background img
banner
banner

Πρώτη για Γυμνάσια επιστροφή για Λύκεια

«ΚΟΥΔΟΥΝΙ» ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Β’ ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Έπειτα από μια κοπιαστική και πολύμηνη ¨ταλαιπωρία¨ μέσω της τηλεκπαίδευσης, δάσκαλοι και μαθητές στην περιοχή, μπαίνουν σήμερα ξανά στο ¨κόλπο¨ της διά ζώσης διδασκαλίας, με το ταυτόχρονο άνοιγμα των Λυκείων (έπειτα από τις διακοπές), Γυμνασίων και Δημοτικών.

Οι απαραίτητες προϋποθέσεις για ασφαλή επανεκκίνηση σε κάθε επίπεδο, είναι τα ¨self test¨, τα μέτρα προστασίας, η… υπομονή όλων και βέβαια, το να μην κλείσουν πάλι οι βαθμίδες της εκπαίδευσης ακόμα και αν το ιικό φορτίο δεν… μειώνεται. Πεποίθηση όλων, ότι η εκπαίδευση δεν έχει άλλα περιθώρια για τηλεδιασκέψεις.

Από σήμερα ανοίγουν και τα φροντιστήρια για τους μαθητές των Λυκείων που θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές, αλλά και τα κέντρα ξένων γλωσσών. Η εφαρμογή του μέτρου του δωρεάν αυτοδιαγνωστικού ελέγχου για την επιδημία συνεχίζεται με τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και το βοηθητικό λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων να έχουν υποχρεωτικά μαζί τους την βεβαίωση του αρνητικού αυτοτέστ και τα δε υγειονομικά μέτρα να εξακολουθούν να περιλαμβάνουν τη χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, τα διαφορετικά διαλείμματα, την χρήση αντισηπτικών και τους καθαρισμούς επιφανειών ή τους τακτικούς αερισμούς των χώρων. Τα ¨test¨ συνεχίζουν να διατίθενται δωρεάν από τα φαρμακεία της Αιγιάλειας, χρησιμοποιώντας τον αριθμό ΑΜΚΑ, ενώ από το υπουργείο συστήνεται το κάθε τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ, είτε για μαθητές είτε για τους δασκάλους και το λοιπό προσωπικό.

Το protionline.gr προσπαθώντας να καταγράψει τον ¨παλμό¨ της προετοιμασίας στα σχολεία της Αιγιάλειας και την ετοιμότητα που υπάρχει σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, μίλησε με εκπροσώπους, για αυτήν την… ¨επιφορτισμένη¨ συναισθηματικά επαναλειτουργία των μονάδων.

Μαστραπά: «Υπάρχουν μεμονωμένα περιστατικά γονέων που δεν… συνεργάζονται»

Αναφερόμενη στο θέμα της επανεκκίνησης, η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας Δώρα Μαστραπά, επισημαίνει στo protionline.gr: «Ο έλεγχος που οι εκπαιδευτικοί έχουμε προτείνει, δεν έχει καμία σχέση με την μορφή των “self test” και αυτή τη διαδικασία που ακολουθείται από το υπουργείο απ’ όπου μας επιβάλλουν να ελέγχουμε. Τα αυτοτέστ προϋποθέτουν απαραίτητα την καλή διάθεση γονέων και μαθητών, η οποία ναι μεν υπάρχει αλλά όχι σε όλες τις περιπτώσεις. Είναι μεμονωμένα περιστατικά γονέων που όχι μόνο δεν… συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς, αλλά τάσσονται έναντι τους σαν “εχθροί” ως προς τα τεστ. Οι εκπαιδευτικοί είναι υπάλληλοι που προσπαθούν να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους και να βοηθήσουν όσο μπορούν για την ασφάλεια όλων, στους χώρους των σχολικών μονάδων. Είναι κάποιες περιπτώσεις, που γονείς δηλώνουν ότι κάνουν το αυτοτέστ στο παιδί τους στο σπίτι, ενώ αυτό δεν έχει γίνει ποτέ. Προκειμένου να μετέχει το παιδί στα μαθήματα στο σχολείο αδιαφορούν για το αν θα υπάρχει κίνδυνος, δηλώνοντας πλασματικό αποτέλεσμα». Υπενθυμίζεται πως οι καθηγητές έχουν ζητήσει από την έναρξη της σχολικής χρονιάς ακόμη, τη διενέργεια τεστ στα σχολεία σε τακτά χρονικά διαστήματα, από τον ΕΟΔΥ.

«Η τηλεκπαίδευση δεν έχει καμία σχέση με την ορθή εφαρμογή της εκπαίδευσης»

«Η τυπική κατάργηση του οκταώρου είναι μια τραγωδία για τη νέα γενιά και αντί να υπάρξει συσπείρωση όλων των κοινωνικών τάξεων και φορέων για αυτό και μια μαζική αντίδραση, εμείς κοιτάζουμε αν περιέχει κάποια καρκινογόνα ουσία η μπατονέτα του τεστ… Υπάρχει προφανώς, ξεκάθαρο έλλειμμα ορθολογισμού. Η χρονιά έχει χαθεί έτσι όπως κύλησε και δυστυχώς, αν εξαιρέσουμε τα παιδιά των λυκείων, οι μαθητές έχουν αρκετές γνωστικές ελλείψεις» αναφέρει η πρόεδρος της ΕΛΜΕ. Τα προηγούμενα χρόνια πολλοί καθηγητές και δάσκαλοι είχαν βρεθεί στο “στόχαστρο” από την κοινωνία ή και γονείς για την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της δουλειάς που γίνεται στη διδασκαλία. Φέτος, ήταν η πρώτη χρονιά κατά πως φαίνεται που ο κόσμος εκτίμησε και κατανόησε το πόσο δύσκολο είναι αυτό που κάνουν οι εκπαιδευτικοί και το ποια αξία έχει. «Έπρεπε να μπούμε μέσα στο… “σπίτι” της κάθε οικογένειας μέσω μιας ιντερνετικής πλατφόρμας, για να εκτιμηθεί τελικά η δουλειά μας… Η τηλεκπαίδευση ήταν μια κατάσταση που δεν έχει καμία σχέση με την παιδαγωγική και την ορθή εφαρμογή της εκπαίδευσης. Ελπίζουμε να μην χρειαστεί ξανά».

Τσουρούτη: «Οι δάσκαλοι “κάλυψαν” το μεγαλύτερο μέρος της διδακτέας ύλης πολύ καλά»

Ερωτώμενη για το αν κατά την περίοδο του lock down τα παιδιά απέκτησαν ελλείψεις στην γνωστική τους ύλη και αν το ίντερνετ ¨λειτούργησε¨ τελικά όπως η διδασκαλία στα θρανία, η διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Αιγίου Ευτυχία Τσουρούτη, τονίζει: «Οι εκπαιδευτικοί έδωσαν έναν τιτάνιο αγώνα, καθώς δεν είχε προηγηθεί η ταχύρρυθμη επιμόρφωσή τους στη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία. Ωστόσο “κάλυψαν” το μεγαλύτερο μέρος της διδακτέας ύλης, έβαλαν ασκήσεις εμπέδωσης μέσω της e-class, και πολλοί εξέτασαν με διαγωνίσματα μέσω της e-class γνωρίζοντας τα προβλήματα της αξιοπιστίας. Ασφαλώς, η εξ αποστάσεως διδασκαλία ήταν “αναγκαίο κακό” αφού υστερεί από τη διδασκαλία με φυσικό τρόπο. Λειτούργησε αρνητικά για τους ¨αδύνατους¨ μαθητές και για τους μαθητές που δεν είχαν επίβλεψη από τους γονείς, οι οποίοι… “χάνονταν” από την ψηφιακή τάξη. Οι χαμηλότερου επιπέδου μαθητές ολοκληρώνουν τη σχολική χρονιά με πολλά κενά, τα οποία θα φανούν στην επόμενη τάξη. Ένα ποσοστό του 94% παρακολουθούσαν καθημερινά τα μαθήματα. Η έλλειψη της ζωντανής καθημερινής επαφής με τους συμμαθητές ήταν ένα αρνητικό στοιχείο του διαδικτυακού μαθήματος. Η ψευδαίσθηση ότι μπορούσαν να ξεφύγουν από την εποπτεία του διδάσκοντος έκανε κάποιους να μην θέλουν την επιστροφή στην σχολική τάξη» αναφέρει η διευθύντρια, ενώ σε άλλη ερώτηση του protionline.gr για το ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες της επανεκκίνησης, επισημαίνει: «Η ιδιαιτερότητα στην σημερινή επανέναρξη, είναι ο αυτοδιαγνωστικός έλεγχος και η επίδειξη της “κάρτας του μαθητή” κάθε Δευτέρα και Πέμπτη που πλέον έχει καθιερωθεί. Στην σχολική μονάδα έγινε μια επιμελημένη καθαριότητα σε αίθουσες, κλιμακοστάσια, εργαστήρια και τουαλέτες από τις δύο καθαρίστριές μας. Είχαμε κάποιες μεμονωμένες… “δυσκολίες” από κάποιους Ρομά και λίγες περιπτώσεις με ¨ιδιαιτερότητες¨ στο οικογενειακό περιβάλλον».

Ανδρέου: «Με τον σωστό προγραμματισμό δεν θα υπάρξουν προβλήματα σε καμία βαθμίδα»

Από την πλευρά του, ο διευθυντής του 1ου ΓΕΛ Αιγίου Ηλίας Ανδρέου μιλώντας στo protionline.gr για την διαδικασία και αν είναι όλα έτοιμα στη δική του μονάδα, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Ο αυτοσκοπός είναι όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης να αποδώσουν σωστά και με την μεγαλύτερη συνέπεια. Η ισορροπία μεταξύ του υγειονομικού πρωτόκολλου και της πρακτικής λειτουργίας τού κάθε σχολείου, είναι το κοινό και σαφέστερο “στοίχημα” που έχουν να αντιμετωπίσουν οι καθηγητές, οι κηδεμόνες και τα παιδιά. Είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι και πιστεύω ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα σε καμία βαθμίδα. Εμείς σαν ΓΕΛ ακολουθούμε πιστά τα μέτρα σε κάθε επίπεδο και οι μαθητές μας είναι συνεργάσιμοι. Τα “self test” είναι και θα συνεχίσουν να είναι ένας υγειονομικός “σύμμαχος” της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Και βεβαίως, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί πλέον είναι αρκετά έμπειροι και απέναντι στον ίδιο τον ιό και στο πως πρέπει να συμπεριφέρονται στον χώρο του σχολείου».


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr