρα των Χριστουγέννων.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr