background img
banner
banner

Μαθητές και καθηγητές κερδίζουν το υγειονομικό… “στοίχημα”

ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΚΡΙΝΕΤΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΑ ΛΥΚΕΙΑ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

Το άνοιγμα των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, συνοδεύτηκε από την τήρηση των μέτρων πρόληψης κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού. Με μεγάλη συνέπεια, μαθητές και καθηγητές, ακολούθησαν ¨κατά γράμμα¨ τα υγειονομικά πρωτόκολλα την πρώτη εβδομάδα της επαναλειτουργίας των σχολείων στην Αιγιάλεια. Η υποχρεωτική χρήση της μάσκας σε όλους τους χώρους, η χρήση αντισηπτικών και οι τακτικοί αερισμοί των χώρων είχαν την… τιμητική τους.

Οι μαθητές ξεκίνησαν τα μαθήματα χωρίς κανένα πρόβλημα, με τους καθηγητές να μιλούν και να κατευθύνουν τα παιδιά πριν καν εκείνα εισέλθουν στις αίθουσες διδασκαλίας, αναφέροντας με λεπτομέρειες τα μέτρα ασφαλείας και δείχνοντάς τους την πεποίθηση ότι όλα θα πάνε καλά. Τα διαλείμματα έγιναν ανά τάξεις, ενώ σταθερές ήταν οι ομάδες των μαθητών σε αθλήματα ή άλλες δραστηριότητες εντός των μονάδων. Σχολαστικοί και συνεχείς θα είναι επίσης, οι καθαρισμοί όλων των χώρων ανεξαιρέτως. Τα παιδιά… χάρηκαν ιδιαίτερα την όλη διαδικασία της επαναλειτουργίας και δεν σταμάτησαν καμία ημέρα της βδομάδας να… απολαμβάνουν την «ζωντανή» σχολική διά βίου εκμάθηση, δηλώνοντας ότι την… “καταβρήκαν”!

Το protionline.gr συνομίλησε με τους διευθυντές ορισμένων Λυκείων της περιοχής, ρωτώντας τους ποια ήταν η ¨κεντρική ιδέα¨ της επανέναρξης, πώς ανταποκρίθηκαν οι μαθητές και ποια προβλήματα προέκυψαν κατά την προσαρμογή τους.

Αναστασία Καμπούρη – Μασαούτη: (ΓΕΛ Ακράτας) «Η συμπεριφορά τόσο των παιδιών όσο και των κηδεμόνων υπήρξε υποδειγματική»

Με χαρά, συνοδευόμενη όμως από αρκετή… αγωνία υποδέχθηκαν οι καθηγητές, τους μαθητές στο ΓΕΛ Ακράτας, έπειτα από ένα τρίμηνο διαδικτυακής διδασκαλίας. Οι υπεύθυνοι της μονάδας είχαν στείλει email στους γονείς, υπενθυμίζοντας τον τρόπο που πρέπει να προσέλθουν και να συμπεριφερθούν τα παιδιά στο σχολείο. «Την πρώτη μέρα τόσον εγώ προσωπικά όσο και οι συνάδελφοι, μιλήσαμε για τις προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Ένα διαδικτυακό σεμινάριο που διοργάνωσε το ΠΕΚΕΣ Δ. Ελλάδος σε συνεργασία με ιατρικό προσωπικό και μέλη της Επιτροπής για τον covid-19, που είχε προηγηθεί και η έγκυρη πληροφόρηση ημών των Διευθυντών σε σχέση και με τον εμβολιασμό και τις τρέχουσες εξελίξεις, βοήθησε τα μέγιστα στο να ενημερώσουμε υπεύθυνα τους μαθητές. Η υπευθυνότητα και η συμπεριφορά τόσο των παιδιών όσο και των γονέων – κηδεμόνων υπήρξε υποδειγματική. Η τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων ήταν και θα παραμείνει η βασική έννοια όλων μας. Θέλω να συγχαρώ δημόσια τα παιδιά για την απόλυτα υπεύθυνη στάση τους και συγχαίρω και τους γονείς, οι οποίοι δεν έστειλαν τα παιδιά στο σχολείο… όταν παρουσίαζαν έστω και κάποιο απλό σύμπτωμα» αναφέρει η διευθύντρια του ΓΕΛ Ακράτας Αναστασία Καμπούρη – Μασαούτη.

«Γιατί… Μόνον Μαζί Μπορούμε»

Η κ. Καμπούρη – Μασαούτη, ερωτώμενη από τo protionline.gr για το ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτή την στιγμή η μονάδα, διευκρίνισε: «Το πρώτο, είναι ότι η καθαρίστρια του σχολείου απασχολείτο για τρεις ώρες όλη την εβδομάδα. Αυτό, δηλώνει αδυναμία συνεχούς απολύμανσης των κοινόχρηστων χώρων αλλά και των αιθουσών που σχετίζονται με τις αλλαγές προγραμμάτων (Ομάδες Προσανατολισμού, Εργαστήρια Φ.Ε και Πληροφορικής). Το δεύτερο, είναι ότι ο δειγματοληπτικός έλεγχος στην πλατφόρμα του υπουργείου για εκπαιδευτικούς και μαθητές, παραπέμπει για έλεγχο στην …Πάτρα. Επειδή προσωπικά θεωρώ απαραίτητο τον έλεγχο όλων των εκπαιδευτικών και μαθητών, ει δυνατόν σε εβδομαδιαία βάση, καλό θα ήταν να υπάρχει αυτή η δυνατότητα τουλάχιστον στην έδρα κάθε δήμου. Ή ακόμα καλύτερα, σε κάθε έδρα παλαιού Καποδιστριακού Δήμου. Σε γενικές γραμμές γίνεται κατανοητή από την ευρύτερη σχολική κοινότητα η κρισιμότητα της περιόδου σε σχέση με την πανδημία. Είμαστε πολύ προσεκτικοί και ελπίζουμε ότι με την συνέχιση της υπεύθυνης συνολικής στάσης, θα βγούμε όσο το δυνατόν πιο αλώβητοι από αυτήν την δοκιμασία. Γιατί… Μόνον Μαζί Μπορούμε» καταλήγει να πει η διευθύντρια.

Κατερίνα Δημουλά: (ΓΕΛ Καμαρών) «Οι αποστάσεις μεταξύ των παιδιών ακολουθήθηκαν κατά γράμμα»

Από την πλευρά της, η διευθύντρια του Γενικού Λυκείου Καμαρών Κατερίνα Δημουλά, ερωτώμενη από τo protionline.gr το πώς ήταν η εικόνα της επιστροφής των μαθητών στα θρανία, τόνισε: «Βοήθησε πολύ ο καιρός αυτή την βδομάδα για να τηρηθεί και να ακολουθηθεί αυτό το μέτρο του υπουργείου, με τον αερισμό των αιθουσών. Δεν υπήρξαν κάποια προβλήματα και καταφέραμε να διατηρηθούν οι πόρτες και τα παράθυρα ανοιχτά, εν ώρα διδασκαλίας. Η σχολική μονάδα των Καμαρών πλεονεκτεί άλλων στην άνεση των χώρων, καθώς οι αίθουσες είναι μεγάλες και οι αποστάσεις μεταξύ των παιδιών είναι ικανοποιητικές. Οι μαθητές κάθονται αλφαβητικά βάσει ονόματος και σαφώς ένα – ένα παιδί σε κάθε θρανίο. Οι συνάδελφοι καθηγητές δε, λειτουργούν με συνέπεια στον “άχαρο” ρόλο των ρυθμιστών και των επιτηρητών των υποχρεωτικών υγειονομικών μέτρων που πρέπει να ακολουθούν άπαντες και γίνεται σωστή δουλειά. Σε κάθε μαθητή, αντιστοιχούν περίπου 16 τετραγωνικά ωφέλιμου χώρου κατά τα διαλείμματα και δεν υπάρχει συνωστισμός κατά την είσοδο ή την έξοδο τους».

«Η φυσική τάση των ανθρώπων δεν είναι να απομακρύνεται ο ένας από τον άλλον»

Η πρώτη εβδομάδα της ¨επιστροφής¨ των μαθημάτων στο Λύκειο των Καμαρών κύλησε πολύ ομαλά. Τα παιδιά ήταν πλήρως ενημερωμένα και από τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς τους, για τον τρόπο που πρέπει να κινηθούν και να συμπεριφέρονται στους χώρους κατά την παραμονή τους στην μονάδα. «Ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για παιδιά… είναι πολύ δύσκολο να “χαλιναγωγήσεις” ένα παιδί. Τα πιο μικρά, έχουν μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα και συνείδηση. Το πλαίσιο του σχολείου είναι εκείνο που βάζει όρια και αυτά τα όρια οι μαθητές καλούνται να τα ακολουθήσουν λόγω των κοινωνικών συνθηκών. Όμως ας μην ξεχνάμε ότι η φυσική τάση των ανθρώπων δεν είναι να απομακρύνεται ο ένας από τον άλλον. Αν λάβουμε υπόψη μας αυτό… οι μαθητές τα πήγαν μια χαρά!» τονίζει η διευθύντρια, η όποια αναφέρθηκε και στο πρόβλημα ότι οι καθαρίστριες του σχολείου, εργάζονται για τρεις ώρες μόνο, που συνεπάγεται τεράστια αδυναμία συνεχούς απολύμανσης και καθαριότητας όλων των χώρων της μονάδας.

Ηλίας Ανδρέου: 1ο Λυκείου Αιγίου «Όσο υπάρχουν κοινωνικές “αντιφάσεις” τα παιδιά θα θεωρούν πως τα κοροϊδεύουμε»

Ο διευθυντής του 1ου Λυκείου Αιγίου Ηλίας Ανδρέου, στην ερώτηση για αν ακολουθούνται οι ισορροπίες έναντι στα υγειονομικά ¨τερτίπια¨ του υπουργείου, επισημαίνει: «Αυτό το οποίο η πολιτεία διακαώς προσπαθεί να διαφυλάξει, δηλαδή τον μη συγχρωτισμό… στο σχολείο την αναιρεί. Από εκεί και πέρα, εμείς καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να μπορέσουμε να κρατήσουμε τις οποίες ισορροπίες εν μέσω δύσκολων συνθηκών, για την όποια πιθανότατα διασποράς. Αυτό βέβαια, δεν φαίνεται πως είναι επαρκές. Πολύ φοβάμαι ότι το επόμενο διάστημα σε τοπικό επίπεδο θα υπάρξουν εκρήξεις». Σε άλλη ερώτηση για το αν ανταποκρίνονται θετικά οι μαθητές στα υγειονομικά πρωτόκολλα, τονίζει: «Τα παιδιά είναι… παιδιά. Και όσο θα υπάρχουν “αντιφάσεις” μέσα στην κοινωνία, τα παιδιά θα θεωρούν πως τα κοροϊδεύουμε. Είναι πολύ δύσκολο να πειστεί ένας νέος, εν μέσω τέτοιων συνθηκών, να χαλιναγωγήσει την “επαναστατική” του υπόσταση, λόγω της ηλικίας του».

«Προσπαθούμε να… πείθουμε τα παιδιά να μην πλησιάζουν το ένα το άλλο»

Στο 1ο Λύκειο Αιγίου, τα μαθήματα όλων των τάξεων έγιναν με ανοιχτές τις πόρτες έτσι ώστε να αερίζεται επαρκώς και συνεχώς ο κάθε χώρος, καθώς και τα διαλείμματα πραγματοποιούνται σε διαφορετικές χρονικές στιγμές. Ο καθαρισμός της μονάδας και η απολύμανση των χώρων είναι συνεχής. Στο σχολείο δε, λόγω της διαφορετικής κατανομής των τμημάτων και των εναλλαγών των μαθημάτων ¨γενικής παιδείας – επαγγελματικός προσανατολισμός¨, τα παιδιά αλλάζουν πολύ συχνά αίθουσες διδασκαλίας. Κατά τα διαλείμματα, οι αποστάσεις μεταξύ των μαθητών είναι πολύ δύσκολο να κρατηθούν στα “νόμιμα” υγειονομικά επίπεδα. «Όσο κι αν έχουμε αυξήσει το προσωπικό των εφημεριών, τα πράγματα παραμένουν δύσκολα. Όλοι οι εκπαιδευτικοί ανεξαρτήτως κατά τα διαλείμματα προσπαθούν να… πείθουν τα παιδιά να μην πλησιάζουν το ένα το άλλο. Αυτό όμως είναι μια διαδικασία και “μειωτική” απέναντι στα παιδιά, αλλά ταυτόχρονα χάνεται και το κύρος μας. Στις πανελλήνιες εξετάσεις είχαμε καλύτερη ανταπόκριση από τους μαθητές και όλα ήταν πιο προσεκτικά. Τώρα είναι αλλιώς, προφανώς τα παιδιά έχουν κουραστεί να προσέχουν το καθετί» καταλήγει να πει ο διευθυντής του σχολείου.

Γιώργος Αγγελόπουλος: 2ου ΓΕΛ Αιγίου «Η επιτήρηση είναι αρκετά μεγάλη και τα παιδιά διαθέτουν προσαρμοστικότητα»

«Η επανέναρξη των μαθημάτων στη δική μας σχολική μονάδα, νομίζω ότι “πέτυχε” τον σκοπό της και τον στόχο που είχαμε θέσει ως εκπαιδευτικοί. Τα παιδιά έχουν μεγάλη ικανοποίηση και χαρά που επέστρεψαν στον φυσικό κόσμο της εκπαίδευσής τους και δεν σταματούν να το βιώνουν και να το δείχνουν κάθε στιγμή. Όμως διαθέτουν και προσαρμοστικότητα. Η απολύμανση, ο αερισμός των χώρων και οι συνθήκες υγιεινής και υγειονομικής “ασφάλειας” είναι το πρώτο και κυριότερο μέλημα. Σε αυτή την πρώτη βδομάδα της επαναλειτουργίας μας, όλα κύλησαν ομαλά και δεν υπήρξαν ιδιαίτερα προβλήματα, ούτε κατά την είσοδο και έξοδο των μαθητών, ούτε και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Επιπλέον, η επιτήρηση είναι αρκετά μεγάλη και παρ’ όλο που διαθέτουμε μόνο μια κεντρική είσοδο, μέσω εργολάβου “ανοίξαμε” μια δεύτερη πλαϊνή πόρτα, μια δράση που χρειάζεται λίγες παρεμβάσεις ακόμα έτσι ώστε να θεωρηθεί απολύτως λειτουργική και να ολοκληρωθεί, για την εξυπηρέτηση όλων» δηλώνει στo protionline.gr ο διευθυντής του 2ου ΓΕΛ Αιγίου Γιώργος Αγγελόπουλος.

«Είχαν κουραστεί μακριά από τον φυσικό τους χώρο»

Στην σχολική μονάδα του 2ου Λυκείου Αιγίου, οι αίθουσες είναι “λυόμενες” και αυτό αποδείχθηκε… πλεονέκτημα στο να αερίζονται επαρκώς όλοι οι χώροι. Κατά την αποχώρησή των παιδιών δε, το κουδούνι χτυπά με διαφορά μερικών λεπτών έτσι ώστε να αποφεύγονται οι όποιες περιπτώσεις συγχρωτισμού. «Την τελευταία ημέρα το σχολείο παρέμεινε κλειστό, προκειμένου να γίνουν απολυμάνσεις διαδικαστικού χαρακτήρα, μέσα στα πλαίσια των προληπτικών μέτρων που ισχύουν σε όλες τις σχολικές μονάδες.

Το πιο σημαντικό της εβδομάδας όμως, ήταν αναμφισβήτητα τα… χαρούμενα πρόσωπα των παιδιών. Η επιθυμία και η διάθεση τους ήταν στα ύψη, γιατί όσο να ‘ναι… είχαν κουραστεί και απογοητευτεί μακριά από τα δια ζώσης μαθήματα. Χρειάζονται τον φυσικό τους χώρο, τους φίλους και τους συμμαθητές. Όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι ενήμεροι στο πώς να βοηθήσουν τους μαθητές στη συμπεριφορά τους στον χώρο του σχολείου και όλα, συνεργάζονται με άψογο και συνετό τρόπο» καταλήγει να πει ο κ. Αγγελόπουλος.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr