background img
banner
banner

ΚΡΙΝΑ ΡΟΔΟΠΟΥΛΟΥ – ΑΘΗΝΑ ΑΝΔΡΕΟΥ: Δύο γυναίκες που τολμούν να… πετυχαίνουν εν μέσω covid

ΡΟΔΟΖΑΧΑΡΗ ΚΑΙ ΛΑΔΙ ΣΕ ΕΝΑ ΜΟΝΙΜΟ… LIMIT UP ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ

Υπάρχουν ορισμένες επιχειρηματικές δραστηριότητες που βρίσκονται αρκετά χρόνια τώρα στην περιοχή και καταφέρνουν να συνεχίζουν να ξεχωρίζουν, ακόμα και στους δύσκολους καιρούς της πανδημίας και των μεταλλάξεων του κορωνοϊού. Είναι επιχειρήσεις που όχι μόνο δοκιμάστηκαν στα χρόνια των μνημονίων, όχι μόνο άντεξαν στη “σκληρή αρένα” της ελεύθερης αγοράς και… τα κατάφεραν, αλλά ίσως τώρα τελικά, να κρατούν στη φαρέτρα τους μια “μυστική” συνταγή ανάπτυξης και επιτυχίας που δεν αλλάζει και δεν ξεθωριάζει.

‘‘KRINA ROSA’’: Γλυκό τριαντάφυλλο από ‘‘Ρόδο της Δαμασκού’’

Η καλλιέργεια και το εμπόριο στο γλυκό τριαντάφυλλο (ροδοζάχαρη) δεν είναι ένα “άγνωστο τερέν” εμπορικής δραστηριότητας για την κ. Κρίνα Ροδοπούλου. Η νέα γυναίκα, εκπροσωπώντας την οικογενειακή επιχείρηση της, συνομίλησε με το protionline.gr και δίνει μια ξεκάθαρη εικόνα της κατάστασης που επικρατεί το τελευταίο διάστημα στο ιδιαίτερο και “δύσκολο” κομμάτι που εκπροσωπεί. Αποκαλύπτει ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας και αναλύει την “αγάπη” που τρέφει για το γλυκό που μεγαλώνει γενιές και γενιές.

κ. Ροδοπούλου, πόσα χρόνια δραστηριοποιείται η επιχείρησή σας; Ποια ήταν η ¨μυστική¨ σας συνταγή;
Το εργαστήριο μας αποτελεί μικρή οικογενειακή επιχείρηση και βρίσκεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις. Στην αρχική απόφαση, έπαιξαν κινητήριο ρόλο οι αναμνήσεις των παιδικών χρόνων με το γλυκό τριαντάφυλλο, το πλούσιο σε άρωμα με την σπάνια γεύση της παλαιάς και δυσεύρετης ποικιλίας ¨Ρόδο της Δαμασκού¨. Οι κλιματολογικές και γεωλογικές συνθήκες της ιδιόκτητης καλλιέργειας είναι ιδιαίτερες και συνδυαστικά της συνταγής που αποτελεί γλυκό οικογενειακό μυστικό, δημιούργησαν ένα ασυναγώνιστο γευστικό αποτύπωμα. Η τήρηση διαδικασιών διασφάλισης υγιεινής των τροφίμων (HACCP) εφαρμόζεται σε όλο το φάσμα των εργασιών. Στηριζόμαστε στην αυτάρκεια της δικής μας καλλιέργειας χωρίς προσμίξεις. Είμαστε κυριολεκτικά… «από το χωράφι στο ράφι»! Δεν αφήσαμε τίποτα στην «τύχη» του. Τις πολυτελείς συσκευασίες δε, τις επιμελήθηκαν εξαιρετικοί επαγγελματίες της περιοχής.

Πού απευθύνεστε; Ποιο είναι το αγοραστικό κοινό σας;
Το γλυκό τριαντάφυλλο ¨KRINA ROSA¨ απευθύνεται κυρίως σε καταστήματα delicatessen. Καταστήματα γνήσιων παραδοσιακών γεύσεων και τουριστικών προορισμών που σέβονται τον πελάτη, τον επισκέπτη της περιοχής και της πατρίδας τους. Καταλαμβάνουμε όλη την τοπική αγορά, καθώς μας έχει αγκαλιάσει με εμπιστοσύνη όπως και ολόκληρη την ελληνική επικράτεια. Μέσα στην σχέση ποιότητας – εμπιστοσύνης καταφέραμε να χτίσουμε το δικό μας καταναλωτικό κοινό. Αυτούς που είχαν αφεθεί στην τύχη τους για χρόνια χωρίς την κρατική προστασία της δημόσιας υγείας. Μετά από χρόνια γευστικών και συγκριτικών περιπλανήσεων κατέληξαν πιστοί ακόλουθοι μας. Υποχρέωση είναι η διαφύλαξη στην ποιότητα και νιώθουμε ότι «εκπαιδεύουμε» τους καταναλωτές μας, γιατί ενώ μας επιλέγουν ταυτόχρονα μαθαίνουν να διακρίνουν το κάθε ποιοτικό τρόφιμο ξεχωριστά.

Η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με τον… κορωνοϊό του τελευταίου χρόνου, έχουν επηρεάσει την επιχείρηση;
Η επιχειρηματική δραστηριότητά μας επηρεάστηκε αναπόφευκτα, όπως όλων. Όμως έγκαιρα κατανοήθηκε ως ευκαιρία για αντιστροφή του καταναλωτικού μοντέλου στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του. Αυτά τα πρότυπα, τηρούμε στον κύκλο εργασιών μας με την αρωγή συνεργαζόμενων επιστημόνων. Η αγάπη σε αυτό που κάνουμε εμπεριέχει το πάθος και την πίστη για επιτυχία. Η κοινωνική απόσταση λόγω της πανδημίας επέδρασε και μεταξύ παραγωγού και καταναλωτή. Αδυνατεί να βρεθεί απέναντι στην εκλογή του ο καταναλωτής για να την επιλέξει. Βρίσκεται έξω από το κατάστημα. Αυτό ήταν το κρίσιμο σημείο που έπρεπε να αντιστραφεί. Το γλυκό KRINA ROSA αποφάσισε να μην «ξεμείνει στο ράφι» και δημιούργησε αυτόν το ίδιο, τον δικό του καταναλωτή. Του προσφέρθηκε αρχικά με διάφορα προωθητικά εργαλεία, ώστε να τον πείσει να αφεθεί σε ένα ταξίδι στο παρελθόν γνήσιων γεύσεων. Τότε τον κέρδισε και χτίζει πια μία ¨σχέση¨ μαζί του. Αυτοί είναι οι κυρίαρχοι λόγοι της επιτυχίας μας.

Η κυβέρνηση βοηθάει τον κλάδο σας; Ποιοι είναι οι επαγγελματικοί και οικονομικοί στόχοι το ‘21;
Το κράτος προσπαθεί να βοηθήσει σε κεντρικό επίπεδο σημαντικά στις μέρες μας, νομοθετώντας και με οικονομική αρωγή. Όμως στους σημαντικούς τομείς της καταπολέμησης της παραοικονομίας, του παραεμπορίου και της παραπλάνησης του καταναλωτή, στέκεται αδύναμο. Από την αρχή διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει ο σεβασμός προς την δημόσια υγεία και τους θεσπισμένους κανόνες της αγοράς. Υπήρξε διαχρονικά ακόμα και εκμετάλλευση του θρησκευτικού φρονήματος των καταναλωτών, με την ανοχή της επίσημης Εκκλησίας ή των αρμοδίων Αρχών σε βάρος της νόμιμης επιχειρηματικότητας μου. Μεγαλύτερος κίνδυνος και από τον covid-19! Οι συνιστώσες της λειτουργίας του κράτους, η πλειοψηφία των υπαλλήλων του κρίνονται ανεπαρκείς, επιδρώντας δυσμενώς στην επιβίωση των επιχειρήσεων. Δυστυχώς αντιμετωπίσαμε μεγάλες δυσκολίες καταστάσεις που παραπέμπουν σε… Λατινική Αμερική. Οι στόχοι για φέτος είναι να διευρύνουμε τον κύκλο των εργασιών μας και στο εξωτερικό. Προσπαθούμε να αναδείξουμε την Αιγιαλεία που αγαπάμε και ανήκουμε, σε όλο τον κόσμο.

“Andreou-oil”: Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο με άρωμα Αιγιάλειας

Από το 2009 η επιχείρηση “Andreou-oil” λειτουργεί ως εταιρεία, με υπεύθυνους τον Πολύδωρο και την Αθηνά, τέκνα του Ηλία Ανδρέου. Ο Πολύδωρος, Μηχανικός Δομικών Έργων και η Αθηνά καθηγήτρια μουσικής και νέα επιχειρηματίας στον χώρο των τροφίμων, δίνουν “άλλη” ώθηση στους στόχους της επιχείρησης. Με ιδιαίτερη βαρύτητα στην διατήρηση της ποιότητας, διευρύνουν το πελατολόγιό τους μέρα με την μέρα. Η Αθηνά Ανδρέου μιλώντας στo protionline.gr, αναλύει την κατάσταση που επικρατεί αυτή την στιγμή στο “επιχειρήν” στον χώρο του ελαιολάδου, περιγράφει με σαφήνεια τι έχει “αφήσει” ήδη η πανδημία στον εμπορικό τομέα και κόσμο και εξηγεί, για ποιον λόγο το λάδι είναι ούτως ή άλλως ο “καρπός” του μέλλοντος.

Τα προϊόντα σας έκαναν αρκετό “ταξίδι” ώστε να βρουν και να έχουν την δική τους θετική απήχηση στον χώρο του τοπικού ανταγωνισμού;
Το ελαιοτριβείο μας άρχισε την λειτουργία του το 1870 στο χωρίο Χατζή και όταν αυτό χαρακτηρίστηκε κατολισθήσιμο, μεταφέρθηκε το 1964 στο χωριό Κούμαρη όπου και συνεχίζονται αδιάλειπτα οι εργασίες του έως σήμερα. Σημαντικό χαρακτηριστικό της επιχείρησής μας είναι η διατήρηση της παραδοσιακής παραγωγικής διαδικασίας – με μυλόπετρες και υδραυλικό πιεστήριο – κρατώντας υψηλή την ποιότητα των προϊόντων μας, αφού έτσι εξασφαλίζεται η παραγωγή σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, με την ελάχιστη δυνατή καταπόνηση του ελαιόκαρπου. Η ιδιαιτερότητα αυτή έχει αναγνωριστεί από τους παραγωγούς και τους καταναλωτές μας, κρατώντας έτσι ένα σταθερό και συνεχώς αυξανόμενο πελατολόγιο, παρότι η διακίνηση του ελαιόλαδου είναι ένας χώρος με πολύ μεγάλο και σκληρό ανταγωνισμό σε τοπικό, εγχώριο και διεθνές επίπεδο.

Ποια είναι η γκάμα που κινείστε για τη διάθεση και την κατανάλωση των προϊόντων σας; Που διατίθενται;
Τα είδη των προϊόντων μας απευθύνονται σε κοινό που αναζητά ποιοτικό extra παρθένο ελαιόλαδο. Έτσι μπορεί κανείς να τα συναντήσει σε καταστήματα παραδοσιακών προϊόντων και σε delicatessen στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Επίσης τα τελευταία χρόνια υπάρχει στη διάθεση των πελατών μας το eshop στη ιστοσελίδα μας www.andreouoil.gr όπου μπορούν να προμηθευτούν τα προϊόντα μας απευθείας από εμάς. Σημαντική για εμάς είναι και η προώθηση των προϊόντων μας στο χώρο της εστίασης σε όλη την Ελλάδα, όπου έχουμε σταθερές συνεργασίες.
Πολλές επιχειρήσεις στην Αιγιάλεια έχουν επηρεαστεί από την οικονομική κρίση των τελευταίων ετών, σε συνδυασμό με την πανδημία. Στην δική σας περίπτωση; Πόσο έχετε επηρεαστεί;
Το παραγόμενό προϊόν της επιχείρησής μας έχει το χαρακτηριστικό ότι είναι απαραίτητο στην καθημερινή μας διατροφή και αυτό εξασφαλίζει και την σταθερή λειτουργία της. Στην αρχή της οικονομικής κρίσης παρατηρήθηκε όμως μεγάλη διαφορά στην αγοραστική δυνατότητα των πελατών μας, όπως και σε όλα τα προϊόντα άλλωστε, όπου εμφανές χαρακτηριστικό ήταν συγκρατημένη ζήτηση. Τα τελευταία χρόνια όμως επανέρχεται και πάλι σταδιακά. Τον τελευταίο χρόνο με την εμφάνιση της πανδημίας, το κλείσιμο της εστίασης ήταν για εμάς όπως και για όλες τις επιχειρήσεις που ανήκουν στην αλυσίδα των τροφίμων, μεγάλο πλήγμα. Όπως όλοι, ευχόμαστε να τελειώσει σύντομα και όλοι να επανέλθουμε στους φυσιολογικούς μας ρυθμούς.

Το κράτος έχει στηρίξει τον κλάδο; Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι σας, κ. Ανδρέου;
Δυστυχώς, η βοήθεια από το κράτος είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Οι μικρές οικογενειακές μονάδες κλήθηκαν να ανταπεξέλθουν με τις δικές τους δυνατότητες, απέναντι σε όλες τις αντιξοότητες της οικονομικής κρίσης. Έτσι και εμείς, βασιζόμενοι μόνο στις δυνάμεις μας, προσπαθούμε να βελτιώνουμε συνεχώς την λειτουργία της επιχείρησής μας. Εξαιτίας της παγκόσμιας πανδημίας, τα σχέδιά μας για την χρονιά που διανύουμε έχουν τροποποιηθεί. Κρατάμε λοιπόν σταθερές όλες τις υπάρχουσες συνεργασίες μας και με προσεκτικές κινήσεις από εδώ και στο εξής, συνεχίζουμε έχοντας ως απώτερο στόχο την διεύρυνση των επιχειρηματικών μας δραστηριοτήτων.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ · ΠΡΟΣΩΠΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr