background img
banner
banner

Στα… πάνω τους τα εποχικά είδη λόγω καύσωνα

«ΒΑΛΤΩΣΑΝ» ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΛΛΩΝ ΕΙΔΩΝ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ – ΓΙΑ… ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟ ΜΕΙΓΜΑ ΣΥΓΚΥΡΙΩΝ ΚΑΝΕΙ ΛΟΓΟ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Ε.Ε.Ε.Σ.Α.

Αλλαγή των αγοραστικών συνηθειών και προτεραιότητα σε εποχικά είδη έχει προκαλέσει στην τοπική αγορά ο παρατεταμένος καύσωνας και οι ιδιαιτέρως υψηλές θερμοκρασίες του τελευταίου διαστήματος. Η αγορά έχει… αδειάσει από κόσμο και τα καταστήματα που παρουσιάζουν κίνηση είναι μόνο αυτά που πωλούν κλιματιστικά και ανεμιστήρες…

Ήταν χαρακτηριστική η χθεσινή εικόνα της αγοράς όπου ειδικά το απόγευμα, που η θερμοκρασία διατηρήθηκε σταθερά πάνω από 40 βαθμούς Κελσίου, η κίνηση ήταν σχεδόν ανύπαρκτη αφού ελάχιστοι πολίτες κυκλοφορούσαν. Οι έμποροι κάνουν λόγο για ένα ακόμη… χτύπημα που ήρθε να προστεθεί στην ανασφάλεια του covid και την κατήφεια της πυρκαγιάς που έπληξε την περιοχή.

Νέο αποτρεπτικό στοιχείο η ζέστη

΄΄Η ζέστη είναι ένα καινούριο αποτρεπτικό στοιχείο, ένα νέο πρόβλημα μέσα σε όλα τα υπόλοιπα. Ο καύσωνας έχει προκαλέσει ιδιαιτέρως δύσκολες συνθήκες και καταστάσεις πρωτόγνωρες για εμάς. Βλέπουμε ότι και οι εργαζόμενοι με δυσκολία αντεπεξέρχονται και ο κόσμος αποφεύγει να κυκλοφορήσει΄΄, ανέφερε στo protionline.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού, Εισαγωγικού και Επιχειρηματικού Συλλόγου Αιγιαλείας Λάμπης Παπαδόπουλος, προσθέτοντας: ΄΄Υποτίθεται ότι διανύουμε μία αποδοτική περίοδο, ο κόσμος που έχει επισκεφθεί την περιοχή μας είναι πολύς. Όμως καταγράφεται σημαντική πτώση τζίρων σε σχέση με πέρυσι την ίδια εποχή.

Μπορούμε να πούμε ότι ο Ιούνιος ήταν καλός γιατί ο κόσμος είχε μπροστά του το καλοκαίρι και η ψυχολογία του ήταν ψηλά. Όμως η μετάλλαξη «δέλτα» δημιούργησε νέα ανασφάλεια και φόβο μήπως μας ξανακλείσουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι ούτε στα τέλη Ιουλίου, που πληρώθηκαν οι συνταξιούχοι, δεν είχαμε κίνηση ως συνήθως. Ακόμη και πριν τον καύσωνα, η ψυχολογία του κόσμου ήταν χάλια κι αυτό επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις. Τώρα όμως με την καύσωνα μιλάμε για κατακόρυφη πτώση. Βεβαίως, υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες που λειτουργούν αποτρεπτικά.

Η στροφή στο διαδίκτυο που έμαθαν υποχρεωτικά τον κόσμο, το γεγονός ότι η πλατεία Αγ. Λαύρας, το κεντρικότερο σημείο του δήμου είναι απροσπέλαστο και τώρα η φωτιά που κόβει τουριστικό μερίδιο, όλα αυτά μαζί αποτελούν ένα μείγμα εξόντωσης για τον μικρομεσαίο έμπορο. Διότι, μην ξεχνάμε, το λιανεμπόριο ήταν ήδη αποδεκατισμένο από τον covid αφού έλαβε… ψίχουλα και καμία ουσιαστική στήριξη΄΄.

Τη φετινή σεζόν έχουν πουληθεί τα περισσότερα κλιματιστικά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια

Την ίδια στιγμή, ιδιαίτερη ζήτηση παρουσιάζουν τα κλιματιστικά και οι ανεμιστήρες, λόγω των αυξημένων θερμοκρασιών της χώρας αλλά και της κλιματικής αλλαγής. Οι καταναλωτές της Αιγιάλειας από την περασμένη εβδομάδα σπεύδουν να αγοράσουν συσκευές ώστε να δροσιστούν τις ημέρες του καύσωνα, όπως δηλώνουν οι καταστηματάρχες την φετινή σεζόν έχουν πουληθεί τα περισσότερα κλιματιστικά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Στρέφονται σε οικονομικές λύσεις

Ερωτηθείς από τo protionline.gr ο Βασίλης Σπυρόπουλος ιδιοκτήτης καταστήματος ηλεκτρικών ειδών, επισημαίνει: ΄΄Όσο έχουμε τόσο υψηλές θερμοκρασίες και όσο θα υπάρχει αυτή η έξαρση του φαινομένου του καύσωνα, δεν πιστεύω ότι η μεγάλη ζήτηση που υπάρχει ήδη, θα ελαττωθεί. Ο κόσμος στρέφεται σε λύσεις της τελευταίας στιγμής ώστε να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις πολύ αυξημένες θερμοκρασίες. Αυτά τα είδη, για τις επιχειρήσεις σαν εμάς, θεωρούνται ως εποχιακά είδη. Οι ανεμιστήρες και τα κλιματιστικά έχουν μια αγοραστική αύξηση της τάξεως του 70% σε σχέση με άλλες περιόδους και άλλες εποχές΄΄.

Να σημειωθεί πως ο κ. Σπυρόπουλος απασχολεί 4 άτομα προσωπικό (5 με τον ίδιο) και έχει πλήρη εξειδίκευση στην εγκατάσταση και την τεχνογνωσία σε κλιματιστικά τοίχου ή δαπέδου.
Αναφορικά με το ποια είδη προτιμούνται, σημειώνει: ΄΄Η αγοραστική κίνηση και η τάση, των ημερών, μας δείχνει ξεκάθαρα ότι ο κόσμος στρέφεται κατά κύριο λόγο, σε ένα πλαίσιο αγορών. Αναζητά μια οικονομική λύση. Δηλαδή, ναι μεν έχουν αυξηθεί η ζήτηση και τα ράφια αδειάζουν από αυτά τα προϊόντα, όμως ο κύριος όγκος των καταναλωτών επιλέγει αρκετά οικονομικές λύσεις και στον κλιματισμό αλλά και σε στατικούς ανεμιστήρες δαπέδου. Η κατηγορία που έχει πολύ μεγάλη κίνηση και ζήτηση είναι η οικονομική κατηγορία και αυτό είναι απόλυτα κατανοητό΄΄.

Στα ίδια επίπεδα οι τιμές

Ερωτηθείς σχετικά με τις τιμές, ο κ. Σπυρόπουλος, τονίζει πως ΄΄συγκριτικά με την περσινή χρονιά σε αυτά τα είδη, δεν υπάρχει τρομερή… οικονομική διαφορά. Βεβαίως, υπάρχουν λύσεις για κάθε τσέπη και κάθε ανάγκη, καθώς οι μάρκες που είναι διαθέσιμες στην ελληνική αγορά είναι πάρα πολλές και με πολλές “δυνατότητες”. Οι τιμές δεν έχουν καμία αύξηση σε σχέση με την περσινή χρονιά, σε όλα τα είδη μας. Αυτό βέβαια είναι πολύ καλό για τον εκάστοτε καταναλωτή, όμως κακό για τους επαγγελματίες.
Γιατί πολύ απλά, η αύξηση των μεταφορικών και των καυσίμων, έχουν πάει τέσσερις φορές “επάνω” σε σύγκριση με άλλες χρονιές. Φανταστείτε δηλαδή, ότι ένα κοντέινερ των 40 ποδιών, για να φύγει από ένα εργοστάσιο της Κίνας και να φτάσει στην Αθήνα, ήθελε κόστος 2,5 χιλιάδες δολάρια μέχρι πριν δύο χρόνια. Φέτος και βάσει τιμοκαταλόγου, το κόστος της διαδρομής είναι περίπου στα 9 χιλιάδες δολάρια. Με άλλα λόγια μιλάμε για έναν… τετραπλασιασμό των μεταφορικών και των εξόδων κίνησης. Κάτι που βέβαια, έχει “επωμιστεί” ο επιχειρηματίας στην τσέπη του και όχι ο αγοραστής. Παρόλα αυτά, δεν υπήρξε καμία σοβαρή αύξηση τιμών την φετινή σεζόν στα είδη αυτά, εκτός από μεμονωμένα είδη”.

 


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr