background img
banner
banner

Η αναστολή λειτουργίας του Χιονοδρομικού πάει πίσω τα Καλάβρυτα

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΟΔΟΝΤΩΤΟΥ – Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ

Τα Καλάβρυτα περνούν έναν χειμώνα χωρίς τη λειτουργία του Χιονοδρομικού Κέντρου, χωρίς τον Οδοντωτό, αρνητικές συγκυρίες που επηρεάζουν και την Αιγιάλεια. Ποιες είναι όμως οι επιπτώσεις στην επιχειρηματική, οικονομική και κοινωνική ζωή του ορεινού δήμου της Αχαΐας. Ο δήμαρχος Καλαβρύτων Θανάσης Παπαδόπουλος, είναι αποκαλυπτικός για τις συνέπειες της πανδημίας στην οικονομική ζωή του τόπου.

«Είναι πολύ εύκολο να καταλάβει κανείς ότι τα πράγματα είναι σε δραματική κατάσταση. Δεν λειτουργεί τίποτα λόγω των μέτρων για τον κορωνοϊό. Όλοι νομίζω κατανοούν πως πάνω από όλα είναι η δημόσια υγεία, ο ιός είναι θανατηφόρος και δημιουργεί τεράστια κοινωνικά προβλήματα. Εδώ στα Καλάβρυτα, επειδή είναι επαρχία κυρίως, δεν παρατηρείται συνωστισμός και μέχρι στιγμής έχουμε αποφύγει τα πολλά κρούσματα. Κάποια λίγα κρούσματα που προέκυψαν αντιμετωπίστηκαν έγκαιρα δίχως να υπάρχει διασπορά. Από την άλλη πλευρά όμως, λόγω των συνθηκών, η οικονομία δεν πάει καλά».

Τεραστίων διαστάσεων ζημιά από το Χιονοδρομικό

Για το Χιονοδρομικό Κέντρο, το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο στο τουριστικό χαρτοφυλάκιο του δήμου, ο κ. Παπαδόπουλος περιγράφει με μελανά χρώματα τις επιπτώσεις από την αναστολή της λειτουργίας του.

Συγκεκριμένα αναφέρει: «Δεν υπάρχουν επισκέπτες και δεν έχουμε τουρισμό, το Χιονοδρομικό Κέντρο που άλλες χρονιές απέφερε κέρδη, φέτος δεν λειτουργεί, έμειναν άδειοι οι δρόμοι και οι πλατείες μας. Εμείς βέβαια είχαμε ήδη ένα τεράστιο κόστος στις “πλάτες” μας, γιατί ήμασταν υποχρεωμένοι να έχουμε κάνει την συντήρηση του Χιονοδρομικού Κέντρου και να έχουν συντηρηθεί επίσης και όλα τα πάσης φύσεως μηχανήματα, να προσληφθεί το απαραίτητο έμψυχο δυναμικό και τώρα… είναι για εμάς δυστυχώς μια δαπάνη χωρίς έσοδα, για φέτος. Η μη λειτουργία του, μας «πάει» πίσω σε κάθε επίπεδο. Σε αυτή την φάση, η επιχείρηση θα έχει σοβαρό θέμα. Πρόκειται για μια ανώνυμη εταιρεία ΟΤΑ λόγω της νομικής φύσεώς της και οι μόνοι που χρηματοδοτούν την εταιρεία είναι οι ίδιοι οι μέτοχοι, ο δήμος και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Από την Περιφέρεια, εκ του νόμου προκύπτει ότι δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να κάνει οποιαδήποτε χρηματοδότηση και είμαστε στην δυσάρεστη θέση, ο δήμος Καλαβρύτων να δανειστεί και να «μειώσει» έξοδα από άλλες ανάγκες που έχει, προκειμένου να καλυφθεί αυτή η δαπάνη, να χρηματοδοτήσει δηλαδή την επιχείρηση, για να μπορέσει να σταθεί όρθια. Μιλάμε για μία τεραστίων διαστάσεων οικονομική ζημία. Έχουμε υποβάλει τα δικά μας αιτήματα προς την κεντρική εξουσία, έχουμε κάνει αίτηση στο Ταμείο Ανάκαμψης που διαχειρίζεται ο υφυπουργός που ρητά αναφέρει την ανάγκη στήριξης και για το Χιονοδρομικό και όλες τις επιχειρήσεις που λόγω του κορωνοϊού δεν λειτούργησαν.»

2.000 κλίνες στο… «κόκκινο»

Ο αντίκτυπος στη μη λειτουργία του Χιονοδρομικού, αποτυπώνεται στον ξενοδοχειακό κλάδο και στο λιανεμπόριο της περιοχής, όπως περιγράφει στo protionline.gr ο δήμαρχος.

«Οι επαγγελματίες της περιοχής έχουν πληγεί ιδιαίτερα, σε βαθμό πολύ μεγάλο. Έχουμε συνολικά 2.000 κλίνες σε μοτέλ, ενοικιαζόμενα δωμάτια και ξενοδοχεία και όλα αυτά, φέτος παρέμειναν… άδεια. Καταλαβαίνει ο καθένας θεωρώ, για τι ζημία μιλάμε, αφού φέτος δεν λειτούργησαν σχεδόν καθόλου. Ελπίζω ότι με την λήξη των περιορισμών λόγω του ιού και την επιστροφή στην «κανονική ζωή» θα πάρουν όλα πάλι «μπροστά» και να έρθει όσο πιο σύντομα γίνεται μια ομαλοποίηση της κατάστασης, γιατί ήδη… θεωρώ πως όσα έχουμε «χάσει» ως τώρα, θα χρειαστούν χρόνια να ανακτηθούν.

Όσο για το λιανεμπόριο και τα μικρά τουριστικά καταστήματα, έχουν και αυτά πληγεί σε απίστευτο βαθμό, ενώ μεγάλο πρόβλημα έχει ήδη καταγραφεί για την απασχόληση των νέων της περιοχής μας και την ανεργία που προέκυψε. Πολύ φοβάμαι, ότι οι δείκτες της ανεργίας θα αυξηθούν πολύ γιατί οι επιχειρηματίες θα στραφούν να λειτουργούν τα καταστήματά τους με το ελάχιστο δυνατό προσωπικό. Φέτος δε, είχαμε επιπλέον τρομερές οικονομικές απώλειες και από τη μη λειτουργία του Οδοντωτού, που για εμάς σαν δήμος είναι πολύ σημαντικό κομμάτι. Το φαράγγι, τα μοναστήρια, η διαδρομή, η φύση, το ίδιο το τρένο… ήταν πάντα «πόλος έλξης» για πολύ κόσμο. Φέτος, το χάσαμε και αυτό.»

Δρομολογείται η επέκταση του Οδοντωτού ως την Αγία Λαύρα

Το σχέδιο της επέκτασης για την Αγία Λαύρα είναι μια «παλαιά» ιδέα, που προβλέπει την επέκταση της γραμμής από την πόλη στην Αγ. Λαύρα και από εκεί, στο Χιονοδρομικό Κέντρο. Η αρχική σκέψη για την επέκταση, χρονολογείται από το 1994 με συζητήσεις του δήμου μας με τις τότε διοικήσεις του ΟΣΕ. Υπήρξαν υποσχέσεις τότε πως το έργο θα προχωρήσει και μάλιστα άμεσα. Μέχρι σήμερα που μιλάμε, δεν έχει προχωρήσει τίποτα και τα όσα ακούγονται και γράφονται το τελευταίο διάστημα, δυστυχώς δεν ευσταθούν. Τέτοιες διαδρομές και «τρενάκια» αποφέρουν σημαντικά κέρδη σε άλλες χώρες της Ευρώπης, υπάρχουν ανάλογες γραμμές στο Βέλγιο, τη Γαλλία, την Αγγλία. Ήταν μια προοπτική ιδιαίτερου ενδιαφέροντος με μεγάλες προσδοκίες και προοπτικές που θα έφερνε περαιτέρω ανάπτυξη.

Μάλιστα, η ιδέα τότε, είχε μια επιπλέον «φιλοδοξία» που ανέφερε ότι η διαδρομή θα μπορούσε να φτάνει μέχρι τα παράλια της Ακράτας και να επιστρέφει, καλύπτοντας μια πολύ μεγάλη διαδρομή. Η αρχική σκέψη ήταν μεγαλεπήβολη και δυστυχώς, τα επόμενα χρόνια δεν έγιναν τα αναπτυξιακά «βήματα» περίμεναν οι οραματιστές του σχεδίου.«Ερχόμαστε στην σημερινή κατάσταση, συζητώντας από το ‘20 να υπάρξει καθολική ανάπτυξη με αφορμή τον εορτασμό των 200 χρόνων της Ελληνικής Επανάστασης και λόγω της «κομβικότητας» των Καλαβρύτων για τα γεγονότα που έχουν γίνει εδώ, που δεν είναι καθόλου λίγα και «μικρά» σε επίπεδο μιας μικρής επαρχίας. Εμείς προτείναμε, μέσω της αρχικής πρωτοβουλίας που είχε πάρει ο Ανδρέας ο Φούρας που ήξερε και το έργο, να συσταθεί μια επιτροπή, κάνοντας πράξη την «ευκαιρία» με την αφορμή των εορτασμών της Εθνικής Παλιγγενεσίας, να υλοποιηθεί το έργο της επέκτασης, τουλάχιστον στο κομμάτι που αφορά την σύνδεση Καλάβρυτα – Αγία Λαύρα. Αυτός είναι ο στόχος μας. Σήμερα λοιπόν, είμαστε σε διαπραγματεύσεις και συνεννόηση με τον ΟΣΕ. Βέβαια δεν μιλάμε για μία παρέμβαση, αλλά για ένα τεράστιας σημασίας έργο. Δεν έχει σημασία αν ο δήμαρχος θα κάνει ένα ταξίδι στην Αθήνα ή θα στείλει μια επιστολή. Σημασία έχει να γίνει έργο και να υπάρξει θετικό αποτέλεσμα. Γι’ αυτό τον λόγο, το προετοιμάζουμε αρκετό καιρό τώρα, με πολύ μεθοδικότητα και σωστές βάσεις.» τονίζει στo protionline.gr ο Θανάσης Παπαδόπουλος.

5 εκ. ευρώ επένδυση

Ο δήμος προσανατολίζεται στην κατάθεση τεχνικού δελτίου στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», στην προκήρυξη που έχει να κάνει με τα έργα που χρηματοδοτούνται στα πλαίσια των φετινών εορτασμών «Ελλάδα 2021», που θα κατατεθεί σε συνεργασία με τον ΟΣΕ. Αυτό που προβλέπεται, είναι ο ΟΣΕ να υλοποιήσει την πρωταρχική μελέτη του έργου και έπειτα την οριστική μελέτη και την μελέτη κατασκευής σε δεύτερη φάση, για την χρηματοδότηση του έργου για την επέκταση της γραμμής. Αυτή είναι η αλήθεια και αυτό συμβαίνει σήμερα, μεταξύ δήμου και διοίκησης του ΟΣΕ, ωστόσο στα Καλάβρυτα αναμένουν την έγκριση από την κυβερνητική πλευρά.

«Ήδη λαμβάνουμε θετικά μηνύματα για την πρόθεση του πρωθυπουργού διαμέσου του γραφείου του και του υπεύθυνου Μιχάλη Μπεκίρη. Επίσης, η αντιπρόεδρος της Επιτροπής για τα 200 χρόνια, Γιάννα Αγγελόπουλου μαζί με το σύνολο των ανθρώπων που την απαρτίζουν, ενέκριναν το έργο, δίδοντας το «πράσινο φως». Όλο αυτό το έργο, έχει έναν προεκτιμητικό προϋπολογισμό της τάξεως των 5 εκατ. ευρώ. Αφού ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της μελέτης, ενδεχομένως εξασφαλιστεί επιπλέον κονδύλι», αποκάλυψε στo protionline.gr ο δήμαρχος και συνεχίζει «πρόσφατα έχει κατατεθεί η πρόταση από τον Κώστα Σπηλιόπουλο που ήταν και πρόεδρος του ΟΣΕ, σε συνεργασία με την διεύθυνση υποδομών του ΟΣΕ και τον διοικητή του. Το ποσό αυτό δεν «δόθηκε στον αέρα», ούτε ήταν μια προσωπική εκτίμηση κάποιου πριν από 35 χρόνια, γιατί… γράφτηκε κι αυτό! Αυτό προσπαθούμε, με αυτό βαδίζουμε και πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρουμε στο τέλος.»


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr