background img
banner
banner

Άνοιγμα με… δύο click κι αμέτρητες ελπίδες

ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ

Με βαθιά ανακούφιση και ελπίδα για επιστροφή στην κανονικότητα, οι έμποροι της περιοχής άκουσαν το μεσημέρι της Παρασκευής το κυβερνητικό επιτελείο να ανακοινώνει το άνοιγμα των καταστημάτων τους από σήμερα Δευτέρα 12 Απριλίου, με click away και click inside, φέρνοντάς τους πλέον σε άμεση επαφή με τον καταναλωτή.

Η απραξία, η ανασφάλεια και η κατήφεια από το πολύμηνο κλείσιμο αντικαθίστανται πλέον από την πεποίθηση ότι μπορεί και να καταφέρουν να επιβιώσουν σε όλη αυτή τη «δίνη». Βαριά υποχρέωση ωστόσο, τόσο για τους εμπόρους όσο και για τους καταναλωτές της Αιγιάλειας, η πιστή τήρηση των κανόνων ασφαλείας, επιβεβαιώνοντας τον ισχυρισμό ότι ως τώρα υπάρχει μηδενική διασπορά κορωνοϊού στα μικρά εμπορικά καταστήματα.

Η εικόνα των κεντρικών δρόμων του Αιγίου το πρωί του Σαββάτου 10 Απριλίου, «καταμαρτυρά» το γενικότερο κλίμα και φανερώνει την επιθυμία των καταναλωτών να βγουν για ψώνια με ανοιχτά εμπορικά καταστήματα. Άλλωστε και οι κλάδοι που παραμένουν ανοιχτοί όπως είναι το τρόφιμο, δηλώνουν ζημιωμένοι από τα κλειστά εμπορικά όλο αυτό το διάστημα. Όσο για την ψυχολογία των καταναλωτών, εδώ και πάρα πολύ καιρό παραμένει στα… Τάρταρα. Μία βόλτα στους εμπορικούς δρόμους της πόλης σε ημέρες που είναι κλειστές οι τράπεζες, είναι αρκετή για να αντιληφθεί κανείς ότι το Αίγιο, όλο αυτό τον καιρό, είναι νεκρή πολιτεία…

Οι πιέσεις των εκπροσώπων των εμπόρων της Αχαΐας, ειδικά την τελευταία εβδομάδα από τη στιγμή που η κυβέρνηση… έκανε πίσω τελευταία στιγμή αποφασίζοντας άρση της επανεκκίνησης για την Αχαΐα, φαίνεται πως απέδωσε καρπούς και παρά το βεβαρημένο επιδημιολογικό φορτίο του νομού (το οποίο εστιάζεται κυρίως στην Πάτρα) δόθηκε το «πράσινο φως» ώστε τα εμπορικά να ξανανοίξουν από σήμερα μετά από ένα μακρό χρονικό διάστημα υποχρεωτικού λουκέτου. Ήδη, οι παραλαβές έχουν γίνει στα καταστήματα του Αιγίου που θα λειτουργήσουν με το click inside και το click away, όπως δηλαδή συμβαίνει στην Αττική.

Πώς θα λειτουργήσουν

Τι είναι όμως το click inside; Σε αντίθεση με το click away, όπου ο πελάτης πρέπει να έχει προπαραγγείλει το προϊόν είτε τηλεφωνικά είτε μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος και το παραλαμβάνει στον εξωτερικό χώρο του φυσικού καταστήματος ύστερα από ραντεβού, το click inside θα λειτουργεί ως εξής: Ο καταναλωτής μέσω τηλεφώνου ή ηλεκτρονικού καταστήματος ή εφαρμογής που μπορεί να διαθέτει μια εμπορική επιχείρηση, κλείνει ραντεβού για να επισκεφθεί το φυσικό κατάστημα συγκεκριμένη ημέρα και ώρα και πραγματοποιεί τις αγορές του εκεί.

Σε ό,τι αφορά στο μήνυμα, θα πρέπει να υπάρχει καταχώριση της παραγγελίας/ ραντεβού από την επιχείρηση και αποστολή στον πελάτη είτε ηλεκτρονικού αποδεικτικού εγγράφου της αγοράς (προπληρωμένη παραγγελία), ή του ραντεβού, είτε μηνύματος SMS που φέρει τα εξής στοιχεία: επωνυμία, διεύθυνση και ΑΦΜ της επιχείρησης, καθώς και το χρονικό διάστημα παραλαβής. Η παραλαβή θα πρέπει να γίνει από ένα άτομο και η πληρωμή μόνο ηλεκτρονικά ή με POS κατά την παραλαβή. Επίσης, η επιχείρηση είναι υποχρεωμένη να αναρτά με έγγραφο ή ψηφιακό τρόπο τον μέγιστο αριθμό καταναλωτών που επιτρέπεται να βρίσκονται εντός του καταστήματος, τηρουμένης της αναλογίας ενός ατόμου ανά 25 τ.μ., με μέγιστο αριθμό τα 20 άτομα. Στην περίπτωση της παραλαβής εκτός καταστήματος (click away), θα πρέπει να τηρείται ελάχιστη απόσταση δύο μέτρων μεταξύ των πελατών, ο μέγιστος αριθμός των ατόμων στην αναμονή δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 9 άτομα και ο μέγιστος χρόνος παραμονής στο σημείο παραλαβής θα πρέπει να είναι μάξιμουμ 10 λεπτά.

Λάμπης Παπαδόπουλος: «Μιλήσαμε τη γλώσσα της αλήθειας και εισακουστήκαμε»

Την ικανοποίησή του για το άνοιγμα του λιανεμπορίου εκφράζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Εισαγωγικού και Επιχειρηματικού Συλλόγου Αιγιαλείας Λάμπης Παπαδόπουλος, μετρώντας… μάχες ώστε να επιτευχθεί ο σκοπός. Αλλεπάλληλες επιστολές, συσκέψεις, οχλήσεις σε υπουργούς, συνεργασίες με άλλα συνδικαλιστικά όργανα για να επιτευχθεί το άνοιγμα. Ο ίδιος επισημαίνει στo protionline.gr : ΄΄Το θέμα είναι να γίνει η αρχή, να… σπάσει το ρόδι κι έπειτα θα δούμε πώς θα πάει. Είναι βέβαιο ότι το χαμένο έδαφος δεν θα καλυφθεί πριν από μία διετία τουλάχιστον. Δεκατρείς χαμένοι μήνες δεν καλύπτονται από τη μια στιγμή στην άλλη. Ωστόσο από σήμερα δίνεται μία ευκαιρία στους εμπόρους μας με καλές τιμές να προσελκύσουν τον κόσμο. Από εκεί και πέρα, αισθανόμαστε δικαίωση. Μιλήσαμε τη γλώσσα της αλήθειας και εισακουστήκαμε. Υπήρξαν και εκπρόσωποι φορέων που υιοθέτησαν πιο συγκαταβατική στάση. Εμείς κρίναμε πως πρέπει να αγωνιστούμε. Γιατί το δίκαιο ήταν το λιανεμπόριο να παραμείνει ανοιχτό΄΄.

Ο κύριος όγκος όμως έλαβε επιχορήγηση 2.000 ευρώ

Στο ερώτημα εάν έχουν βοηθηθεί ουσιαστικά οι επιχειρήσεις της περιοχής που υποχρεωτικά παραμένουν κλειστές όλο αυτό το διάστημα, ο κ. Παπαδόπουλος, αναφέρει: ΄΄Υπήρξαν κλάδοι που έλαβαν χρήματα. Όμως τα μέλη του Συλλόγου μας είναι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αυτή τη στιγμή φυτοζωούν. Και πολλοί δεν πήραν ούτε ευρώ. Για παράδειγμα, υπήρξαν μικρά σημεία πώλησης, π.χ. ένα βιβλιοπωλείο με αποδείξεις της τάξεως των 5.000 ευρώ, που μέσα στο 2020 έκοψε ένα τιμολόγιο άρα παρουσίασε περισσότερα έσοδα από το 2019 και δεν επιχορηγήθηκε. Πώς να επιβιώσει ένα τέτοιο μαγαζί; Δυστυχώς, τέτοιους επαγγελματίες τους «έφαγε» ο αλγόριθμος. Οι επιχειρήσεις με προσωπικό από 0 – 5 άτομα έλαβαν επιχορηγήσεις από 0 έως 8.000 ευρώ. Ο κύριος όγκος όμως έλαβε επιχορήγηση 2.000 ευρώ. Κι αυτά δεν είναι χρήματα για ένα κατάστημα τόσο καιρό κλειστό. Χρήματα μπορεί να έχουν πάρει ελαιοτριβεία, πρατήρια υγρών καυσίμων που, εκ των πραγμάτων, παρουσίασαν πτώση τζίρου και όχι απαραίτητα λόγω μέτρων covid, ενώ παρέμειναν ανοιχτά. Κι άλλα που υποχρεωτικά έκλεισαν να μην έλαβαν ούτε ευρώ. Όμως και οι ανοιχτές επιχειρήσεις τους μήνες του lockdown είχαν 40% πτώση. Άρα λίγο πολύ όλοι πλήττονται. Σαφώς και δεν υπήρξε η αύξηση τζίρων μέσω των e-shop που το υπουργείο ευαγγελίζεται. Γιατί πολύ απλά, σε τοπικό επίπεδο ελάχιστοι έχουν e-shop΄΄.
Να σημειωθεί ότι τα μέλη του Εμπορικού Συλλόγου Αιγιαλείας ανέρχονται σε περίπου 1.000 πλέον με τις νέες εγγραφές, εκπροσωπώντας περισσότερα από 700 καταστήματα. Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς του προέδρου, το 50% αυτών είναι εμπορικές επιχειρήσεις. Βεβαίως, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, ο Σύλλογος εκπροσωπεί και τους επαγγελματίες εστίασης – αναψυχής οι οποίοι «δοκιμάζονται» εξαιτίας της κατάστασης. ΄΄Ελπίζουμε να ανοίξει κι αυτός ο κλάδος άμεσα, καθώς η κατάσταση και εκεί είναι εξαιρετικά δύσκολη΄΄, σημείωσε χαρακτηριστικά.

Πινακίδες και χάρτη του Αιγίου ζητά ο Εμπορικός Σύλλογος

Εν τω μεταξύ, με επιστολή του προς τον δήμαρχο, τον αντιδήμαρχο και τον πρόεδρο της Κοινότητας Αιγίου, ο Εμπορικός Σύλλογος ζητά να τοποθετηθούν στις εισόδους της πόλης ενημερωτικές πινακίδες με γενικές πληροφορίες καθώς και να αναρτηθεί χάρτης του Αιγίου σε κεντρικά σημεία.

Συγκεκριμένα, αναφέρει: ΄΄Εν όψει καλοκαιριού και του ανοίγματος της Αγοράς και μετά από ένα βαρύ lockdown, το να προσφέρουμε το καλύτερο που μπορούμε στους επισκέπτες μας πρέπει να είναι στη σκέψη όλων των φορέων της περιοχής.

Επειδή η φιλοξενία και η θαλπωρή ξεκινούν από την πρώτη εντύπωση που σου δίνει ένα μέρος, σε όλες τις τουριστικές περιοχές και όχι μόνο, όπως όλοι γνωρίζουμε, υπάρχουν ενημερωτικές πινακίδες. Προτείνουμε να μπουν στις εισόδους της πόλης του Αιγίου ενημερωτικές πινακίδες που θα περιέχουν γενικές πληροφορίες κατά περιοχή αλλά και για μεμονωμένα μνημεία(Δημαρχείο Εκκλησίες, εικόνα Παναγίας Τρυπητής, Αρχοντικά, Μουσεία, Τράπεζες, πάρκινγκ, κ.λπ.), έτσι ώστε οι επισκέπτες αλλά και οι Αιγιαλείς να έχουν την ευκαιρία να ενημερώνονται και να καθοδηγούνται τι να επισκέπτονται στην πόλη αλλά και τι ακριβώς αντιπροσωπεύουν αυτά που επισκέπτονται και βλέπουν΄΄.

Και προσθέτει: ΄΄Επιπλέον ζητάμε για να βοηθηθεί ο επισκέπτης που θέλει να περιηγηθεί στην πόλη μας, αλλά και να εξυπηρετηθεί από τις διάφορες υπηρεσίες, στην πλατεία Αγίας Λαύρας αλλά και στα Ψηλά Αλώνια να τοποθετηθεί αναλυτικός χάρτης της πόλης. Προτεινόμενα μέρη για να τοποθετηθούν οι πινακίδες είναι στις κάτω εισόδους της πόλης Κορίνθου, Κανελλοπούλου, Ρήγα Φεραίου και στην πάνω είσοδο στα Ψηλά Αλώνια και Σολωμού.

Αν δεν μπορεί ο Δήμος να αναλάβει το κόστος της δαπάνης, μπορεί να δώσει την άδεια και τους χώρους και να το αναλάβει ο Εμπορικός με δαπάνη Εμπόρων που αγαπάνε την πόλη τους. Ευχόμαστε στην άμεση ανταπόκριση του αιτήματός μας΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close