background img
banner
banner

Εκπαιδευτική καινοτομία στο διαδικτυακό διεθνές συνέδριο

ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΡΕΚΟΡ ΤΩΝ 5.901 ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ – ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Με πολύ μεγάλη επιτυχία έληξε την Κυριακή 9 Μαΐου το διαδικτυακό Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο «Εκπαιδευτικοί & Εκπαίδευση STE(A)M – STE(A)M educators & education» που τελέστηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.) (Αρ. Πρωτ. 37527/ΓΔ4/2-4-2021) και συνδιοργανώθηκε από το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Δυτικής Ελλάδας της ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας, το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων “Διόφαντος” (Ι.Τ.Υ.Ε.) και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.).

Την Επιστημονική ευθύνη του Συνεδρίου είχαν οι Δρ. Αχιλλέας Καμέας, Καθηγητής Ε.Α.Π. και Δρ. Σπυρίδων Παπαδάκης, Οργανωτικός Συντονιστής ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας. Το Συνέδριο υποστηρίχθηκε από την Π.Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας, την Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης eTwinning, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, την Ελληνική Εκπαιδευτική Ένωση S.T.E.M. (E3STEM), την ΕλληνοΓερμανική Αγωγή, καθώς και από άλλα 14 ΠΕ.Κ.Ε.Σ. από όλη την Ελλάδα. Η συμμετοχή όχι μόνο εκπαιδευτικών αλλά εκπαιδευτών όλων των βαθμίδων, επιστημόνων, ερευνητών και φοιτητών έφθασε πολύ κοντά στα 6.000 άτομα. Κατά μέσο όρο, περισσότερα από 500 άτομα παρακολούθησαν κάθε προσκεκλημένη ομιλία, ενώ περισσότερα από 3.100 άτομα συνολικά παρακολούθησαν το Συνέδριο καθεμία από τις τρεις ημέρες. Με χαρά τονίζουμε τη σημαντική συμμετοχή των γυναικών, στη διοργάνωση, το πρόγραμμα και το ακροατήριο.

Στην έρευνα ικανοποίησης, τουλάχιστον το 96% των συνέδρων δήλωσαν ότι οι προσδοκίες τους από το Συνέδριο ικανοποιήθηκαν, καθώς απέκτησαν νέες και ουσιαστικές γνώσεις, οι οποίες θα συμβάλλουν στην επιστημονική και επαγγελματική τους ανέλιξη. Τα σχόλια όλων των συνέδρων ήταν περισσότερο από ενθαρρυντικά, δηλώνοντας (σε ποσοστό μεγαλύτερο από 99%) κυρίως την ανάγκη να υπάρξει συνέχεια ανάλογων εκπαιδευτικών – επιμορφωτικών – επιστημονικών δράσεων, που ανοίγουν τους ορίζοντες, ενισχύουν την εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων, γνώσεων και εμπειριών και προσφέρουν θετικά σε κάθε εκπαιδευτική διαδικασία.

Με τη συμμετοχή κορυφαίων διεθνώς ακαδημαϊκών και ερευνητών

Κορυφαίοι διεθνώς ακαδημαϊκοί και ερευνητές από το χώρο της εκπαίδευσης STE(A)M μοιράστηκαν το βήμα με εκπαιδευτικούς και μαθητές οι οποίοι έλαβαν ενεργό ρόλο εισηγητών/τριων σε καλές πρακτικές που έχουν εφαρμοστεί στα σχολεία από άκρη σε άκρη της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού. Στις προσκεκλημένες ομιλίες, το κοινό άκουσε για την STE(A)M διάσταση της Πολυπλοκότητας και της Κβαντικής Υπολογιστικής και τις δυνατότητες που παρέχουν στην εκπαίδευση STE(A)M το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (ΙοΤ) και η Εναέρια Ρομποτική (drones), ενημερώθηκε για τις διαφορετικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις, τη σημασία της Υπολογιστικής Σκέψης και της Ενοποιημένης Προσέγγισης αλλά και το ρόλο του Ανοικτού Σχολείου στην εκπαίδευση STE(A)M, είδε απτά παραδείγματα μετασχηματισμού της διδασκαλίας και πρακτικών με σύγχρονες τεχνολογίες και ενεπλάκη σε συζητήσεις αναφορικά με την Κοινωνική Δικαιοσύνη στην εκπαίδευση STE(A)M.

Επιπλέον, οι συμμετέχοντες/ουσες είχαν την ευκαιρία να δουν εκπαιδευτικές πρακτικές STE(A)M για κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα, να εκπαιδευτούν σε νέες τεχνολογίες (Arduino, AppInventor κα) και πεδία εφαρμογής (Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Ενέργεια, Τέχνη, αλλά και Ελληνική Επανάσταση, Origami κ.α.) της εκπαίδευσης STE(A)M, να προβληματιστούν σχετικά με την ανάπτυξη δεξιοτήτων και να γνωρίσουν διεθνή σχετικά έργα (STEAMonEdu, CHOICE κ.ά.), δίκτυα (eTwinning) και πλατφόρμες (Scientix).

Κατά τη διάρκεια του τριήμερου, σε επτά (7) παράλληλες συνεδρίες και δεκαπέντε (15) ζώνες, παρουσιάστηκαν 11 προσκεκλημένες ομιλίες, 54 εισηγήσεις, 52 διδακτικές πρακτικές και 30 ειδικές συνεδρίες. Η προβολή των συνεδριών γινόταν ταυτόχρονα και από κανάλια στο YouTube.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr