background img
banner
banner

Πέθανε ο Ζαν Πολ Μπελμοντό

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 88 ετών ο θρυλικός Γάλλος ηθοποιός Ζαν Πολ Μπελμοντό, μία από τις πιο εμβληματικές μορφές στην ιστορία του γαλλικού κινηματογράφου.

Γεννημένος το 1933, ο Μπελμοντό υπήρξε ένας από τους κατεξοχήν «γόηδες» του γαλλικού και ευρύτερου ευρωπαϊκού κινηματογράφου, με την καριέρα του στη μεγάλη οθόνη να απογειώνεται το 1960, όταν και αναδείχθηκε σε διεθνή αστέρα μέσω της θρυλικής ταινίας του Γάλλου σκηνοθέτη Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, «Με κομμένη την ανάσα» («À bout de souffle» ή «Breathless»). Ο περιθωριακός χαρακτήρας που ενσαρκώνει στο κλασικό φιλμ (ένας φιλόδοξος αλλά… αποτυχημένος κακοποιός, με πρότυπο την κινηματογραφική περσόνα του Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ) είχε τόσο μεγάλη απήχηση εντός και εκτός γαλλικών συνόρων, με ορισμένους κριτικούς να τον χαρακτηρίζουν «Γάλλο Τζέιμς Ντιν».

Η ταινία αυτή υπήρξε το σημείο εκκίνησης για την πιο λαμπρή δεκαετία της κινηματογραφικής του διαδρομής, σπουδαιότερος σταθμός της οποίας υπήρξε η προαναφερθείσα συνεργασία του με τον Γκοντάρ σε ταινίες όπως το θεότρελο «Ο Τρελός Πιερό» («Pierrot le Fou») του 1965 και το «Η κυρία θέλει έρωτα» («Une femme est une femme» ή «A Woman Is a Woman») του 1961, συνεργασία που τον ανέδειξε στην ίσως πιο χαρακτηριστική ανδρική φιγούρα του λεγόμενου «νέου κύματος» («nouvelle vague») του γαλλικού σινεμά.

Μεγάλο κεφάλαιο της καριέρας του υπήρξαν και οι περισσότερο «περιπετειώδεις» εμπορικοί ρόλοι του, οι οποίοι αρχικά συνυπήρξαν με τις περισσότερο «καλλιτεχνικές» εμφανίσεις του κατά τη διάρκεια των πρώτων ετών της δεκαετίας του ’60 και τελικώς, με τα χρόνια, κυριάρχησαν στο υποκριτικό ρεπερτόριο του. Οι ρόλοι αυτοί ξεκινούν από ατμοσφαιρικά φιλμ νουάρ των πρώιμων ’60s, όπως το κλασικό «Les Doulos» («The Finger Man») του Ζαν-Πιέρ Μελβίλ (1963), και φτάνουν μέχρι περιπέτειες και αστυνομικές ταινίες που «έσπασαν» τα ταμεία, όπως το θρυλικό «Ο τυχοδιώκτης του Ρίο» («That Man from Rio») του 1964 και το γκανγκστερικό «Borsalino» του 1970, στο οποίο συμπρωταγωνίστησε μαζί με τον άλλο «γόη» του γαλλικού (και παγκόσμιου) κινηματογράφου, Αλέν Ντελόν.

Πρωταγωνιστώντας σε μεγάλο αριθμό ταινιών δράσης τις δεκαετίες του ’70 και του ’80, ο Μπελμοντό τελικώς αποσύρθηκε από τους σωματικά απαιτητικούς ρόλους των κινηματογραφικών περιπετειών, αναφέροντας ότι δεν επιθυμεί να μετατραπεί στον «ιπτάμενο παππού του γαλλικού σινεμά». Μία από τις δεκάδες αυτές ταινίες δράσης έχει μάλιστα και ελληνικό ενδιαφέρον, με τον Γάλλο ηθοποιό να συμπρωταγωνιστεί με τον Ομάρ Σαρίφ σε μία αστυνομική ιστορία με φόντο της Αθήνα και τον Πειραία της δεκαετίας του ’70. Γυρισμένη κατά ένα μεγάλο μέρος στην ελληνική πρωτεύουσα, η ταινία του 1971, «Οι διαρρήκτες» («Le Casse»), φέρνει τους δύο θρυλικούς ηθοποιούς αντιμέτωπους σε μία τρομερή καταδίωξη με αυτοκίνητα στους δρόμους του Πειραιά, με εικόνες πανδαιμόνιου και έντονης αδρεναλίνης τις οποίες έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε μεγάλες χολιγουντιανές παραγωγές, να εξελίσσονται αυτή τη φορά στο γνώριμο σε όλους μας γραφικό πειραϊκό σκηνικό…

Πηγή


Κατηγορίες Άρθρου
ΚΟΣΜΟΣ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr