background img
banner
banner

Οδοντωτός από Τετάρτη και ελπίδες τουριστικής ανάκαμψης!

ΟΥΔΕΝ ΝΕΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΙΓΙΟ – ΚΙΑΤΟ

Το φημισμένο τρενάκι του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου κυλά και πάλι στις ράγες από την Τετάρτη 2 Ιουνίου, κουβαλώντας στα βαγόνια του ελπίδες για τουριστική ανάκαμψη μιας περιοχής που ελλείψει αυτού τόσους μήνες, δείχνει μαραζωμένη… Δεν ισχύει το ίδιο ωστόσο με τη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων που παρά το άνοιγμα των μετακινήσεων από νομό σε νομό, «ξέμεινε» στο Κιάτο, με την προοπτική επαναλειτουργίας της να απομακρύνεται όσο καθυστερεί η ηλεκτροκίνηση.

Η συμμετοχή του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή πριν λίγες ημέρες σε εκδήλωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, αποτύπωσε τη σαφή διάθεση του υπουργείου να φτάσει το τρένο στην Πάτρα αλλά δεν υπήρξε η παραμικρή ανακοίνωση για λειτουργία του έτοιμου τμήματος στο μεσοδιάστημα. Τον περασμένο Ιούλιο η γραμμή Κιάτο – Αίγιο εγκαινιάστηκε σε πανηγυρικό κλίμα, δικαίως άλλωστε, αφού η περιοχή περίμενε πώς και πώς το… τρένο της ανάπτυξης. Ήταν αυτό που θα… έφερνε την Αθήνα πιο κοντά στην Αιγιάλεια και θα τοποθετούσε την Αιγιάλεια στο σιδηροδρομικό επίκεντρο του νομού, φέρνοντας και κόσμο από την Πάτρα οδικώς ώστε να πάρει το τρένο από το Αίγιο να μεταβεί στην Αθήνα, στο αεροδρόμιο ή τον Πειραιά. Κι ενώ τα δρομολόγια άρχισαν να… κυλούν κι ενώ ο κόσμος γνώρισε ξανά τον τρένο και το εμπιστεύτηκε, χωρίς να επηρεάζει την επιλογή του η αλλαγή του Κιάτου και η μετατροπή του συρμού σε ηλεκτροκίνητο, τα μέτρα του κορωνοϊού αποτέλεσμα μία καλή αιτία για να σταματήσει η γραμμή. Στο μεταξύ, τα έργα για την πρόσβαση του σταθμού εξαγγέλθηκαν ωστόσο ακόμη δεν ξεκίνησαν.

Ξανά στις ράγες μόνο με ηλεκτροκίνηση;

΄΄Πέρυσι στις 22 Ιουνίου ξεκίνησαν τα δρομολόγια στη νέα σιδηροδρομική γραμμή Αίγιο – Κιάτο με ντιζελοκίνητα τρένα. Στο Κιάτο γινόταν η αλλαγή σε ηλεκτροκίνητα. Είχαμε έξι δρομολόγια από Αίγιο, τα τρία κατευθύνονταν κατευθείαν στο αεροδρόμιο και τα τρία σε Αθήνα -Πειραιά. Η διαδρομή από Διακοπτό σε Αθήνα ήταν γινόταν σε χρόνων δύο ωρών και ο κόσμος άρχισε να μαθαίνει το τρένο και να χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο. Όμως μετά την παύση των δρομολογίων, κι ενώ εξαγγέλθηκε η λειτουργία του Οδοντωτού από τις 2 Ιουνίου, ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν ότι η γραμμή Κιάτο – Αίγιο θα τεθεί και πάλι σε ισχύ μόλις τελειώσει η ηλεκτροκίνηση΄΄, αναφέρει στo protionline.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού Γιάννης Καραπαναγιώτης, τονίζοντας πως μία τέτοια εξέλιξη «αδικεί» και τον Οδοντωτό που… είχε ζητήσει ανταπόκριση.

Ο υπουργός κατά την τοποθέτησή του στην ημερίδα της Περιφέρειας έκανε αναφορά στη διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Αίγιο χαρακτηρίζοντάς την ως «μία απόδειξη του πόσο πιστεύουμε στα σιδηροδρομικά έργα, αλλά και του πόσο είμαστε αποφασισμένοι να επενδύσουμε στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας», ωστόσο δεν μίλησε για επανεκκίνηση. Επίσης, είπε για το τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο, σημειώνοντας τα εξής: «Βήμα-βήμα και με συνέπεια υλοποιούμε το σχέδιό μας για ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ».

Με έξι δρομολόγια την ημέρα ξεκινά και πάλι ο Οδοντωτός

Στην ίδια ημερίδα πάντως τοποθετήθηκε και ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού, μιλώντας για το γραφικό τρενάκι της Αιγιάλειας και εκφράζοντας την πεποίθηση ότι θα λειτουργήσει και πάλι με την ίδια ανταπόκριση όπως πάντα, δίνοντας ώθηση στην ευρύτερη περιοχή που έχει «μαραζώσει» εξαιτίας της παύσης του ένεκα το κορωνοϊού.

΄΄Το διάστημα της καραντίνας ήταν πάρα πολύ μεγάλο, ο Οδοντωτός έχασε την άνοιξη που πηγαινοέρχονταν γεμάτα τα τρένα κάθε χρόνο λόγω και των σχολικών εκδρομών και αυτό είχε ιδιαιτέρως αρνητικό αντίκτυπο στην τοπική οικονομία. Ευελπιστούμε ότι από μεθαύριο που θα ξεκινήσει και πάλι το τρενάκι μας, θα ζωντανέψει η περιοχή μας΄΄, ανέφερε στo protionline.gr ο κ. Καραπαναγιώτης, τονίζοντας πως ο τουρισμός είναι η «βαριά βιομηχανία» και για την περιοχή.

Σε ό,τι αφορά το πώς θα λειτουργήσει από την Τετάρτη 2 Ιουνίου ο Οδοντωτός, είπε πως θα ισχύουν τα τρία δρομολόγια που ίσχυαν από και προς τα Καλάβρυτα, ενώ σε αυτή τη φάση δεν θα μπουν τα επιπλέον δρομολόγια που ίσχυαν για τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες. Έτσι τα δρομολόγια καθημερινά θα έχουν ως εξής: Από Διακοπτό: Αναχωρήσεις: 9.05 το πρωί, 11.30π.μ., και 2.05 το μεσημέρι. Από Καλάβρυτα: 10.17 το πρωί, 12.43 και 3.28 το μεσημέρι. ΄΄Όπως μας ενημέρωσαν, θα εξεταστεί ανάλογα με τη ζήτηση εάν θα τεθούν και πάλι σε ισχύ τα δύο επιπλέον δρομολόγια που ίσχυαν Σαββατοκύριακα και αργίες. Προς το παρόν, μετά από πέντε μήνες αναγκαστικής απραξίας, ξεκινά η επαναλειτουργία του Οδοντωτού με έξι δρομολόγια την ημέρα΄΄, σχολίασε ο κ. Καραπαναγιώτης, ευελπιστώντας να επιστρέψει όλη η κοινωνία την κανονικότητα και να ανακτήσει η περιοχή το χαμένο έδαφος από την πανδημία. Σε ό,τι αφορά εάν υπάρχει ενδιαφέρον για τα πρώτα δρομολόγια, ανέφερε πως αυτό δεν μπορεί να διαπιστωθεί δεδομένου ότι και το πρακτορείο θα ανοίξει από σήμερα Δευτέρα, ενώ δεν έχει γίνει καν γνωστό υπό ποιες προϋποθέσεις θα λειτουργήσει ο Οδοντωτός δηλαδή αν θα υπάρχει περιορισμός ατόμων όπως ίσχυε πριν τον Νοέμβριο του 2020.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr