background img
banner
banner

Με υποτονική διάθεση

ΚΑΙ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ Η ΦΕΤΙΝΗ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ

Η φετινή Τσικνοπέμπτη είχε διαφορετική διάθεση και χρώμα, από κάθε άποψη, σε σχέση με άλλες παλαιότερες χρονιές. Ο καταναλωτής βγήκε και ψώνισε μεν το κρέας της “ημέρας” για να τιμήσει το έθιμο και τον ουρανίσκο του, αλλά με πολύ διαφορετικό οικονομικό τρόπο αυτή την φορά. Τα κλειστά “ρολά” της αναψυχής και της εστίασης έκαναν ακόμα πιο μεγάλη την “ζημιά”… στερώντας από τους Αιγιαλείς μια καθιερωμένη έξοδο από την μία, αλλά και από την άλλη την δυνατότητα μιας “ανάσας” των καταστηματαρχών, οι οποίοι “πνίγονται” μέρα με τη μέρα όλο και πιο πολύ, με τα ρολά κατεβασμένα.

Το protionline.gr κατέγραψε την διάθεση του κόσμου, την αγωνία των επαγγελματιών και την οικονομική δυνατότητα και των δύο. Τα κρεοπωλεία της περιοχής έδωσαν το δικό τους “παλμό” στην παραδοσιακή “πρωτεϊνη” των ημερών και οι Αιγιαλείς τελικά αγόρασαν… αλλά με μέτρο.

Βούλγαρης: «Το ‘‘βάλε κι αυτό… βάλε κι εκείνο…’’δεν παρατηρείται πλέον»

Ο πρόεδρος των Κρεοπωλών Αιγιάλειας Παναγιώτης Βούλγαρης, ερωτώμενος για την διάθεση και την πρόθεση του κόσμου εν όψει ¨Τσικνοπέμπτης¨ δήλωσε, για το θέμα: «Φέτος η κίνηση ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την περσινή εικόνα της αγοράς. Με μια πρόχειρη εκτίμηση και σύμφωνα με τα λεγόμενα των καταστηματαρχών, υπάρχει μια απόκλιση 30% μείον. Αυτή είναι η εκτίμησή μας, για όλη την ¨εβδομάδα¨ της Τσικνοπέμπτης που κύλησε. Ο κόσμος είχε φειδώ στις αγορές του, σε όλα σχεδόν τα είδη: Το φαινόμενο άλλων εποχών του ¨βάλε 10 μπριζόλες, βάλε και 3 κοτόπουλα, βάλε και 2 κιλά αρνάκι¨ δεν παρατηρείται πλέον. Ο αγοραστής παίρνει μέχρι εκεί που αντέχει και μπορεί, δεν ¨ανοίγεται¨. Οι τιμές σε όλα τα κρεοπωλεία ήταν οι καλύτερες δυνατές, για όλα τα είδη και σαφώς πολύ προσεγμένες και με τα δεδομένα και με τις οικονομικές συνθήκες της εποχής που ζούμε» δήλωσε ο επιχειρηματίας στην Καλλιθέα Αιγίου.

«Όσο διατηρείται η εστίαση κλειστή, τόσο πιο πολύ θα αυξάνεται το κοινωνικό πρόβλημα»

Συνεχίζοντας την αναφορά του ο κ. Βούλγαρης, επισήμανε τις προτιμήσεις του κόσμου και το τι ζητούσε περισσότερο για το γιορτινό τραπέζι: «Η μεγαλύτερη κατανάλωση υπήρξε στο χοιρινό και το αρνί. Οι top προτιμήσεις ήταν οι χοιρινές μπριζόλες, τα αρνίσια παϊδάκια, τα σουβλάκια κοτόπουλο και τα χοιρινά, τα λουκάνικα και το μοσχαράκι. Οι τιμές κρατήθηκαν σε πολύ καλά επίπεδα και δεν υπήρξαν ¨παράπονα¨ από τους καταναλωτές, ούτε και φέτος σε κανένα κατάστημα! Και αυτό είναι μια μεγάλη επιτυχία του κλάδου μας. Ο κόσμος είναι πιεσμένος και προβληματισμένος, είναι υπό την ¨απειλή¨ του κορωνοϊού πάρα πολύ καιρό τώρα και δεν γνωρίζω αν μπορεί πλέον να κάνει… υπομονή και… υπομονή και… υπομονή. Όσο διατηρούνται τα καταστήματα της εστίασης κλειστά, τόσο πιο πολύ θα αυξάνεται το μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα που έχει προκύψει. Και δεν είναι ένα φαινόμενο αυτό που συμβαίνει στην Αιγιάλεια μόνο. Συμβαίνει σε κάθε ελληνικό σπίτι».

Τέλος, να σημειωθεί πως οι τιμές των κρεάτων παρέμειναν σε λογικά ¨επίπεδα¨, περίπου στις τιμές που κινήθηκε η αγορά και πέρσι, τέτοια εποχή. Πιο συγκεκριμένα, η τιμή του αρνιού ήταν από 7,5 έως 9,5 ευρώ το κιλό, οι χοιρινές μπριζόλες από 4,80 έως 6 ευρώ, αναλόγως την διαλογή και την περίπτωση και τα λουκάνικα από 5 ευρώ έως 6,20. Στα υπόλοιπα προϊόντα οι τιμές ήταν στα κοτόπουλα ακριβώς στις ίδιες τιμές που υπάρχουν εδώ και 3-4 περίπου μήνες, όπως και στα μπιφτέκια. Ο κόσμος της Αιγιάλειας έχει ¨μάθει¨ να ζει και να προτιμά τις ιδιαίτερες¨ μέρες που επιβάλλει η λαϊκή μας παράδοση. Και στην παράδοση αυτή, αν μη τι άλλο, η ¨τσίκνα¨ έπαιζε πάντοτε πρωτεύοντα ρόλο. Τελικά ο κορωνοϊός κατάφερε να κλονίσει για λίγο αυτή την παράδοση του λαού, με τα ιικά φορτία να “παίζουν” στο ¨ζενίθ¨. Όμως ο Έλληνας είναι… ¨αλλιώς¨. Και την ¨τσίκνα¨ του, πάντα θα την θέλει… είτε στο σπίτι του, είτε στα μαγαζιά της Αιγιάλειας.

Παπασπυρόπουλος: «Είναι λάθος να πληρώνει το τίμημα η εστίαση»

Ο Γιώργος Παπασπυρόπουλος από την πλευρά του, καταστηματάρχης και εκπρόσωπος της εστίασης στην περιοχή του Σαλμενίκου, ερωτώμενος για το θέμα της ¨λουκεταρισμένης¨ εστίασης και πώς επηρεάζει αυτό τον κλάδο, επισημαίνει: «Είναι λάθος να πληρώνει το τίμημα η εστίαση. Οι χώροι απολυμαίνονται συχνά, μέτρα προστασίας λαμβάνονται από όλο το προσωπικό και οι αποστάσεις τηρούνται από όλους. Οι ειδικοί εκτιμούν όμως, ότι είναι λιγότερο επικίνδυνος ο συνωστισμός στο λεωφορείο, που στοιβάζονται ο κόσμος ο ένας πάνω στον άλλο! Και κρίνουν ότι μια καφετέρια ή ένα εστιατόριο, που τηρούνται ούτως ή άλλως τα δύο μέτρα απόσταση υποχρεωτικά, είναι επικίνδυνο! Με κλειστή την εστίαση για μήνες τώρα, αφού την θεωρούν ως τον σημαντικότερο παράγοντα μετάδοσης του ιού, δεν θα έπρεπε να έχουν μηδενιστεί τα κρούσματα μέχρι σήμερα; Δεν είναι η εστίαση ο λόγος που αυξάνονται τα κρούσματα» αναφέρει ο ιδιοκτήτης του «Κάστρου της ΩΡΙΑΣ» στην δυτική πλευρά της Αιγιάλειας.

Έλειψε πάρα πολύ από τον κόσμο η διαδικασία του ‘‘έξω’’ της Τσικνοπέμπτης

Σε άλλη ερώτηση του protionline.gr για το πόσο ¨στοίχησε¨ στα τοπικά καταστήματα αυτή η ¨έλλειψη τσίκνας¨ και πόσο έχει επηρεαστεί ο μέσος πολίτης από τις συνθήκες που βιώνει καθημερινά με τον κορωνοϊό, ο κ. Παπασπυρόπουλος, τονίζει: «Η τσικνοπέμπτη έχει κάνει πολλά βήματα προς το καλύτερο σε όλη την Αιγιάλεια τα τελευταία χρόνια. Έχει ανέβει επίπεδο και αυτό οφείλεται σε όλους τους επαγγελματίες της εστίασης που φροντίζουν για αυτό, με την οργάνωση τους και τα αγνά προϊόντα, με την επαγγελματική συνέπεια και το μεράκι τους για αυτό που κάνουν. Η live μουσική, τα party και η καλή διάθεση, τα άφθονα κοψίδια και η ποιότητα των αγαθών, είναι μέρος των βιωμάτων των κατοίκων της Αιγιάλειας. Φέτος… και με σύμμαχο τον καλό καιρό… έλειψε πάρα πολύ από τον κόσμο αυτό το “έξω”. Δηλαδή, το ξεφάντωμα. Η “στέρηση εξόδου” που υποχρεώθηκε ήταν και είναι δυσβάστακτη και για τους καταναλωτές και για τους εκπροσώπους της εστίασης» καταλήγει να πει ο φιλικός μαγαζάτορας.


Διαβάστε περισσότερα:
· · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr