background img
banner
banner

Στην «κατάψυξη» Σιδηρόδρομος – Οδοντωτός

ΟΥΔΕΝ ΝΕΟΤΕΡΟΝ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ

Μπορεί η κυκλοφορία να δείχνει αυξημένη, τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ να έχουν προσθέσει κι άλλα δρομολόγια, ωστόσο τα τρένα παραμένουν… καθηλωμένα στις ράγες, καθώς τους τελευταίους μήνες, τόσο ο νέος σιδηρόδρομος υψηλών ταχυτήτων που εγκαινιάστηκε το καλοκαίρι όσο και ο εμβληματικός Οδοντωτός Σιδηρόδρομος βρίσκονται σε παύση λειτουργίας.

Από πλευράς ΟΣΕ βρίσκονται σε λειτουργία δύο δρομολόγια μέσω λεωφορείων τα οποία ωστόσο ούτε καν κάνουν στάση μέσα στο Αίγιο. Την ίδια στιγμή, δεν ξεκινούν και οι εργασίες για την πρόσβαση στον νέο σιδηροδρομικό σταθμό Αιγίου, παρά τις σχετικές υποσχέσεις που έχουν δοθεί στον δήμαρχο Αιγιαλείας, με τους τοπικούς φορείς να εκτιμούν πως θα μπορούσε η ΕΡΓΟΣΕ να εκμεταλλευτεί την παύση των δρομολογίων του σιδηροδρόμου για να δημιουργήσει τις υποδομές πρόσβασης μέχρι να επαναλειτουργήσει το τρένο.

Είναι προφανές ότι οι ιθύνοντες της εταιρείας κρίνουν ασύμφορη τη λειτουργία του σιδηροδρόμου δεδομένου ότι δεν επιτρέπονται οι μετακινήσεις από νομό σε νομό λόγω των μέτρων covid. Πλην όμως, οι τοπικές κοινωνίες της Αιγιάλειας μετρούν σημαντικές απώλειες κίνησης από το «απαγορευτικό» στους Αθηναίους.

Χαμένη ευκαιρία ο φετινός χειμώνας για το «τραινάκι»

Ανάλογη είναι η περίπτωση του Διακοπτού που έχει δεχθεί πλήγμα από τη μη λειτουργία του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου. Όπως αναφέρει στo protionline.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού Γιάννης Καραπαναγιώτης, ΄΄δεν υπάρχει καμία ενημέρωση περί επαναλειτουργίας του Οδοντωτού και τα πάντα έχουν «παγώσει». Ακόμη και τα σχέδια για την εκδήλωση που θα περιελάμβανε την ενεργοποίηση της παλιάς ατμομηχανής του 1890 στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση. Η κατάσταση είναι λυπηρή. Ευελπιστούσαμε ότι θα άνοιγε η γραμμή και οι μετακινήσεις διότι φέτος τα Καλάβρυτα έχουν πολύ χιόνι στο Χιονοδρομικό όμως κι αυτό παρέμεινε κλειστό. Εάν δεν ήταν η πανδημία, η χρονιά θα ήταν πολύ καλή. Εμείς σαν Σύνδεσμος έχουμε παρέμβει τουλάχιστον να επαναλειτουργήσουν λίγα δρομολόγια, από εκεί και πέρα θα πρέπει να κάνουν παρεμβάσεις και οι τοπικοί άρχοντες΄΄. ΄΄Αν δεν υπάρξει ελευθερία κινήσεων, δεν βλέπουμε φως ούτε για τον σιδηρόδρομο Κιάτο – Αίγιο, ούτε για τον Οδοντωτό. Σε ό,τι αφορά τον σιδηρόδρομο, ούτε τα έργα πρόσβασης στον σταθμό του Αιγίου έχουν προχωρήσει, ούτε όσο λειτούργησε ικανοποιήθηκε το αίτημα για δρομολόγιο με ανταπόκριση με τον Οδοντωτό. Πλέον όλων είναι στην… κατάψυξη΄΄, πρόσθεσε ακόμη ο κ. Καραπαναγιώτης.

Προκήρυξη για το υπόλοιπο τμήμα  το επόμενο διάστημα

Εν τω μεταξύ, η ΕΡΓΟΣΕ διαχέει την πληροφορία ότι μέσα στο επόμενο δίμηνο θα δρομολογήσει το έργο της ολοκλήρωσης της νέας διπλής γραμμής Αίγιο-Ρίο, θεωρώντας ότι πρόκειται για το σημαντικότερο έργο της τρέχουσας περιόδου. Αφορά την ολοκλήρωση της νέας διπλής γραμμής από το Αίγιο μέχρι το Ρίο. Η μεγάλη εργολαβία που έχει κόστος άνω των 120 εκατ. ευρώ, είναι σε τελικό στάδιο ωρίμανσης και τις επόμενες ημέρες η ΕΡΓΟΣΕ θα στείλει τα τεύχη δημοπράτησης στην Διαχειριστική Αρχή προς έγκριση. Αν δεν υπάρξουν σημαντικές παρατηρήσεις, τότε το έργο θα μπορέσει να προκηρυχθεί τον Μάρτιο.

Στο τμήμα Αίγιο-Ρίο, σήμερα εκτελούνται παράλληλα δύο εργολαβίες με αντικείμενο την δημιουργία υποδομής. Σε αυτή την εργολαβία θα συμπεριλαμβάνονται: η επιδομή (γραμμές), σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση, ETCS και οι νέοι σταθμοί και στάσεις Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα, Αγ. Βασίλειος, Ρίο και Μποζαϊτικα.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr