background img
banner
banner

«Καμία συμμετοχή σε αξιολογική διαδικασία»

ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ

Σε απεργία- αποχή από την κατηγοριοποίηση του Δημόσιου Σχολείου καλεί τα μέλη του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας διαμαρτυρόμενος για την «εξωτερική αξιολόγηση». Παράλληλα, καλεί δασκάλους και νηπιαγωγούς της περιοχής να μην συμμετέχουν σε καμία αξιολογική διαδικασία.

Όπως τονίζεται σε ανακοίνωση του Συλλόγου, ΄΄ο εκπαιδευτικός τα τελευταία χρόνια έρχεται αντιμέτωπος με μια πρωτόγνωρη ανασφάλεια, μια πρωτοφανή επίθεση, η οποία έχει αντίκτυπο στην ψυχολογία του και αφαιρεί από τη διάθεσή του για δημιουργία και προσφορά μέσα στην τάξη. Μπροστά στην αγάπη του για τους μαθητές του, ο κάθε εκπαιδευτικός αγνοεί τις δυσκολίες, προσαρμόζεται σε κάθε συνθήκη, αυτοεπιμορφώνεται και διαχειρίζεται νέες καταστάσεις με επιδεξιότητα. Καθημερινά ο καθένας από εμάς αξιολογείται από τους μαθητές, τους γονείς, την κοινωνία της πόλης. Κανείς μας δεν φοβάται την αξιολόγηση, ούτε και την αρνείται΄΄.

Το θέμα της αξιολόγησης, έχει τεθεί χρόνια τώρα, όμως – σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η διοίκηση του Συλλόγου – ποτέ δεν κάθισαν στο ίδιο τραπέζι οι υπεύθυνοι του Υπουργείου με δασκάλους και νηπιαγωγούς για να συνδιαμορφώσουν ένα πλαίσιο και να θέσουν παραμέτρους που θα στοχεύουν σε εσωτερική και μόνο χρήση από τον κάθε Σύλλογο Διδασκόντων.
Ο Σύλλογος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, λέγοντας: ΄΄Ο κίνδυνος που έρχεται ντυμένος με τον όρο «εξωτερική αξιολόγηση», είναι προ των πυλών. Ο Διευθυντής του σχολείου θα βρεθεί μπροστά σε ένα ακόμη γραφειοκρατικό όγκο, θα πρέπει να ανταποκριθεί σε δυσάρεστη διαδικασία που δημιουργεί κατηγορίες σχολείων, σχολεία αρίστων, σχολεία που θα κλείσουν, σχολεία που εύκολα μπορεί να γίνουν ο «τομέας» του οποιουδήποτε δημοτικού άρχοντα΄΄.

Το Δ.Σ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιάλειας, ομόφωνα συντάσσεται με την απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για κήρυξη απεργίας αποχής από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 12 Ιουνίου 2020) καθώς και από την Υπουργική Απόφαση «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο».

Πώς θα γίνει η «άρνηση»

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει, καλεί:

•Τους συναδέλφους διευθυντές, τις διευθύντριες, προϊσταμένους και προϊστάμενες, πριν την έναρξη της ειδικής συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή και ότι δεν συμμετέχουν σε καμία αξιολογική διαδικασία.

•Τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να δηλώσουν, πριν την έναρξη της διαδικασίας της ειδικής συνεδρίασης, ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή. Έτσι διαπιστώνεται η αδυναμία πραγματοποίησης της Ειδικής Συνεδρίασης ελλείψει απαρτίας λόγω συμμετοχής της πλειοψηφίας ή του συνόλου των εκπαιδευτικών στην νομίμως κηρυγμένη απεργία αποχή της ΔΟΕ από κάθε αξιολογική διαδικασία.

• Η δήλωση αυτή, όλων των παραπάνω θα γίνεται σε ειδικό έντυπο που θα καταθέτουν συλλογικά οι συνάδελφοι (σας αποστέλλεται συνημμένα), για να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή. Η παραπάνω δήλωση θωρακίζει τους συναδέλφους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου.

•Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών επικοινωνούν με τους Συλλόγους Διδασκόντων, οι οποίοι ενημερώνουν για τη συμμετοχή τους στην απεργία – αποχή.

•Όποιος συνάδελφος διαπιστώνει οποιαδήποτε μορφής παρατυπία ή αυθαιρεσία επικοινωνεί αμέσως με κάποιο μέλος του Δ.Σ για να γίνει άμεσα παρέμβαση.

•Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Με βάση την εμπειρία της απεργίας – αποχής στο υπόλοιπο Δημόσιο, δεν προκύπτει, με τα υπάρχοντα δεδομένα, οικονομική επίπτωση για τους συμμετέχοντες.

Δυναμικά και συντεταγμένα…

Και καταλήγει: ΄΄Μόνο δυναμικά και συντεταγμένα μπορούμε να πετύχουμε. Η μαζική διαφωνία μας ήταν αυτή που έκανε το Υπουργείο να υποχωρήσει από την ιδέα για κάμερες μέσα στην τάξη. Η συντριπτική αποχή μας από την ηλεκτρονική διαδικασία Εκλογών για τα Αιρετά μέλη των Συμβουλίων, έδωσε φωνή και δύναμη στον κλάδο. Δεν είναι άρνηση υπηρεσίας, είναι άρνηση υποταγής και αγώνας για την αξιοπρέπειά μας. Είναι άρνηση να οδηγήσουμε το δημόσιο σχολείο σε μία διαβάθμιση που η κοινωνία δεν την χρειάζεται.
Είναι αγώνας για να νιώθουμε ασφαλείς και ίσοι, απέναντι σε γονείς και μαθητές. Αγώνας για να απολαμβάνουμε τη διδασκαλία, όσο δύσκολη κι αν είναι η σχολική καθημερινότητα, αρκεί να μην την δυναμιτίζει η λαιμητόμος της κατηγοριοποίησης –διάκρισης και συρρίκνωσης του δημόσιου σχολείου. Ας εξετάσουμε τις ρίζες των προβλημάτων μας καθώς κι αυτό που είναι πραγματικά αναγκαίο να διαχειριστούμε.

Καμία ρητορική φιοριτούρα περί «υψηλότερων στάνταρ» και «αυστηρότερων» διαδικασιών αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, δεν μπορεί ν’ αντισταθμίσει τα κτηριακά προβλήματα των σχολείων, την αδιοριστία των συναδέλφων αναπληρωτών που καλούνται να κάνουν αξιολόγηση σε σχολεία που δεν θα ξαναδούν, τις ολοένα αυξανόμενες αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών ,την επιτακτική ανάγκη στελέχωσης των σχολικών μονάδων με Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς και το εργασιακό άγχος που δημιουργείται στους εκπαιδευτικούς από τις συνεχείς ανακοινώσεις του Υπουργείου, κάθε φορά με μια νέα επινόηση –καταστρατήγηση των δικαιωμάτων του κλάδου΄΄.


Διαβάστε περισσότερα:
· ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close